۱ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷

عادت کرده ایم به حادثه. این برآیند برداشت مردمی از اتفاقی است که در برنامه خاله شادونه، یک هفته پیش افتاد.

امید کریمی: پنجشنبه، 21 اردیبهشت 91، پایان یک دوره حرفه ای هنرمندی بود که می توانست سرمایه گذاری موفق تلویزیون ایران محسوب شود و جای مجریان قدیمی و پر آوازه گذشته برنامه کودکان را بگیرد.

اما افسوس ملیکا زارعی و همه انهایی که روی او سرمایه گذاری کردند، در 25 سالگی، ثبت شده است؛ پس از پایان برنامه خاله شادونه در خرمدره، کودکان ریز و درشت، رفتند تا مادرانشان را پیدا کنند، پشت در خروجی، اسپانسر برنامه، بسته هایی را به مادران می داد. خبر این هدیه ناقابل، دهان به دهان چرخید، مادران و کودکان به خروجی هجوم بردند؛ در تنگ شده بود، داربست زده بودند. جمعیت که در خوشبینانه ترین حالت، هزار نفر از ظرفیت سالن بیشتر بود، برای دست خالی نماندن از تحفه، همدیگر را هل می دادند، چادر مادری زیر پای پشت سری ماند، زمین خورد، جمعیت مهلت نداد از زمین برخیزد؛ چند نفر دیگر هم زمین خوردند. میان انها 7 کودک بودند، زیر دست و پا ماندند. راویان می گویند جای پاشنه کفش هم روی بدن کودکان ماند. سه کودک جان سپردند، 4 کودک هم مصدوم شدند. فاجعه رقم خورد. (اینجـــا، اینجـــا و اینجـــا)

"ناگهان جمعیت به سمت ما هجوم آورد که از پله افتادیم. جمعیت زیادی روی ما افتاد. احساس می‌کردم نفسم بند آمده است، نزدیک 10 دقیقه چشم‌هایم را بستم، فقط عسل را محکم گرفته بودم و با چشم خودم دیدم که دخترم چشم‌هایش را بست و به سختی نفس می‌کشید. بالاخره پس از چند دقیقه‌ای جمعیت زیادی که افتاده بودند بلند شدند. صحنه‌‌های بدی را در آنجا دیدم حتی چهره بچه‌‌هایی که زیر دست و پا خفه شده بودند بشدت وحشتناک شده بود."

این همه اتفاقی بود پنجشنبه 21 اردیبهشت در خرمدره افتاد و غم بزرگی را به جان همه گذاشت. حالا همه دنبال مقصر می گردند؛ از پدران و مادران داغ دیده ای که ابتدا لعنت به خود می فرستند که چرا پا به چنین برنامه نحسی گذاشتند و سپس به همه برگزار کننده ها و زمین و زمان.

اما داستان مقصر یابی، به این سادگی ها هم به نتیجه نمی رسد. همه خودشان را بی تقصیر و معصوم و کاربلد و دوراندیش می دانند. (اینجـــا)

حتی مسوولی هم عذر بدتر از گناه آورده و اظهار بی اطلاعی می کند و البته کسی هم به خودش زحمت نداد عذرخواهی خشک و خالی بکند. (اینجـــا)

 اما یک مقصر قطعا برگزار کننده های برنامه هستند که راضی شدند به خاطر درخواست مردم، بلیت بیشتری بفروشند: "مسئولان برگزاری تصمیم گرفتند بلیت بیشتری به فروش برسانند. آنها برگه‌‌های سفیدرنگ را به قسمت‌‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و با مهر برنامه آنها را به عنوان بلیت به فروش می‌رساندند. بیش از 7 هزار بلیت به فروش رسیده بود" (اینجـــا)

پس از این حادثه پرونده ای در دستگاه قضایی تشکیل شد، عده ای بازداشت شدند. (اینجـــا و اینجـــا)

دستگاه قضایی، فیلم و عکس این مراسم را توقیف کرد. هرچند یک وبلاگ، تصویری از این مراسم منتشر کرد (اینجــــا) و خاله شادونه که همه چیز به نام او تمام شد، پیام تسلیتی نوشت و البته از اجرای برنامه کودکان انصراف داد. (اینجــــا)

اما چه فایده؟ او در پایان برنامه از کودکان خواسته بود مادرانشان را پیدا کنند و همین دلیل تاختن به او شد. اینکه نمی شد بگوید؛ بچه های عزیز آرام آرام بروید و مادرانتان را پیدا کنید. اینکه نمی شد اینهمه به فکر پول نباشد؟ نمی شد...

اما او که پس از پایان مراسم از سالن خارج شد و 40 دقیقه پس از فاجعه در مسیر تهران، فهمید چه شده واقعا، مقصر است؟ خسرو معتضد، مورخ، در یادداشتی تند، ملیکا زارعی را نواخت و او را به بی تجربگی متهم کرد. که البته این کمترین لفظی بود که معتضد برای خاله شادونه و تقصیرش در این فاجعه بکار برد. (اینجــــا)

مردم اما پنج روز پس از حادثه، انگار که احساس را کنار گذاشته باشند، پاسخ معتضد را دادند و خاله شادونه را هرچند مقصر عنوان کردند، اما درصد تقصیرش را کمتر از بقیه نوشتند. (اینجـــا و اینجـــا)

اما وکیل ملیکا زارعی و عوامل برنامه خاله شادونه نامه ای نوشت و مستنداتی رو کرد که نشان می داد همه مراحل قانونی برگزاری برنامه انجام شده است و همه مسوولان شهر هم از آن با خبر بوده اند. (اینجـــا)

هنوز کسی نپذیرفته که در این حادثه مقصر بوده است، همه هم تقصیر را گردن هم می اندازند و البته یکی هم می گوید سالن بیمه بوده و خانواده قربانیان، دیه می گیرند که این خودش آتشی است به جان پدر و مادر کودکان از دست رفته.

اما یک سوال برای همیشه بی پاسخ می ماند؛ چه کسی می تواند کودکان زیر دست و پا مانده را به مادرانشان برگرداند؟

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 56
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    196 8
    چرا فاجعه به این بزرگی را ول کرده ودنبال این میگردید که مثلاً تقصیر خاله شادونه کمتر بوده یا فلان کس ، همه کسانی که در این فاجعه دخیل بوده اند باید محاکمه شوند .نکند خون این نازنینان چون وکیل معروف ندارند پایمال شود!؟!
    • اهل خرمدره IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      23 2
      همه مقصر بودن حتی مادرشان به خاطر عجله بیجاشون برای چندتا پوشک
  • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    164 4
    من نمی دونم چرا هیچ کس جرات ندارد برود سراغ مسئولین شهری. تازه یک شهر کوچک است. اگر شهری بزرگ با مسئولین شناخته شده تر بود حتما کلا خبری مخابره نمیشد؟!! به نظر من مقصر اصلی آنها هستند. تو هم چاپ نمی کنی چون همه از مسئولین می ترسند. مثل قضیه کاریکاتور.
  • سایه IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    144 2
    اخرش مثل همیشه همه چیز فراموش میشه و هیچکس هم محاکمه نمیشه فقط این خانواده های بیچاره تا اخر عمرشون باید غصه بخورن
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    145 2
    با كمال تاسف بايد بگم اين پرونده هم بدليل نفوذي كه برنامه گذار داره به جاي خاصي نميرسه و فقط ضعيفترين شخص و كم تقصيرترين ممكنه مجازات بشه اين رويه اي بوده كه ما تجربه كرديم و حالا صبر ميكنيم تا ببينيم
  • سحر IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    67 5
    مسئولین بی مسئولیتن گردن نمیگیرن.مردم هم که بلد نیستن از یه در چجوری وارد یا خارج بشن. شادونه هم گرچه مردم رو دعوت به ایجاد نظم نکرده ولی مقصر نیست چون اگه این کارو هم میکرد کسی گوش نمیداد و همه همونی رو انجام میدادن که بلدن به جای این کارها به مسئولینه مملکتتون بگین حداقل یه تسلیته خشک و خالی هم اگه به خونواده هاشون نمیدن حداقل چند ماه دیگه به دروغ اظهار نکنن که تا قرون اخر به خونواده های جان باخته گان دیه دادن که دردشونو 100 برابر کنن وقتی اتفاق افتاد مقصرو میخوان چیکار؟بچه هاشون زنده میشن؟
    • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      40 4
      در نهايت ميگن بچه ها مقصر بودن مي خواستن هول نكنن و آرام برن بيرون
  • سبا IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    57 2
    مقصر کسانی هستند که برنامه را مدیریت کرده اند دادن هدیه رایگان در بیرون از سالن قبل از بیرون رفتن مردم از سالن آن هم با توجه به فرهنگ مردم ما کار درستی نبوده است کاش آن هدایا را داخل سالن تقسیم میکردند.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    61 6
    تا وقتی پول حرف اول و آخرو میزنه باید منتظر اینجور اتفاقات هم بود
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    46 10
    آخر و عاقبت حرص زدن همینه.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    73 7
    اگر این حادثه در هر کجای دنیا افتاده بود عزای عمومی اعلام می شد اما در ایران عزای عمومی فقط برای عده ای خاص گرفته می شه
  • مینا IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    32 12
    این خانم با توجه به برنامه های قبلی اش وهجوم وازدحامی که صورت میگرفت باید این احتمال را میداد که بالاخره این اتفاق رخ خواهد داد واگر پول برایش مهم نبود قبل از این اتفاق باید تعهد کتبی از برگزار کنندگان همه برنامه هایش میگرفت که مسائل امنیتی رعایت شود .در شیراز یادم هست در استادیم شهدای ارتش این مراسم بگذار شد شاید هزاران بچه که بلیط داشتند موفق به ورود نشدند وقید پول بلیط خود را زدند ایا این نشانه این نیست که این خانم تنها به فکر پر کردن جیب خود وبگذارکنندگان است .
    • ندا CH ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      9 2
      واقعا باهات موافقم حتما بايد ي عده ميمردن تا ايشون متوجه بشن واقعا متاسفم...
    • شهلا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
      3 3
      این "خانم " فقط یه مجریه... همه کاره برنامه هاش که نیست ... فرد یا افرادی که برنامه ریزی و کارگردانی برنامه ها رو به عهده دارن باید پیش بینی همه چیز رو بکنن....
  • مرشد IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    59 2
    تو یه شهری یه مادر و دختر رو سیل برد , یکی اعضاء با سابقه شورای شهرش امروز استعفا کرده . هنوز کجاست دادستان گفته همه مسئولین باید بیان پای میز و سین جین بشن . اگه راست میگه دادستان خرمدره هم همین ادعا رو بکنه و ریشه یابی کنه بنظر من تیم خاله شادونه به هیچ عنوان مقصر نیستند , مقصر یا مقصرین اصلی مسئولین مرتبط همون شهر هستند و بس .
    • علی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      12 4
      سین جیم؛ یعنی سوال و جواب. پای برگه های بازجویی از قدیم رسمه که اول سوال بازجو مینویسه س:..... و اول جواب می نویسه ج: و میده دست متهم یا شاهد یا مطلع که جوابشو بنویسه. اینه که به سین جیم معروف شده.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    55 3
    واقعا جای تاسف داره.این چه کار احمقانه ای بوده که بچه هارو از مادراشون جدا کردن.فهم نداشتن که بچه های کوچیک تو این شلوغی چه جوری میخوان مادراشونو پیدا کنن.چند تا بچه کوچیک با خانوادهاشون قربانیه بی فهمی و بی فرهنگی شدن.....
  • شهریار IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    48 2
    من میگم چطور یه سری آدمای خاص اگه بخوان دوتا کوچه اونورتر برن ، 50تا بادیگارد همراشون راه میوفته تا آب یه موقعی توی دلشون تکون نخوره 4000 تا طفل معصوم با خانواده هاشون ....
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    54 20
    من که هرچی فکر کردم نفهمیدم این خاله شادونه بیچاره چه تقصیری داشته من نه برنامه های این خانم رو دیدم و نه علاقه ای دارم به برنامه های کودک و نه به سن و سالم میخورد ولی متحیرم که چه طور ما ضد موفقیتیم چه طور کمر همت میبنیدم که به دلیل کسی که موفق است (حتی در حد صدا نازک کردن) را زمین بزنیم عجب ملت بی انصافی عجب اساتید بی عملی اینهایی که مثلا تاریخ خوانده اند و مثلا کوله باری از حوادث تاریخی بردوششان است چه اموخته اند که نه ذره انصاف نه ذره ای ادب نه ذره مسئولیت دارند
    • سحر IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      23 13
      شما که برنامه این خانمو ندیدین از کجا میدونین صداشو نازک میکنه ؟؟؟؟؟؟؟البته بعضی وقتها صداشو انقدر نازک میکنه که رو اعصابه ادم تیغ میکشه ولی اخه شما که برنامههاشو ندیدین
    • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      12 2
      با دو خط اول مخالفم با سه خط آخر موافقم
    • یک مادر IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      7 7
      من هم کاملا با این نظر موافقم انشالله دیگر این خانم ممنوع التصویر خواهد شد.
    • ابراهیم IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      3 2
      سحر خانم. صدای نازک تو حرفای تاریخدان وابسته بوده!!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    18 10
    این بیچاره اگه به فکر پول نبود باید این احتمال را میداد که بالاخره یه روز این اتفاق میافته پس باید پیشگیری میکرد وبرنامه هاشو به صورت استاندارد اجرا میکرد واگر تهیه کنندگان قبول نمی کردند اصلا" برنامه اجرا نمیکرد اگر واقعا"جان بچه ها براش ارزش داشت
  • رضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    20 5
    آخه سود بشتر تا چه حد!!به چه قیمتی!!؟! به از بین رفتن جون آدما!!
  • ماندانا OM ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    25 3
    مثل همیشه دنبال مقصر می گردند، نه عذاب وجدانی نه همدردی خالصانه ای، هیچ ... در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که برای اجرای همچین برنامه ای که قراره این تعداد کودک در آن حضور داشته باشند ایمنی سالن، چگونگی ورود و خروج بچه ها، تعداد ماموران امنیتی... از قبل پیش بینی نشده باشد مسولین فراموش کرده بودند که با بچه های زیر 8 سال طرف هستند. ملیکا زارعی فقط یه مجری است و بس مسولیت برگزار کننده مراسم و از همه مهمتر نهاد صادر کننده ی مجوز از همه سنگین تر است که لابد باز هم مصونیت قضایی دارند. اگر هر مادری در کنار فرزندش بود شاید این حادثه پیش نمی آمد. مسوول اصلی این بی برنامگی و عدم توجه به اصول ایمنی فقط برگزار کننده و نهاد صادر کننده مجوز است. فراموش نکنیم 3 بچه جانشان را از دست داده اند
  • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    27 1
    اگه صدا و سیما سکوت نمی کرد، حداقل تاثیر و فشار رسانه از بین نمی رفت. شما رها نکنید. بالاخره یه روز باید جواب پس بدن همه ...
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    32 4
    حتی اگر جمعیت به اندازه ظرفیت سالن هم می بود باز هم این اتفاق می افتاد.مردمی که به خاطر گرفتن یک مشت خنزر پنزری چنین هجوم می برند و به هم رحم نمی کنند........ خانه از پایبست ویران است/خواجه در بند نقش ایوان است
  • بدون نام DE ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    14 3
