«سه دیدار» زنده یاد نادر ابراهیمی؛ نویسنده ارزشمند کشورمان را شاید بتوان معروف‌ترین کتاب درباره امام خمینی(ره) در حوزه ادبیات داستانی نامید.

به گزارش خبرآنلاین، زنده یاد نادر ابراهیمی «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد» را در حالی قلمی کرد که بر خلاف تصور مخاطب مبنی بر اینکه این کتاب، گزارش سه نوبت دیدار نویسنده با رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران است، هرگز اینگونه نیست. زنده یاد ابراهیمی در طول حیات خود هیچ زمان توفیق دیدار با امام راحل را نداشت و کتاب را تنها بر اساس باور و نگاه خود نسبت به امام خمینی(ره) نوشته است. کتابی خواندنی درباره زندگی امام خمینی(ره). کتابی که شاید جوانان و نوجوانان امروز که بسیاری از آنها دوران حیات امام(ره) را درک نکرده اند می توانند بهتر و بیشتر با رهبر مردمی انقلاب آشنا شوند.

 

کتاب «سه دیدار با مردى که از فراسوى باور ما مى‏آمد» در جلد نخست خود با عنوان «رجعت به ریشه‏ها» داستان ‏بلندى درباره زندگى امام خمینى(ره) است، که نویسنده در آن ‏کوشیده ابعاد مختلف شخصیتى ایشان را در قالب داستان بررسى‏کند. شرح وقایع دوران کودکى امام راحل و شکل‏گیرى شخصیت وى در دامن پرمهر مادر و صاحبه خانم (عمه ایشان)، مرام و منش پدر امام(ره) و نحوه ‏شهادت ایشان، حضور بنیانگذار کبیر انقلاب در کلاس درس مدرس، بررسى ‏شجره‏نامه اجداد، امام و شرحى از زندگى پدر بزرگ ایشان، مراحل‏آشنایى امام(ره) با دفتر حاج‏آقا ثقفى تا ازدواج، موارد و عناوینی است که نویسنده به شرح آنها پرداخته است.

 

«در میانه میدان» عنوان جلد دوم مجموعه «سه دیدار با مردى که از فراسوى باور ما مى‏آمد» است که روایتی دیگر از زندگى‏نامه امام خمینى(ره) در قالب‏ داستان است.

 

در این جلد از کتاب نیز مواردی مورد اشاره نویسنده قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به فصولی همچون: خاطراتى از پدر در زندان شاهى و شهادت وى در آنجا در ایام قبل از تولد امام «روح‏الله»، استفاده از افکار و سخنان عمه «صاحبه خانم»، دوران مبارزه در جوانى، حضور با برادر جهت ‏تحصیل علوم حوزوى در اصفهان، سال مصیبتى «وبا» که 8 تن از نزدیکترین کسان «امام روح‏الله خمینى» را به کام مرگ کشاند، حکایت‌هایى از همسر امام(ره) که همیشه یاور و مشوق همسرش در راه‏ مبارزات سیاسى بودند، خاطراتى از مبارزات رجال آن زمان و… اشاره کرد.
 

ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و سفارش خود را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =