رئیس مجلس با تاکید بر این که حرمت پاسداران در جامعه باید حفظ شود، گفت: ادبیات مطالب اگر انتقادی است با متانت بیان شود تا تاثیر آن، به اندازه باشد.

به گزارش خبرآنلاين، علی لاریجانی در نطق امروز خود با گرامي​داشت سالروز سوم خرداد و فتح خرمشهر از دستاوردهاي سپاه پاسداران در جنگ تحميلي و پس از آن تقدير کرد و افزود: بنده سعادت داشتم سالها در کسوت پاسداران خدمت نمایم. من راه و رسم پاسداران عزیز را شهادت طلبی، مکتبی بودن و ولایی بودن یافتم که بسیار برای ملت پرارزش است، امروز وظیفه ما هم حمایت معنوی و هم حمایت مادی از ارتش و سپاه و بسیج است. مجلس در سالهای اخیر انصافاً در کمک به بنیه دفاعی کشور و حمایت از ایثارگران، بسیجیان عزیز تلاشی چشمگیر داشته است و امیدواریم این مسیر در مجلس نهم قویتر دنبال شود.
وی بي آنکه به نطق دو روز پيش علي مطهري - که انتقاداتي به عملکرد سپاه در ايام انتخابات داشت و در قبال رويکرد رئيس​جمهور و رئيس​دفترش در برخورد با بدحجابي موضع گيري کرده بود- اشاره کند؛  با توصیه به همکارانش تصریح کرد: همکاران عزیز در بیان مطالب خود به شرایط کشور و ارزش نهاد سپاه که بر خون‌های مجاهدان فی‌سبیل‌الله بنا شده است طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزیز در جامعه حفظ شود و همچنین شان و احترام مسئولان که در قوای سه گانه خدمت می نمایند . مخصوصاً در شرایط فعلی کشور ادبیات مطالب اگر انتقادی است با متانت بیان شود تا تاثیر آن، آن گونه که در روش امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده به اندازه باشد.
لاریجانی ادامه داد: با توجه به مذاکرات هسته‌ای همه سخنان و تحرکات باید در راستای ایجاد بیشتر همبستگی داخلی باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به مذاکرات بغداد گفت: ملت ایران هر چند نسبت به برخوردهای دو گانه برخی کشورهای زورگو در مسئله هسته‌ای دچار ابهام جدی است اما از آنجا که مشی جمهوری اسلامی حل و فصل مسایل در مذاکراتی عادلانه و واقعی است این مذاکرات را ادامه می‌دهد. 1+5 متوجه باشد ملت ایران انتظار دارند آنان رفتار گذشته خود را اصلاح نمایند و دست از بازیگری‌های موذیانه بردارند. نمی‌شود در مذاکرات لبخند زد و در پشت صحنه دنبال اقدامات ایذائی بود.
لاریجانی تاکید کرد: ‌ملت ایران از مذاکرات واقعی و منصفانه استقبال می کند البته بر حقوق خود مصر است. رویکرد اصلاحی 1+5 می‌تواند موجب امنیت و آرامش منطقه‌ای در صحنه بین‌الملل شود که امید است بر نکته توجه داشته باشد.
به گفته وي، قطعا كشورهاي 1+5 حضور ذهن دارند كه مسير تحولات منطقه‌ايي حكايت از روشن‌بيني اسلامي دارد و اتفاقات مصر ، تونس ، ليبي و ساير كشورها مويد اين موضوع است و بايد بدانند زمان بازي‌هاي تاكتيكي و مفلوكانه سياسي در مذاكرات هسته‌يي با ايران به پايان رسيده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    متاسفانه مطهري همان راهي را ميرود كه بسياري از منحرف شدگان پس از انقلاب رفتند . او در سايه شهرت پدر دانشمند و شهيدش به قدرت رسيد وگرنه به خودي خود كه كار خاصي نكرده بود كه معروف شود
  • بدون نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    بنده خدا اقاي مطهري حرفي حقي را زده همه مي خواهند خفه اش كنند ؟! وانتقاد از برخي نهادها وشخصيتها كه راه را كج مي روند عين خدمت ودلسوزي است براي انقلاب ونظام وان نهاد .انصاف را رعايت كنيد
  • بدون نام GB ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    حرمت خانه را بايد صاحب خانه نگهدارد وقتي برخلاف فرمان صريح امام عمل مي كنند درمعرض هرچيزي خواهند بود
  • امين IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    يك نفر هم كه حرف حساب ميزند همه با اودشمن شده اند
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    41 7
    زنده باد مطهري
  • مهدی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    8 47
    حرف‌های آقای مطهری مصداق هوچی‌گری است، مطلبی که بارها علیه رواج آن در جامعه موضع گرفته است. مشکلات با داد و بیداد کردن و موج ایجاد کردن حل نمی‌شود.
    • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      3 0
      کدوم داد و بیداد و هوچیگری؟ آرامتر از مطهری کسی هست؟
  • امیر US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    41 5
    آقای لاریجانی ما دلمان برای آن سپاهی های دهه 60 تنگ شده است - پاسدارانی که آرزوی امام بودن