خبرگزاری فارس نوشت:

رئیس مرکز جهانی علوم اسلامی ضمن بیان ماجرای مواجهه امام هادی(ع) با عیاشی و لذت‌رانی خلافت بنی‌عباس، این مواجهه را درسی برای غرق‌شدگان در لذت‌های مادی و دنیوی دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا اعرافی» رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در ارتباط با شخصیت والای امام هادی(ع) و اهانت‌هایی که اخیرا نسبت به این امام همام صورت گرفته است، گفت: امام هادی(ع) از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که احتمالا از این ناحیه نیز مورد توجه دشمنان قرار گرفته‌اند، این امام همام با بیان «زیارت جامعه کبیره» در حقیقت، نگاه و اندیشه ولایت و امامت را به شکل جامعی تئوریزه کردند.

رئیس مرکز جهانی علوم اسلامی اظهار داشت: در زیارت جامعه، اندیشه ولایت و رهبری به شکل جامع و نظام‌مندی به تصویر کشیده شده است لذا این مسئله بسیار مؤثر است کسانی که این نگاه را مورد هدف قرار می‌دهند در واقع، متوجه تئوری جامع امامت و ولایت ایشان بوده‌اند که این گونه آن را مورد هجمه قرار می‌دهند.

وی با اشاره به تاثیر گفتمان امام هادی علیه‌السلام بر جامعه اسلامی گفت: در واقع انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، کل جهان را وارد یک دوره ‌گذاری کرده است که اگر به فضل الهی عملکرد مسلمانان، عملکردی صحیح و قابل قبول باشد و بر همان ریل پیش رود، جهان وارد یک تجربه جدیدی خواهد شد که اسلام و امت اسلامی به شکوه و مجد مورد نظر باز خواهد گشت.

وی تصریح کرد: دوره بازگشت جهان به یک تمدن معنوی‌، ایمانی و اخلاقی، دوره مهمی است که ما در گذار و در حال ورود به آن هستیم لذا این تجربه برای کسانی که دلداده و دلبسته تمدن غربی هستند با ویژگی‌هایی که در تمدن غربی وجود دارد طبعا دوره‌ای حساس و وحشت‌زا خواهد بود.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه جهان جدیدی با این نوع نگاه اخلاقی‌-معنوی رخ خواهد داد، اظهار داشت: طبیعی است کسانی که کلیت این نگاه را نمی‌پسندند، با یک طرح جامعی اجزای مقوّم این نگاه تمدنی را هر از چندگاهی مورد هجوم قرار ‌دهند و چراکه امام هادی(ع) نیز در این کلیت بوده و جزو مهمی از آن به شمار می‌رود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه امام هادی(ع) در مواجهه با بی‌بند و باری‌ها و افسار گسیختگی‌های دستگاه خلافت متوکل و بنی عباس، چهره‌ای ممتاز به شمار می‌رود، یادآور شد: امام هادی علیه‌السلام در زمان ورودشان به کاخ متوکل در حالی که آنها مشغول عیاشی و لذت‌رانی بودند، اشعاری را خواندند که تمام عیش و نوش و مجلس لذت را مبدل به ذکر خدا و ترس و وحشت کرد.

وی افزود: این نگاه امام هادی(ع) هشداری است برای کسانی که خود را در لذت‌های مادی غرق کرده‌اند و این نکته نیز امتیازی در زندگی امام هادی(ع) است.

رئیس مرکز جهانی علوم اسلامی خاطرنشان شد: امام هادی و امام عسکری علیها‌السلام با یک نقشه، طرح و تدبیر الهی و آسمانی به طور هوشمندانه و دقیقی طرح انتقال شیعه را به دوران غیبت انجام دادند در واقع، این دو امام بزرگوار حلقه واسطی بودند که به دلایل مختلف تاریخی، جامعه، امت اسلامی و شیعه را آماده انتقال به دوره غیبت کرده و زمینه حاکمیت فقها و نائبان ائمه اطهار(ع) را فراهم کردند.

وی گفت: طبعا امتداد امامت در نظام اسلامی و ولایت و رهبری فقیه است که این دو امام در پایه‌ریزی آن و انتقال جامعه از ولایت معصوم به ولایت فقیه نقش مهمی ایفا کردند؛ این دو امام همام به رغم تمام محدودیت‌ها و حصر فوق‌العاده، نقش بسیار مهمی در هدایت امت و پی‌ریزی کیان امامت و ولایت در عصر غیبت داشته‌اند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =