۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷

بالا رفتن میزان گرد و غبار در تهران، احتمال تعطیلی پایتخت را هم مطرح کرد. هرچند این نظر استانداری تهران است.

امید کریمی: از دو هفته پیش، گرد و خاک عربی به تهران هم رسید. تهرانی ها البته دیروز شرایط بدی را تجربه کردند. هرچند که این هوا فقط هشدارهای پیشگیرنده را همراه داشت و به دلیل تعطیلات آخرهفته، جلسه کمیته اضطرار تشکیل شد. اما اکنون، محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استانداری تهران، می گوید شاید در روزهای میانی هفته، تهران تعطیل شود؛ البته بخش دولتی.

او دراین باره به خبرآنلاین می گوید: "اگر آلودگی و میزان گرد و غبار موجود در تهران از مرز اضطرار بگذرد و شرایط برای برای سلامت شهروندان خطرناک باشد، تعظیلی شهر در دستور کار قرار می گیرد."

به گفته او سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است از فردا شب موج تازه ای از گرد و غبار به سمت تهران می آید: "به همین دلیل اگر دیدیم شرایط خطرناک تعطیلی را دستور کار داریم."

به گفته او این تعطیلی برای ادارات دولتی است. ضمن اینکه نهادهای حاضر در کمیته اضطرار آلودگی هوا باید درباره آن تصمیم بگیرند. اما مهم این است که تردد در تهران کمتر شود. به همین دلیل پیش بینی می شد راهنمایی و رانندگی هم سختگیری بیشتری در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک داشته باشد.

 

تهران در شرایط اضطرار 

احتمال تعطیل شدن تهران در دو سه روز آینده در حالی است که مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از شرایط اضطرار هوای پایتخت به دلیل تشدید آلودگی در مناطق مرکزی شهر خبر داده است.

یوسف رشیدی دراین باره به مهر گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های آلودگی هوای تهران بر میزان غلظت تمامی آلاینده ها به غیر از منوکسید کربن نسبت به روز جمعه افزوده شده است. همچنین میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق در هوا کمتر از 10 میکرون و ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون در شرایط بسیار ناسالم است.

به گفته او میزان آلودگی هوا در منطقه 11 تهران و میدان فتح و منطقه تهرانسر در وضعیت خطرناک است؛ محدوده منطقه 11 شهرداری تهران از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان‌های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه آهن و خیابان شوش و از غرب به خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید ابراهیمی (عباسی) و میدان حق شناس است.

 

تعطیلی چاره راه است؟

اما یک سوال پیش می آید؛ تعطیلی کمکی به کم شدن گرد و خاکی که منشاء داخلی ندارد، می کند؟ پاسخ منفی است؛ تعطیلی فقط می تواند خطرات گرد و خاک برای سلامت مردم را کمتر کند؛البته اگر در خانه بمانند.

محمودی می گوید که برای گرد و غبار باید راهکارهای بین المللی داشت، چیزی که از دو سه سال پیش در دستور کار دولت بوده است و به همین دلیل باید یک میلیارد دلار به عراق برای تثبیت خاک و درختکاری اختصاص دهد، اما تاکنون این تلاش ها سودی نداشته است غلظت گرد و خاک در آسمان شهرهای ایران بیشتر شده و مدت زمان درگیری ایرانیان با این پدیده هم بیشتر بوده است.

اما هفته گذشته، معاون عمرانی استانداری به شهرداری توصیه کرد که برای مقابله با گرد و خاک، شهر را آبپاشی کند. هرچند این اتفاق به طور معمول در فصل گرم در بیشتر شهرهای ایران می افتد، اما هیچ گاه به عنوان راهکاری برای کاهش گرد و خاکی که از سه کشور همسایه نسیب ایران شده، مطرح نشده است.

محمودی تاکید می کند که این ایده، کاملا علمی است و از دانشگاه آمده است: "ایده آبپاشی معابر، از من نیست، از دانشگاه آمده است. به همین دلیل در نامه ای به آقای قالیباف توصیه کردیم معابر شهر را در این فصل آبپاشی کنند. همچنین کمیته اضطرار تشکیل شود، این بحث را مطرح می کنیم تا مصوبه کمیته شود و شهرداری موظف به اجرا باشد."

محمودی البته می گوید آبپاشی نمی تواند همه هوای تهران را تصفیه کند: "گرد و غبار محلی تهران، معمولا در عدد 90 است که عدد بالایی است. ریزگردهایی که از غرب کشور می آید، این موضوع را تشدید می کند. در در آستانه اضطرار فرار می دهد. اگر آبپاشی را در روزهای که آلودگی داریم انجام دهد، حداقل گرد و غبار محلی 50 تا 60واحد کم می شود. همین هوا را بهتر می کند. به هر حال تا می توانیم باید فضایی را برای سلامت شهروندان مهیا کنیم."

البته پیش از این مدیران شهرداری تهران نسبت به چنین توصیه ای واکنش های تندی داشته اند و آن را توصیه ای غیر علمی، مانند آبپاشی تهران با هواپیمای سم پاش در روزهای پاییز و زمستان و وارونگی دما دانسته اند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی بی پول IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    ایول میریم شومال...
    • بدون نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      6 5
      من واقعا از طرز تفکرت در حیرتم!!
    • بدبخت سرطانی فلک زده بیکار بی پول... IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
      2 0
      سرطان نگیریم خوبه! منم می رم شمال
  • Mojifull-Man City DE ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    جناب مسئول، گرد و خاک که مستقیم از آسمون رو تهران نمیشینه. از کلی از استانهای دیگه رد میشه تا به استان پایتخت برسه. سهم اون استانهای دیگه از توجه دولت چقدر بوده که هروقت نسیمی به تهران میرسه حرف از "طرحی فرا ملی" برای تموم کردن این وضعیت غبارگرفته به وسط میاد؟؟؟خوزستان و خوزستانی ها رو نمی بینید که داره زیر تلی از خاک نفس میکشه؟؟؟ایلام و کرمانشاه رو چطور؟؟؟نظرتون در مورد یه هفته زندگی توی خوزستان چیه؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      49 6
      دوست عزیز مگه نمیدونی ایران فقط تهرانه؟!!!!! ..... مردم در غرب کشور هر روز دعا میکنن که تعداد روزهای آلوده با غلظت بالا بیشتر بشه تا گرد و خاک به تهران برسه شاید بخاطر فشار رسانه ها یه فکری بکنه دولت عدالت گستر!!!! ضمنا بنده از همه رسانه ها تشکر میکنم که به خوبی به وظیفه خودشون توجه میکنن
    • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      61 2
      کاری به تهران هم ندارند منتها چون خودشون تو تهران زندگی میکنند بیشتر بخاطر سلامتی خودشونه وگرنه جان برادرکاری به تهران هم نداشتند وفرمایشات شماهم کاملا درسته.
    • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      34 2
      ايضا بوشهر
    • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      42 2
      استان ايلام که انگار نه استاندار داره نه هواشناسي و نه شوراي بحران. يک ماهه آلودگي هوا خيلي خيلي بد تر از تهران بوده اما انگار هيچ اتفاقي نيفتاده نه مدارس تعطيل شده و نه ادارات. هيچکي هم به فکر مردم نيست.
  • مادح IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    اگرچه مایه ی تاسف است اماخوشم آمد بذار پایتخت نشینهای بی فکر مسئول دو روز هم به یاد ما غرب نشینان کشور بیافتند بلکه چاره ای بیاندیشند.
    • بدون نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      47 19
      خیلی زشته این برخورد واقعا. یعنی شما از خفه شدن یه سری آدم خوشحالین؟ هیج تعجبی نداره که هیچ اتفاق مثبتی توی این مملکت نمی افته. چون همین کامنت نشون دهنده تفکر غالب کشوره. ما که توی تهران زندگی می کنیم هر بار با شنیدن هجوم ریزگرد به شهرهای شما ناراحت شدیم، غصه خوردیم ولی کاری بیشتر از این از دستمون بر نیومده. مثل همین الان که کاری از دستمون بر نمیاد واسه خودمون. ما کاره ای نبودیم که حالا شما از مریض شدن ما خوشحال بشی و خوشت بیاد. کاش یه کم از این بغضتون کم می کردین و فکر می کردین که ما هموطنیم. متاسفم واقعا
    • بدون نام IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      30 4
      عزیز دل پایتخت نشین ها که گناهی ندارن. اون مسئولین هم برای معضلاتی که از دستشون برمیاد کاری برمیاد نمیکنن، این مشکل که تقریبا خیلی کار خاصی نمیتونن بکنن به جز دعا به آسمون که بارون بریزه پایین!!
    • ندا IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      18 50
      مطمن باش تهرانی ها فقط به خودشون فکر می کنن نه ما جنوبیا
    • فرزاد IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      64 2
      دوست عزیز میدونی مشکل شما و خیلی دیگر از شهرستانی های عزیز چیه؟! اینه که فکر میکنین ما ،تمام مرد تهران، تو کاخ هامون نشستیم و قیف گذاشتن توی دهنمون و دارن پول نفت رو میریزن به کاممون!!! نه به خدا!! ما هم یکی عین شما!! تازه تو این گرونی تهران (مثل خیلی از کلانشهرها) شاید خیلی از ما باشیم که به نون شبمون هم نیازمند باشیم!! حداقل خیلی از روستایی های عزیز غذای سالم روستاشون هست براشون!! در ضمن اینم بگم منم خیلی به این مسئله معتقدم که نباید بذارن معضل که به تهران رسید تازه به فکر حلش باشن!!! ولی این حرف شما یه توهینه به خیلیا!! کاش یاد بگیریم دنبال همدردی باشیم نه تلافی!! فقط در ظاهر هموطنیم در باطن دشمن!! (حتی راه دشمنی رو کسی یادمون نداده...) خبرآنلاین خواهشا چاپ کن!!!!
    • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      16 1
      چرا فکری نمیتونن بکنن. دعا کردن برای باران چیه آقای محترم. هزار تا راه حل عملی وجود داره که باید بخوان و به فکر مردم بیچاره باشن
  • m IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    21 17
    مسئولان محترم بدانید و آگا باشید که : « ایران فقط تهران نیست.»
    • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      11 6
      ایران فقط تهرانه چون پایتخت و مرکز یک کشور بزرگه
  • احسان NL ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    20 13
    ظاهرا ايران فقط تو تهران خلاصه ميشه...آقايون انگار نمي دونن كه تمام استان‌هاي جنوبي و غربي نيمي از سال تو خاك نفس مي كشن...خوشحالم كه خاك به تهران هم رسيده!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    16 2
    آخه تعطیلی چه فایده ای داره؟ مگه زمستونه که برای تردد ماشین ها آلوده شده باشه هوا. این ریزگرده. آقایون به جای این راه حل های مسخره یه فکر اساسی بکنین. نفس نمی تونیم بکشیم. همه چی مزه خاک می ده. از سردرد و سرفه داریم می میریم. یه نفر توی این چند روز نیومد حرف بزنه و بگه چه اقدامات اساسی داره انجام می شه. چون کاری نمی کنن البته که بیان و بگن. چون جون مردم کمترین ارزشی نداره. مردن که مردن.
  • مهدی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    11 12
    مادح جان اگر این تهرانی ها کاری میخان انجام بدن فقط به فکر خودشون هستن.و الا اگر به فکر جنوب و غرب بودن همون سال اول به فکر این گرد و غبار بودن.اگر این گرد و غبار هم الان نمیرسید تهران اصلا به هیچ عنوان کسی به فکر نبود.مطمئن باش
  • آقای کارمندیان IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    20 4
    ایشالا همه می میریم تا خیال همه راحت شه
  • بوشهری IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    20 2
    به این مسئولین بگین یه سری به بوشهر بزنن ببینند چه طوری مردم تو گردوخاک داران نفس می کشن.گلو و ریه همه مردم اینجا آسیب دیده چرا تا یه کم گردوخاک به تهران می رسه به دنبال چاره می گردن ما اینجا داریم نابود می شیم کسی به داد ما نمی رسه.
  • ايراني IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    11 4
    سلام واقعاً كه... ما تو خوزستان معمولاً هر روز با اين گردوغبار دست و پنجه نرم مي كنيمو هر روز هم داره بيشتر ميشه... و بايد ببينيم كي اين گردوغبار به تهران ميرسه ، تا شايد صدايي از مسئولين دربياد... خدا كنه گردوغبار كه به خوزستان و جاهاي ديگه مي ياد هميشه گريبان تهران رو بگيره.
