یک گالری در دبی افتتاح شده که قرار است توانمندی هنرمندان ایرانی در 100 سال اخیر را نشان بدهد.

به گزارش خبرآنلاین، گالری ایرانی «ری را» چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه با نمایش آثار 27 هنرمند ایرانی در DIFC دبی آغاز به کار می‌کند.
 
این نمایشگاه آثاری در زمینه‌های مختلف نقاشی‌خط، نقاشی، مجسمه و عکس از هنرمندان سه نسل معاصر ایران پیش روی مخاطب قرار می‌دهد تا زوایای مختلف توانمندی هنرمندان ایرانی در یکصد سال اخیر معرفی شود.
 
نقاشی خط‌هایی که به روی دیوار «ری را» خواهند رفت از هنرمندانی چون زنده‌یاد رضا مافی، نصرالله افجه‌ای، علی شیرازی، صداقت جباری و فریدون امیدی در کنار مهرداد شوقی حق‌دوست انتخاب شده است.
 
«ری را» در زمینه نقاشی نیز نام‌های پرآوازه چون آیدین آغداشلو، پرویز کلانتری، یعقوب امدادیان، فریده لاشایی، زنده‌یاد جعفر روح‌بخش، واحد خاکدان ،نصرت‌الله مسلمیان و مصطفی دره‌باغی را در کنار جوان‌ترهایی چون دانا نهداران، هومن درخشنده، مجید صادقی‌نژاد، مهران علمی‌نیا، معصومه عبیری‌نیا قرار داده است.
 
 
 
عکس‌های نمایشگاه افتتاحیه «ری را» با اثر زنده‌یاد بهمن جلالی آغاز می‌شود و در ادامه آثاری از مرتضی پور صمدی و ملیکا شفاهی به عنوان دو نسل پیشکسوت و جوان عکاس ایرانی را به روی دیوار می‌برد.
 
اما در زمینه مجسمه‌سازی این گالری ایرانی آثار دختران مجسمه‌ساز جوان ایرانی را در دبی رونمایی می‌کند. این در حالی است که در کنار آثار فریدون آو و فاطمه امدادیان، مجسمه‌های فرناز ربیعی‌جاه، آتوسا وحدانی و صفا حسینی در این نمایشگاه پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرند.
 
این مجموعه به مدت یک ماه در گالری «ری را» واقع در طبقه همکف مجموعه DIFC دبی ادامه خواهد داشت.
 
زنگ جشنواره رادیو نواخته می‌شود
مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی رادیو سه‌شنبه 26 اردیبهشت ماه ساعت 21 در زیباکنار برگزار می‌شود.

بهروز رضوی‌نژاد دبیر جشنواره بین‌المللی رادیو در‌این‌باره گفت: «مراسم افتتاحیه با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا، تاکشی دکی نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، برنامه‌سازان داخلی و خارجی برپا می‌شود.»

معاون صدای سازمان صدا‌و‌سیما و تاکشی دکی نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه در بخشی از این مراسم سخنرانی می‌کنند.
در پایان این مراسم هنرمندان تئاتر گیلان نمایشی اجرا خواهند کرد. همچنین یک گروه موسیقی که شامل هنرمندان گیلان هستند قطعاتی را اجرا می‌کنند.

رضوی‌‌نژاد استقبال برنامه‌سازان داخلی و خارجی از جشنواره بین‌المللی رادیو را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «امسال برنامه‌سازان خارجی و داخلی در بخش های مختلف از جمله مینی فیچر، مستند، نمایش و ... برنامه‌های متنوعی را ارسال کردند. در مجموع برنامه‌سازان تلاش کردند خودشان را به زبان بین‌المللی نزدیک کنند و در این باره رشد خوبی داشته‌ایم. در بخش مبتکرانه آثار متنوعی ارسال شده و دوستان می توانند در جشنواره شاهد این نوع آثار باشند.»

وی مولف محوری را یکی از موضوعات مورد توجه در جشنواره رادیو ذکر کرد و گفت: «مولف محوری یکی از اصول مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در دوره دوازدهم جشنواره رادیو به این مسئله توجه زیادی کرده‌ایم.»

58244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =