فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» با پشت سر گذاشتن «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2» در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در رده سوم قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که تولید استودیوهای مارول و دیسنی است، روز جمعه حدود یک ماه پس از آغاز اکران مجموع فروش جهانی خود را به 1.331 میلیارد دلار رساند.
 

«هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2» ژوئیه 2011 اکران شد و تا پیش از این با 1.328 میلیارد دلار سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما بود.
 

«آواتار» با 2.8 میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست و «تایتانیک» با 1.8 میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد. هر دو فیلم را جیمز کامرون کارگردانی کرده است. بعید به نظر می‌رسد «انتقامجویان» بتواند به این دو فیلم برسد.
 

«انتقامجویان» روز جمعه یک رکورد دیگر هم شکست. این فیلم مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به 538.1 میلیون دلار رساند و با پشت سر گذاشتن «شوالیه تاریکی» (533.3 میلیون دلار)، پس از «آواتار» (760.5)  و «تایتانیک» (‌658.5) سومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکای شمالی شد.
 

این فیلم در سطح بین‌المللی نیز تاکنون 793.2 میلیون دلار فروخته و فعلا پنجمین فیلم پرفروش‌ترین تاریخ در این سطح است.
 

ساموئل ال. جکسن، رابرت داونی جونیر، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسن، جرمی رنر، کریس ایوانز و مارک روفالو در «انتقامجویان» به کارگردانی جاس ودون بازی می‌کنند. در این فیلم گروهی از ابرقهرمانان قصه‌های مصور انتشارات مارول مانند آیرون من، تور، کاپیتان آمریکا و هالک برای اولین بار کنار هم قرار گرفته‌اند.
 

هالیوود ریپورتر / 2 ژوئن / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
    7 17
    واقعا فیلم مضحکیه ، یارو با شمشیر و سپر میخواد از دنیا دفاع کنه !!! اون خانومه هم با کلت میخواد در مقابل متجاوزان بایسته !! یکی دیگشون با چماق میخواد بجنگه ! کلا فیلم کودکانه ایه !
    • احسان IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
      7 4
      شما اول فیلم رو ببین بعد اظهار نظر کن... این همه مردم تو سینماهای دنیا رفتن دیدن این فیلمو و دیگران رو هم تشویق به دیدن کردن این همه منتقدا نقدای مثبت گفتن اوونقت شما ندیده و نسجیده همینجوری یه چی میگی...
  • فاطمه IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    12 5
    اتفاقا به نظر من اصلا فیلم مضحک یا کودکانه ای نیست، اگه این جوری بود که اینقدر فروش نمی کرد! در ضمن افرادی می تونن این دسته از فیلم ها رو درک کنن که تا حدودی با قهرمان ها و داستان های کمیک بوک ها و فلسفه ی وجودی شون آشنایی داشته باشن و همچنین بتونن با فیلم های علمی تخیلی ارتباط برقرار کنن تا بتونن از دیدنش لذت ببرن. در کل فیلمیه که ارزش دیدنو داره... .