چرا باید سربازی رفت؟ این مهمترین سوالی است که پسران جوان از خودشان می پرسند. دم دست ترین پاسخ این است؛ باید بری سربازی تا مرد بشی!

سردار حمید صدرالسادات، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفتگو با خبرآنلاین، به همین نکته اشاره می کند و می گوید: یک واقعیتی هم باید در نظر گرفت این است که خدمت سربازی تجربیات و دانش ها و مهارت هایی را به آدم می دهد و باعث ساخته شدن شخصیت انسان می شود. که واقعا در غیر دوران سربازی اتفاق نمی افتد.

به عقیده او خیلی ها که سربازی رفته اند، شاید بهترین خاطراتشان همان دوره سربازی باشد: "وقتی سربازی را کامل بشناسیم و تبیین کنیم، می بینیم خیلی اتفاقات می افتد؛ فرد از محیطی که هیچ استقلالی نداشته، محیط خانواده بوده، تحت نظارت خانواده بوده، وارد محیطی می شود که باید از خودش شخصیت و استقلالی را بروز بدهد. نظم پذیر می شود. جامعه پذیر و قانون پذیر می شود. یعنی همه سربازی، منفعتی نیست که فرد به جامعه می دهد. خیلی منفعت هم فرد از آن می برد."

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اما جدا از این وجهه تربیتی، سربازی را دینی که یک جوان به کشورش دارد می داند: "همه ایرانی هایی که در این کشور زندگی می کنند، در بخش های مختلف از مواهب و امتیازاتی که در کشور هست بهره مند می شوند؛ تحصیل، بهداشت و همین که در این آب و خاک زندگی می کند خیلی شرایط برایش مهیا می شود. طبیعی است کسی که از همه امتیازاتی که برای همه وجود دارد، استفاده می کند و حقی برای استفاده دارد، یک تکلیفی هم برایش بوجود می آید. مثل کاری که فردی برای سازمانی می کند و حقوقی می گیرد. این معادله همه جا برقرار است. در سربازی هم باید این قاعده را حساب کرد. بالاخره هر جوانی که به سن 18 سال تمام می رسد تا سن 50 سالگی مشمول قانون وظیفه عمومی است ؛ که دو سال آن دوره ضرورت و بقیه ذخیره و احتیاط است و باید به خدمت سربازی برود."

مشروح گفتگوی خبرآنلاین با سردار صدرالسادات که در آن به برخی سوالات کاربران هم پاسخ داده شده است، به زودی منتشر می شود.

4547

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 106
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    311 2
    جوونای الان قبل از سربازی میرن سرکار پس تو این محیط ها قرار میگیرند!!! دلایلشون اصلا قابل قبول نیست. باتشکر
    • SD IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      144 2
      عرض به خدمت شما كه اين خدمت سربازي قبلا اسمش اجباري بوده. حالا ايشون مي خوان كمك كنن كه شما احساس بهتري داشته باشي و الا اصل قضيه همون اجباريس!
    • Mina FR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      136 6
      پول خوب بدید منم میام
    • هادی IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      98 2
      نظر همه بچه ها واقعا منطقی بود به همه شون مثبت ( )دادم حالا آقای سردار بیاد به این سولات در رسانه ها جواب قانع کننده بده؟
    • هادی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      152 1
      حالا ما مرد شدیم اما بیکار باشیم شرمش بیشتر نیست؟
  • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    377 3
    جناب سردار غیر از خانوادم هنوز هیچ احدی از این جامعه هیچ کاری واسم انجام نداده (اونم با چه زحمت و مشقتی) نه تحصیل رایگان ، نه بهداشت رایگان و ... . پس من و امثال من هیچ دینی به جامعه نداریم.
    • رضا IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      133 0
      دمت گرم! من هم!
    • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      41 1
      باید با اب طلا نوشت
    • بدون نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      38 0
      دوست عزیز تازه من از خیلی افراد این جامعه بدی های زیادی هم دیدم
  • نظري IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    133 8
    درست ميگويد سردار. سربازي باعث ميشود جوانان نظم پذير، قانون گرا، اخلاق مدار، جوانمرد، شجاع و ..... بشوند. چرا؟ چون در جامعه به عينه ميبينيم كه پس از چندين سال كه همه جوانها رفتند سربازي، چقدر در شهرها و روستاها جرم و جنايت كم است و همه منظم و قانون پذير هستند!!!!!!! يك مقدار كم ناهنجاري هم مال سربازي نرفته هاست. واقعاً دليل بي بنياني گفتن اين سردار.
    • بدون نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      10 1
      بعد ميشه لطف كنيد منبعي كه بيان ميكنه چند درصد از مجرمين سربازي نرفتن رو معرفي كنين
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    25 5
    ولی در لشکر 64 ارومیه سربازی رفتم ولی به اشتباه به عوض نیروی زمینی پشت کارتم نیروی زرهی نوشته شده بود. بعد از اعتراضم با تیغ آنرا اصلاح نمود ولی ایا این نوع اصلاح نمودن در رایانه یا دفاتر ثبت میشود یا نمیشود؟ و اصولا هیچ اطلاعی از زرهی ندارم.
  • احمد LU ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    142 3
    سردار جان ما خاطره سربازی نخواستیم ، ما استقلال شخصیت نخواستیم، ما تجربه نخواستیم ما مهارت نخواستیم، باید به کی بگیم. یعنی هیچ راهی برای بدست اوردن این چیزا نیست بجز سربازی. خوب اگه اینطوریه دخترا که نمیرن سربازی پس همشون تعطیلن دیگه . نه برادر من موضوع این چیزا نیست!!! شما یه نگاه به بعضی دولت های خارجه بندازید. مثلا همین کویت چند سال پیش سربازی از کشورشون برداشته شد. الان دیگه همه ی جووناشون نامرد شدن ؟؟!! به این کار می گن بیگاری نه سربازی . واقعا اجباریه........
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    58 3
    جالبه دوستان هیچ نظری نسبت به این موضوع ندادن؟ به نظر من اگه به یه نفر تو سربازی کاری که تو تخصص خودش باشه محول بشه واقعا دوره بسیار لازمی هست ولی اگه قرار یه نفر لیسانس نرم افزار یا عمران بیاد تو یه خیابون و ماشین هارو جریمه کنه دیگه واقعا دینی رو نسبت به جامعه انجام نداده و اصلا مفید واقع نشده.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    83 8
    من ميگم اگه ما پسرا بايد بريم سربازي چرادخترانبايد برن؟ هردختري كه ميخادبره سركاراونم بايدبره خدمت تاعدالت رعايت بشه
    • بدون نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      44 5
      موافقم . برابری زن و مرد در ایران رعایت نمیشه
    • سارا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      28 32
      آقایون محترم یه دفعه چی شد که شما به برابری زن و مرد اعتقاد پیدا کردید؟
    • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      9 4
      خداییش نه تو چیزهای دیگه (قانون های دیگه ) برابری زن و مرد هست که فقط همین یکی مونده ....
  • بدون نام CH ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    148 1
    سردار عزیز چه می فرمایید.. من خودم دو سال از بهترین سالهای زندگی رو بعد از قارغ التحصیلی از فوق لیسانس با این که هم زمان هم کار می کردم مجبور شدم وارد خدمت شوم و از روز اول دوران آموزشی در حال نوشتن تحقیق و پروژه و انجام ترجمه و نوشتن پایان نامه فوق لیسانس برای سرهنگ ها و سرداران عزیز بصورت رایگان بودم!!!! ضمناً با زحمت خودم مراحل تحصیل را در دانشگاههای برتر دولتی به اتمام رسانیده بودم. نیازی هم به پخته شدن و مرد شدن هم نداشتم چرا که به اندازه کافی در محیط اجتماعی مشغول فعالیت بودم. نیاز ایران به ارتش حرفه ای است نه نیروی نظامی که در زمان مایعنی سال 1384، ماهی 25 هزار تومن حقوق با منت بدهند!!!! دست بردارید از این استدلالات .....
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    113 1
    ما که تو سربازی چیزی جز زیراب زدن و اذیت کردن سربازای تازه وارد توسط قدیمیا(پایه بالا ها ) و پست دادنای بی خودی چیزی ندیدیم تازه این خوباش بود خیلیا تو این محیط که قرار میگیرن حل میشن منظورم اینه که اگه یه سری رفتارهای نا به هنجار (از قبیل استعمال دخانیات و متاسفانه مواد مخدر و ...) توسط عده ای انجام میشه به خاطر کم نیاوردن عده ای دیگه هم ای کارو میکنن در ضمن عده ای از کادر رسمی یگان ها که تعدادشون کم نیست و اکثرا از سواد بالایی هم برخوردار نیستن رفتار تحقیرامیزی با قشر تحصیل کرده در حال خدمت دارن و یه جورایی با امر و نهی های بیجا یا دستور به انجام کارهایی مثل نظافت و غیره به این قشر حال میکنن البته همشون این طوری نیستند ولی تعداد زیادی هستن که یه چنین برخوردایی دارن
  • بدون نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    81 1
    اين حرفا همش بهانس، اگه قرار به تجربه و استقلال باشه كه از راههاي ديگه هم به دست مياد يا نهايتاً همون دو ماه آموزشي كافيه، اگرم بحث خدمت به كشور باشه هركسي مي تونه در زمينه ي تخصصي و مورد علاقش به كشورش خدمت كنه نه فقط با نگهباني يا سر چهارراه وايسادن، متاسفانه كسي به فكر ما نيست مدتش هم كه بيشتر شد، واسه ما فقط سدى هست كه مجبوريم ازش بگذريم.
  • حسین IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    32 3
    بپرسید کسانی که سال ۹۰ دفترچه فرستادند و برگه سبز گرفتن مشمول قانون قبل هستند یا قانون جدید؟؟؟؟ ما با مطالعه دفترچه 90 درخواستمون رو ثبت کرده ایم ولی در اول اردیبهشت سال 91 اعزام شده ایم این دور از مردونگی اگه ما 21 ماه خدمت داشته باشیم بعدشم مگه سردار کمالی نگفتن از 92 افزایش خدمت خواهیم داشت . یکی به فکر ما جوونا باشه خداوکیلی فکرمون درگیر شده.
    • بدون نام IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      2 2
      تاریخ اعزام مهمه نه تاریخ ارسال درخواست کسانی که درسال 91 اعزام شوند مشمول قانون جدید خواهند بود
  • بدون نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    67 0
    سردار عزیز سربازی خوبه نه 21 ماه از عمر یه جوونو تلف کنید که بعد سربازیش بدون یادگرفتن فن و حرفه ای بیاد دنبال کار بگرده،تا برای مرد شدن به کارای خلاف کشیده بشه.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    7 3
    من یه با رفتم
  • soheil IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    13 2
    دوستان من 4 ماهه که کارتم رو واسه تعویض دادم نیومده کی میاد؟
  • سجاد IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    55 1
    حالا که ما ده ساله تو دانشگاه درس خوندیم به این استقلالی که شما می گید نرسیدم تا حتما بیایم سربازی ...!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    277 2
    البته از مزایای خدمت سربازی میتوان به اعتیاد به انواع مواد مخدر و سیگار و خرد کردن شخصیت جوانان نیز اشاره نمود.
    • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      80 0
      البته چیزهای بدتر از این هم هست که متاسفانه نمیشه اینجا گفت ولی همه میدونن چی می گم...
  • 2900 FR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    68 0
    اگه بحث مرد شدن هست پس چرا موهها رو باید از ته زد لباس های 1 دست پوشید و به خلاقیت و حرفه آدم اهمیت نمیدن شما محیط پادگان ها رو ببین از فرمانده ها وقت تلف کردن یاد گرفتم محیطی که باید سیگار واسه بقیه وارد کنی؟ حالا بگو همین 1 بار بوده و همه پادگان ها سالم هست
  • هادی FR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    66 0
    اونوقت میتونی بگید فرق بین زندان با پادگان چیه؟
  • احسان IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    100 0
    من 26 سالمه و فوق لیسانس از بهترین دانشگاه کشور دارم متاهل هستم تیر باید برم خدمت یعنی تا نرم خدمت نمیتونم مرد شم؟ نمیتونم زندگیمو اداره کنم؟نمیتونم تجربه زندگی یاد بگبرم؟این حرفا همش مزخرفه!!!کسی نیست بگه چرا تا سربازی نریم هیچ جا نمیتونین کار واسه خودمون پیدا کنیم؟ از خبر آنیلاین عاجزانه تقاضا دارم سئوال کنید ببینید چرا کسر خدمت حاصل از تحصیلات داتشگاهی حذف شد؟ چون ماها که 20 سال درس خوندیم آدم نشدیم حتما اما توی 21 ماه انشالله قراره آدم بشیم؟اینها همش توهینه به جوونای مملکت حالا من یه سئوال دارم از آقای سردار: کسایی که معاف میشند بلد نیستند زندگی کنند؟ و بقول ایشان جامعه پذیر و ... نیستند؟
    • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      4 71
      شما از طرز حرف زدنت معلومه هنوز بعد بیست سال درس خودند جامعه پذیر نیستی که هیچ طلبکار هم هستی . دوسال بری سربازی اینقدر لیچار میشنوی که تو هم جامعه پذیر میشه .
  • بدون نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    58 1
    جناب سردار خيلي ها هستندكه زن وبچه دارند و چند سالي كه بامشكلات زندگي دست وپنجه نرم مي كنند،لااقل يكمي به اين متاهلها رحم كنيدكه دراين وضعيت مملكت خيلي به سختي امرار و معاش ميكنندو چطور كار وزندگي وزن وبچه رو ول كنند و برن سربازي
    • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      33 0
      به والله خدا هم راضی نیست مرد بیجاره رو از زن و زندگی باز کنید. خرج زن و بچه رو کی باید بده . کمی این کامنت ها رو بخونید درد مردمه . یک جوان بعد از تحصیلش و سربازی که 30 ساله شده دیگه کار کجا گیرش میاد ؟ اونم هرکاری که سابقه می خواد و شرط سنی .... دست بردارید کمی هم مشکلات مردم بدبخت رو ببینید....
  • سعید IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    55 0
    اصلا چرا یه نفر که 10-12 سال از عمرش رو برای تحصیل رشته‌هایی مثل پزشکی یا... گذاشته و تازه از این به بعد از سن 30 سالگی تازه از حالت تحصیل در میاد، باید دو سال دیگه از عمرش رو صرف بشین پاشو و نگهبانی و تمیز کردن سلاح کنه؟ این چیزی غیر از تلف کردن وقت و استعداد و امکانات کشور و جوانانشه؟
    • بدون نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      22 7
      کسی که ایثارگر است و حدود 27 ماه در جبهه برای این نظام اسلامی جنگیده است نمیتواند فرزند خودش را مرد بزرگ کند؟ کسی که جانباز 20 درصد است نمیتواند فرزندش را مرد بزرگ کند؟ فرزندان ایرانی از بدو تولد مرد نیستند؟ ایرانی مرد نیست؟ ایران کشور مردان نبوده است؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    44 1
    این کشور بابت هر چیز رایگانی که ارائه میده 200-300 تا تعهد میگیره! مثلا برای تحصیل تو دانشگاه دولتی باید تعهد بدی که بعدش برای چند سال برای دولت کار کنی. به علاوه مالیت و گرانی و... هیچ چیزی رو به عنوان خدمت رایگان کشور و ایجاد تعهد و مسئولیت معرفی نمی‌کنه!
  • حسام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    62 1
    من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و25 ساله هستم سربازی برم و تموم شه 28 سالم میشه من کی فرصت میکنم زندگیمو بسازم؟
    • حسین IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      17 0
      100 سال دوم زندگیت!
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    33 1
    اگه تودوران سربازی فنی یا حرفه ای یادبدن خوبه چون بعدازدوسال دست ازپادرازترمیاین می شن سربار اخه تاکی فقط نگهبانی و دوشفنگ ایستادن می شه زندگی ساز .تازه اگه طرف شانس بیاره معتادنشه دوران خدمت خیلی خطرش بیشتره تادوران دانشگاه
  • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    52 1
    انهایی که سربازی رفته اند میدانند در این مکان ها غیراز الودگی های پوستی و مصری مهمترین خطر گرایش به انواع مواد مخدر هست و اگر فردی بی سواد و نادان هم باشد به سادگی در چنگال اعتیاد گرفتار شده و هیچ راه برگشتی ندارد! و یک محیط خرابی با بودن افراد بی فرهنگ و فاسدحتی در بین قشر تحصیل کرده که تا قبل از رفتن به سربازی هیچ بشری ان را باور نمی کند که به چه کارهای کثیفی افتخار می کنند. در هر پادگانی هر نوع کاری را حتی یک سرجوخه ساده هم می تواند انجام دهد و فقط عمر تحصیلکرده ها به بدترین شکل ممکن حرام می شود و فرصت های کار راحت از دست میرود! جزو بیکاری و سیگاری و کراکی شدن و تحمل دوری و بیماری واگیر دار و اتلاف وقت و جوانی افراد و سوء استفاده کادری بی سواد از موقعیت خودش واقعا که سربازی هیچ چیزی ندارد
  • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    8 130
    سربازی واقعا" برای جوانان امروزی لازم است حتی بیشتر از گرفتن لیسانس. این عزیزانی هم که پای اینجور اخبار کامنت بر ضد سربازی میگذارند اغلب جوانان در آستانه ی رفتن به سربازی هستند که کاملا" طبیعی هست که با سربازی مخالف باشند پس نظرشان نباید اهمیتی داشته باشد و این سیستم ضد سوسول پروری سربازی باید با قدرت ادامه پیدا کنه وگرنه جوانان کشور ما هم یک چیزی میشن مثل این جوانان بی مسئولیت و مفت خور که در بعضی کشورها می بینیم.
    • پیمان IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      77 1
      شما که نمیدونی در مورد جوونا لطفن نظر نده من مثل سگ دارم در حین خدمتم کار میکنمو میرم میام قبلشم داشتم خرج زندگیمو در میوردم الانم دارم خرج دوتا خانوادرو با بدبختی میدم شما بنظر من اول برو ادب یاد بگیر یا 3 بار برو سربازی بقول خودت ادبت بالا بره سوسول معنیشو میدونی یعنی چی ؟!!!
    • بدون نام IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      57 0
      اگه شما تضمين ميدي وقتي من با ٣٠ سال سن از سربازي برگردم يه كار معمولي هم گير ميارم من ٣ سال ميرم خدمت.
    • بدون نام IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      73 0
      سوسول کجا بود 4 سال تو شهرستان درس خوندم و خودم پختم و دوختم و سختی کشیدم 2 ماهی یه دفعه رفتم خونه،مطمئن باش از تو که رفتی سربازی هم بیشتر درس زندگی و برخورد با آدمها رو یاد گرفتم، نه اینکه صبح رژه برم و شب هم غذام جلوم باشه این من رو مرد کرد ،نه پا کوبیدن من بعد از تحصیلات ،به کار احتیاج دارم که امثال سردار و بزرگان باید به فکر تولیدش باشن تا اطلاعات یاد گرفته تو این 2 سال کم رنگ نشه به نون احتیاج دارم که سر باره خانوادم نباشم نه اینکه 50 تومن بزارن کف دستم که پول ایاب و ذهابم به پادگان هم نیست. به ازدواج احتیاج دارم که انسان کاملی بشم نه اینکه ،یه سرباز نامزدیش بهم بخوره چون به زنش نمیتونه خوب برسه. آیا با رفتن سربازی به این خواسته ها جواب داده میشه خیـــــــــــــــــــــــــــــر
  • یکی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    54 1
    دوستای من که فارغ التحصیل رشته کامپیوتر بودن بجای اینکه دانش برنامه نویسی و طراحی سایتشون بالا ببرن تا وارد بازار کار بشن بیچاره ها رفتن سربازی افتادن نیروی انتظامی از صبح سر چهارراه مشغول خدمت مقدس سربازی هستن
  • بدون نام US ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    55 2
    فوق لیسانس و دکتر مملکت باید بره سربازی چایی بریزه و بله چشم بگه! غرور و عمر و شخصیت و نیروی جوانیش تو بیغوله ها هدر بره و فقط اطاعت کنه!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    23 1
    خبر آنلاین به زودی یعنی کی ؟!!! بابا چرا این قدر اذیت می کنید ... خوب همه مطالب رو بزنید
  • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    48 1
    چطوریه 2 سربازی رفتن وظیفه است ولی ایجاد اشتغال آماری لطف و دستاورد؟ شکی در ساخته مفید بودن خدمت نیست ولی آدم تو 6 ماه هم میتواند ساخته بشه، الان متوسط سن بشر نسبت دهه های قبل کمتر شده(با این همه استرس مالی، غذاهای بی خاصیت هورمونی، هوای آلوده، امواج پارازیت، گوشیهای تلفن همراه، شن و نمک دریاچه ارومیه، و ... الی ماشالله، بعید میدانم گذشتن از سن 50 سالگی با این همه غذا و کم تحرکی که مردم جامعه ما دارند و فرار از چنگ مرض قند امکانپذیر باشه، حالا سئوال این که ایرانی امروزی چقدر عمر مفید میکنه که 2 سالش را صرف خدمت بکنه؟ حالا حساب سالهایی که صرف تحصیل میکند سوا که خود تحصیل و کسب علم خود نوعی عبادت و خدمت به جامعه است به کنار.
  • احسان IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    57 2
    قابل توجه سردار عزیز! ما برای زندگی توی اب و خاک و ... مملکت داریم پول میدیم رایگان نیست عوارض شهرداری،، بیمه درمانی،،مالیات،،پول برق و گاز و ... پس هیچ دینی به کسی نداریم الا به خودمون!!
  • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    38 1
    حالا شاید یکی پیدا شد که تمام این مواهب سربازی رو یه جای دیگه کسب کرد، خیلی هم بهتر! اونوقت چی؟! آقا اصلا اومدیم طرف رفت سربازی بدتر شد (مثل برخی دوستان ما که میرن سربازی سیگاری میشن و برمی گردن!)، اونوقت چی؟! خب شما اگر راست میگی این مواهب هست، کسی که بدش نمیاد از اینا که، اختیاریش کن ببینیم چند نفر میان، چند نفر نمیان! آدم یاد دیالوگ فیلم مارمولک می افته: ما میخوایم شما رو بفرستیم بهشت، حتی به زور !
  • بدون نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    9 39
    سربازی خیلی خوبه ولی خداوکیلی نه 2 سال.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    38 3
    آقا ما اگه نخوایم مرد بشیم باید چکار کنیم؟!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    34 2
    من نخوام مستقل بشم بايد كي رو ببينم؟؟!!!!!
    • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      4 0
      همونی رو که گفتی!!!
  • احمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    38 2
    اي بابا اين مرد شدن مال 30 سال پيش بود که همه دلشون خوش بود نه الان که واسه يه سرکار رفتن علاوه بر پسراي هم سن و سالت دخترا هم رقيبتن در ضمن از اين سردار عزيز سوال مي کرديد دخترا واسه جامعه چه کاري انجام مي دن و واسه خانوم کردنشون هيچ برنامه اي ندارن که حداقل دو سال علاف بشن؟
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    30 0
    من با وجود ناراحتی قلبی دلم نمیخواد مرد بشم چرا کمیسیون پزشکی بر خلاف آئین نامه من را معاف نمی کند ؟؟؟
  • قضاوت با شما! (امید) IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    51 1
    جالب است و شرم آور در سه پاراگراف اول به جای سربازی واژه زندان رو جایگزین کنید. و ببینید با منطق جناب سرهنگ چقدر میشه خوب استدلال کرد که زندان جای خوبیه و اصلا لازمه که همه دو سال برن در زندان بمونند! و اما در مورد دِین: من میخوام ببینم وقتی یک جوان 18 سال خوب درس میخونه و مثلا ارشد میگیره تا هینجاش به مملکتش خدمت و ادای دین نکرده؟! و بعد از اون هم بنده خدا میخواد بیاد و کار بکنه برای مملکتش (کو کار؟!!) و اونم ادای دین نیست! حتماً باید بره و دو سال با مدرک ارشد سر چهار راه جریمه بنویسه تا ادای دینش رو به مملکتش ثابت بکنه!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    1 68
    باید بری سربازی تا آدم بشی!
    • بردیا IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
      6 1
      تو دختری... ! واقعا خیلی بده که بخوای با ÷سرا اینط.ری صحبت کنی خواهش میکنم نظرم رو بزارید همه ببینند
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    28 2
    سردار جان من دوران دانشجوی در یک شهر دور درس میخواندم اونجا به شخصیت کامل رسیدم . پس نگین در هیچ دوره ای نمیشه
  • هادي IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    40 1
    مثلا الان اكثر كشورهاي دنيا كه قانون سربازي اجباري ندارن، مرد تو اين كشورها پيدا نميشه؟؟ در ضمن خدمت جناب سردار هم عرض كنم كه ما چندان تسهيلاتي از جامعه هم نديديم كه مديونش باشيم. اگه مثلا در مقاطعي تحصيل رايگان در اختيار ما گذاشته (كه در اون هم شبهه هست با توجه در گرو بودن مدرك)، عوضش الان در پيدا كردن كار و ازدواج و ادامه زندگي در سن 28 سالگي با مشكلات خيلي زيادي روبرو هستيم. طوري كه آدم از خود درس خوندن هم پشيمان ميشه.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    20 0
    جناب اقای سردار قدیم ما می گفتن خر بیا ادم برگردو فرقی هم برای کسی نبود اگه هم بود خیلی کم ولی الان بعضی ها با سمتهای مختلف از خدمت کم می کن بعضی ها از و ... خدمت نمیرن خدمت تو ترکیه هم هستش واقعا سربازی میرن از بعضی هاشون از یک ادم شلخته به یک سرباز تمیز و خوشتیپ تبدیل می شند ولی شما کمی به بیرون برین سربازارو نگاه کنیین فرقیهم نمی کنه چه کادر چه سرباز می فهمینچه خبره . من بچه بود م یادم میاد یک ارتشیو وقتی می دیدم کیف می کردم ولی الان چی ؟؟؟/ امیدوارم ممیزی نشه اخه ما همه تو ایران ادت کردیم همه دنیا محرمن بجز هم وطنهای داخلی البته ببخشیدا
  • ام دی IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    26 1
    جناب سردار! به نظر شما من جوون دو سال از وقتم رو تو خدمت تلف کنم بیشتر به کشورم خدمت کردم یا اینکه بعد از تحصیل وارد کار بشم و زندگی تشکیل بدم و برای جامعه و میهنم مفید باشم؟!
  • بدون نام US ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    35 0
    اصلا درک نمیکنید که بابا جان بعضیا خرج خونه میدن به خدا.بیام 2 سال خدمت کنم آقای سردار خرج زندگیه منو میده؟؟؟
  • مهدی GB ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    27 1
    خواهش میکنم منو از این اسقلال و نظم پذیری معاف کنید. حداقل امتحان بگیرید اگر نظم پذیر بو د معافش کنید
  • حمید IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    21 0
    آقایون خبر آنلاین، هنوز یادم نرفته قول داده بودین هفته اول اردیبهشت مصاحبه کنید، بازم به غیرت شما ولی لطف کنید و سریعتر مصاحبه رو چاپ کنید و قطره چکونی چاپ نکنید، از استرس دارم میمیرم
  • یو یو IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    34 0
    جناب سردار:احتمالاً این اختلاص کننده ها بزرگ بانکی به سربازی نرفتن ؟ما که سربازی رفتیم دین و ایمان و شخصیت مستقل داشتیم والان هم داریم و با دوران سربازی فرقی نکرده ایم ...تنها تغییرش اینکه از لحاظ روحی ضعیف شدیم...
  • مجید IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    37 0
    سردار عزیز لطف بفرمایید تبلیغ سربازی نکنید چون هر کسی در بین جوانان نگاه کند دهها دوست و آشنا را می شناسد که در سربازی معتاد یا حداقل سیگاری شده اند. از فسادهای دیگر نمی گویم چون خبرآنلاین اجازه انتشار نمی دهد.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    41 1
    مشکل ما چرا باید به خدمت رفت نیست سردارجان مشکل ما هرروز یه قانون در اوردن و عدم ثبات قوانین و اینکه فرصت برنامه ریزی رو از ما میگیرینه. مشکل ما روش قدیمیه سربازیه, 80 سال پیش هم به همین روش خدمت میکردن. مشکل ما بی عدالتی در اجرای قوانینه, چطور 24 ماه شدن مدت زمان خدمت فورا اجرا شد ولی زیاد کردن حقوق اجرا نمیشه. و مشکل ما اینه که خدمت کردن به این روش هیچ بازدهی نداره جز هدر دادن عمر جوونا و بالا بردن سن ازدواج و هزارتا مشکل دیگه.
  • فرزاد IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    52 1
    ببخشید آقای رییس شما یک جوری صحبت میفرمایید که انگار شما به ما نون و آب دادید!! الان دانشجوی سال آخر ارشدم. با اجازه شما 27 سالم هست. تا درسم تموم شه و برم خدمت شده 30 سالم!!! با 0 سال سابقه کار! سرعت گیرای تو زندگی هم که حرفشم نزن: کنکور کارشناسی- کنکور ارشد- الافی های جواب کنکور- خدمت.. . به جز حقوق 500 تومنی کارمندی که به بابام میدید چی به من و خانوادم دادید که 2 سال دین به شما دارم؟؟ کجای دنیا اینجوریه؟ با اجازه شما 7 سال هم زندگی دانشجویی دور از خانواده داشتم نیازی به خودسازی در دوران خدمت ندارم. فکر نمیکنم نوشته من توهینی به شخصی یا ارگانی کرده باشه، امیدوارم نظرمو بگذارید. با تشکر
  • شهرام CA ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    17 0
    دمتون گرم بابا...قرار بوده هفته ی اول اردیبهشت گفتگوتون منتشر بشه حالا تازه "به زودی منتشر می شود" چقدر راحت شده برامون عهد بستن و قول دادن و عمل نکردن...
  • شهرام CA ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    17 0
    دمتون گرم بابا...قرار بوده هفته ی اول اردیبهشت گفتگوتون منتشر بشه حالا تازه "به زودی منتشر می شود" چقدر راحت شده برامون عهد بستن و قول دادن و عمل نکردن...
  • مهدی IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    38 1
    ایشون بگن چه نعمت هایی به ما دادن که الان طلب پس گرفتن زحمات سر داده می شه...به خدا من 18 سالم شد وقتی دانشگاه رفتم وارد کار شدم که شهریه ام دربیاد نه کمکی از خانواده نه جایی دیگه اون موقع فهمیدم از امروز تا زمان مرگم تو این کشور بد بختیام شروع شده فکر نکنم این فکر یه جوون دانشجر در سایر کشور ها باشد... یه برادر دارم یه مادر در دار دنیا سردار وقتی من به کودکیم فکر میکنم یاد جوب های نظام اباد با شب هایی که ... اصلا بیخیال نخواستم دردنامه واست بگم اما نه همه ما اما بیشتر ما جوونا او دهه طمع مرد شدن و استقلال تو همه جا چشیدیم... ما که 20 سال زندگی رو نه مزه رفاه تفریح چشیدیم در حد سلامت روان و جسم نه کسی به ما کمک کرد خدا شکر الان واسه خودم کار دارم اقای خودمم این ترمم تموم شه میچسبم به کارم
    • بدون نام IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      18 1
      دست مریزاد! احسنت!
    • امید IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      12 0
      واقعا درد جوون های الان چیز دیگست گل گفتی مهدی جان اما کو گوشه شنوا از ما که گذشت
  • مهدی IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    24 0
    میدونم که نظرم منتشر نمیشه ولی ما خیلی وقته از بعضی ها مرد شدیم...خلاصه ما که از زندگی چیزی نفهمیدیم از الانم انقدر کار میکنم به قولی فراری میشم که اگر روزی به بچم نگاه کردم خجالت زدش نشم حداقل یه خونه داشته باشیم پدرم اینا درده ماست نه واقعا چی بگم متاسفم خلاصه شمارو بخیر مارو به سلامت ما که امیدیم به استخدام نداریم چون همیشه روابط جای ضوابط بوده و است خداحافظ واسه همیشه بای
  • سعید IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    37 0
    من 26 سالمه 9 ساله مستقل از خانواده دارم درس می خونم و کار می کنم. با 2 سال گرفتن وقت من می خواید شخصیت منو بسازید؟
  • حامد IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    32 2
    من یه چیزایی رو نمیفهمم؛ "خدمت سربازی تجربیات و دانش ها و مهارت هایی را به آدم می دهد و باعث ساخته شدن شخصیت انسان می شود" - سردار جان! دوران خوابگاه دانشجویی، مسافرت، جهانگردی یا خدای نکرده دوران بیماری و خیلی چیزای دیگه (اصلا بانجی جامپینگ!) میتونه آدمو مرد کنه، چرا اجباری نمیکنیدشون؟ "فرد از محیطی که هیچ استقلالی نداشته، تحت نظارت خانواده بوده، وارد محیطی می شود که باید از خودش شخصیت و استقلالی را بروز بدهد" - باز هم مثال هایی از قبیل خوابگاه رو بزنم؟ اصلا فرار از خونه چطور؟ (ادامه در بعدی)
  • حامد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    36 1
    "همه ایرانی هایی که در این کشور زندگی می کنند، در بخش های مختلف از مواهب و امتیازاتی که در کشور هست بهره مند می شوند؛ تحصیل، بهداشت... " - پس تحصیل نکرده ها یا کسانی که در مناطق محرومند چرا باید برن؟ اونایی که همه مدارج تحصیلیشونو تو غیرانتفاعی ها و دانشگاههای آزاد گذروندن چطور؟ مرد شدن و شخصیت سازی، اصلا دلیل مناسبی برای "اجباری" بودن سربازی نیست. موهبت زوری؟؟؟؟ راستی، تو همه مواردی که گفتین، هیچ موردی نبود که مختص جنسیت خاصی باشه، پس چه ربطی به "مهمترین سوالی است که پسران جوان از خودشان می پرسند" داشت؟؟ این دلایل شامل هر انسانی میشه، پس چرا فقط پسران؟ چرا فقط ایرانیان؟ مسئولین عزیز، توروخدا رو توضیحاتی که میدین یکم فکر کنین
  • پیمان IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    46 1
    من که الان سربازم انواع فحش ها را یاد گرفتم سیگاری شدم دیگه انواع دودره بازیم یاد گرفتم به احترامی که به من میکنن آقایون کادریو با مردم میکنم تو جامعه سربازی خیلی خوبه برید مرد بشید
  • بدون نام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    34 0
    اگر اینقدر که میفرمایین خوب است دیگه چرا اجباری باشه .. شما اجازه بدید سربازی اختیاری باشه .. مردمی که شعور دارند خوب و بد را میفهمند شما هم که بی شعور نمیخواین بگذارین اونها که شعور ندارند و توضیحات شما رو نمیگیرین نیان سربازی و از مواهبش بهره مند نشن / در خصوص استفاده افراد از مواهب جامعه هم صحبتهایی هست که اینجا نمیگنجد البته اگر بچه 4 ساله هم ازش بپرسی میدونه که موقعیت ها و اکاناتی که جامعه به افراد میدهد اصلا یکسان نیست و جالب اینکه آنها که کمتر بهره برده اند باید سربازی بروند .
  • بدبخت IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    39 2
    تا پارسال همه تک پسرای پدر بالای شصت سال رو معاف کردی سردار!!!! نوبت ما که شد با 27 سال سن و مدرک فوق لیسانس و زن و یه دونه بچه و تک پسری و بابای بالای شصت سال و نداشتن غیبت و این گرونی و این بدبختی اونوقت باید 21 ماه بریم خدمت!!!! به خدا نامردی هم حدی داره والا!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    32 0
    یک ماه آموزشی و حداکثر سه ماه خدمت توی یه ارگان به نظرم کافیه، برای همه و بدون هیچ گونه کسری برای هیچکس، مگر معافیت های پزشکی(البته به حق)
    • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      3 1
      اره بخدا 2سال واقعا زیاده سربازی لازمه ولی مدتش باید کم شه بخدا جوونا از کارو زندگی میفتن
    • مینا IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      3 0
      دلم میسوزه که هیچکس جز یکی مثه من که کاری از دستش برنمیاد این درد و دلاتونو نمیخونه!!!!!ای کاش پرینت این کامنتارو یکی به دست سردار میرسوند!خدا کمکتون کنه الهی آمین
  • ياحق IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    1 66
    بسمه تعالي اگر سربازي نرفته‌ها را مشاهده کنيد تازه مي‌فهميد که بهتر است سربازي برويد. چون تازه ياد مي گيريد تو زندگي نيم من شويد و تا اينو ياد نگيريد. از زندگي بهره‌اي نخواهيد برد و بجاي دو سال کل عمرتونو به باد ميديد و اطرافيانتان را هم بيچاره مي کنيد. من خودم چند مورد ديدم همينطوري خام و ناپخته بودند.
  • ياحق IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    0 78
    بسمه تعالي سربازي هم مثل ورزش ميمونه اگر هرچقدر بيشتر باشه بدن ورزيده‌تر ميشه والبته همان 2 سال مدت خوبي است.
  • ياحق IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    1 70
    بسمه تعالي با عرض پوزش بلانسبت مرده را اگر به اختيار خودش بزاري کفنشو خراب ميکنه. شما مو رو مي‌‌بينيد ولي سردار پيچش مو را.
    • بدون نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
      21 0
      پیچش رو میبینی؟!
  • مهدی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    17 0
    عرضم به حضور سردار که یکی از فامیل های ما که سربازه الآن رفته گفته من اصفهانیم من رو از تهران بفرستید اصفهان فرستادنش مسجد سلیمان حالا واقعا خبر ندارم کجای این دوره خوبه
  • سعيد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    6 2
    خدارو شكر من كه آموزشيم افتادم نيروي دريايي بندر انزلي و الانم امريه دارم تو اداره مشغول به كارم.تو سربازي سختي نديدم.اموزشي هم كه پادگان شهيد نامجو بوديم حقيقتا فرماندهامون بسيار خوش برخورد بودن و به ما احترام ميگذاشتن.ما رو با لفظ مهندس و دكتر (بسته به مدرك هركدوممون)خطاب قرار ميدادن.تنها ناراحتي دوري بود.كه دو ماه به سرعت گذشت.ولي همچين افرادي خيلي كم هستند كه برخورد خوبي با وظيفه ها داشته باشن.اينم كه ميگن سربازي ادمو ميسازه حرف درستي نيست.چون تو سربازي اتفاقا ادم ولش كن تر ميشه.همينجا جا داره از فرماندهامون جنابان رحمتي ،كوهستاني،جهانتيغ و مرد بي تكرار تاريخ ارتش ايران سركار ناوشكي كه واقعا مرد شريف و با وقار و صبوري بود تشكر كنم.و واسشون ارزوي سلامتي ميكنم.
  • حسن IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    37 0
    سلامسردار من 31 سالم 2 تا هم بچه دارم خرج 4 نفر روی گردن من الان تو خرج روزانه زندگی ماندم به نظرتان تو این سن می شه سربازی با زن و بچه رفت؟ خوب اگر راست می گید حقوق بدهید خرج زن و بچه ام دربیاد مثلا ماهی یه 800 هزار تومان ، به خدا به می یام می رم سربازی به جای 2 سال 4 سال می رم سربازی. مگر این کشور چه خدماتی رایگانی تحصیل و بهداشت . به ما داده یک نمونه بگید من تا جای که یادم از زمانی که به دنیا امدم بیچاره پدرم از صبح تا شب برای یک لقمه نان کارگری کرده هر چی داشتم دادم دانشگاه آزاد با پول خودمان درس خواندیم الان مدرک نمی دنشما می گی من با 2 تا بچه مرد نیستم؟ همین که خرج زن و بچه ام می تونم دربیارم این نشان می ده که مرد شدم من که عمرا نمی رم دیگه از خیر کارت گذشتم. و به خدا واگذار کردم.
  • محمدرضا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    21 0
    سردار محترم این چه قانونی است که عدهای با استفاده از جبهه وجانبازی پدرشان معاف شوند ومن که 8سال جنگ را در زیر توپ وموشک در دزفول ومناطق عملیاتی خدمت کردهام بخاطر اینکه سرباز بوده ام ویا نامه خدمت تهیه نکرده ام باید فرزندانم سربازی بروند وآنها که هیچ زحمتی برای کشور نکشیدهاند بروند سر کار واستخدام شوند وبه من وفرزندان من فخر بفروشند انصافا ظلم عظیمی است این تبعیض تو را بجان پیامبر این تبعیض ها را بردارید من 8 برادر دارم که هرکدام 2سال خدمت وبعضی از آنها 8سال سابقه دفاع مقدس دارند خدا شکایت به تو...................
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    31 0
    ما که تو خدمت به جز توهین و خلاف و از دست رفتن سالهای مفید زندگی چیز دیگه ای ندیدیم
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    25 0
    خبر آنلاین عزیزلطفا از سردار بخواهید گشتی در همین سایت شما بزنه و مخصوصا قسمت حوادث رو مطالعه کنه مثلا http://khabaronline.ir/detail/213636/society/events یا خیلی خبرهای دیگه دلیل ایشون مبنی بر ادای دین کاملا غیر منطقی است از شما انتظار میره ایشون رو به چالش بکشین و واقعا مصاحبه کنین نه اینکه سر تکون بدین و تائید کنین اول : کشور به ازای درآمدهای عظیم نفتی و صادرات مالیات و ... به مردمش وظیفه داره خدمات بده و بحث صدقه یا پول از جیب کسی نیست این وظیفه همه دولتهاست وگرنه اینطور به نظر میاد که سرمایه های کشور مال آقایون نظامی است که اگه یه درصدش رو خرج ما کردن حالا میخوان پس بگیرن. دوم : ما جوانان نسبت به وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، ازدواج ، شیوع اعتیاد ، عدم امنیت و ... معترض هستیم یعنی حتی اگر
  • بدون نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    30 1
    فرض کنیم که فرمایش آقای سردار مبنی بر ادای دین صحیح است باید کاری برای ما انجام شده باشه وقتی در هر نظر سنجی 80 درصد از وضعیت راضی نیستن چطور ایشون نتیجه میگیرن که ما باید ادای دین کنیم! خبر آنلاین لطفا اگر جرات چالش کشیدن ندارین حداقل نظرات رو منعکس و به اطلاع سرداران برسونین و یا اگر هیچکدوم خواهشا مصاحبه نکنین به خدا من هر روز ده ها بار به سایت شما سر میزنم . پس سردار عزیز منت چیزی رو سر ما بزارین که از جیبنون به ما دادین شما یه ساعت بدون حساب اضافه کار حاضر نیستین کار کنین حالا ما دو سال دین ادا کنیم
  • محمدی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    3 17
    چرا شما نمی توانید با داشتن قانون بازهم با سربازان فراری برخورد کنید آیا عمدی در کار است وقتی خودتان تخلف می کنید چه انتظاری با ید از مسئولان داسته با شید این کم کاری شما نشان از ضعف عملکرد شما مسئولان دارد
  • بدون نام IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    9 0
    خواهشمندم در مورد مشمولان غایب که قبل از سال 80 می توانستند خدمت را بخرند والان بعد از 10 سال محرومیت از همه چیز و سن بالای 30 سال سوال کنید آیا مستحق معافیت سنی نیستند؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    1 30
    خداییش از بهترین خاطراتم ..سربازی تو پادگان کرمانشاه بود...همیشه به نیکی ازش یاد می کنم...
  • بدون نام CA ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    6 0
    حالا ما اگه از مواهبِ اون مملکت استفاده نکنیم، یارانه هم نگیریم و رفته باشیم تو یه گوش غربت زندگی‌ کنیم برای چی‌ باید از ‌دیدار خانوادمون محروم بشیم؟
  • قفغثقفثق IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    11 0
    مرد شورشو ببرند من حقم رو خوردند معافیت بهم ندادند
  • بدون نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    7 0
    يه زماني چه يه روز نميرفتي چه ده سال 3ماه اضافه ميخوردي الان خدمت از 18 ماه شده 21ماه اونوقت دائم منت سرمون ميزارن كه بيايد تا اضافه خدمتتون بخشيده بشه چه بخشودگي اخه! شما كه همون 3ماه رو اضافه كردين پس اين چه منت و چه تسهيلات مهميه كه اينهمه تكرار ميكنيد؟
  • بدون نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    4 1
    پس تکلیف کسانی که سال 90 دفترچه پست کردند و سال 90 برگه اعزام به خدمتشون صادر شده چی شد؟
  • ali IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    1 0
    سلام.متولدین75میتونن دفترچه اعزام به خدمت روپست کنن