به دنبال انتشار فیلم‌های بیشتر از شیء نورانی شامگاه پنج‌شنبه 18 خرداد که در مناطق وسیعی از خاورمیانه دیده شد، فیلم جدیدی از روسیه منتشر شده که جزئیات بیشتری از این پدیده را نمایش می‌دهد.

ذوالفقار دانشی: به دنبال مشاهده جسم نورانی ناشناسی در آسمان کشورهای شمال خاورمیانه، حدس‌وگمان‌های متعددی در مورد منشأ آن منتشر شده است. همان‌طور که در مطالب پیشین خبرآنلاین ملاحظه کرده‌اید، استدلال کرده‌ایم که چرا سناریوی آزمایش موشک بالستیک روسیه با احتمال قریب به یقین منشأ این پدیده است.
علاوه بر این، کارشناسان نجومی و فضایی متعددی در سراسر جهان اعلام کرده‌اند که این پدیده به احتمال زیاد مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه است، از جمله آلن بویل، کارشناس شبکه خبری MSNBC که در وبلاگ خود، کازمیک‌لاگ توضیح داده است که این پدیده مربوط به آزمایش موفق موشک بالستیک جدید روسیه است و چرخشی که در مرحله‌ای از این پدیده مشاهده شده، مانور جدیدی از مرحله آخر این موشک است. در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نجومی معتبر مانند یونیورس‌تودی و اسپیس.کام نیز به سناریوی مشابهی اشاره شده است. یکی از مهم‌ترین نکات این استدلال، شباهت این پدیده به نور مارپیچی آسمان نروژ بود که در دسامبر 2009/آذر 1388 اتفاق افتاد.
همان‌طور که خبرگزاری‌های روس (مانند رادیو صدای روسیه) اعلام کرده بودند، موشک بالستیک جدیدی از سری TOPOL-M در کاپوشتین‌یار (Kapustin Yar ) واقع در آستاراخان در جنوب روسیه شلیک و با موفقیت به هدف از پیش‌تعیین شده در ساری‌شاگان قراقستان برخورد کرده است.

از آن‌جا که سوخت این موشک برای برد 11هزار کیلومتر پیش‌بینی شده و هدف ساری‌شاگان در فاصله به‌مراتب نزدیک‌تری از محل پرتاب قرار داشت، مسیر پرتابه موشک برخلاف معمول بود و به جای طی مسافت بیشتر، تا ارتفاع چند صدکیلومتری از سطح زمین بالاتر رفت.
با این حال، فیلمی که در آسمان روسیه و در فاصله نه‌چندان دوری از محل پرتاب موشک فیلم‌برداری شده، برخی را دچار اشتباه کرد. ابتدا فیلم را تماشا کنید تا توضیحات زیر را بهتر متوجه شوید.


در اینجا به وضوح می‌بینید که پدیده نورانی در بالای سر دیده می‌شود، در حالی که در افق، ردی نورانی از مسیر حرکت یک موشک به چشم می‌رسد. ردی نورانی که در افق دیده می‌شود، ردی است که در مسیر حرکت تمام موشک‌ها باقی می ماند و با توجه به آن‌که پیوسته رو به بالا امتداد دارد، بدان معنی است که موشک با موفقیت از بخش غلیظ جو عبور کرده است. اگر قرار بود برای موشک مشکلی پیش بیاید و سقوط کند، حتما رد برجامانده از موشک به سمت زمین تغییر می‌کرد، چراکه موشک دارای سوخت جامد بود و احتراق آن تا تمام شدن مخزن سوخت ادامه دارد. هم‌چنین در این فیلم نشانه‌ای از انفجار دیده نمی‌شود. اتفاقا این فیلم خود گواهی است بر عملیات موفق مرحله اول موشک بالستیک.
هم‌چنین اگر به حرکت دوربین فیلم‌برداری دقت کنید، متوجه می‌شوید که پدیده نورانی و رد موشک در امتداد یک خط قرار دارند. مطمئن باشید اگر این فیلم از دقایقی زودتر گرفته می‌شد، می‌توانستید ببینید که رد موشک ناگهان قطع می‌شود و مخروطی از نور در امتداد آن ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر، مخروط نورانی که در بالای سر این ناظران دیده شده، همان مرحله بعدی موشک بالستیک است که با سرعت در حال حرکت به‌سوی هدف خود است. به عبارت دیگر، این فیلم جدید به وضوح نشان می‌دهد که موشک بالستیک روسیه با موفقیت تا نیمه مسیر رفته (از کیفیت ادامه بقیه مسیر به دلیل نبودن شواهد ظاهری اطلاعی در دست نیست) و پدیده نورانی شامگاه پنج‌شنبه 18 خرداد در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه، همان مانور عجیب مرحله سوم این موشک بالستیک است.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    این مطلب کاملاً درسته ولی مشکل اینه که یکی از نویسنده های خبرآنلاین مطلب دیگری (اشتباه) نوشته!
  • محمود حاج زمان IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    7 245
    من حتی اگر مشاهدات خودم از این واقعه (که در پارک آب و آتش تهران شاهد آن بودم) و تفکر منطقی و استدلال خود را برای تحلیل آنچه که دیدم کنار بگذارم ... مسلما استدلال آقای دانشی را بر می گزنیم. و اما دلایل من: 1- اگر به اطراف یک جسم استوانه ای دو نازل وصل کنید که گاز/مایع با فشار از آن بیرون بزند، پدیده ای مشابه چرخش بخش دایره ای سر مخروط واقعه مذکور را خواهید دید. دوستان آگاه اطلاع دارند که برای افزایش پایداری موشک در حین صعود، نازل ها با زاویه قرار می گیرند تا موشک در حین بالا رفتن به دور خود نیز بچرخد. 2- اگر به برخی از تفسیرهای غلط! گذشته ... در مورد وقایع مشابه نگاه کنیم، جای شکی باقی نمی ماند که کدام نظر درستتر است!
    • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      34 13
      چون خيلي طولاني بود اصلاً نخوندم، ولي يه منفي دادم تا منفيا بشه 200 تا! برو حالشو ببر! D:
  • امین IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    16 34
    ای بابا چه گیری دادید به این شی نورانی!!!!
    • مجید IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      16 12
      خوب تو دوست نداری نخون!!!!
  • ایریا IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    76 10
    فکر کنم قبلا صحبت کردیم و اینکه حالا می گویید اصلا موشک منفجر نشده بیشتر نطریات قبلی من را تایید می کند ببینید وقتی این پدیده در استاراخان با همان اندازه ای دیده شود که در اهواز و تلاویو است یعنی برگشتن سر خانه اول که قطر نور افشانی موشک روسی ( اینبار طبق گفته شما بدون انفجار ) 500 کیلومتر بوده این را من نمی گویم محاسبات می گوید یعنی یک موشک 12 متری نورافشانی 42000 برابر قدش دارد ضمنا اینجا دیگر خبری از اینه نیست خود راشا تودی تکذیب می کند ناسا سکوت کرده و هیچ موضع گیری نطامی به ابعاد این موشک نمی شود نمی دانم شما چه اصراری دارید که این پدیده موشک است ضمنا این فیلم بعید نیست ساختگی باشد خیلی هم محتمل است ساختگی باشد
    • دبیر سرویس دانش IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      کاربر عزیز، پیگیری مجدانه شما برای مشخص شدن واقعیت ماجرا واقعا شایسته تقدیر است اما در مورد تکذیبیه راشاتودی. خبر مورد نظر شما با تیتر "UFO or missile? Mystery lights raise havoc in Israel (VIDEO, PHOTOS)"در این لینک در دسترس است: http://www.rt.com/news/israel-ufo-missile-337/ اگر زحمتی نیست، این خبر را مطالعه کرده و مشخص کنید در کجای خبر، ارتباط این پدیده به موشک روسی، شکست ماموریت موشک یا مواردی ناقض فرضیه موشک بالستیک خبرآنلاین در آن ذکر شده است. در ضمن، بار دیگر عرض می‌کنیم محاسبات شما اشتباه است. انتشار گاز در جو زمین و پدید آمدن ابری گسترده که با بازتاب نور خورشید در نواحی مختلف زمین دیده شده، پدیده جدیدی نیست و پیش از این بارها اتفاق افتاده و غیرممکن نیست.
