فن آوری “TrulyHandsfree” کمپانی Sensory ، قابلیتی به گلکسی 3 داده که بدون نیاز به لمس گوشی و تنها با بیان عبارت Hi Galaxy ، گوشی را از خواب بیدار می کند!

ماندانا سجادی: حتی با وجود Siri در آیفون 4S ، باز هم برای اینکه گوشی خود را مجبور کنید با شما صحبت کند باید یک دکمه را فشار دهید. اما با تشکر از فن آوری یک کمپانی کوچک به نام Sensory در سامسونگ گلکسی 3 ، برای ارتباط برقرار کردن با گوشیتان هیچ نیازی به لمس آن ندارید!
ما درباره S Voice، Siri مخصوص سامسونگ صحبت نمی کنیم. آنچه کمپانی Sensory انجام داده ، به شما اجازه می‌دهد گوشیتان را با روش خاصی از خواب بیدار کنید. همانطور که در زمان رونمایی از گلکسی 3 شرح داده شد ، تنهای کاری که کاربر این گوشی باید انجام دهد گفتن عبارت “Hi Galaxy” است و به همین راحتی گلکسی شما بیدار می شود. ( به گفته سامسونگ این گوشی 4 دستور صوتی دیگر را هم پشتیبانی می کند).
شاید از اینجا به بعد خیلی کار مهمی نباشد اما روشن کردن گوشی تنها با یک دستور صوتی – که کمپانی Sensory آن را “TrulyHandsfree” می نامد- یکی از مهمترین ویژگی های این تلفن همراه است. برای اینکه گوشی همچنان بتواند در حالی که میکروفونش فعال است ، عبارات کلیدی شما را گوش دهد، راندمان انرژی دستگاه بسیار مهم است.
در مورد گلکسی 3، این ویژگی برای آندروید هم یکپارچه شده است اما کارایی‌اش از میزان واقعی آن کمتر است. کاربران برای استفاده از این قابلیت باید آن را فعال کنند و سامسونگ گفته این عملکرد برای مواقعی مفید است که شما می‌خواهید بدون استفاده از دست تلفن خود را روشن کنید، مثلا در حین رانندگی.
مدیر عامل شرکت Sensory ، تاد موزر، در این باره گفت:" با استفاده از سیستم عامل آندروید خیلی کارها می شود کرد اما چیزهایی هست که ما می خواهیم آن را خاموش کنیم اما نمی توانیم."
تاد موزر ادامه داد:" Sensory در حال کار روی قابلیت هایی است که مستقیما با پردازنده گوشی کار کند و منجر به صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی شود. این حداقل در تئوری به این معناست که گوشی های آینده قابلیت‌هایی خواهند داشت که به طور دائم فعالند و  تاثیر اندکی بر روی باتری دستگاه می گذارند. ما فکر می کنیم ، هنگامی این عملکرد به یک جادو شبیه می شود که گوشی همواره در حال شنیدن باشد اما در حال حاضر این قابلیت ، مصرف باتری بیش از حد ممکن را می‌طلبد.
سامسونگ با ایجاد حالت شنیدن در گلکسی 3 واقعا کار هوشمندانه‌ای انجام داده است. ما می خواهیم روی این قابلیت کار و آن را تبدیل به یک عملکرد همیشگی کنیم. یعنی تلفن همراهتان صرف نظر از اینکه کجا هستید همیشه گوش شنوا داشته باشد!"
فن آوری TrulyHandsfree ، علاوه بر شنیدن عبارت های خاص، حتی می تواند تشخیص دهد که چه کسی در حال صحبت کردن است. این قابلیت می تواند برای دستگاه های چند کاربره ای مثل لپ تاپ ها و تبلت ها هم بسیار سودمند باشد. وقتی که با بیان یک عبارت خاص، دستگاه بیدار می شود این فن آوری پیشرفته می تواند با استفاده از عملکرد تشخیص صدایش به همه اپلیکیشن های روی دستگاه وارد شود.
نظر شما درباره فن آوری پیشرفته کمپانی Sensory  و روند رو به رشد فن آوری های کنترل صدا چیست؟
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    20 95
    این گوشی نیست به وسیله جاسوسیه
  • احمد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    63 34
    glx ما از این بهتره
  • امین IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    50 24
    قابل توجه کسانی که اپل گفتن از دهنشون نمی افته
    • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
      11 16
      همین الان 4s بهتر از اینه اما با این وجود منتظر اعجوبه اپل iphone5 باش
  • محمد122 IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
    16 5
    اینکه گلکسی اس 3 نیست
  • mamal IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    22 3
    این که گالگسی نیست htc نکسوس وان است شاید یه نرم افزار اندروید باشه
    • یاسر IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      1 0
      واقعا محشره.اپل بی اپل
  • بدون نام US ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    2 8
    نه برادر 4 اس رو بگیری در گوش سیری فعال میشه. نیازی به زدن دکمه نیست.
  • ب IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    0 2
    فقط وان ایکس شک نکنید من تجربه کار با هر دو را دارم ولی باور کنید دوستان وان ایکس یه چیز دیگه است