۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶

شبکه مستند فیلم‌های مستند‌ از زندگی اشخاص مشهور دنیا آماده کرده که از این هفته روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم مستند «به آن‌ها بگو که هستی» به کارگردانی مارک وکسلر جمعه 19 خردادماه ساعت 16 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

مارک وکسلر که پسر هاسکل وکسلر فیلمبردار تحسین‌شده هالیوود و برنده دو جایزه اسکار است، در مستند «به آن‌ها بگو که هستی» دوربین را مقابل پدر خود می‌گذارد. نتیجه کار پرتره‌ای از یک پدر نابغه و پسری است که می‌کوشد زیر سایه پدر نامدارش راه خود را پیدا کند.

«به آن‌ها بگو که هستی» تولید سال 2004 آمریکا و مدت زمان آن 95 دقیقه است. گروهی از چهره‌های سرشناس سینما چون چون جولیا رابرتز، مارتین شین، مایکل داگلاس، جین فوندا و... در این مستند نظرشان را درباره وکسلر اعلام می‌کنند.

هاسکل وکسلر برای فیلم‌های «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟» و «Bound for Glory» برنده اسکار بهترین فیلمبرداری شد و سه بار دیگر از جمله برای فیلم‌ «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» نامزد اسکار بوده است. 

شاعر ماجراجوی چینی مهمان شبکه مستند می‌شود
زندگی و شخصیت ویکتور سگالن شاعر ماجراجوی چینی در قالب مجموعه «استادان نوگرا» به روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

این مجموعه روایتگر زندگی و عقاید سگالن است که می‌کوشد تا با احساسات خودش سزمین وسیع چین را فتح و درک کند تا به شناخت جدیدی از معنای واقعی عشق به سرزمین برسد و در این راه ماجراجویی‌های زیادی را پشت سر می‌گذارد. در این مستند ‌کتاب‌های چاپ شده سگالن و تحقیقاتی که در چین توسط وی صورت گرفته معرفی و تحلیل می‌شود.


مجموعه مستند گزارشی «استادان نوگرا» هر روز ساعت 16 و به مدت 40 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


معرفی مناطق کوهستانی البرز
مجموعه مستند «در سایه‌سار البرز» به کارگردانی نادر شکوری هر روز از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود.


این مستند که در 26 قسمت سی دقیقه‌ای با مشارکت جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری تولید شده است به معرفی گونه‌های مختلف گیاهی به ویژه گونه‌های خاص در حال انقراض می‌پردازد.


البرز، لواسانات، ناران، افجه و مناطقی همچون شمشک، طالقان، سیاهکل، دیزین، آبعلی، رودهن، امام‌زاده هاشم، دریاچه ولشت و گچسر را معرفی می‌کند. «در سایه‌سار البرز» هر روز ساعت 16:45 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. 


«سفر به ماورا» با شبکه مستند
مجموعه مستند «سفر به ماورا» از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

این مستند روایتگر سفر اعجاب‌انگیز یک دانشمند هوا‌شناسی به نام نیک ویدلسون است که پس از یک زندگی کاملاً دانشگاهی تصمیم می‌گیرد به نقاط مختلف کره زمین سفر کند، اما آنچه پیش روی اوست بسیار عجیب‌تر است از آنچه تاکنون به آن باور داشته است و... 


 «سفر به ماورا» جمعه‌ها به مدت 45 دقیقه به روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =