مهر نوشت:

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از توزیع گسترده 50 هزار تن برنج با قیمت تعادلی در بازار خبرداد و گفت: مردم می‌توانند این کالا را از طریق شبکه‌های توزیع از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف خریداری کنند.

محمدعلی ضیغمی گفت: به منظور تعدیل قیمت برنج در بازار مصرف و حمایت از مصرف‌کنندگان؛ دولت تصمیم گرفته تا حدود 50 هزارتن برنج ایرانی که در سال 90 از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران از شالیکاران به صورت تضمینی خریداری شده است را  به ازای هر کیلوگرم کمتر از 2000 تومان، در اختیار مردم قرار دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این کالا از طریق شبکه‌های توزیع تعریف شده از جمله فروشگاههای زنجیره‌ای، اتحادیه اسکاد، اتحادیه فرهنگیان و اتکا به صورت گسترده توزیع شده و مردم می‌توانند خرید خود را صورت دهند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برنج‌های توزیع شده از کیفیت لازم برخوردار است، گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران با توجه به امکانات و انبارهای مکانیزه در اختیار، طی سنوات گذشته و براساس تکالیف دولتی هر ساله مقادیری از کالاهای اساسی از جمله حدود 500 هزارتن برنج را خریداری و ذخیره‌سازی کرده است.

به گفته ضیغمی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 50 هزارتن برنج توزیعی در سال جاری صرفا در حدود 10 درصد از فعالیت شرکت مذکور درخصوص کالای برنج بوده و با توجه به وجود امکانات یاد شده و همچنین نظارت‌ای بهداشتی صورت گرفته از سوی مراجع ذیربط ، مشکلی بر روی این کیفیت این برنج‌ها وجود ندارد.
 /3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =