شی نورانی (نه اشیای نورانی که خیلی ها اشتباه نوشته اند) پنجشنبه شب در آسمان پایین قفقاز و شمال خاورمیانه از قبرس و لبنان و سرزمین های اشغالی گرفته تا مشهد و شیراز در ایران دیده شد.

اسرائیلی ها ترسیدند که نکند موشک ایرانی است (بعدا گفته شد این شی که به صورت حلزونی و از پایین به بالا دور خود پیچید و محو شد، در فاصله 200 تا 300 کیلومتری زمین بوده و مردم از شیراز در ایران تا قبرس و فلسطین اشغالی آنرا مشاهده کرده اند.
بیایید یک بار این خبر و فیلم شی نورانی که توسط اعضای شبکه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک منتشر شد را با هم مرور کرده و خبر سایت راشا تودی روسیه را نیز مرور کنیم.
یکی از اولین خبرهای رسمی منتشر شده در مورد شی نورانی سایت اسرائیلی آهارانودز است. لبنانی ها و اسرائیلی ها اولین نفرهایی بودند که شی را دیده و به مقامات نظامی گزارش کردند.( لینک خبر را ببینید.) این خبر با علامت سوال است و گفته شده موجودات فضایی یا موشک بالستیک روسیه؟ در واقع از همان ابتدا نیز صراحتا گفته نشده که موشک بوده است.
جالب اینجاست که روسیه فیلم پرتاب موشک بالستیک را در سایت خود گذاشته (در این فیلم شکست و سقوط موشک پس ار پرتاب کاملا مشخص است)و چند دقیقه بعد از پرس و جوی اسرائیلی ها ، آنرا از روی سایت خود برداشته است.
According to a statement issued by Russia's Defense Ministry, crews belonging to the army's strategic missile division successfully test-fired a ballistic missile at 9:39 pm Moscow time. A video shot in the area the missile was fired from showed parts of the missile falling. However, the clip was removed a few minutes after being posted.
فیلمی که روسها در سایت خود گذاشته و بعدا آنرا برداشته و نابود کرده اند را اینجا ببینید.

 

همانطوری که در فیلم می بینید، موشک لحظاتی پس از شلیک سقوط می کند. در اینکه روسها دروغ گفته اند شکی نیست. تقریبا هیچ مقام رسمی روس نگفته که شی نورانی همانی موشک بالستیک است. این را ایرانی ها و ... به نقل از منبعی که وجود نداشت نوشتند. منبع از روی هافینگتون پستی که اصلا خبری در آن وجود ندارد نقل قول شده و بعد متوجه می شویم که سایت اسرائیلی منبع موشک بالستیک بوده که آنهم از روی یک quote از سوی مقام اسرائیلی از روسیه نقل قول شده است. در واقع همه چیز بر مبنای غیر رسمی شکل گرفته و بعد سایتهای خبری آنرا جدی گرفته و نقل کردند. سپس روسها دیدند که بدون اینکه یک ریال خرج کنند، برای خود پپسی باز کرده و اتفاق مورد نظر را به نام خود جعل کردند. هم ژست نظامی گرفته اند و هم مانند همیشه با دروغگویی همه چیز را به نفع خود تمام کرده اند.
واقعیت از لحاظ نظامی چیز دیگری است. روسها بالستیکی که تست کرده اند برایشان خیلی مهم بود. اینکه پرتاب آن موفقیت آمیز باشد یا نه برای روسیه اهمیت استراتژیک داشته، چرا که قسمت  بزرگی از زراد خانه موشکهای روسیه از این نسل است و قرار بوده اگر این موشک پرتابش موفقیت امیز باشد، از آن تا سال 2019  استفاده شود تا بالانس نظامی روسیه با امریکا حفظ شود. حال اگر روسها اعلام کنند که شلیک آنها با شکست مواجه شده، به نفع امریکا می شود.
بنا براین چسباندن این شی نورانی به موشک بالستیک، باز کردن نوشابه به نفع روسها تلقی می شود که به هیچ وجه مبنای علمی ندارد. در سایت راشا نودی نیز این جمله آمده است:
The Russian Vesti-24 news channel quoted unnamed military officials as saying the missile hit the practice target despite the fact that it had an unusual flight trajectory.
این جمله می گوید از مقام روس پرسیده شده و این مقام شلیک  را تایید کرده در حالی که خط سیر موشک شلیک شده با شی نورانی با هم نمی خواند! یعنی شی نورانی با موشک شلیک شده در یک خط سیر نبوده است. ضمن اینکه شلیک از زمین تا فاصله 200 تا 300 کیلومتری با مکان شلیک موشک نیز با هم جور نیست.
البته در همین خبر راشا تودی آمده که برخی می گویند ممکن است انفجار ماهواره باشد و ..
اما از نگاه علمی واقعا نمی توان در حال حاضر مدارکی آورد که این شی چه بوده و به همین خاظر منابع رسمی خبری و علمی از واژه Unidentified flying object  استفاده کرده اند. این واژه در حال حاضر تنها واژه معتبری است که منابع علمی آنرا قبول دارند و حتی از بکار بردن واژه یوفو UFO بعنوان موجود (نه شی ) نیز ابا دارند. در همین سایت راشا تودی نیز علامت سوال همچنان وجود دارد و خود روسها نیز ضمنی قبول دارند که نمی دانند که این شی چه بوده است،(هیچ ارتباط مستقیمی بین شی با پرتاب موشک را نگفته اند)  آنوقت برخی پافشاری غیر علمی دارند که همچنان موشک بوده است!
/56
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    12 64
    به همين خاطر بايد شبكه هاي اجتماعي فيلتر بشه كه مردم توش پا پي مسائلي كه بهشون ربطي نداره نشن و مثل بچه آدم زندگي شون رو بكنن
    • من IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      49 5
      چه ربطی به شبکه اجتماعی داشت این خبر؟ اصلا تو بگو شبکه اجتماعی چیه تا ما هم بدونیم
    • بدون نام IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      2 5
      واقعا ، خقمونه هر چی سرمون می آرن ، این پست ها رو که خوندم ، بد حالم گرفته شد ! اگه دوست داشتید بدونید که با بیسوادی ما چه کار میکنن ! یه سرج در باره HAARP بکنید ، اسم پدیده ای که دیدید !
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    17 5
    جناب خراسانی ، UFO مخفف Unidentified Flying Object هست. چرا باید از به کار بردن این کلمه ابایی داشته باشند؟
    • نویسنده IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      57 5
      دوست عزیز با تشکر از شما. فعلا به عنوان یک شی (object) قبولش دارن. نه یوفو. یوفو اصطلاحی مرتبط با موجودات فضایی است. از کلمه object بعنوان شی یا چیز استفاده می شود و منظور همین بوده و نه یوفو. یعنی شی نورانی را قبول کرده اند بعنوان یک پدیده طبیعی نجومی در آسمان. مثل بارش شهاب سنگ و ... نه یوفو و موجودات فضایی با شکل و شمایل خاص
    • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      2 8
      طعنه زده و شماهم نگرفتی و الکی منفی دادی
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    11 8
    تو سایت ها نوشته شده پرتاب توپول-ام با تاخیر مواجه شده.. به نظر من نظریه مقامات ایرانی الان بهتره. موشک از سمت شرق افغانستان به طرف اسرائیل رفته.
  • ابراهیم فردوسی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    3 9
    سلاماین پدیده در بادرود/امامزاده اقاعلی عباس/ هم رویت شد
  • مسعود IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    4 15
    بابا اصلا چرا این قدر کشش میدین نه روس زده نه هیچکی ایران زده خوب شد!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    21 8
    وجود حیات فرا زمینی نتنها چیز بعیدی نیست بلکه بسیار محتمل و حتی مستند است آلبرت انیشتین اعتقاد داشت حیات فرا زمینی که بیست هزار سال پیشرفته تر از حیات انسانیست وجود دارد
  • مهران M IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    32 1
    شما با خودتون چند چندید؟ یه بار میگید پدافند ، یه بار میگید بالستیک یه بارم میگید هیچکدوم نبوده خوبید/؟
    • م. خ GB ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      21 1
      دقیقا دیروز خبر آنلاین عزیز یک مقاله ی بلند بالا نوشت که ثابت کنه موشک روس بوده. اینقدر دقیق و مطمئن نوشته بود که هر کی می خوند باور میکرد که روسیه با هماهنگی خبر آنلاین موشک هوا کرده. دمتون گرم که خبر رسانی میکنید. اما بهتره به فرضیه بودن صحبتها تکیه بیشتری کنید.
    • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      11 2
      دقیقا...جالب اینه که تو همون مقاله که میخواست ثابت کنه موشک روس بوده هر کاربری که نظر متفاوت از نظر دبیر سرویس دانش خبرانلاین رو داشت متهم میشد به غیرعلمی صحبت کردن!!هرچی دلیل می اوردند که پرتاب موشک با تاخیر مواجه شده یا خط سیر موشک اصلا این نبوده یا....باز هم دبیر سرویس دانش حرف خودش رو میزد!!جالبه که وقتی یکی از کاربران صحبت از شئ ناشناس و اتفاقات ماوراء طیبعه کرد از سوی ایشون متهم شد که به جای بررسی منطقی و علمی مسائل دست به دامن خرافات میشه!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    33 1
    روسها برای خودشان پپسی باز کردند شما خبرآنلاین با این تحلیل علمی ات نوشابه خانواده گازدار برایشان باز کردی. آخه کدام آدم عاقل به روسها اعتماد می کند؟
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    44 4
    من مسئولیت این شی نورانی رو به عهده می گیرم ! بس کنید دیگه
  • بدون نام US ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    7 2
    منابع رسمی خبری و علمی از واژه Unidentified flying object استفاده کرده اند. این واژه در حال حاضر تنها واژه معتبری است که منابع علمی آنرا قبول دارند و حتی از بکار بردن واژه یوفو UFO نیز ابا دارند جهت شفاف سازی مگه دومی مخفف اولی نیست؟؟ :)
    • نویسنده IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      29 5
      فعلا به عنوان یک شی (object) قبولش دارن. نه یوفو. یوفو اصطلاحی مرتبط با موجودات فضایی است. از کلمه object بعنوان شی یا چیز استفاده می شود و منظور همین بوده و نه یوفو. یعنی شی نورانی را قبول کرده اند بعنوان یک پدیده طبیعی نجومی در آسمان. مثل بارش شهاب سنگ و ... نه یوفو و موجودات فضایی با شکل و شمایل خاص
  • یک نفر IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    32 4
    موشک بالستیک روسیه مسیر م مختصات مشاهداتش با شی نورانی تفاوت داشته و با توجه به اشاره ارتش به اینکه موشک دیگری در همان پنجشنبه شب با مبدا حرکت از افغانستان به سمت سرزمینهای اشغالی ردیابی شده می توان نتیجه گرفت شی نورانی همان موشک بالستیک (احتملا آمریکاییها ) بوده که به منظور تست سپر دفاعی ضد موشک به سوی سرزمینهای اشغالی هدف گیری شده و در نهایت در منطقه ای ورای جو منهدم شده است علت منبسط شدن اشکال نورانی اولیه و ابعاد وسیع آن می تواند مربوط به نبودن جریانهای هوا در آن ارنفاع و مصون ماندن پرتوهای انفجاری از باد و منبسط شدن منظم و قرینه تشعشعات و ذرات ناشی از انفجار باشد رنگ شعله سوختن برخی عناصر آبی ست و رنگ آبی نشانه آزادسازی حداکثر انرژی در موقع سوختن است
    • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      4 7
      با با منم همینو می گم دیگه به جز امریکا کی میتونه باشه نکنه کمونیست های روسی هم از این کار ها بلدند ما خبر نداریم
    • ضد نفر IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      4 3
      استاد! دلیل چرخش شیئ به سمت بالا و ناپدید شدنش را چطور میتوان توجیه نمود؟
  • بدون نام EU ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    22 3
    تو دنیایی که موج زلزله از جنوب غرب ایران راه میفته میره شمال شرق، به کوههای هندوکش افغانستان برخورد میکنه و انعکاسش ممکنه تهران رو نابود کنه؛ معلومه که خیلی چیزهای دیگه هم امکان پذیر نیست...
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    7 5
    خبرآنلاین عزیز ! آن برخی که می گویی پافشاری غیر علمی دارند که همچنان موشک بوده مثل خودت بودی دچار فراموشی شده ای ! می خوای لینکشم بهت بدم؟ البته امیدوارم که این نظر رو منعکس کنی ! به نظر من 100% بشقاب بنده بوده که یا تو هوا زدنش یا یک اسکن از خاورمیانه انجام داده و کار آمریکا بوده
    • م IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      14 2
      اوه اوه بابا اسکنر !!!! اونا ماهواره دارن و میتونن تصاویر دقیق تهیه کنن.دیگه چرا تابلو بازی در بیارن و این کار رو انجام بدن ؟؟؟ به نظر من پای خود امریکا و اسرائیل در میون هست. اگه دقت کنید قبل از حمله به عراق اشیاء پرنده عجیب و غریب در مرزهای غربی کشور بارها دیده شده. حدس من اینه که امریکا و اسرائیل میخان در خاورمیانه دست به ماجراجویی بزنن.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    16 3
    آخرین خبر اینکه آزمایش سپر موشکی آمریکا بوده است که در اسراییل نصب شده است و مسئولیت کنترل آن با آمریکا است ! یعنی از سمت افغانستان موشکی را پرتاب کرده اند تا تا وضعیت سپر موشکی را تست کنند.
    • مهديار DE ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      7 4
      من پارك ارم بودم... كلي بشقاب پرنده و رنجر سوار شدم... فكر كردم اثرات همون بشقاب پرنده هاست هذيون ميبينم... نه بگو روسها پارك ارم نرفته هذيون ميبينن
  • منتقد از خبر انلاین IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    11 4
    چقدر نظرتو عوض میکنی خبر انلاین شما تا مطمن نشدین نباید چیزی بگین امروز مسئول سرویس دانش شما با چندین استدلال ابکی میخواست این قضیه را به روسیه نسبت بده حالا اومدین میگین روسها هم نمیدونن چی بوده بذارین مردم با این مسئله خوش باشن .
  • shahin IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    10 5
    اين شي شب جمعه در شهران نيز مشاهده شد و به قدري نزديك به زمين بود كه انگاري چتر باز از بالاي كوههاي شهران داره با يه پرژكتور مياد پايين(خيلي نزديكتر از فيلم هايي كه تو اينترنت ديدم). تا اينجاش شكي نموند برام كه چتر بازه تا وقتي كه منبع نور مثل كهكشان راه شيري شد و با سرعت شروع به چرخش و جمع شدن كرد تا ناپديد شد. به هيچ عنوان شبيه هيچ كدام از تكنولوژي هاي بشر(چه نظامي چه جاسوسي) نبود. ارتفاع اين پديده در هر نقطه متفاوت بوده است. يعني يا چند نمونه از اين پديده در نقاط مختلف ديده شده يا همان يك نمونه در زمان هاي مختلف(در حد چند ثانيه يا چند دقيقه) در نقاط مختلف مشاهده شده است.يعني از نقطه اي به نقطه ديگر تغيير مكان و ارتفاع داده است
    • بدون نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      7 4
      "به هيچ عنوان شبيه هيچ كدام از تكنولوژي هاي بشر(چه نظامي چه جاسوسي) نبود" یه جوری حرف میزنه انگار 30 سال تو سیا ابزار الات جاسوسی بسته بندی میکرده!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    16 4
    روسها قابل اعتماد نیستند. به خصوص در برخورد با ایرانی ها. به ما حسودی می کنن
  • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    13 0
    از متن مقاله خوشمان آمد! مخصوصا در مورد روسها!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    5 12
    آهای ملت بیکار! قرار نیست از همه چیز سر در بیارین و همه چیز رو بدونین. اونقدر چیزایی هست که نمی دونین تا برسه به این نور قیامت میشه.
    • ایریا IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      3 6
      دوست گرامی خبر انلاین چند بخشه برید بخش اقتصادی لطفا ولی اگر هنوز علاقه ای دارید که دارید !!! بدانید در صورت اثبات منبع غیر انسانی این پدیده این پدیده یکی از علائم حتمی ظهور است !!
  • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    8 3
    شاید ازمایش یک موشک و یک ضد موشک بوده باشد
  • حمیدرضا EU ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    9 0
    متاسفانه خبرآنلاین داره تبدیل میشه به یه خبرگزاری که از هر منبعی ورمیداره و بدون فکر و بررسی کامل اونو میذاره و بعدشم که بهش اعتراض میکنیم میگه این که مال من نبود مال فلان خبرگزاری بود! شما دیروز یه مطلب گذاشتین که توش به صراحت نوشته بودین تمام شواهد تجربی و علمی ثابت کننده فرضیه موشک روسی هست و به قدری مطمئن نوشته بودین که برداشت ما این بود که هر تصور دیگه ای غیر علمیه.چه جوری دیروز خبرآنلاین نفهمیده بود مسیر موشک با مسیر پدیده فرق داشته؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    9 2
    تحلیل رو نگاه کن حالشو ببر: احتمالا شلیک موشک امریکایی از افغانستان به اسرائیل بوده که در میانه راه توسط پدافند ایران منهدم شده و دو طرف خودشنان را به کوچه علی چپ زدند!
  • محمود حاج زمان IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    6 132
    من حتی اگر مشاهدات خودم از این واقعه (که در پارک آب و آتش تهران شاهد آن بودم) و تفکر منطقی و استدلال خود را برای تحلیل آنچه که دیدم کنار بگذارم، و بخواهم صرفا نظر یکی از اآقایان دانشی و خراسانی را انتخاب کنم؛ مسلما استدلال آقای دانشی را بر می گزنیم. و اما دلایل من: 1- اگر به اطراف یک جسم استوانه ای دو نازل وصل کنید که گاز/مایع با فشار از آن بیرون بزند، پدیده ای مشابه چرخش بخش دایره ای سر مخروط واقعه مذکور را خواهید دید. دوستان آگاه اطلاع دارند که برای افزایش پایداری موشک در حین صعود، نازل ها با زاویه قرار می گیرند تا موشک در حین بالا رفتن به دور خود نیز بچرخد. 2- اگر به برخی از تفسیرهای غلط! گذشته آقای خراسانی در مورد وقایع مشابه نگاه کنیم، جای شکی باقی نمی ماند که کدام نظر درستتر است!
    • نویسنده IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
      110 2
      دوست عزیز. عالم نقد علمی می کند. نه نقد شخصیتی. (و معلوم است شما مشکلتان چیز دیگری است ) مطالب بالا جمع آوری لینکهای خبری صحیح و معتبر است نه وهمیاتی که تحت عنوان علمی، در این چند روز به خورد مردم دادید.در خبرآنلاین افراد با دیدگاه های متفاوت هستند و نظر می دهند و من دوست ندارم دروغ به مردم تحویل دهم (تحت عنوان علم). محور باید علم باشد و عالم بودن. نه عقده ای بودن و شخصی نگاه کردن موضوع. خود روسها می گویند موشک نبوده و شما می گویید بوده؟ بنده نقل مطلب کرده ام. شما دوست عزیز 200 تا 300 سال نوری با علم فاصله دارید. کمی کتابهای دوره دبیرستان بخوانید. برایتان مفید است.
  • ایریا IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    4 1
    اگیر فیلم ساختگی نباشد که یعنی موشکی هم بوده کلا باید بگم که عین این پدیده با همین ابعاد در اهواز دیده شده که جای شک نمی گذارد که هیچ عامل انسانی دخیل نبوده عمرا موشک باشد تازه نظر من این است که اگر این یک پدیده نجومی بوده چراناسا چیزی نمی گوید ضمنا باید ابعاد این پدیده در فضا خیلی عجیب و بزرگ بوده که فعلا در خاورمیانه با این ابعاد دیده شده ضمنا اگر این یک پدیده عادی نجومی بوده چرا به یک باره ظاهر و محو شده می دانیم که پدیده هایی مثل کسوف یا شهاب باران حد اقل یک دقیقه طول می کشند و امکان وقوع یک انفجار یا برخورد نجومی با این سرعت نیازمند صرف انرژی و حرکت فوق فوق فوق سریع ذرات باشد هیچ پدیده نجومی با این سرعت رخ نمی دهد
  • از چی بگم IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    6 2
    هر چیزی ممکنه باشه شاید نشانه ی وقوقع قیامته .شاید رزمایش موشکی بوده نصف شبی .شاید افغانستان هم موشک بالستیک داره زیر زمینی کار میکنن ..شب کارن...ما ازشون خبر نداریم...و 1001 دلیل دیگر...نکته اینجاس که هنوز هیچکی نمیدونه چی بوده.اینش جالببببه
  • امیر IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    7 0
    دبیر سرویس دانش اینجا نظری چیزی نداری؟
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    6 1
    موشک=موش کوچولو . با همه اینا تناقض داره .
  • حسن A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    دوستان قران بخوانید مشکل رفع میشه . هفت اسمان و .......
  • فع A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    0 0
    اگر مربوط به مسایل تسلیحاتی وجاسوسی از هر کشوری باشه در زمره مسایل سری محسوب میشه..بنابراین کتمان اون یا به عهده نگرفتن مسولیت پرتابش توسط هیچ کشوری ویا تناقض گویی در این زمینه منطقی به نظر میرسه...اگرم مربوط به مسایل غیر بشری بشه بازم یا ناشناخته اس یا در زمره مسایل سری شناخته شده است..همیشه قدرتهای جهان داشتن اطلاعات محرمانه رو دلیل برتیشون میدونن