    • دبیر سرویس دانش IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      5 104
      در ضمن، این فرض اشتباه است که این پدیده در همه جا به یک اندازه دیده شده است. گزارش‌های رسیده از منجمان آماتور که از نقاط مختلف این پدیده را مشاهده کرده‌اند، از تفاوت اندازه ظاهری این پدیده در نواحی مختلف حکایت دارد. یکی از توانایی‌های منجمان آماتور، تخمین درست زوایا، روشنایی و اندازه اجرام سماوی است.
    • ایریا IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      13 3
      شلیک موشک های روسی و امریکایی و پدافند فجر بعد از رویت پدیده بوده اند با توجه به این که سیستم این موشک های بالستیک هوشمند است و برای اهداف فضایی پیش بینی شده اند و اینکه ناسا از پیش بینی این پدیده عاجز بوده و در تقویم پایگاه داده این موشک های هوشمند چنین چیزی نبوده ابر رایانه مرکزی این موشک ها که مجهز به هوش مصنوعی است این پدیده را با یک موشک اتمی بالستیک که با اهداف تروریستی است اشتباه گرفته و این سبب شلیک ناکام ایم موشک ها بوده که بلافاصله روسها با دست پاچگی از ازمایش موشکی سخن گفتند و امریکا که متوجه اشتباه بزرگ و لو رفتن محل سری موشک های خود در افغانستان شده در سکوت فرورفته یکی از زیبایی های این پدیده این بوده که بر خلاف سایر پدید های نجومی ماهواره ها و ناسا از پیشبینی ان ناکام مانده اند
    • ایریا IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      7 4
      احتمال بسیاری است که بعضی از این عکس ها و فیلم ها مربوط به شلیک موشک های زمین به هوا برای نشانه گیری پدیده بوده است و باز تاکید می کنم که تمام این وقایع بعد از رویت پدیده نورانی بوده است
  • محمدرضا IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    17 13
    آقا سپاه گفته بود كار آمريكا بوده كه با سپاه در نيفتين ور ميفتينا ما دوستتون داريم
  • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    4 23
    این یک بشقاب پرنده آمریکا بود که توسط موشک روسیه منفجر شد
    • بدون نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
      4 6
      ببین هی میخوام هیچی نگم نمیذارین. بشقاب پرنده مال فضایی هاست بر فرض که وجود داشته باشن. آمریکا یوفوش کجا بود ؟
  • بدون نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    19 94
    آشفتگی و هرج و مرج عجیبی در تحریریه خبر آنلاین دیده می شود! اول می زنید آزمایش موشک منشا نور بوده بعد متن انگلیسی را اشتباه و برعکس ترجمه می کنید و می نویسید که آزمایش موشک شکست خورده و موشک سقوط کرده است. پس بنابراین روسها برای خود نوشابه باز کرده اند!!! دوباره یکی دیگه میاد مینویسه که آزمایش کاملا موفق بوده و نور مال همین موشک بوده! فکر می کنم بهتره یه سر و سامونی به اوضاع تحریریتون بدین خوب باشه. ضمناً یه معذرت خواهی از خوانندگان میتونه وجهتون رو کمی ترمیم کنه.
    • دبیر سرویس دانش IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      7 64
      ضمن تشکر از شما کاربر عزیز لطفا دقت داشته باشید که دو خبر مزبور با عنوان «تردید تازه در مورد شیء نورانی/ شبکه تلویزیونی روسی: معلوم نیست موشک بالستیک باشد» یا «حتی روسها هم نمی دانند شی نورانی چه بوده است!» در بخش وبلاگ خبرآنلاین منتشر شده است. رویکرد خبرآنلاین در انتشار مطالب سرویس‌ها و وبلاگ را می‌توانید در بخش «درباره ما» که لینک آن در ابتدا و انتهای همین صفحه قرار دارد، مطالعه کنید. در مطلب منتشرشده در وبلاگ خبرآنلاین تلاش شده این مساله با رویکرد رسانه‌ای مورد بررسی قرار گیرد که قطعا با رویکرد سرویس دانش در بررسی علمی این پدیده تفاوت دارد.
    • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      2 104
      آفرین.... درست درد دل منو گفتی..... . . . وقتی تو تحریریه سایت های خبری هر کسی می تونه مطلب بزنه همین بشه تو اینجور موارد یا باید نظر شورایی منعکس بشه یا فقط یک نفر همه مطالب رو بزنه ..... چند تا بشقاب پرنده بودند ما خودمون دیدیمشون ... بنظرم روسیه یکیشون رو زد این ادعای من تو این فیلم بخوبی مشخص و محرزه .... . . . سکوت تا کی ؟..........
  • بدون نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    4 76
    . . . چند تا بشقاب پرنده بودند ما خودمون دیدیمشون ... بنظرم روسیه یکیشون رو زد این ادعای من تو این فیلم بخوبی مشخص و محرزه .... . . . سکوت تا کی ؟.......... . . .
    • بدون نام IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      14 3
      بشقاب پرنده خیلی مسخرست باز می گفتی هواپیمای جاسوسی بهتر بود
  • بدون نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    68 4
    حالا چرا شما اینقدر اصرار دارید ثابت کنید موشک روسیه بوده در حالی که خود روسیه میگه نبوده!
    • دبیر سرویس دانش IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      4 28
      کاربر عزیز، تاکنون هیچ ادعایی مبنی بر اینکه روسیه ارتباط بین این پدیده نورانی و آزمایش موشک بالستیک خود را تایید یا رد کرده باشد، منتشر نشده است. در ماجرای نور مارپیچ بر فراز اسمان نروژ که در دسامبر 2009/آذر 1388 اتفاق افتاد، روسها بعد از چند روز اعلام کردند که آزمایش موشک بالستیک آنها شکست خورده و پدیده دیده شده مرتبط با همین آزمایش بود. در مورد اخیر هم روس‌ها تاکنون فقط اعلام کرده‌اند که موشک بالستیک خود را با موفقیت آزمایش کرده‌اند. تحلیل کارشناسی خبرآنلاین هم به این اشاره می‌کند که این پدیده منشأ غیرطبیعی نداشته و می‌تواند توسط همین موشک بالستیک روسی ایجاد شده باشد
  • ahmet BE ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    1 8
    shma ham hesabi gij shdin haaa ye bar dar rade nazariyeye moshak ye bar dar taeidesh maghale midin!! khaste nabashinnn
  • میلاد IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    8 1
    خبرانلاین لطفا یه مقاله در مورد بازتاب این پدیده در سایت خبری معتبر بخصوص تحلیل کارشناسان امریکایی با لینک منبع بذار ببینیم واقعا چی بوده و چرا کشورهای غربی زیاد به این پدیده واکنش ندادند
  • بدون نام GB ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    12 6
    آن 3200 میلیار تومن ماست مالی نشدنی است اینقدر هم داد و بیداد بیخودی سر یه نور راه نیندازید پول رو رد کنید بیاد
  • طرفدار .... IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    220 6
    ... بی سواد اینجا رو بخون: http://www.gizmodo.co.uk/2012/06/is-this-a-ufo-or-just-another-botched-missile-test/ It almost looks like a tiny spiraling galaxy colliding with our atmosphere in a blaze of frightening light. I doubt anyone’s going to cough to a missile test gone awry over so many people’s airspace, so it’ll probably have to stay that way. ....یک خط انگلیسی بلند نیستی ترجمه کنی. ... بده معلم زبانت برات ترجمه کنه.
    • یک کاربر از مشهد IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      101 4
      برخورد کهکشانی معنی می ده این خط. من اصل مطلب رو خوندم. واقعا متاسفم سرویس علمی خبرآنلاین. فهمیدم که بی سوادی و اینی که اینجا نوشته شده صحت داره. دیگه اخبار علمی تون رو نمی خونم.اگه راست می گی چاپ کن تا رییست ببینه چه گندی رو به اسم علم چند روزه داری تو سایت به مردم می دی سرویس دانش بی دانش
    • دبیر سرویس دانش IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      5 73
      کاربر عزیز، از این که متوجه تشبیه ادبی این مطلب نشده‌اید متاسفم . اما آیا واقعا تصور می‌کنید این حادثه ناشی از یک برخورد کهکشانی است؟ یک کهکشان معمولی در ابعاد کهکشان راه شیری 100هزار سال نوری قطر دارد. هر سال نوری برابر ده‌هزار میلیارد کیلومتر است و این درحالی است که قطر زمین کمتر از 13هزار کیلومتر است. نزدیک‌ترین کهکشان به راه شیری یعنی کهکشان آندرومدا حدود150هزار سال نوری قطر دارد ولی فاصله‌اش از ما 2.5 میلیون سال نوری است و در آسمان به زور با چشم غیرمسلح دیده می‎شود. خودتان حساب کتاب کنید ببینید اگر بخواهد این پدیده که ابعاد و نور آن به مراتب بزرگ‌تر از ماه بدر است در اسمان زمین دیده شود، این کهکشان چقدر باید به زمین نزدیک باشد. 3 میلیارد سال دیگر شاید چنین منظره ای در آسمان دیده شود.
    • دبیر سرویس دانش IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      1 81
      در ضمن، لطفا تمام متن را مطالعه فرمایید تا شما نیز مانند برخی دیگر دچار اشتباه در فهم مطلب نشوید. در پاراگراف آخر آمده است: My money’s on a new weapon cock-up rather than aliens, as something similar was apparently seen over Norway back in 2009, which was later confirmed to be a failed test. که این همان نظر کارشناسان علمی خبرآنلاین است.
    • بدون نام IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      3 1
      آقا جون آقای دبیر راس می گن looks like
  • بدون نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    28 29
    با سلام و احترام به همه کاربران-از اونجاییکه بیش از ده سال دارم وقایع آسمانی و نشانه های ظهور رو رصد می کنم به عرض برسونم که این حادثه ی مشکوک میتونه جلوه ای از ظهور باشه که از سالها پیش به ما خبر داده بودن-فارغ از اینکه هر دلیلی میتونه داشته باشه ولی یه آماده باش همه حانبه بود برای ظهور کسیکه یه زمانی منتظر ظهورش بودن ولی...جای این حرفا نیست
    • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      2 0
      میشه اینقدر نظر بیخود ندید
  • بدون نام IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    35 2
    یک سوال برام پیش اومده شما کجا دیدین که دنباله دود احتراق موتور راکت سوخت جامد یا مایع نور افشانی کند ( تو فیلم کاملاً مشخصه که منبع نوره نه بازتاب کننده نور ) در حالیکه خود موشک خیلی از لانچر فاصله گرفته و چندین دقیقه از زمان پرتابش گذشته ؟؟؟؟ فیلم رو دوباره ببینید !!!
    • دبیر سرویس دانش IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      3 64
      کاربر محترم، بیش از پنجاه سال است که چنین پدیده‏‌ای پس از پرتاب موشک‌ها به مدار زمین دیده می‎شود. این پدیده بخصوص نزدیک به طلوع یا غروب آفتاب (که آسمان هنوز روشن نیست، ولی نور خورشید به ارتفاعات بالاتر می‏تابد) بهتر دیده می‏شود. برای مشاهده تصاویر این پدیده، عبارت زیر را در پایگاه‌های خبری فضایی جسجو کنید rocket launch trail sunset
  • سیاوش EU ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    5 2
    وا مصیبتا، چهقدر علم پیشرفت کرده، الان دارن موشک هوا میکنند، وا مصیبتا
  • حسین IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    37 2
    با سلام ،اتش عقبه و دود موشک بالستیک با این شکل نیست این رد،بجای مانده بیشتر شبیه به موشکهای زمین به هوا می باشد مطلب بعد اینکه رد بجای مانده از یک موشک چه با سوخت مایع و چه با سوخت جامد به اینگونه نمی باشد این شیء یا یک موضوع کاملا سری می باشد یا یک موضوع ما بعد طبیعه
  • پویا US ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    3 3
    سلام و احترام خدمت دبیر سرویس دانش شواهد نشان دهنده آزمایش موشکیه ولی اینکه موفقیت آمیز بوده نمی شه گفت سوال؟ چرا اون رد نوری که پائین تره تو سایر نقاط دیده نشده؟با توجه به اینکه تو ارتفاع بالایی بوده؟ احتمال داره رد نورانی که از مسیر حرکت یک موشک به جا مانده متعلق به یک موشک دیگه باشه که برای انهدام اون شی نورانی پرتاب شده ؟
    • دبیر سرویس دانش IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      2 54
      کاربر محترم، بیش از نیم قرن از آغاز پرتاب موشک به مدار زمین گذشته و در طول این زمان طولانی، تصاویر و فیلم‌های بسیار زیادی از مراحل پرتاب، صعود موشک، انفجار موشک، رد برجامانده ازموشک و... گرفته شده است که با مراجعه به آرشیو تصویری پایگاه‎های اینترنتی سازمان‎های فضایی مانند www.nasa.gov می‎توانید آنها را مشاهده کنید. رد برجامانده از موشک‎های بزرگ ابتدا به صورت ستونی از دود است که به خاطر دمای زیاد از خود نور می‏تاباند. دقایقی بعد، رد برجامانده منبسط شده و خنک‎‏تر می‏شود و دیگر نور مرئی تابش نمی‏کند. در ارتفاعات بالاتر، بازتاب نور خورشید از این ابرها باعث می‏شود که دیده شوند. به خاطر آنکه لایه‏های مختلف جو دارای سرعت و جهت حرکت متفاوتی هستند، رد موشک از مسیر مستقیم خارج می‏شود...
    • دبیر سرویس دانش IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      1 48
      ادامه پاسخ: ارتفاع این رد زیاد نیست و می‏توان حساب کرد که از چه فاصله‎ای دورتر نمی‏شود این رد را مشاهد کرد. همان‏طور که در فیلم به نمایش درآمده از ولگاگراد در فاصله 400 کیلومتری از محل پرتاب می‏توان دید(http://khabaronline.ir/detail/219097/science/astronomy) رد مرحله اول موشک دیده می‏شود. در حالت کلی، ارتفاع ستون دود و وضعیت آفتاب (به عنوان قوی‏ترین منبع نور) در قابلیت مشاهده این پدیده نقش دارد. اما در مورد احتمال شلیک موشک ضدموشک، هیچ خبری با این موضوع تاکنون منتشر نشده است. تاکنون تنها 2 عملیات شلیک به اجسام مداری با موفقیت انجام شده،یکی آزمایش موشک ضدماهواره چین که ماهواره‎ای در مدار 800 کیومتری را منهدم کرد و دیگری انهدام ماهواره از مدار خارج شده ناسا. در هر دو آزمایش، زباله‌‎های فضایی زیادی تولید شد که آثار آنها در رادارها و مراکز پایش فضایی ثبت می‏شود؛ ضمن اینکه این برخوردها به خاطر آزادسازی ذرات فلزی بسیار زیاد با درخشش شدید ( از نوع درخشش ماهواره‎های ایریدیوم) همراه است.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      55 1
      همه اش توهمی می نویسی نویسنده! لینک بده . ناسا دات گاو که همه بلدن. مردم رو به یه جای الکی لینک می دی؟
  • علیرضا IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    15 1
    سلام به نظر می رسد دو تا موشک تو فیلم وجود داره...
  • پویا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    1 19
    ممنون از پاسخ های علمی تان
  • شريف US ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    0 24
    طبق گزارشات ناسا اين شي نوراني موشك بالستيك نسل دو بوده . البته اشاره اي به موفقيت يا غير موفقيت نشده است
    • ایریا IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      28 2
      اولا لطفا ذکر منبع کنید دوما انتظار داشتم که ناسا صرفا نظر دولت امریکا را به جای حقیقت جا بزند باز یکبار دیگر می گویم که موشک ها پدیداورنده پدیده نبودند بلکه به شکل اتوماتیک با ارزیابی غلط از موقعیت پدیده نورانی و شباهت ان با حرکت یک موشک خواستند صرفا انرا منهدم کنند البته این شلیک موشک های بالستیک بیشتر به این دلیل بوده که براورد هوش مصنوعی ابررایانه سیستم سپر ضد موشک اتمی روسیه و امریکا در منطقه خاور میانه این بوده که با یک موشک خیلی بزرگ طرف هستند که این ثابت می کند که اصل پدیده بسیار باید بزرگ و فراانسانی باشد
  • سمیع IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    2 0
    با سلام واحترام به همه دوستان نظر دهنده نتیجه می گیرم که خبرهایی پشت پرده این واقعه هست اما بعدا مشخص می شود. دوم پیشنهاد می دهم هر مسئله را با تبادل افکار و دلیل و منطق بررسی نمایید و از پرخاشگری بپرهیزید.سوم از مسولین خبر آنلاین تشکر می کنم که پیگیر قضیه هستند. چهارم اینکه نظر علمای هوا و فضا را بیشتر بنویسید.