    ای بابا ... روزگارو ببین..این چه حرفی یعنی تو خیلی در تاریخ صداقت داری .. انگار داره داستان علی مردان خان تعریف میکنه.....فکر میکنی برای ما خیلی جالبه.... برای بچه ها همون تغیر صدا اونقدر جالب بوده که اینهمه جمعیت در یک شهرستان جمع شدن.. تو یک کنفرانس مجانی بذار اگه صد نفر اومدن
  • بدون نام DE ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    13 6
    اگه به فرماندار گیر میدادی چی میشد.... اون یک مجری بوده .. پولشم گیر برگذار کننده میاد یک درصدی بده به شادونه...چرا برای تو این همه ادم جمع نمیشه 2
  • بدون نام DE ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    26 10
    آقای مورخ باز این موجود بی هنر به اعتراف خود شما خنده ای به لب مردم و بچه هاشون میاره، شما با این همه ادعا چیکار کردی واسه این مردم.سایت وزین و محترم استدعا دارم این نظر رو مرقوم بفرمایید که این مدعیانهمیشه طلبکار اما فاقد هرگونه بازدهی ، از ورن خودشون در جامعه آگاه باشند.
  • بدون نام DE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    27 2
    وقتي 4000 نفر براي ديدن اين برنامه ميرن يعني كه از اين برنامه ها خوششون مياد بايد از نگاه بچه ها به برنامه هاي كودك نگاه كرد
  • مریم IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    39 4
    مطلب خیلی خوبی بود....حداقل فهمیدیم که بیرون بسته های هدیه پخش می کردند. این فرهنگ کشت و کشتار به هنگاه پخش چیزهای رایگان و نذری متاسفانه ناشی از فقر فرهنگی و فرهنگ نسازی! است.....این همه بودجه سارمان هایی که متولی آموزش همگانی است...بخشی اش باید در این زمینه مصرف شود. پی نوشت: بیخود نیست در سمینارها و وسط همایش های مهم می بینیم که یک کسی می آید و خوراکی های پذیرایی را پخش می کند....حتی از خودکشی افراد تحصیل کرده ما به خاطر خوراکی و سه تا گرفتن یکی و نگرفتن دیگری بیم دارند!
  • بدون نام NO ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    42 1
    متاسفانه خود مردمی که بخاطر یک هدیه ناقابل کودکی رو زیر پا له میکنند هم میتوانند مورد انتقاد قرار بگیرند.
  • بدون نام GB ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    23 1
    ما مردم نظرمان را میگوییم و به صورت غیرمستقیم در بحث مفیدی در خبرآنلاین با هم همکلام میشویم. این اعمال حق ما در بیان نظرات و ارائه انتقاد و پیشنهاد است. با این همه، چرا مسؤولان به وظیفه خود عمل نمیکنند؟ حادثه بسیار تلخی روی داده است. باید همه دست اندرکاران مورد سؤال قرار بگیرند. داستان هدایا در این حادثه مؤثر بوده است. در ضمن سیستم قضایی ما باید به مردم بفهماند و ما هم باید بدانیم(هر چند می دانیم) که احضار برای پرسش و تحقیق مساوی با متهم بودن نیست چه رسد به مجرم بودن. پس همه دست اندرکاران این برنامه باید با مقامات قضایی همکاری کنند.
  • بدون نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    33 3
    دراين كشور بايد اتفاق بيفتد تا دركشورهاي پيشرفته از اين حوادثه دل خراش جلوگيري شود
  • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    65 4
    خاله شادونه متاسفم نه فقط اون بچه ها تو هم قربانی ندونم کاری مسوولین شدی.من نگرانتم و متاسفم
  • بدون نام CA ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    43 2
    مساله اینجاست که ما وقتی‌ یه بچه رو روی زمین میبینیم، حاضریم از روش رد بشیم تا به اون بسته هدیه ( که احتمالا چیپس یا لپ لپ بوده ) برسیم . کاش اون آقای معتضد در مورد این مشکل و علل به وجود اومدنش هم یه مقاله می‌نوشت !!!!
    • مهناز IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      3 2
      پوشک بوده
  • بدون نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    21 11
    خدایا امام زمان رحم کن بر ما . بیمه توییم
  • بدون نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    7 1
    متاسفم برای مجریان برنامه و بیشتر متاسفم که ما دچار یک فقر فرهنگی هستیم که به خاطر یم هدیه ..یک ظرف غذا..یک جای صندلی در مترو و.... به همدیگر رحم نمی کنیم....آن وقت این کودکان بی گناه تاوان نادانی ما بزرگتر ها را پس دادند...
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    6 1
    بسته هدیه،پوشک بچه یک شرکت معروف بوده!!!طفلکی بچه هایی که از هر سو نگاه کنیم قربانی بی فرهنگی ،بی توجهی و پول پرستی مسئولین برگزاری ،خاله شادونه عزیز!و بزرگترهای خود شدند...
  • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    7 1
