کاظم جلالی گفت : در میان نماینده ها ​نماینده​تر نداریم و باید یاد بگیریم از دستور دادن به همکاران خود در مجلس پرهیز کنیم.

دبیر فراکسیون رهروان ولایت (فراکسیون اکثریت) در گفت​وگو با خبرآنلاین، با اشاره به اینکه از بین 12 نامزد اختصاصی این فراکسیون برای هیات رئیسه 9 نفر موفق به حضور در هیات رئیسه شدند و فراکسیون به دو عضو دیگر نیز تمایل نسبی داشت، افزود: لازم می دانم از انضباط تشکیلاتی حاکم بر فراکسیون رهروان ولایت تشکر کنم . همکاران ما ابتدا در جلسه روز شنبه خود طی یک ساز وکار دمکراتیک، نامزدهای خود را مشخص کردند و امروز میزان عدم التزام اعضای فراکسیون ما از مصوبات آن روز، ناچیز بود. این پدیده که در تاریخ پارلمان تقریبا نادر بود نشان می دهد که اگر مسیر تصمیم گیری از بالا به پایین نباشد و به دور از رفتار پدرخواندگی و مبتنی بر اقناع و همکاری و همفکری باشد، خود به خود ضمانت اجرایی هم پیدا می کند.
وی با بیان اینکه همه ما باید یاد بگیریم از دستور دادن به همکاران خود در مجلس پرهیز کنیم، ادامه داد: آنان نیز مثل خود ما نماینده​اند و این غلط است که برخی فکر کنند نماینده​ترند. همه نمایندگان مجلس، قوه مقننه را تشکیل داده​اند و مجلس عصاره فضایل ملت است.
جلالی در تشریح دلیل حمایت فراکسیون رهروان ولایت از تداوم ریاست دکتر لاریجانی بر مجلس، خاطرنشان کرد: شخصیت و سوابق ارزشمند ایشان درسطوح عالی مملکتی، کارنامه موفق ایشان در حوزه بخش فرهنگی، سیاسی و بین المللی، چهره ای جامع را تصویر می​کند که با رفتار مناسب مدیریتی، در حفظ جایگاه و شاًن قوه مقننه و اثرگذاری مجلس و تعامل با سایر قوا در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب و چاره اندیشی برای مشکلات مردم را در پی دارد .
دبیر فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به انتخابات امروز هیات رئیسه موقت مجلس نهم، گفت: این رقابت، آزمون اخلاق هم بود . خدا را شکر می کنم​فراکسیون رهروان ولایت طی 20-15 روز گذشته که حجم تخریب علیه نامزد اصلی او بالا گرفته بود مقابله به مثل نکرد .
نماینده شاهرود از دکتر غلامعلی حدادعادل به عنوان یک شخصیت خوب یاد و ابراز امیدواری کد که حضور وی در مجلس همچنان منشا آثار خیر باشد.
جلالی که می​گفت پیش از این نیز از تشکیل مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان استقبال کرده است، افزود: ما تفاوت​ها را محترم می​شماریم . انتظار داریم نحله​های مختلف اصولگرایی موجود در مجلس از متهم کردن یکدیگر و تاکید افراطی بر تفاوت​ها خودداری کنند و با رویکردی همگرایانه، تفاوت​های خود را هم محترم بشمارند.
 
جلالی: انتخابات هیات رئیسه وزن فراکسیون‌های مجلس را نشان داد
کاظم جلالی دبیر  فراکسیون رهروان ولایت(فراکسیون اکثریت) در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرآنلاین، مبنی بر اینکه دلیل انتخاب مجدد آقای لاریجانی علی‌رغم تغییر حدود 200 نماینده مجلس را چه می‌دانید؟، گفت: آقای لاریجانی یک مدیر قوی و فردی است که دارای متانت، شجاعت و تدبیر است و به مسائل بین‌المللی کاملاً آگاه است.
وی گفت: ایشان در اداره مجلس هشتم هم قوی عمل کرد. کارنامه همه ما مشخص است. انتخاب ایشان قضاوتی از کارنامه چهار سال گذشته مجلس است.