  • ایریا IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    3 1
    یک موضوعی را لازم است ذکرکنم و ان این است که به غلط بعضی از دوستان موشک های بالستیک را با موشک فضاپیما بر اشتباه می گیرند کلا موشک های نظامی به گونه ای که ما در سلیک موشک شهاب 3 می بینیم نیست یعنی این ها بالاخص در امریکا و روسیه سکوی پرتاب ندارند بلکه از سوله های زیرزمینی پرتاب می شوند و دود و اتش انها قابل مشاهده نیست و استتار شده است تصاویری هم که دیده می شود ممکن است مربوط به موشک های زمین به هوا باشند که ابعاد بساری کوچکتری به نسبت دارند و قدرتشان هم کمتر است پس اگر موشک بالستیک بوده اوج هنر نماییش باید در بالای جو می بوده یعنی اتش بازی ان خیلی کمتر از ان است که دیده شود یک نکته جالب در مورد گاف روسیه این بوده که چطور از یک موشک بالستیک برای هدف قرار دادن هدف 1970 کیلومتری استفاده شده >
  • ایریا IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    5 1
    > یعنی موشک رفته هوا از جو خارج شده 400 کیلومتر مسیر عمودی مایل طی کرده که در ساری قولیخان بیاید زمین معمولا اهداف این گونه موشک ها در ازمایشات باید فاصله بسیار دور تری باشد زیرا باید در مدار زمین قرار بگیرند و حداقل یک دور کامل بزنند این ممکن نیست مگر اینکه موشک براورد کند که تخمین رایانه مرکزی اشتباه بوده و شی ای در هدف نبوده و ماموریت ان بلافاصله کنسل شود ایا برای یک هدف 1970کیلومتری در داخل روسیه باید از یک بالستیک نسل 2 استفاده شود اینجا باز امریکا بهتر تخمین زده و از موشک های زمین به هوا داخل افغانستان استفاده کرده نکته خنده دار این است که هنوز غرب و روسیه در سکوت فرو رفته اند که شاید نمی خواهند دانشمندان سایر کشور ها به تحلیل پدیده بپردازند شاید این پدیده یک نمایش عریان فضایی از یک>
  • ایریا IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    5 1
    سیاهچاله بوده شاید یک ستاره درون یک سیاهچاله رقته باشد زیرا نوع حرکت مارپیچ بسیار شبیه حرکت یک سیاهچاله در هنگام بلعیدن یک ستاره است به طوریکه ستاره درون سیاهچاله می غلتد ولی نور سعی می کند از ان خارج شود که این به ماهیت جرم ستاره (ماده) و نور (انرژی) پرسرعت برمی گردد احتمالا هم سیاهچاله کمی به طرف زمین مایل بود ماند اینکه از لبه یک ظرف به ان نگاه کنیم و ستاره نیز از بغل دیده می شده نور باقی مانده نیز از ستاره به طرف بیرون می رفته که سیاهچاله مجال نمی داده و بالاخره نور را بلعیده حالا مسئله مسافت زیاد پیش می اید که این معمای حل نشده است که این نور ایا با سرعتی بسیار بزرگتر از سرعت نور حرکت می کرده حالا باید بجای غفلت از این نمایش کهکشانی که بدون چشم مسلح به نمایش در امده به تحقیق پرداخت >
  • ایریا IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    4 48
    > امیدوارم که منجمان ما از این فرصت تاریخی به نفع خود استفاده کنند و مسیر علم را از غرب به شرق برگردانند رسالت من گفتن بودن و رسالت شما رساندن مطلب به نزد اهلش مهم این نیست که من 100 تا منفی بگیرم و یا حتی نطریه ام رد شود مهم دست اوردی است که از راستای تحقیق در این باره چه در عرصه نطامی یا علمی نصیب ما می شود که غفلت از ان یعنی راه دادن به غرب در این پیچ مهم علمی است
  • بهزاد IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    3 4
    به شما چه که این شی نورانی چیه
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    1 2
    وا چه بی ادب