  • اهواز IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    19 1
    تا کی باید خاک بر سر باشیم؟!!! فکری کنید آقا!
  • بدون نام GB ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    20 3
    شاید اینجوری پایتخت نشینان کمی به فکر مردم مظلوم مناطق غربی و جنوبی بیفتند، کسانی که پیش از این 8 سال هم صدمات جنگ رو متحمل شدند
    • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      5 5
      تهرانی ها همیشه فکر شما بوده و هستن. متاسفانه شما معلوم نیست این کینه رو از مجا اینطور به دل گرفتین که راضی به مرگ تهرانی ها هم هستین. اینکه مسئولان ما مدیریت ندارن و همه امکانات کشور را تویو تهران ریختن، به مردم چه ربطی داره؟ تهرانی ها رفتن به زور جلوی امکانات شهر شما رو گرفتن ریختن توی شهر خودشون؟ به خدا حرفاتون از شدت زشت بودن خنده داره
  • هادی سجیراتی IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    20 5
    نوش جون مسئولان پایتخت نشین امیدوارم اگر سرفه ای ناقابل در وکردند به یاد مردم بدبخت خوزستان و کردستان و ایلام و ... باشند
    • خفه شده در هوای خاک آلود IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      4 1
      خاک عرب بر سر عجم ! وا اسفا از بی غیرتی مسئولان
    • بدون نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      6 1
      هموطن عزیز. ما تمام سال دود و سرب و آزبست و مونو اکسید کربن تنفس می کنیم. می دونی چرا؟ چون خیلی از شما اومدین شهر ما و یه ماشین هم انداختین زیر پاتون و همه زندگی ما شده ترافیک و دود. نه اعصاب سالم داریم و نه تن سالم. پس لطفا رگ غیرتت بالا نزنه و عصبانی نشو. یه کم فکر کن بعد حرف بزن. شما شهرستانی ها راضی به مرگ تهرانی ها هستین اینقدر کینه دارین که معلوم نیست از کجا اومده.
    • مرجان IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      1 1
      آره واله مردم غرب تهران واقعا بیچاره ان. همه اونجا هر روزه و هر ساعت با گرد و خاک دست و پنجه نرم میکنند. همشون هم ناراحتی ریوی دارند. هیچکس هم به فکرشون نیست.
  • محسن IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    18 2
    دوست عزیز (Mojifull-Man City کاملا با نظرت موافقم اما اسم استان مظلوم بوشهر یادت رفت
  • بابک IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    24 2
    سه شنبه رو حتما تعطیل کنید چون ما دانشگاه 2 تا امتحان داریم. مرسی !!!
  • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    22 2
    لطفابه فکرشهرهای ساحلی خلیج فارس مانندبوشهرنیزباشید؟چون ریه ماجنوبی هاباشماپایتخت نشینهافرقی نداره >مردیم ازبس که خاک خوردیم ؟
  • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    15 3
    لطفابه فکرشهرهای ساحلی خلیج فارس مانندبوشهرنیزباشید؟چون ریه ماجنوبی هاباشماپایتخت نشینهافرقی نداره >مردیم ازبس که خاک خوردیم ؟
    • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      6 1
      ما هم مرديم بس كه سرب و ازبست نوش جان كرديم
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    2 4
    لطفا اگه میشه سه شنبه چهارشنبه رو تعطیل کنید که با احتساب هفته دیگه یه سفر توپ بشه رفت . ممنون از مسئولین زحمت کش
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    6 2
    شما رو به خدا اينقدر نگيد پايتخت نشينها!!! حداقل بگيد مسوولين! به خدا قسم ما تهراني ها هم مشكلات زيادي داريم كه شايد شما نداريد هرچند كه در شهرهاي ديگه هم مشكلات زيادي هست كه ما نداريم! مسوولين بايد به فكر و دلسوز همه ايران باشند وگرنه نه ربطي به پايتخت نشيني و غيرپايتخت نشيني نداره فقط به قول برخي دوستان چون خودشون تو تهران زندگي ميكنند اونم معمولا بالا شهر، وقتي از مشكلات باخبر ميشن كه به در خونشون رسيده باشه!
  • يک تهراني IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    9 2
