جوانان شاید بتوانند بهتر از بزرگسالان‌شان با تکنولوژی کار کنند اما وقتی صحبت از انتخاب پسورد می‌شود، بزرگسالان ماهرانه‌تر عمل می کنند!

ماندانا سجادی: مطالعات جدیدی که اخیرا توسط دانشگاه کمبریج انجام شده است نشان می‌دهد افراد بالای 55 سال به نسبت جوانان زیر 25 سال، پسوردهای قوی‌تری انتخاب می کنند.
یکی از متخصصان کامپیوتر به نام جوزف بونی، با تحقیق روی 70 میلیون از کاربران یاهو دریافت؛ پسوردهایی که افراد بالای 55 سال انتخاب می کنند 2 برابر قوی تر از نوجوانان و جوانان است. جالب است بدانید که این تحقیق بزرگترین بررسی بود که تاکنون بر روی امنیت پسوردها صورت گرفته است!
بونی در گزارش خود نوشته است: یک روند عمومی بین انتخاب پسورد خوب و سن کاربران اینترنت وجود دارد به خصوص در برابر جملات آنلاین که استحکام پسورد، کاملا بین دو گروه سنی جوانان و بزرگسالان متفاوت است.
او همچنین اشاره کرده است که نوع زبان هم روی قدرت پسورد نقش دارد. به طور مثال پسوردهایی که به زبان اندونزیایی انتخاب می‌شوند جزو ضعیف‌ترین پسوردها هستند در حالیکه کاربران کره ای و آلمانی زبان بهترین پسوردها را انتخاب می کنند.
این مطالعات همچنین نشان می‌دهد افرادی که پسورد خود را تغییر می دهند به احتمال زیاد پسورد قوی تری انتخاب خواهند کرد، اما کاربران یاهو که پس از دریافت گزارش امکان به خطر افتادن اکانتشان، اقدام به تغییر رمز عبود خود می کنند معمولا پسورد قوی‌تری انتخاب نمی کنند!
شما با این یافته‌ها موافقید؟ به نظرتان چرا بزرگسالان پسوردهای بهتری انتخاب می‌کنند؟
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
    8 0
    نمیدونم ولی جالب بود.
  • محمد جواد IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
    7 4
    قبول ولی شاید دلیل بهتر و قانع کننده ترش اینه که هر چی سن بالاتر میره حس وسواسی و حرص ادمی بالاتر میره که تو دنیای کامپیوتر این جوری خودش رو نشون میده و در دنیای زندگی جور دیگه
  • بنده خدا IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    6 0
    دلیلش تجربه بیشتر ، مطالعه بیشتر و دقت و حوصله بیشتر افراد مسن می باشد. اگر به فرآیند انتخاب رمز دقت کنید ، رمز شما ، مهمترین و خصوصی ترین و غیر قابل فراموشترین موضوع ذهنی شماست . موضوعات ذهنی نسل امروز به شدت محدود می باشد. بر خلاف افراد مسن . یک مثال می زنم . شخصی را می شناسم که به راحتی رمز ایمیل خود را به همه می گوید ، اما هیچ کس نمی تواند آن را باز کند . حالا چرا؟ بهتر است خودتان رمزش را بدانید: " نقاش خیابان چهل و هشتم " عنوان کتابی از سالینجر. کدام یک از جوانان امروز چنین رمز سختی را انتخاب می کنند؟
    • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
      1 0
      باحال گفتی :-)