پس از اتمام گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی به نمایندگان در جلسه علنی امروز، علی لاریجانی از سعید جلیلی به دلیل گزارشش به مجلس تشکر کرد.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس مجلس افزود: فعاليت شما و همکارانتان قابل تقدير است. 40 سال است که موضوع هسته​اي در ايران در جريان است. بخشي از اين فعاليت​ها به قبل از انقلاب برمي​گردد که کسينجر قراردادي 6 ميليون دلاري را با ايران امضا کرد که غني​سازي هم در آن آمده بود اما پس از انقلاب حتي در مورد اتمام ساخت نيروگاه اتمي نيز به ما جاف کردند و آلمان و فرانسه به ادامه اين کار نپرداختند.
وي با بيان اينکه دانش هسته​اي ايران وارداتي نيست بلکه بومي و ملي است، تاکيد کرد که غرب حق ندارد مطالبه اي از ايران داشته باشد. تاريخ مذاکرات نيز نشان مي دهد که رفتار غرب مزورانه است که حقوق ايران در چارچوب NPT نمي​پذيرند.
رئيس سابق تيم مذاکره کننده هسته​اي و دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي، تاکيد کرد: ما از تيم مذاکره کننده مي​​خواهيم که در استيفاي حقوق هسته​اي ملت ايران دچار تساهل نشوند. ايران به دلخواه خود و بنا بر نيازش مي​تواند حجم لازم از غني سازي را داشته باشد و اين نمي​تواند سدي پيش روي ايران باشد.
لاريجاني با تاکيد بر اينکه مرز کار بايد قراردادهاي بين​المللي باشد، ادامه داد: در عين حال بايد نياز ملت ايران نيز تامين شود. ما در اين چارچوب از تيم هسته​اي حمايت کرده و مذاکرات مسکو را رصد مي​کنيم تا حقوق هسته​اي مردم ما حفظ شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    15 3
    شما در رأی اعتماد به وزیر اقتصاد و رأی موافق به کلیات بودجه ای که کمیسیون تلفیق ردش کرده بود، دچار تساحل نشدين؟
  • سیاوش IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    0 0
    با توجه به پیشینه مجلس شما، چرا شما دراستیفای حقوق ملت در مقابل دولت دچار تساهل شده اید؟