رییس اتحادیه مشاوران املاک به زودی به کافه خبر می آید.

مصطفی قلی خسروی که از روسای کهنه کار اتحادیه های صنفی کشور به شمار می رود با حضور در کافه خبر ضمن تحلیل شرایط حاکم بر بازار مسکن کشور، به برخی انتقادها از مشاوران املاک پاسخ خواهد گفت. رییس اتحادیه مشاوران املاک همچنین طرح های جدید این اتحادیه را برای ساماندهی مشاوران املاک تشریح خواهد کرد.

شما هم اگر سوالی از ایشان دارید، آن را در قالب نظرات همین خبر برای ما ارسال کنید.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    15 4
    با سلام می خواستم بدونم قیمت مسکن پایین میاد یا نه
    • بدون نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
      11 0
      مگر ایشان وزیر مسکن هستند؟ به نظرم این نمایندگان هستند که باید از وزیر سوال کنند ولی ظاهرا انگار دولت بی خیال مسکن هست و نمایندگان هم از گرانی اجاره ها خبری ندارند
  • عباس IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    13 0
    با سلام من چندتا سوال داشتم. ارتباط قیمت زمین و ساختمان با نرخ ارز به چه شکله؟ آیا مذاکرات سوم خرداد واقعا به آن شکلی که در مشاورین املاک بحث میشه در قیمت مسکن تاثیر گذاره؟ اینکه چرا با وجود راکد بودن بازار و اقرار مشاورین املاک به نبودن خرید و فروش در بازار، بازهم شاهد کاهش قیمت ها نیسیم؟
  • علی از اصفهان DE ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    9 1
    با سلام ، کمیسیون مشاورین املاک برای اجاره به ازای هر یک میلیون تومان رهن ، ۱۰ هزار تومان از هریک از طرفین در نظر گرفته شده ، به نظر شما نباید یک حدی را نیز تعیین کنید که برای مبالغ رهنی بالا ، بیشتر از آن حد کمیسیون از طرفین دریافت نشود ؟ در حال حاضر با بستن یک قرارداد اجاره رهنی ۱۰۰ میلیون تومانی ، مشاور املاک جمعا ۲ میلیون تومان از طرفین قرارداد دریافت می کند . به نظر من این کمیسیون برای بستن یک قرارداد اجاره بسیار نا متعارف است و فشاری است بر روی قشر مستاجر . نکته جالب اینجاست که اگر ملکی به ارزش ۱۰۰ میلیون در بنگاه املاک معامله شود ، کمیسیون آن جمعا یک میلیون تومان از هر ۲ طرف قرارداد خواهد بود! با قانون یک درصد ارزش معامله از طرفین قرارداد .
    • hoseini DE ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      4 0
      دقیقا درست است . کارمزد خرید و فروش یک ملک ۱۰۰ میلیون تومانی از کارمزد رهن یک ملک ۱۰۰ میلیون تومانی پایین تر محاسبه می شود که اصلا منطقی نیست . چرا ؟؟؟؟؟؟
  • علي IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    11 4
    يكي از دلايل اصلي افزايش قيمت مسكن خود بنگاه داران هستند چون اكثرشان زمين و ملك دارن و با ايجاد يك جو رواني در جامعه باعث افزايش قيمتها مي شوند و به نوعي دلالي مي كنند بهتر است با بنگاه داراني كه انصاف ندارن و اين جو را بوجودمي آورند برخورد و از فعاليت آنها خودداري شود البته من چند سالي است در مشهد زندگي مي كنم در اين شهر براي هر كاري بايد پارتي داشته باشي
  • v IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    6 1
    یک سوال از مسئولین وزارت مسکن دارم و مایلم نظر مهمان محترم کافه خبر را هم در این باره جویا شوید! می خواستم بدانم دولتی که دائما شعار عدالت سر می دهد، چرا با ایجاد یک بانک اطلاعاتی فراگیر اقدام به حذف واسطه ها که عامل اصلی گرانی مسکن هستند، نمی کند؟! اقشاری که صاحب خانه نیستند از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند و با این وجود باید حداقل سه برابر بیشتر از اقشار مرفه برای مسکن هزینه صرف کنند! آیا این انصاف است؟!
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    8 2
    چرا برخی از مشاوران املاک به جای یک چهارم پول اجاره ، یک سوم میگیرند؟ این یک تخلف آشکار مشاوران هست. چرا با این ها برخورد نمی شود؟
  • ramin US ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    10 0
    لطفا بفرمایید با کاهش قیمت طلا و ارز قیمت زمین و مسکن چطور میشود؟
  • علیرضا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    3 0
    سلام و خسته نباشی خدمت آقای قلی خسروی اقای قلی خسروی من به عنوان یه جوون وقتی به قیمت اجرا بها و خرید مسکن نگاه میکنم میبینم خرید خونه که تبدیل به رویا شده و با این وضع اجرا بها تشکیل خانواده و استقلال یافتن هم محال شده درسته الان ربطش میدید به افزایش قیمت مصالح اما از شمت به عنوان یه متخصص و شخص تاثیر گذار تقاضا دارم که اگر راه حلی در مورد خانه دار شدن مردم دارید ارایه دهید لطفا فقط از خانه مهر صحبت نکنید که اگر اون پروژه برای عام بود الان دست اندرکاران به فکر مسکن مهر ویژه نمی افتادن امیدوارم روزی به جایی برسیم که مسکن داشتن برای هر کسی رویا وخانه داشتن برای هر کسی به عنوان ثروت تلقی نشه امیدوارم با توجه به تصمیم گیر مشاوران املاک راه کاری بیاندیشید دیگه املاک به این بل بشو دامن نزنن
    • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      0 0
      راست میگن این مسکن مهر واسه ردگم کنی وبه سوده خودشونه تا اخرعمرت بایدقسط بدیم وقتی قسط رو حساب کنی بولش 2یا3 برابر خونس ما واقعا از زندگی زده شدیم اقای خسروی شما واسه مافکری بکنیدبنظرتون تاکی بدبختی واوارگیییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ؟ US ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    3 0
    جناب خسروی راست میگن شما هر جا میری یک عده خبرنگارم با خودت میبری؟
  • احمد فلاحت IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    4 1
    سلام به نظر من علیرقم پیشبینی بعضیها قیمت مسکن به دلیل محدودیت شدید مالی طرف تقاضا و نیز به جهت اجبار اجتماعی در خارج کردن آن از کالای سرمایه ای ؛ اجبارا به میزان شدیدی کاهش می یابد ... نظر شما چیست ؟ البته همین الان هم قیمت مسکن در ایران آنهم بدون تسهیلات اعتباری که در اکثر کشورها وجود دارد از اکثر کشورها چندین مرتبه بیشتر است.... من میگویم سقوط این کالای سرمایه ای! در راه است
  • مانی جان احمد IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    3 0
    با سلام اینجانب مایل به شرکت در دوره مشاور املاک دانشگاه جامع علمی کاربردی هستم لطفا در مورد مکان شرایط و طول دوره و زمان ثبت نالم توضیحات مفصلی بفرمایید
  • بدون نام IE ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    1 1
    به نظر من با این قیمت مصالخ فعلی ساخت و ساز در کشور دچار رکود می شود در نتیجه عرضه کم شده و با این نسل جوانی که از خانواده ها متنزع می شود تقاضا افزایش پیدا می کنه در نتیجه قیمتها دچار افزایش می یابد.
  • کامکار IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    6 1
    مشاورین املاک از درج مقدار واقعی کمیسیون دریافتی ، از درج کد رهگیری در هنگام انعقاد مبایعه نامه ، تحویل مبایعه نامه تا روز مراجعه به محضر خودداری می کنند این تخلفات را خودتان می دانید ولی پیگیری نمی کنید اگر رعایت این موارد را قبول ندارید پس مقررات را لغو کنید و خیال همه را راحت کنید.
  • بدون نام IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    4 0
    مسکن نباید خودش ایجاد سرمایه کند. یعنی مسکن را بسازیم و خالی بگذاریم و چندی بعد به قیمت چند برابر بفروشیم. اگر برای این مسکن های خالی مالیات وضع می شد شاید مالکین آنها را به عنوان سرمایه حفظ نمی کردند.
