ایسنا نوشت:

شهاب الدين عزيزي خادم با بيان اينكه فدراسيون فوتبال بايد تصميم گيري‌ها كمترين انعطاف را داشته باشد گفت: اكنون بايد به دنبال تشكيل ساختاري مناسب باشيم و باشگاه‌ها را نظام‌مند كنيم اين كار باعث مي‌شود كه ما چشم اندازي بلند مدت براي رشد و توسعه فوتبال داشته باشيم كه در وضعيت فعلي بيش از هرچيزي اهميت دارد هرگاه باشگاه‌هاي خوبي داشته باشيم فوتبالمان رشد مي‌كند در اين راه سخت گيري‌هاي AFC هم موثر است اما اگر اين سخت گيري‌ها هم نباشد خود فدراسيون بايد كمترين انعطاف را در تصميماتش داشته باشد كه فوتبال به رشد برسد. حتي اگر مخاطب اين سخت گيري‌ها تيم‌هاي سپاهان استقلال يا پرسپوليس باشند هم نبايد نرمش به خرج بدهيم.
او ادامه داد: وقتي چهار سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا به دو سهميه كاهش پيدا كرد. يعني خطر باز هم فوتبال ما را تهديد مي كند و اين خطر تا وقتي فوتبال ما به خود كفايي و توليد نرسد وجود خواهد داشت. ما بايد براي پيشبرد اهداف خود چشم اندازي بلند مدت تعريف كنيم كه همه دست اندركاران فوتبال ملزم به اجراي آن باشند. باشگاه‌ها بايد ساختار مناسب داشته باشند تا بتوانند استانداردهاي مورد تاييد AFC را ايجاد كنند. با نشستن و كاري انجام ندادن هيچ چيز درست نمي‌شود.
عزيزي خادم در ادامه ايجاد آكادمي‌هاي فوتبال را يكي از برنامه‌هاي اصلي فدراسيون در آينده عنوان و خاطر نشان كرد: فوتبال بايد به سمت ايجاد آكادمي‌ها برود. همچنين تراز مالي باشگاه‌ها بايد اصلاح شوند و براي اين كار به ابزارهاي كنترل دقيق نياز است در اين راه هيات رئيسه فدراسيون فوتبال و كاركرد ساختاري آن نقش مهمي ايفا مي‌كند.
عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال همچنين گفت: 11 سال است كه ليگ برگزار مي‌شود سوال اين است كه در اين 11 سال چند درصد از هزينه‌هاي باشگاه‌ها خرج پايه شده است؟ گفته مي‌شود كه گردش مالي فوتبال ما در سال حدود 400 ميليارد تومان است در اين سال‌ها بايد باشگاه‌ها را به گونه‌اي مجاب مي‌كرديم كه از بودجه خود حدود 10 يا 20 درصد را خرج فوتبال پايه كنند در اين صورت ديگر مشكلاتي مثل كمبود دروازه بان خوب هم دچار نمي‌شديم كه بحث ممنوع بودن يا نبودن ورود خارجي‌ها اين قدر مهم شود. رسانه‌ها هم در مجاب كردن باشگاه‌ها نقش زيادي دارند و بايد به اين سمت حركت كنند.
او ادامه داد: هم اكنون به يك مربي در ليگ برتر حدود 500 ميليون تومان داده مي شود ولي دستمزد سالانه يك مربي در رده پايه كمتر از 10 ميليون تومان است! با اين وصف ديگر انگيزه‌اي براي افراد باقي نمي ماند كه در فوتبال پايه كار كنند. اگر در 10 سال گذشته 400 ميليارد تومان خرج پايه مي‌كرديم اكنون پنج تيم ملي داشتيم. پس از جام جهاني 98 فرانسه كه به لژيونر شدن چند بازيكن ما انجاميده چند لژيونر سراغ داريم؟ ولي فوتبال ما بازيكني را به خارج از كشور ترانسفر نمي‌كند، يعني كيفيت پايين آمده است. راه حل بهبود اوضاع اين است كه باشگاه‌ها به رده‌هاي بايد بيشتر بها بدهند و فدراسيون هم آنها را به اين كار ترغيب و مجبور كند.
عزيزي خادم در ادامه به راي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال درباره اجازه ورود دروازبان‌هاي خارجي به ليگ برتر اشاره و تصريح كرد: به نظر من بحث ممنوعيت ورود گلرهاي خارجي يك بحث مقطعي بود كه تمام اعضاي هيات رئيسه فدارسيون لازم دانستيم درباره‌اش بحث كنيم. از روز اول شروع به كارمان در فدراسيون هم مساله را به خوبي درك كرديم و روي تصميم خود پا فشرديم و خوشحاليم كه اين پافشاري به كمك دوستان نتيجه داد. حتي اين كه در اين كار سه مورد بسيار مهم وجود داشت؛ نخست نظر باشگاه‌ها،‌دوم افكار عمومي و سوم اعضاي هيات رئيسه فدارسيون كه به اين نتيجه رسيدند كه ورود دروازه‌بان‌هاي خارجي به ايران هم رقابت را بيشتر مي‌كند و هم باعث كنترل قيمت‌هاي افسار گسيخته مي شود . درباره سقف قرار دادها هم اعتقاد دارم كه نظارت را بايد دراين حيطه بيشتر كنيم تا اثرگذاري اين قانون بيشتر شود ضمن اين كه هيات رئيسه فدراسيون به دنبال برنامه‌اي چهار و هشت ساله است براي رشد فوتبال هم بهترين وسيله تامين نظر خود باشگاه‌ها است ضمن اينكه در هيات رئيسه فدارسيون فوتبال و در نهايت به نتيجه در واحد رسيدن به سود فوتبال است اين اختلاف سليقه‌اي كه آنان وجود دارد خيلي خوب است. حتي در جلسه آخر هيات رئيسه كه درباره ورود گلرهاي خارجي بحث شد از هيات رئيسه سازمان ليگ هم دعوت كرده بوديم و در جلسه حضور داشتند.
عضو هيات رئيس فدراسيون فوتبال در پايان گفت: من و تمام اعضاي هيات رئيسه از برنامه علمي و بلند مدت دفاع مي‌كنيم و قصد داريم كميته‌اي را تشكيل دهيم كه عملكرد فدراسيو‌نهاي گذشته را به ويژه در چهار سال اخير مورد بررسي و آسيب شناسي قرار دهند تا بر آن اساس برنامه‌هاي آتي را تدوين كنيم.
 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام UZ ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
    20 1
    فوتبال ایران سیر نزولی داشته و عزیزانی که دستی در این صنعت دارند تلاش می کنند از این کیک 400 میلیاردی سهم بیشتری نصیب شان شود
  • Look IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    6 0
    دوست عزیز ! 400 میلیلارد برای شما عایدی نداشته ولی برای بقیه که داشته !
  • امیرحسین IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    5 0
    راس می گه بخدا ، با این پول می شه 20 سال دیگه هم میزبان المپیک شد ، هم میزبان جام جهانی فوتبال