وی در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید برخی اعضای جبهه پایداری معتقدند رای نمایندگان تحت تاثیر القائات کارمندان مجلس بوده‌، اظهار داشت: این زشت‌ترین توهین به نمایندگان است چون آنها افراد بالغی هستند. این هم یکی از اختلاف‌نظرهای ما با دوستان است؛ چراکه معتقدیم کسانی که عصاره فضائل ملت هستند، دارای شعور هستند و از چند کارمند مجلس خط نمی‌گیرند. این‌گونه اظهارنظرها جفا به مقام نمایندگی است.
جلالی با بیان اینکه ذوب شدن زیر پرچم عده‌ای را درست نمی‌دانیم‌، گفت: در این انتخاب نمایندگانی که از بطن مجلس بودند دست در دست هم دادند و رئیس مجلس را انتخاب کردند. وی گفت: ما فکر می‌کنیم عده‌ای نباید اصولگرایی را به استخدام خود درآورند.
وی با اشاره به تخریب‌های انجام شده در خصوص رئیس مجلس، گفت: بحث انتخاب رئیس مجلس موضوعی داخلی بود و کشاندن آن به عرصه جامعه و تشویش اذهان عمومی کار غلطی بود که دوستان ما مرتکب شدند و فکر می‌کنیم از این پس همه باید آتش‌بس بدهند و دست در دست یکدیگر به مشکلات مردم بپردازیم چراکه دوران رقابت تمام شده است و از اکنون اصولگرایان با یکدیگر رفیق هستند اما این رفاقت در چارچوب‌ها و معیارهای مشخص است.
عضو هیات موسس فراکسیون رهروان ولایت (فراکسیون اکثریت)پیام دیگر انتخاب هیات رئیسه را مشخص شدن وزن فراکسیون‌های داخل مجلس دانست و گفت: با این انتخاب‌ها مشخص شد فراکسیون رهروان ولایت فراکسیون اصلی مجلس است و اکثر قاطع اعضای هیات رئیسه اعضای این فراکسیون هستند.
وی با بیان اینکه بحث ما از ابتدا این بود که روش آقایان درخصوص در دست گرفتن تابلوی اصولگرایی غلط بود ضمن اشاره به برخی بداخلاقی ها، تصریح کرد: خطاب کردن فراکسیون رهروان ولایت به (ف.ر) مثل متهمان دادگاه‌ها کار غیراخلاقی‌ای بود و اینکه عده‌ای همیشه تصور کنند بقیه باید پشت سرشان حرکت کنند خطاست.
جلالی درباره برخی اظهارنظرها درباره کاهش رای 25 درصدی رئیس مجلس نهم گفت: در مجلس هشتم اصولگرایان همه با هم جمع شدند و قرار بر این شد که در داخل صحن مجلس رقابتی نباشد اما این‌بار با توجه به تخریب‌ها و فشارهایی که در مورد آقای لاریجانی وجود داشت ایشان باز هم رای بالایی آوردند و مجلس نشان داد که بالغ است و نمی‌شود نماینده را با پیامک تحت تاثیر قرار داد.
وی با اشاره به بعضی تذکرها از سوی طیف رهپویان در نشست امروز گفت: حتی برخی از دوستان ما در تذکراتشان تصور می‌کردند کارمندان مجلس در رای نمایندگان تاثیرگذارند و حتی در تخریب‌های خود از همه مقدسات استفاده کردند و اسم اصولگرایی را نیز به استخدام خود درآوردند.
وی با اشاره به نشست‌های دوگانه دو طیف اصولگرا گفت: اینکه 80 نفر از نمایندگان را به اسم اصولگرایی مطرح کنند اما نشست 160 نفر از نمایندگان اصولگرا را اصولگرایی ندانند کار غلطی است.
جلالی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در رابطه با اینکه از این پس آیا شاهد فراکسیون اصولگرایان در مجلس نیستیم، گفت: ما سه فراکسیون اصولگرا داریم که شامل رهروان ولایت ، پایداری و رهپویان هستند که می‌توانند فراکسیون‌های خود را شکل بدهند و از این پس شاهد سه مثلث اصولگرایی در مجلس خواهیم بود.
وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم فراکسیون واحد در مجلس شکل بگیرد، افزود: اما معتقدم هر فراکسیونی می‌تواند نظرات خاص خود را داشته باشد اما نهایتاً این سه مجموعه با یک تعامل برادرانه می‌توانند پیش بروند.
/2929
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    3 0
    از این پس شاهد سه مثلث اصولگرایی در مجلس خواهیم بود