هوندا پس از طراحی نمونه تک‌سرنشین U3-X، امسال نمونه پیشرفته UNI-CUB را رونمایی کرده است. این وسیله نقلیه می‌تواند در تمام جهات حرکت کرده، از سطوح شیب‌دار بالا برود و به کمک تلفن همراه کنترل شود.

محبوبه عمیدی: خودروساز هوندا که پیش از این در سال 2009/1388 نمونه تک‌سرنشین U3-X را در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرده بود، امسال نمونه پیشرفته‌تری از وسیله نقلیه تک‌سرنشین را طراحی کرده که UNI-CUB نامیده شده است. این نمونه می‌تواند در تمام جهت‌های ممکن حرکت کند، از سطوح شیب‌دار بالا برود و حتی مطابق نیاز سرنشین آن از طریق تلفن‌های همراه هوشمند یا تبلت کنترل شود. برای این وسیله نقلیه که مانند نمونه ابتدایی آن به خوبی می‌تواند تعادل خود را حفظ کند، یک چرخ اضافی طراحی شده و صندلی آن به مراتب راحت‌تر است.

UNI-CUB به سادگی می‌تواند تغییر مسیر بدهد، سرعتش را کم یا زیاد کند یا زمانی که سرنشین سنگینی وزنش را روی آن تغییر می‌دهد، بایستد. همزمان چرخ دوم به پهلو حرکت می‌کند تا شرایط بهتری برای تغییر مسیر فراهم شود. این وسیله نقلیه می‌تواند از سطوح شیب‌دار بالا برود و مسافتی معادل 6 کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند. حداکثر سرعت UNI-CUB معادل 6 کیلومتربرساعت است.

شرکت هوندا این وسیله نقلیه کوچک و تک‌سرنشین را به شکلی طراحی کرده که در پیاده‌روها و همگام با دیگر عابران پیاده نیز قابل استفاده باشد. ارتفاع آن به نحوی پیش‌بینی شده که چشم‌های سرنشین را در امتداد چشم عابران پیاده دیگر قرار می‌دهد و با تنظیم سرعت این وسیله نقلیه به سادگی می‌تواند به بخشی از حرکت عابران در پیاده‌رو تبدیل شود.

مطابق اعلام هوندا طول این خودرو 520 ، عرض آن 345 و ارتفاع این وسیله 745 میلی‌متر است و بلندی صندلی آن می‌تواند از 745 تا 825 میلی‌متر تغییر کند. توان مورد نیاز برای به حرکت درآوردن این وسیله نقلیه توسط باتری یون لیتیوم تأمین می‌شود و با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند 6 کیلومتر را با حداکثر سرعت 6 کیلومتربرساعت طی کند.

این شرکت از حدود 2 هفته دیگر بررسی عملکرد UNI-CUB را در موزه ملی علوم و ابداعات ژاپن و با هدف یافتن کارکردهای تازه برای این وسیله نقلیه آغاز خواهد کرد.

 53273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    35 8
    این تو ایران خوب پیشرفت می کنه مخصوصا استان فارس
  • آرش IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    42 0
    این خوراک پیاده روهای خودمونه ... همچین صاف و صوف و خلوت ... عمرأ اگه کسی یه دونه ازینا سوار شه ، ملت بیفتن دنبالش !!
  • بدون نام IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    21 1
    به این میگن ایده ..به این میگن فکر.. به این میگن پیشرفت..قابل توجه خودرو سازهای داخلی..............
  • بدون نام IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    33 1
    هنر نزد ایرانیان است و بس! تنها ملتی هستیم که فکر میکنیم هنر فقط نزد خودمون است شاید همین طرز فکر دلیل مهمی باشه که هیچ پیشرفتی نداریم.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    17 4
    اندکی صبر داشته باشیم،تا کمتر از شش ماه دیگه یا سامسونگ یا ال جی یا هیواندایی یا چینی ها کپی آن را می دهند تو بازار با 1/3 قیمت بعد ما هم می توانیم بخیریم.چندین برابر هوندا هم سود می کنند.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    30 0
    تو پیاده رو های ما هم از نوع دیگر هوندا استفاده می شود (CG 125).