گروهی از محققان ام.ای.تی موفق به خلق یک پوشش سطحی شده‌اند که می‌تواند مایعاتی همانن سس گوجه فرنگی و سس مایونز را به راحتی و تا آخرین قطره از ظرف آنها بیرون بکشد.

محمود حاج‌زمان: LiquiGlide نام ماده‌ای است که توسط گروهی از محققان گروه تحقیقاتی وارانسی ام.ای.تی خلق شده است. این ماده یک پوشش سطحی است که مایع بدنام سس گوجه فرنگی را تا آخرین قطره از زندان شیشه‌ای یا پلاستیکی آن آزاد می‌کند.

به گزارش پاپ‌ساینس، گروه توانست با ارائه این محصول مقام دوم را در رقابت کارآفرینی 100 هزار دلاری ام.ای.تی به خود اختصاص دهد؛ و با توجه به کاربردی بودن این اختراع، به احتمال فراوان به زودی شاهد استفاده تجاری از آن خواهیم بود. کارایی فوق‌العاده و دلپذیر این محصول را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
 

 قبلا نیز شاهد مواد لغزنده بوده‌ایم، اما این مواد هیچ‌گاه در عمل تا این اندازه کاربردی نبوده‌اند. دیو اسمیت، خالق این محصول درباره آن می‌گوید: «این پوشش داخلی به نوعی یک ساختار مایع است. این پوشش همانند یک ماده جامد صلب است، اما همانند یک مایع روان کننده است.» .ویدئوی زیر نیز عملکرد این محصول را در خصوص سس مایونز نشان می‌دهد.
 

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام AE ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    71 12
    و به احتمال فراوان به زودی شاهد نوع بيماري جديد نيز خواهيم بيد!
  • ااا IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    94 9
    با این پلیر مزخرفتون.
  • سحر IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    17 40
    یعنی این موضوع واقعا اینقدر مهم بود که یه گروه محقق؟؟؟؟مگه سس گوجه فرنگی خودش چنده که برا یه قاشقه ته مانده اش اینهمه هزینه بشه؟محققها واقعا مخ ندارن یا از سره بیکاریه؟
    • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      22 1
      سحر عزیز، بهتر نیست یک مقدار اندک تفکر و تامل بفرمایید بعدش افاضه فیض بفرمایی!!! آخه این حرفه زدی!؟ میدونی سالانه چند میلیون تن سس مایونز و رب گوجه فرنگی تولید و مصرف میشه (که بسته بندی شون مشکل فوق رو داره)؟؟؟!!!
    • علیرضا IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      17 1
      محقق های خارجی مخ دارن و بیکار هم نیستن. منتها مثل اکثر ما ایرانی ها تمام فکر و دهنشون رو تامین یه لقمه نون و رسوندنش تا وسط ماه و پرداخت قسط و ... پر نکرده !
    • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      13 2
      سحر جان راست می گه بچه ها، سحرجان؟ می شه برامون از آخرین ابداعات و اختراعات خودت صحبت کنی؟!
    • بدون نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
      6 1
      اين فقط يكي از كاربردهاش مي تونه باشه. به تدريج در ساير بسته بندي هاي صنايع غذايي كاربردش رو نشون ميده. عالي بود.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    10 1
    وقتی یک مخترع با تامین هزینه ها ی تحقیق و تشویق های مالی روبرو باشد و بعد از اختراع نیز آن را به قیمت مناسب به یک کارخانه دار بفروشد و آن کارخانه نیز با تبلیغ وجود این مزیت روی محصولات خود فروش خود را چند برابر کند به اهمیت این موضوع پی می برید . نه مثل مملکت ما که محققین برای تامین هزینه های زندگی خود نیز مانده اند چه برسد به هزینه های تحقیق و اختراع.