    شما شهرستاني ها ساده ايد ها! فکر مي کنيد مسئولين مثل من و شما با اتوبوس و تاکسي اين ور اون ور ميرن که هواي نا سالم براشون اهميتي داشته باشه؟ نصف بيشتر تهراني ها هم مشکلات ريوي پيدا کردن! کجاي شهر هاي ديگه اين طوريه؟ هواي اين اين جا رسما بوي سرطان ميده!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    13 2
    گفت شاید تعطیل باشه. آخر هم تعطیل نمی کنن ، شما جدی نگیر.
  • بي نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    7 2
    انواع بيماري هاي تنفسي در تهران غوغا مي کند . مرديم از بس هواي آلوده خورديم . خدا به داد تهران برسد .
  • امیر IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    12 1
    دوستان عزیز!! مطلب را خوب نگرفتید! در این مطلب ذکر شده که ادارات دولتی تعطیل خواهند شد و بقیه جزو انسانها محسوب نمی شوند!!! نتیجه می توان گرفت که در تهران فقط دولتی ها مهم هستند و بقیه مردم که بیش از 90 درصد را تشکیل می دهند شرایطی مشابه دارند!!! عجب دولت خدمتگزاری!!! البته علت هم این است که ایشان سلامت باشند تا شرایط را برای بقیه مردم عادی مهیا کنند!!! حال چه شرایطی را که خود بهتر می دانید!!!!!!
  • مریم تهرانی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    13 3
    با سلام به همه ی هموطن های عزیز عزیزان شهرستانی در نظر داشته باشن که اگر در سال مدتی گرد و خاک میخورن و هیچکس کاری نمی کنه ،ما تهرانی ها هر روز هوای آلوده تهران را تنفس می کنیم و هیچ کس به روی خودش نمیاره که بچه های ما هم حق تنفس هوای سالم رو باید داشته باشن ، پس ما چی بگیم ؟
    • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      7 1
      واقعا درست گفتین. تمام زمستون از آلودگی هوا زندگی نداریم. خونه هامون پر از دوده. ریه هامون داغونه. خون بچه هامون پر از سربه. خوبه ما هم بیایم واسه شهرستانی ها به خاطر همین آرزوی مرگ و مریضی بکنیم؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    5 2
    مدرسه ها چطور؟
  • باقر IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    8 4
    راه حل میخواید راه حل اینه حق وحقوق کسانی را که جبهه بوده اند و شیمیائی شده اند بدهید تا بتوانید راحت تنفس کنید آمریکا در جنگ عراق سربازانی را که در فاصله 25 کیلیومتری انبارهای مواد شیمیائی بوده اند جانباز محسوب کرده وتا آخر عمرشون کلیه خدمات پزشکی آنها رایگان است حالا در مملکت ما طرف جبهه بوده خط مقدم بوده شیمیائی شده بیمارستان بستری بوده پول دارو هم از این شخص دریغ میشه خودتون قضاوت کنید بعضی ها میگن 100 هزار و بعضی میگن 50 هزار مصدوم شیمیائی وجود داره چه لطمه ای به مملکت میخوره اگه پول دارو اینها داده بشه حتی فرض کنید جانباز نیستند اما بیماری که دارند اصولا" به کلیه افراد مریض جامعه کمک مالی شود چه میشه ؟ موجب خشنودی خداوند متعال میشه حالا به این راه حل فکر کنید و باور نکنید
  • مصی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    3 1
    واقعا سلاتی افراد در خطره شاید پیشگیری باشه ولی باید چاره اندیشید
  • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    5 1
    خبر آنلاين پيگير باش تا تعطيل شود...
  • بدون نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    5 1
    خبر آنلاين فردا تعطيله؟
  • یک معلم IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    3 1
    دبستانی ها چه گناهی دارند... لااقل آنها را تعطیل کنید
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    2 2
    اخه چه وعضشه خب دبیرستانی هارو هم تعطیل کنید دیگه مگه ما ریه نداریم جون مادرتون ما رو هم تعطیل کنید
  • دانشجو IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    3 0
    من از تهرانسر باید برم میدان امام حسین وسط شهر تهران خیلی هوا کثیف بد من نارحتی قلبی دارم حداقل فردا تعطیل کنید