فیلم آمریکایی «جانوران محیط وحش جنوب» ساخته بن زیتلین در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن برنده جایزه شد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم روز شنبه جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه به انتخاب فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را از آن خود کرد و همچنین از سوی داوران کلیسای جهانی مورد تقدیر قرار گرفت.
 

«در مه» ساخته سرگئی لوزنیتسا که در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن نمایش داده شد و «Hold Back» به کارگردانی رشید جیدانی که در بخش دو هفته کارگردانان روی پرده رفت، دیگر برندگان جوایز فیپرشی هستند.
 

جوایز فیپرشی به یک فیلم‌ برتر بخش‌ مسابقه اصلی، یک فیلم برتر بخش نوعی نگاه و یک فیلم برتر بخش دو هفته کارگردانان یا هفته منتقدان اعطا می‌شود.
 

«جانوران محیط وحش جنوب» مانند فیلم‌های «Blue Valentine»، «پرشس» و «مارتا میسی می مارلنه»، به دنبال موفقیت در جشنواره ساندنس در جشنواره کن نیز مورد استقبال قرار گرفت. این فیلم پارسال در ساندنس در بخش داستانی فیلم‌های آمریکایی برنده جایزه بزرگ هیئت داوران همین طور جایزه فیلمبرداری شد.
 

«جانوران محیط وحش جنوب» درباره دختری شش ساله به نام هاشپاپی است که همراه پدر فقیر خود در نزدیکی میسی‌سیپی زندگی می‌کند. وقتی حال پدر رو به وخامت می‌گذارد و تغییرات محیط زیست باعث ظهور موجودات پیش از تاریخ می‌شود، هاشپاپی برای پیدا کردن مادرش خانه را ترک می‌کند.
 

«در مه» لوزنیتسا تولید مشترک آلمان، روسیه، لتونی، هلند و بلاروس است. داستان فیلم سال 1942 کمی پس از حمله آلمان در مناطق جنگلی بلاروس روی می‌دهد و درباره خیانت، انتقام و شرافت است. منتقدان سینما اعتقاد دارند «در مه» یادآور فیلم‌های روسی کلاسیک با موضوع جنگ جهانی دوم مانند «بیا و بنگر» الم کلیموف است.
 

«Hold Back» اولین فیلم جیدانی است. داستان فیلم در پاریس روی می‌دهد و درباره زنی فرانسوی/الجزایری است که تصمیم می‌گیرد با وجود مخالفت برادرانش با مردی سیاه‌پوست ازدواج کند.

داوران کلیسای جهانی جایزه اصلی خود را به تریلر روان‌شناختی «شکار» به کارگردانی توماس وینتربرگ فیلمساز دانمارکی اعطاء کردند.
 

داستان این فیلم در شهری کوچک روی می‌دهد و درباره یک معلم کودکستان با بازی مادس میکلسن است که به اشتباه به آزار و اذیت یک کودک متهم می‌شود. وینتربرگ سال 1998 برای فیلم «ضیافت» برنده جایزه هیئت داوران کن شد.

شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن 16 تا 27 مه (27 اردیبهشت تا 7 خرداد) برگزار می‌شود.
 

ورایتی / 26 مه / ترجمه: علی افتخاری

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =