فیلم‌های سومین اکران بهار 91 نیز مانند دیگر فیلم‌های این فصل در گیشه‌های فروش موفق نیستند.

 الهام نداف: دور سوم اکران سینماها در بهار 91، کار خود را با روی پرده بردن پنج فیلم سینمایی آغاز کرد. «روزهای زندگی»، «چک» و «آخرین سرقت» با گذشت 10 روز از اکران‌شان هنوز به فروش 100 میلیون تومان در تهران هم نرسیده‌اند و از میان این فیلم‌ها تنها فیلم «روزهای زندگی» پرویز شیخ‌طادی 75 میلیون تومان در پایتخت فروش کرده است.

 

مجموع هزینه تولید این سه فیلم حدود یک میلیارد و 740 میلیون تومان است، اما بعد از گذشت 10 روز از اکران در مجموع تنها 169 میلیون تومان به دست آورده‌اند. استقبال نکردن مخاطبان از فیلم‌های روی پرده می‌تواند دلایل متعدد داشته باشد که از میان آنها می‌توان به انتخاب نامناسب فیلم‌ها، موضوعات تکراری و همچنین بالا رفتن بلیت سینماها اشاره کرد.

 

پرفروش‌ترین فیلم اکران دوم بهار با وجود تبلیغات فراوان و مناسب شهری، «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی است که در تهران با گذشت بیش از 35 روز از روی پرده رفتن، 712 میلیون تومان فروخته است. فروش این فیلم در شهرستان‌ها نزدیک 200 میلیون تومان بوده و به همین خاطر «نارنجی‌‎پوش» تنها فیلم اکران دوم بهار 91 است که در آستانه میلیاردی شدن قرار گرفته است. «نارنجی‌پوش» همچنان با اکران محدودتر روی پرده سینماها است.

 

جدول زیر مقایسه هزینه صرف شده برای تولید فیلم‌های روی پرده و میزان فروش این فیلم‌ها تا امروز است. میزان فروش فیلم‌ها مربوط به آمار تهران است و این مقایسه به منزله پایان اکران فیلم‌های روی پرده نیست.

 

نام فیلم
کارگردان
تهیه‌کننده
هزینه تولید
روزهای نمایش
فروش تهران
روزهای زندگی
پرویز شیخ‌طادی
سعید سعدی
690 میلیون تومان
10 روز
75 میلیون تومان
شبکه
ایرج قادری
ایرج قادری
500 میلیون تومان
3 روز
20 میلیون تومان
چک
کاظم راست‌گفتار
کاظم راست‌گفتار
550 میلین تومان
10 روز
67 میلیون و 500 هزار تومان
آخرین سرقت
پدرام علیزاده
غلامرضا موسوی
500 میلیون تومان
10 روز
27 میلیون تومان
خنده در باران
داریوش فرهنگ
میرولی‌الله مدنی
593 میلیون تومان
17 روز
90 میلیون تومان
نارنجی‌پوش
داریوش مهرجویی
داریوش مهرجویی
800 میلیون تومان
37 روز
712 میلیون تومان

 

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    7 0
    چه جالب هنوز هیچ کدوم از این فیلم ها نتونستن خرج خودشونو در بیارن !!!!!
  • حميدرضا IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    3 3
    روزهاي زندگي رو ديدم فقط 1 ساعت اولش خوبه..بهترين فيلم جشنواره؟!
  • علي IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    3 1
    كي اين روزها با اين گراني ها حوصله رفتن به سينما داره
  • موحد IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    2 1
    این مسئولین ارشاد چرا کاری نمیکنند؟؟هیچ فیلمی امسال نتوانسته هزینه ساختش را برگرداند.قلاده های طلا پرفروش ترین فیلم سال با دومیلیارد هزینه ساخت تا الان سه میلیارد فروخته و باید 1میلیارد دیگر بفروشد(فقط50یا 40%فروش فیلم نصیب تهیه کننده میشود) تافقط هزینه ساختش را برگرداند(که اکرانش ازهفته قبل تمام شد!).بقیه فیلم ها هم همگی شکست تجاری خوردند!نارنجی پوش هم هزینه ساختش 800میلیونه باید 1میلیاردوششصد بفروشه تافقط هزینه ساختش را بازگرداند که اونم تا الان 900میلیون فقط فروخته و اکرانش هم تمام شد!نتیجه عدم اکران فیلم های خارجی و به انحصار در آوردن سینما ها برای تولیدات داخلی نتیجه اش همینی است که میبینید!فصل امتحانات از هفته بعد اغاز میشه و بعدش هم ماه رمضان یعنی تا اخر تابستان وضع همینطوریه!
    • محمد علی US ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      3 0
      دوست عزیز لطفا نگران این فیلم ها نباشید چون که با بودجه دولتی و شهرداری یا به عبارت دیگر با پول ملت ساخته می شوند و هیچ کدام از دست اندرکاران آن فیلم ها نگران بازگشت سرمایه خود نیستند.
    • یونس GB ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      1 7
      خب اگه با هزینه ورود به شبکه نمایش خانگی و پخش تلویزیونی حساب کنی می بینی قلاده های طلا هزینه اش بر میگرده فیلم خوب بسازن مثل قلاده های طلا پولش نوش جونشون
    • امیر IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      3 1
      اره فیلم تخیلی خوب می فروشه
  • حجت IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    5 0
    سینمایی که محتوا نداره تکنولوژی هم توی فیلم ها بعد این همه سال ورود نکرده مردم برن چیرو ببینن تازه این پولایی رو هم که میبینین خرج کردن فقط پول بازیگره والی هزینه ای برای لوکیشن و مسائل دیگه نمیشه