    همه مقصر بودن اماباید قبول کنیم که مادران هم مقصر بودن به خاطر چندتا پوشک رایگان بچه هاشونو به کشتن دادن وقتی جلوی درب شلوغه اگر چند دقیقه صبر میکردن هیچ اتفاقی نمیوفتاد
  • حميد 0098 IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    7 2
    آتش سوزي در مدرسه ابتدايي دورود حادثه خرمدره ... بعدي كجاست؟ واقعا اين بود اون آرمان هاي ما ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام CH ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    4 3
    خوب شد یه حادثه تو مراسم خاله شادونه پیش اومد، شما هی الکی مطلب هاتون رو تو هم کپی کنید و پول بگیرید. توضیح جدیدی نداری چرا هی مطلب الکی میدی؟؟ همه هم عین هم!!1
  • هوهو IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    7 4
    سلام اگر این اتفاق نمی افتاد همه می گفتند: خاله شادونه چقدر خوب برنامه اجرا می کنه، عالیه، بچه ها همه دوستش دارند. اینقدر جشن خرمدره خوب بوده که باید الگو بشه، بسته فرهنگی هم می دادند وای! چه عالی اما حالا این دختره اصلا بلد نیست مجری گری کنه صداش رو نازک می کنه، اصلا بچه ها ازش بدشون میاد، دوستش ندارند، اومقصر همه چیز است، او را در پایان باید کشت، تا درس عبرتی برای دیگران شود. مردم، مادران!!! چرا ما ایرانی ها هیچ وقت درست بشو نیستیم! چرا ما ایرانی ها هنوز حق تقدم را بلد نیستیم؟ چرا یاد نمی گیریم باید همه جا کمی صبر کنیم؟ ... با همه این چراهایی که تمامی ندارد. چرا خودمون خودمون را نابود می کنیم. چرا دوست نداریم خودمون خودمون را درست کنیم چرا از من و ما شروع نمی شود؟
  • لیلا IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    9 1
    فعلا که راحت ترین کارو مردم می کنن.کنار نشستن و این و اونو متهم می کنن و کم مونده حکم تیر هم بدن! مقصر اول وآخر خود ما مردمیم که هیچ احترامی برای حقوق دیگران قائل نیستیم و هرگاه موقعیتی باشد که بخواهیم شخصیتمونو نشون بدیم مثل وحشی ها حمله ور می شیم! نگاه کنید به وضع رانندگی.فقط متهم کردن و فحش دادن به مسولان و این و آن را خوب بلدیم.اما نمی دانیم که از ماست که بر ماست.
  • بدون نام IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    6 1
    پس بالاخره دلیل اصلی مشخص شد. ملتی که برای عقب نماندن از بقیه از روی هم رد می شوند. این صحنه ها هر روز در این کشور دیده می شود. سوار شدن به اتوبوس ، صف ماشین ضربتی ، سوار شدن به مترو ، ورود به ورزشگاه و ... رفتاری که مردم کشور های اروپایی با آن واقعا بیگانه اند.
  • احاااحمد IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    4 1
    سال گذشته درشهر ما هم خیلی شلوغ وبی برنامه بود ومن با دیدن اون وضعیت به بچه ام اجازه ندادم که به تماشای برنامه خاله شادونه برود
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    3 7
    این مجری ها آنقدر وسوسه پول میشن که کار بیرون را به کار صدا و سیما ترجیح میدن پول مگر چقدر ارزش داره در حالی که خودشون جلوی دوربین از بی ارزشی مادیات میگن اما خودشون تا پول چند میلیونی نگیرند کار اجرا تو شهرستان قبول نمیکنند
  • مسعود IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    5 2
    بازم یه اتفاق بد افتادهمه اونایی که مسئولن خودشونو پنهون کردن
  • امیر IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    5 1
    ضمن تسلیت به همه ی والدین وخاله شادونه وظیفه ی یک مجری فقط اجراست نه برقراری نظم وهماهنگی این وسط خودمادران عزیز هم مقصرند به هر حال امدوارم عاملین این جنایت تقاص پس بدهند.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    5 9
    شادونه پول پرست به چه قیمتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسئولین خرمدره شما مگه کم حقوق می گیرید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! به خانواده ها تسلیت می گم.
  • سعید IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    7 2
    فرهنگ دادن هدیه رایگان رو همه تو این مملکت میدونیم برنامه ریز این موضوع بایستی دقت نظر بیشتری میکرد تا شاهد این ماجرای دلخراش نبودیم
  • زهرا EU ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    10 6
    به نظر من خانم ملیکا زارعی مقصر نیست مقصر مردم بی فرهنگ هستند
  • علی شریفی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    7 3
    سلام آقای خرسو معتضد آخه مجری برنامه مسئول نظم سالن است یک کلاس 40 نفره از بچه ها را نمیشه اداره کرد اون آدم هایی که این همه بچه را یک جا جمع می کنند نمیدونند امکان کنترل نیست آیا حادثه پارک شهر یادتون هست 13 دختر غرق شدند چه اقدامی انجام شد که این بار انجام نشد