رئیس جمهور همچون سال‌های گذشته سخنران مراسم شب 14 خرداد در حرم مطهر امام خمینی (ره) بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد با اشاره به همزمانی سالگرد رحلت امام (ره) با ولادت حضرت علی (ع) سخنان خود را با تبیین رویکردهای امیرالمؤمنین علی (ع) آغاز کرد و بنیان‌گذار انقلاب را شاگرد و میراث دار مکتب نخستین امام شیعیان خواند.
او که می‌گفت انسان دو مأموریت اصلی «بالا کشیدن خود تا خدا» و «تلاش و مجاهدت برای برپایی جامعه سعادتمند» را دارد، گفت که امام (ره) در ادامه راه انبیا و اولیا به دنبال برپایی چنین جامعه ای بوده اما هنوز این مأموریت انجام نشده است. چرا که انسان‌ها هنوز طعم واقعی انسان بودن را نچشیده‌اند و میلیاردها استعداد ناشکفته در خاک شده و کرامت انسانی بروز پیدا نکرده است.
رئیس جمهور از ویژگی «توحید و اخلاص» امام (ره) یاد کرد و افزود: امام به واسطه عبودیت و اخلاصش از هیچ قدرتی واهمه نداشت و با کسی هم رودربایستی نداشت و از کسی نمی‌ترسید. امام (ره) در حکومت برای کسی جز راه خدا و حقوق مردم، نقشی قائل نبود و حاکمیت مستکبران را بزرگ‌ترین ظلم به بشریت می‌دانست.
وی با تکیه بر اندیشه های امام(ره) ادامه داد: تا مبارزه هست، ما هستیم. برای همین امام(ره) تا آخر پای مبارزه با رژیم صهیونیستی ایستاد و از آرمان فلسطین صیانت کرد. امام تنها کسی بود که فرمود «اندیشه و حاکمیت صهیونیستی باید از جامعه بشری ریشه کن شود».
احمدی‌نژاد در بخشی از سخنانش با تاکید بر آزادی همراه با آگاهی، خاطرنشان کرد: انتخاب بهترین ارزش‌ها از روی اجبار و در مسیری غیر از آزادی فاقد ارزش است. حتی انتخاب عبودیت زمانی با ارزش و کمال آفرین است که همراه با آزادی و آگاهی باشد. اگر قرار بود ارزش‌های الهی تحمیلی باشد، پیامبران بهتر می‌توانستند این کار را بکنند. اما خداوند به پیامبر گفت که تو برای تذکر آمده ای و مردم خودشان باید انتخاب کنند.
وی افزود: بدون آگاهی، اراده و انتخاب مردم، ارزش‌ها مستقر نمی‌شوند و اگر هم شده، فاقد پشتوانه است و مستمر نمی‌شود. زمانی ارزش‌ها مستقر و مستمر می‌شوند که با انتخاب آزاد مردم همراه باشند.
او که می‌گفت امام خمینی (ره) بر همین اساس معتقد بود که «میزان رای ملت است»، گفت: امام (ره) تا آخر از آزادی انتخاب مردم صیانت کرد و اراده آزاد مردم را به عمق ارکان نظام تسری داد. امام تا آخر اجازه نداد که نظر وی در انتخابات مشخص شود تا رای مردم آزادانه باشد و نه تحت تأثیر نظر ایشان. امام (ره) به مسئولین امر کرد که در جلسات خصوصی خود به گونه‌ای تصمیم گیری کنید که افشای آن نزد مردم، شما را شرمنده نکند.
/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقگو IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    3 0
    بله ايشان كاملا صحيح مي فرمايند.