ویژه نامه خبرآنلاین، تقدیم به دو بزرگمرد انسانیت: یکی حضرت علی النقی امام هادی ( درورد خدا بر او باد) و دیگری: وجود مقدس و مدل انسانیت و نمونه کامل عقلانیت، آخرین پیامدار جهان، هادی و مهدی آدمیان، ( که خداوند ظهور دولت کریمه اش را هر چه سریعتر نمایان کند)

 

آقا جان! سلام و درود خدا بر شما باد
امروز سالگرد عروج جسم شما از این دنیای تمام شدنی ست. روزی که شما را زهر دادند تا نمانی. دیدند نمی شود آن روح آسمانی و عقل کامل و اندیشه بلندتان را تحمل کرد.
همیشه همین طور بوده است. آنها که نمی توانند عقلانیت و خردورزی و آزادی معنوی را تحمل کنند، راهی جز ترور و توهین ندارند.
مکتب درس و کانون های اخلاق و اندیشه ات را تاب نیاوردند، وقتی می دیدند گروه گروه مردم مدینه به سوی تو می آیند. بعدهم متوکل عباسی دستور داد تا شما را به سامراء تبعید کنند.
دیدند با تکثیر اندیشه های شما نمی شود حکومت حرام بر پا کرد. به مردم ستم کرد و نا اهلان را به جای شایستگان نشاند. دیدند اگر شما باشی نمی شود به بیت المال مردم، چشم طمع داشت.
دیدند شما می گویی:
کسى که از آفریدگار پیروى کند از خشم آفریـده‏ها بـاکى نـدارد. و کسى که خــدا را به خشـم آورد، باید باور کند که مردم بر او خشم خواهند آورد.
می گویی:
زمانى که عدل و داد در جامعه بیش از ظلم و ستم باشد، در آن موقع حرام است که به کسى گمان بد ببرند، مگر وقتى که آن بـدى از وى معلوم شود، و زمانى که ظلم و ستم بر عدل و داد غلبه داشته باشد، سزاوار نیست احدى گمان خوب به کسى ببرد، مگر وقتى که آن خوبى از او معلوم شود.
می گویی:
ظالم بردبار (خردمند) ممکن است که با بردبارى خود مورد عفو و گذشت از ظلمش قرار گیرد، ولى حق‏دارِ نادان، ممکن است به سبب سفاهتش نور حقش را خاموش کند. خیره سر، اسیرِ جانِ خود و فـردِ نـادان، اسیرِ زبـانِ خـود است.
می گویی:
نفاق و دورویى، دوستى های دیرین را از بین مى‏برد و پیمان هاى محکم و مطمئن را نیز بر هم مى‏زند و کمترین اثر آن، کشمکش و نزاع است و نزاع، اصلى‏ترین سبب جدایى و پاره پاره شدن انسان ها در جامعه است.
.... و هزاران کلام و راهبرد پاک و نیکوی دیگری که انسان ساز است و آگاهی بخش.
آقا جان! ای امام هادی ! ای راهنمای دل های ما به سوی خوبی ها!
تو زنده ای و می شنوی و می بینی. تو در همه تاریخ هستی. این خصلت راهنمایان انسانیت است. جسمشان می رود اما همیشه هستند در همه زمان ها و زمین ها.
خودت شاهدی که این روزها چگونه به شما توهین می کنند. 
شاهدی که همه آگاهان و دلسوختگان این وادی که دلشان برای انسانیت و آزادی و معنویت می طپد، با هر چه در توانشان هست می گویند که این رفتارهای غیرانسانی، نه برای دین اسلام و نه برای مکتب تشیع و نه برای بچه مذهبی ها و نه برای غیرت هر ایرانی ای که در سرزمین شیعه زندگی می کند، بلکه برای همه انسانیت و آزادی های معنوی انسان مضر است و تخریب کننده.
آقا جان! جانِ کلام و عمق همه ی فریادها که از هر کانونی بلند است، همین است که دارند معنویت را می کوبند تا بیگانگی از خویشتنِ خویش را با هزار جلوه ی زیبا، جانشین انسانیت کنند. چراکه هر خردمند آگاهی می داند که آنها به شما توهین نمی کنند، به مقام انسانیت توهین می کنند.
اینجاست که دیگر هر که دل در راه انسانیت داشته باشد، بی هیچ ملاحظه ای به میدان می آید تا به تکریم عشق و آگاهی و تکفیر ناجوانمردی بپردازد.
حالا چه فرقی دارد روحانی مسجد باشی یا استاد دانشگاه. هر که هستی و درهر لباسی و با هر مقدارعقل و دلی، همین که می بینی بزرگمردی را ناجوانمردانه می زنند، دوام نمی آوری. وقتی غیرت ملی و ایمانی ات را زیر سوال می برند، دیگر تاب نمی آوری و می بینی که یکی نامردی و نامردمی را به فقاهتش تکفیرکند و دیگری به نوا و نای دلش. یکی با صدای سازش و دیگری با زبان درس و مکتبش.
آقا جان! ای امام نقی که نامت معنای پاکی ست برای آدمی!
به عشق شما و به نام شما و در ایام شهادت شما در پی دل های عاشقانت می رویم تا دلشان را به پیشگاه تو بگشایند و ما نیز راوی دل های آنان باشیم.
امام هادی (جان ما به فدای شما) آنچه در این مجموعه تقدیمتان شده است، همه روایت عاشقانی ست که به پاس قرن ها خون های ریخته شده برای انسانیت و پاسداری از اندیشه های روشن شده در تاریخ آدمیت، همه شان فریاد شده اند تا راوی غیرتمندانه ی شما باشند.
این مجموعه ی آماده شده درخبرآنلاین، تقدیم به دو بزرگمرد انسانیت : یکی حضرت علی النقی امام هادی ( درورد خدا بر او باد) و دیگری : وجود مقدس و مدل انسانیت و نمونه کامل عقلانیت، آخرین پیامدار جهان، هادی و مهدی ( که خداوند ظهور دولت کریمه اش را هر چه سریعتر نمایان کند) دو امامی که در روزگارمسموم ما مورد توهین کودکانی ناچیز و روح هایی نازل و عقل هایی ضعیف قرار گرفته اند.... و مگر نه آنکه جاهلیت بشر به شکلی مدرن تر همچنان ادامه دارد.

آنچه می توانید از اندیشمندان حوزه و دانشگاه بخوانید و بشنوید:

تفسیر روایتی اخلاقی از امام نقی( درود خدا بر او باد) توسط استاد برجسته اخلاق، آقا شیخ مجتبی تهرانی / چقدر قاشق بدون دسته ‌ساخته‌ایم ؟

هفت جلد کتاب فلسفی و تفسیری برای اثبات اندیشمندانه امامت توسط امام نقی( درود خدا بر او باد)، اثراندیشمند و مفسر، آقا شیخ عبدالله جوادی املی / ادب فنای مقربان؛ شرحی بر زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع)

تبیین مقام علمی دهمین امام شیعیان توسط فقیه و متکلم اندیشمند، آقا شیخ جعفر سبحانی/ غیر شیعیان درباره مقام علمی امام نقی ( درود خدا بر او باد)چه می‌گویند؟

کرامتی از امام علی النقی ( درود خدا بر او باد) از زبان خطیب توانا، استاد سید حسین هاشمی نــــژاد / امام نقی( درود خدا بر او باد) برای یک سنی چه دعایی کرد؟/ فایل صوتی

گفته هایی از اندیشمند کلامی و محقق فلسفه، دکتر آقا شیخ حمید پارسانیا درباره‌ی امام علی‌النقی ( درود خدا بر او باد)/ چرا جهان نسبت به مکتب اسلام و امامان شیعه حساس شده است؟

سخنان استاد رحیم پور ازغدی در مراسم پاسداشت امام دهم/ روزی که زندگی امام علی النقی( درود خدا بر او باد) الگوی زندگی شرق و غرب جهان می شود / فایل صوتی

رفتارشناسی امام دهم از زبان رئیس مرکز جهانی علوم اسلامی، استاد فلسفه و کلام، دکترشیخ علیرضا اعرافی / امام هادی( درود خدا بر او باد) با عیاشی‌های دستگاه خلافت عباسی چگونه برخورد می کرد؟

یادداشتی از دکتر حشمت‌الله قنبری، استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام درباره‌ی امام علی‌النقی ( درود خدا بر او باد) / سازمان وکالت توسط امام نقی ( درود خدا بر او باد) چگونه به وجود آمد؟

یادداشتی از واعظ ، سخنران و کارشناس مسائل دینی جناب آقا شیخ شهاب مرادی درباره برخورد با توهین به امام نقی( درود خدا بر او باد)/ چند پیشنهاد برای مقابله با توهین به مقدسات دینی

کلیک هایتان مورد قبول حق باشد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هو IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
    3 1
    دست مریزاد بابت متن متفاوتی که نوشتید. التماس دعا
  • درود بر امام نقی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
    4 0
    الهم صل علی محمد و آل محمد
  • معصومه IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
    3 1
    خدا عجرتان بدهد. کار قشنگی کردید
  • دوست IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
    4 1
    به نظرم باد اطلاعات بیشتری از زندگی امام نقی در اختیار قرار می دادین. ولی در کلمتن جالبی و متفاوتی بود که توی سایتتون خوندم