رئیس کمیسیون عمران مجلس هشتم معتقد است انتخاب علی لاریجانی برای ریاست مجلس نهم، به دلیل مدیریت موفق وی در مجلس هشتم بوده است.

علی‌اکبر آقایی در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در تشریح علت انتخاب مجدد علی لاریجانی توسط منتخبان مجلس نهم در شرایطی که حدود 200 نماینده مجلس تغییر کرده‌اند، گفت: اگرچه پیش از این القا می‌شد که با تغییر نمایندگان مجلس هیأت‌رئیسه هم باید تغییر کند، ولی انتخابات هیات رئیسه موقت و تکرار همان نتایج در انتخابات هیات رئیه دائم، نشان داد این تعبیر درست نبود.
به عقیده وی عملکرد علی لاریجانی در مدیریت مجلس هشتم موجب شد که وی در میان نمایندگان مجلس نهم هم با اقبال مواجه شود و علی‌رغم تغییر 70 درصدی نمایندگان، ویژگی‌های مدیریتی وی در دوره هشتم سبب شد که حتی نمایندگان جدید هم بر وی اجماع کنند.
نماینده سلماس در خصوص ویژگی‌های مدیریتی لاریجانی افزود: اقتدار  و استقلال مجلس، درک صحیح از مسائل جامعه، اتخاذ تصمیم موردی درباره برخی مسائل خاص و انعکاس نظر مجلس در خصوص مسائل بین‌المللی از جمله ویژگی‌های لاریجانی در مجلس هشتم بود که موجب شد وی مورد اقبال نمایندگان واقع شود.
آقایی با رد وزن‌کشی طیف‌های مختلف اصولگرا با انتخابات هیأت‌رئیسه، گفت: اکثر اصولگرایان بر روی مواضع و موضوعات مهم کشور اجماع دارند و تنها در انتخاب هیأت‌رئیسه ذائقه‌های سیاسی بروز و ظهور می‌کنند. ولی ما در خصوص مسائل بین‌المللی یا مشکلات جامعه بین اصولگرایان وحدت نظر وجود دارد. 
یونس اسدی دیگر منتخب مجلس نهم هم دلیل انتخاب مجدد لاریجانی را مدیریت موفق وی می‌داند و می‌گوید: رای امروز نمایندگان به مدیریت و توان شخص آقای لاریجانی بود نه گرایش ایشان.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =