عضو فراکسیون رهروان ولایت می‌گوید: انتخابات هیأت‌رئیسه قطعاً نشان‌دهنده وزن این فراکسیون در مجلس است.

عباس رجایی نماینده مردم اراک در حاشیه جلسه علنی مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص تحلیل‌اش از انتخابات هیأت‌رئیسه، گفت: انتخاب نمایندگان غلبه نگاه فراکسیون رهروان ولایت را در میان نمایندگان نشان داد و رای خوب آقای لاریجانی هم این مساله را تایید کرد .
نماینده مردم اراک در مجلس نهم با اشاره به برخی اظهار‌نظر‌ها درباره مجلس هشتم، گفت: علی‌رغم همه سم‌پاشی‌هایی که اشخاص‌ مختلف از جمله برخی دولت‌مردان درباره مجلس هشتم انجام داده و تلاش کردند القا کنند که مجلسی قوی را در دوره هشتم شاهد نبودیم اما از آنجا که ما خودمان شاهد تلاش‌های مجلس در دو حوزه قانون‌گذاری و نظارت بودیم به وضوح می‌توانیم توجه به استقلال مجلس را در دوره هشتم ببینیم و از این جنبه‌‌ها مجلس هشتم قوی ظاهر شد.
وی که معتقد است عملکرد علی لاریجانی در قوی شدن مجلس هشتم تاثیر‌گذار بود، خاطرنشان کرد: از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که ریاست ایشان شکل بگیرد و خوشبختانه این هم اتفاق افتاد و رای بالایی که نمایندگان به ایشان دادند نشان دهنده همین معنا است.
رجایی در پاسخ به اینکه چرا علی‌رغم تغییر 200 نماینده باز هم رئیس مجلس هشتم از سوی نمایندگان در یک رقابت اصولگرایانه انتخاب شد، گفت: آقای لاریجانی از یک اعتدال و ظرفیت کارشناسی در برخورد با مسائل کشور برخوردار است و مدار حرکت ایشان هم اعتدال است و این امری است که قاطبه مردم هم به آن علاقه‌مند هستند.
منتخب مردم اراک در مجلس نهم در پاسخ به اینکه آیا می‌توان انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس را نشان دهنده وزن فراکسیون‌های مجلس دانست، گفت: قطعاً اینگونه است.
وی درباره احتمال تشکیل فراکسیون واحد در میان اصولگرایان هم گفت: فکر می‌کنم ما در مجلس نهم فراکسیون واحد نداشته باشیم و پیش‌بینی می‌شود حداقل سه فراکسیون در مجلس شکل بگیرد.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =