در قانون جدید خدمت، سن مشمولیت و تاریخ معرفی مشمولان تغییر کرده است، وممکن است بعضی از مشمولان به خصوص مشمولان متولد 1372 به دلیل عدم آگاهی از مقررات جدید، وضعیت خدمتی خود را با مقررات جدید تطبیق دهند و وارد غیبت شوند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد:  تصمیم براین گرفته شد تا به منظور مساعدت به آن دسته از مشمولان زیردیپلم و دیپلم یا پیش دانشگاهی متولد 1372 که تاکنون خود را معرفی نکرده اند ، به مدت چند ماه، فرصت بیشتری برای معرفی داده شود تا وارد غیبت نشوند و از طرفی مشمولان دیپلم یا پیش دانشگاهی فارغ التحصیل خرداد 90 نیز بتوانند در آزمون ورودی دانشگاه ها در سال جاری شرکت کنند.

این اطلاعیه می افزود: براین اساس، تمامی مشمولان متولد 1372 که تا قبل از تاریخ تصویب قانون جدید وظیفه عمومی ( از مورخ بیست و دوم آبان ماه سال گذشته ) فارغ التحصیل شده، ترک تحصیل کرده ، انصراف داده و یا اخراج شده اند، حداکثر تا پایان شهریور امسال مهلت دارند تا وضعیت خدمتیشان را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مشخص کنند و در صورت عدم معرفی از تاریخ اول مهرماه غایب محسوب می شوند.

همچنین لازم به ذکر است، آن دسته از مشمولان متولد 1372 که بعد از تاریخ بیست و دوم آبان ماه سال گذشته فارغ التحصیل شده، انصراف داده، ترک تحصیل کرده و یا اخراج شده اند، از تاریخ فراغت از تحصیل و یا ترک تحصیل و غیره، به مدت یک سال، مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خویش را مشخص کنند.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    37 1
    هر کس فهمید تو این نظام وظیفه چی می گذره من بهش جایزه میدم . 5 سال پیش اگر می رفتم تنها 6 ماه خدمت داشتم . اما تصمیم گرفتم درسم را ادامه بدم و الان که یکی دو سال دیگه از تحصیلاتم باقی مانده نه تنها کسری خدمت ایثارگران هم حذف شده بلکه به خاطر تحصیلاتم هم شامل هیچگونه معافیتی هم نمی شوم . این چگونه رفتاری است که باعث می شود من در سن 27 سالگی مجبور بشم 2 سال وقتم را در پادگانها هدر کنم ؟
    • علی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      21 22
      همچین میگی تحصیلات باید شامل معافیت بشه.داداش من با تحصیلات هروقت یه 5تومنی گزاشتن کف دست بعد بیا توقع داشته باش مشمووووووولم میشی! والا
    • بدون نام DE ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      3 11
      با علی موافقم چون هرجا اخباری از نظام وظیفه میاد زیرش پر میشه از کامنتهای با این محتوا که چون تحصیلات داریم باید تسهیلات بگیریم در حالیکه با این دانشگاههای پولی که کیلویی نمره و مدرک میدن الان هرکسی سر کیسه رو شل کنه راحت یه لیسانس یا فوق لیسانس میتونه بگیره. تازه بعد از تحصیلات هم همه بیکارن حداقل تو سربازی یه کار مفید میکنند.
    • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      15 1
      به هر حال کسی که عمرشو صرف علم و تحصیل می کنه باید با بیسواد دو قرون توفیر داشنه باشه
  • فراز IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    3 4
    آقای بدون نام؛ مگه ما با تحصیلات خدمت نرفتیم؟ 20 ماه اون هم نه تو پادگانها سر چهار راه ها با دود و دم و تذافیک و موتوری و ....... فحش و ...... که چی لیسانس گرفتی و فوق لیسانس خود شما نظرت در مورد این سربازهای بدبختی که سر چهار راه هستن و یکی رو جریمه می کنن چیه؟؟؟
  • احسان IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    1 2
    سلام با توجه به اینکه فقط تا 3 خرداد زمان برای بخشش مشمولین خدمت در صورت ارائه مدارک به پلیس 10 است ، از امروز 31/2/91 کلیه سیستم اعزام به خدمت در دفاتر پلیس 10 از صبح قطع و بسیاری از مشمولین که پس از مدتها غیبت به فکر جبران اشتباهات خود هستند با نگرانی و سردرگمی بلاتکلیف هستند . لطفا اطلاع رسانی نمایید و در صورتی که توانستید از مسئولین مربوطه جوابی بگیرید یک جماعت را از نگرانی برهانید.
  • امید IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    1 0
    سلام دوستان من امسال کنکور امتحان دادم وقبول نشدم می خوام برای سال دیگه بخونم میخواستم بدونم نظام وظیفه فرصت میده یا که نه باید اش خور بشیم
  • علی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    4 0
    سلام دوستان من امسال کنکور امتحان دادم وقبول نشدم می خوام برای سال دیگه بخونم میخواستم بدونم نظام وظیفه فرصت میده یا که نه باید اش خور بشیم متولد 9/72 هستم
  • benyamin EU ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    3 0
    سلام.من متولد 24/8/72 هستم.خرداد 91 پیش دانشگاهی را تمام کردم.آیا می توانم در کنکور 92 شرکت کنم؟
  • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام من هم بلا تکلیف موندم من متولد 72/7/16هستم وفارغالتحصیل خرداد91ام میشه کمکم کنید که میتونم بشت کنکور بمونم یانه؟ ممنون