۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷

ساعاتی پس از فوت استاد حسن کسایی در خلال کنسرت موسیقی مفاخر ایران در اصفهان، محمد باجلاوند، توماج فرحبخش، احسان و امیر عبدی‌پور، قطعه چمری را به یاد این نی‌نواز برجسته کشور اجرا کردند.

به گزارش خبرآنلاین، این کنسرت از چهار بخش، هم‌نوازی تنبک و کمانچه، دونوازی سرنا و دهل، مقام چمری به یاد استاد حسن کسایی و چهارنوازی مقام‌های موسیقی لری تشکیل شده بود.
 

به گفته احسان عبدی‌پور نوازنده سرنا، در لرستان «چمر» به معنای «سوگ» است و به همین دلیل موسیقی عزا به موسیقی چمری معروف شده و با توجه به این که ساعاتی بیشتر از فوت نی‌نواز برجسته کشور نگذشته بود، این مقام را به یاد حسن کسایی و در حالی که تصویر او در پس‌زمینه صحنه نمایش داده می‌شد، اجرا کردند.
 

محمد باجلاوند، نوازنده کمانچه هم با اشاره به فوت استاد کسایی گفت: «امثال ایشان کم هستند. مرحوم استاد علی اصغر بهاری، استاد شهنازی و مرحوم استاد کسایی گنجینه‌هایی بودند و هستند که از زمان قاجار موسیقی را حفظ کرده‌اند.»

استاد حسن کسایی نوازنده برجسته ساز نی پنجشنبه در 83 سالگی از دنیا رفت.
 

در این ویدئو می‌توانید بخشی از مقام چمری را که به صورت چهار نوازی دهل، تنبک، کمانچه و سرنا با خوانندگی محمد باجلاوند و به یاد استاد حسن کسایی اجرا شده، ببینید.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    8 1
    روحش شاد