روزنامه خراسان نوشت:

رئیس پلیس خراسان رضوی از پی گیری ها برای اعدام هرچه زودتر اعضای 3 باند تجاوز به عنف و طرح برخورد با زنان خیابانی در مشهد خبر داد.

سرتیپ بهمن امیری مقدم از برخورد شدید پلیس با عاملان تجاوز به عنف در مشهد و استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: اواخر سال گذشته 2 عضو افغانی یک باند تجاوز به عنف که به تعدادی زن و دختر در مشهد تجاوز کرده بودند، به دار مجازات آویخته شدند که این موضوع خود باعث شد که وضعیت شهر مشهد از نظر کاهش این جرم بهبود یابد.

وی افزود: پلیس امسال نیز قدم های محکمی را در بحث مقابله با متجاوزان به نوامیس مردم برداشت و امسال فقط یک پرونده تجاوز به عنف داشتیم که آن نیز در حال پی گیری و بررسی است.

سردارامیری مقدم گفت: پرونده های اعضای دو، سه باند تجاوز به عنف مربوط به سال گذشته نیز در محاکم قضایی در حال پی گیری است و برای متهمان آن ها کیفرخواست صادر شده است و ما پی گیری می کنیم تا این متجاوزان هرچه سریع تر به سزای اعمال کثیف شان برسند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین درباره وضعیت شهر مقدس مشهد از حیث وجود زنان خیابانی نیز گفت: طرح برخورد با زنان خیابانی در دستور کار ما قرار گرفته است و یکی، دو مرحله هم تاکنون این طرح اجرا شده و تعدادی زن خیابانی نیز دستگیر شده اند.

وی افزود: باید این طرح را با قوت تمام دنبال کنیم تا این پدیده زشت از شهر مشهد حذف شود.

سرتیپ امیری مقدم گفت: در بحث برخورد با زنان خیابانی خراسان رضوی جزو اولین استان هایی بود که این موضوع را هم پی گیری و هم با آن برخورد کرد.وی گفت: چند وقتی بود که احساس کردیم حضور زنان خیابانی در سطح شهر افزایش پیدا کرده است بنابراین با کمک بهزیستی این افراد را دستگیر و جمع آوری کردیم.

رئیس پلیس خراسان رضوی همچنین درباره پرونده قتل خیابان هاشمیه مشهد که چند روز پیش رخ داد و طی آن یک مرد مسن، زن صیغه ای اش را به قتل رساند و از محل متواری شد، نیز گفت: سرنخ هایی درباره این قتل به دست آمده است و ماموران در تلاش برای دستگیری متهم به قتل هستند که به زودی دستگیر می شود.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین GB ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    48 9
    زن خیابانی که برخورد کردن نداره!! اگه خیلی احساس مسئولیت میکنید باید ببرید براشون یه کار دست و پا کنید و از این منجلاب بیرون بکشیدشون. وگرنه با دستگیر کردن و دوباره آزاد کردن هیچ کاری پیش نمیره. مطمئن باشید اونا هم از این وضعیت خودشون راضی نیستن.
  • امیر IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    40 4
    آقای رئیس پلیس: زن خیابانی همیشه خیابانی است مگر اینکه از نظر معیشتی تأمین شود! پس یا یک شغل مناسب برایشان ردیف کنید یا همین شغلشان را ساماندهی کنید تا ایران پر از این موجودات نشده !! واقع بین باشید و چشم بر روی همه چیز نبندید و همه چیز را ایده آل نبینید!! ایران هم از این زنان خیابانی و اراذل و اوباش دارد!! کمی مدیریت می خواهد فقط!!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    4 1
    چه عجب به فکر این افتادن که تجاوز به زور رو کم کنن، فقط یه مسئله ای هست پلیس این متجاوزینو دستگیر می کنه تا قوه قضاییم میبردشون اونجاست که مشکل داره تا پاش میرسه به دادگاه با یه سند آزاد میشه که میشه همون آشو همین کاسه من فکر کنم باید دادگاه رو تعطیل کرد با این روندی که دادگاه های ایران دارن نه دزدی تنبیه میشه نه متجاوزی خود پلیس قانون رو اجرا کنه بهتره
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    2 0
    زن خياباني يعني چه؟ زني كه در خيابان است.
  • بدون نام AE ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    7 1
    من با این تیکه خبر مشکل دارم((کاهش این جرم بهبود یابد.))چطور بهبود پیدا کرد، کدوم آمارو دیدی که کم شد، مگه ون کسی که متجاوز میشینه که درس عبرت بگیره از اعدام دیگری، اینها رو باید از دبستان به بچه ها یاد داد در سیستم آموزشی، نه بالای چوبه دار، احترام به حریم مردم، شخص، همسایه و .. باید اول خود حکومت اجرا کنه، آموزش بده و بعد بخاد همه اقشار انجام بدند، باید قبول کرد، که جامه داره از راه درست بیرون میره، اخبار حوادث کشورمان را هیچجای دنیا نمیخونی، خبری که قلبم رو درد آورد، دختری که بهش تجاوز شده بود، و بعد ازینکه فرار میکنه و به ۱ ماشین پناه میاره، انهم بهش تجاوز میکنه، این عمل شیطانی، در ۱ نفر نیست، در محله است در شهر است در کشور است،خداییش قبلا اینجوری نبود
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    2 9
    اعدام برای تجاوز مناسب نیست با جرم تناسب ندارد خیلی از زندانیان در زندان خودکشی می کنند چند سال زندان از تجاوز هم هولناک تر است البته خیلی ها جواب خون دماغ شدن رو با سر بریدن میدن و بعد از عدالت حرف می زنن و نمی خواهند بفهمند شلاق خوردن و سلول انفرادی و زندان اثرات روحی بدی دارد
  • رومینا IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    16 2
    باور کنید هیچ زنی حاضر نیست تن فروشی کنه مگر اینکه فشار زندگی باعث بشه یا به ندرت پیش میاد که از سر هوس باشه که اونم هیچوقت تو خیابونا نمیاد پس این مسئولین اینقد به خودشون ننازن چون اصلا هیچ کار خاصی واسه این بدبختها نکردن.
  • روزینا A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 2
    شما دربرابرخدا مسولیت نمیدانم فردا جگونه میتوانید جواب خدا را بدهید برای دوست من این مشکل پیش امده که یک روز که از کار به خانه میاید همسرش را با یک زن خیابانی می بیند وازان روز نمی دانید که چه بر سر زندگیشان امده