  • الهه IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    3 0
    از ایین نامه قانون پیش فروش ساختمان چه خبر؟
  • الهه IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    6 0
    چرا سازندگان ما بیشتر به صورت شخصی بساز و بفروش میکنند نه به صورت شرکتی؟
  • الهه IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    4 0
    به ساختمان چند سال ساخت کلنگی گفته میشود(که هنگام فروش فقط قیمت زمین ساختمان محاسبه میشود)
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    7 0
    اگر شخصی در یک ساختمان هزینه شارژ پرداخت نکند و امکان قطع اب و برق انجا نباشد چه اقدامی باید اتخاذ کرد؟
  • بدون نام IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    2 0
    از زمانی که قانون پیش فروش ساختمان ابلاغ شد ( بهمن 89)اتفاق خاصی در تنظیم قرارداها ی پیش فروش مسکن در اژانس های مسکن افتاده است یا خر؟
  • میرزا محمد PL ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    4 0
    لطفا جناب رییس دستورفرمایند حق کمسیون مشاوران املاک بصورت واضح وروشن درمحل دید مراجعین فرار گیرد .البته به تفکیک . مثلا اگر حق المعامله 2درصد است معین باشد که ازهر طرف باید2درصد بگیرند یاازهر طرف 1درصد؟ واینکه چه درصدی تا جه سقفی از ارزش معامله یا اجاره معین شده است ؟
  • امیرحسین IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    6 1
    سوال که در این زمینه بسیار است... ولی من گل سوال ها رو می پرسم و می دونم این سوال خیلی از دوستان هم هست. منتظر جوابیم به شدت! قرار هست که قیمت خونه پایین بیاد ؟ (توی تهران ) ایشالا کی ؟ بهترین فصل برای خرید خونه کیه؟ این همه اختلاف قیمت مسکن در بالا و پایین تهران برای چیه؟ برای مسکن جوانان تازه متاهل شده توی تهران (با این گرونی ) فکری کرده اید؟ از کجا باید بدونم قیمت درست توی یه منطقه چقدره؟ آیا مرجع خاصی داره؟ اگر کسی قیمت بالا داد میشه جایی شکایت یا پیگیری کرد؟ قرار دادهایی که دستی بین مردم نوشته می شه چقدر قابل استناده و میشه قانونی روش حساب کرد؟ به نظر شما انصاف مردم کم شده یا این قیمت ها طبیعیه؟ ... و خیلی سوال های دیگر که اگر شما همین ها رو هم پاسخ بدید ما رو کفایت می کنه. منتظریم
  • ناشناشدس IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    4 0
    با این درآمد ها افزایش قیمت مسکن تا کجا؟
  • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    2 0
    راهكارها و سياستهاي شما در رابطه با كنترل بازار رهن و اجاره چيست؟ از آيين نامه اي كه 9درصد افزايش اجاره بها را مجاز اعلام كرده بود چه خبر؟
  • lمهدی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    3 1
    باسلام آقای قلی خسروی چه کارهایی برای بهبود وضعیت مشاورین املاک در سراسرا ایران انجام داده اند؟ آیا ایشان فقط عهده دار این مسولیت ذر تهران هستند؟ وچرا اینقدر حرف؟آیا ایشان مسوول پاسخگویی وزارت راه ومسکن میباشند؟ آقا سری به همکارانتان در کل ایران بزنید و وضعیت آنها را ببینید. همه جوره در فشارند.اون از دیدگاه عمومی نسبت به این شغل. اون از وضعیت اطلاعاتی وسواد بعضی از همکاران زحمت کش.ودر کل چرا بدنبال بیمه وبازنشستگی واخذ وجه ایی برای آنان نیستید؟ بعمل کار برآید نه سخن... یا حق.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    1 0
    پیش خریداپارتمان درفرم مبایعه نامه وسیله دفتراملاک تنطیم شده ایافروشنده بدلیل گران شدن میتواندقانونی ازتحویل واجرای تعهدات مندرج درمبایعه نامه خودداری کند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    0 0
    با توجه به رونقی که تصویب آیین نامه پیش فروش ساختمان در بازار خرید آپارتمانهای پیش فروشی ایجاد می کند و نفعی که برای عموم مردم دارد چرا اتحادیه تصویب آنرا پیگیری نمی کند و خبری هم در این مورد منتشر نمی کند؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    2 0
    چرا نرخ اجاره بها هیچ قانونی نداره؟ چرا به حقوق یک کارمندی مثل من امثال 100000تومان اضافه شده ولی به اجاره بهام 400000تومان؟ ما به التفاوتش باید از کجا بیاد؟ چرا یک قانونی نمیزارند که صاحب خانه ها فقط اجاره نگیرند بلکه مبلغی رو به عنوان رهنی بگیرن؟ چرا هر سال اجاره بها بدتر از پارساله؟ چرا اجاره صدی 3 می باشد ولی سود بانکی صدی 1800؟ معلوم که ترجیح می دهند اجاره بگیرند و..........
  • علی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    4 0
    بپرسید آقای خسروی از کی وارد کار املاک شدند، قبلا چه شغلی داشتند. مشاور املاک ایشان کجاست و چند درصد می گیرن برای قولنامه؟
  • مهدی س IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    6 2
    بهتر است اسم مشاورین از نام اتحادیه حذف شود خواهشمند است شما برای یکبار که شده بطور ناشناس سری به یکی از به اصطلاح مشاورین املاک بزنید 1- به عنوان خریدار مراجعه کنید: چنان از افزایش قیمتها و سایر اقلام میگویند که فکر میکنی سرمایه ات از بین رفت و بیچاره شدی 2- به عنوان فروشنده در همان روز مراجعه کنید: چنان از رکود بازار و اینکه در طول یکسال گذشته فقط دو مورد معامله در ایننجا انجام شده که یکی اجاره بود و دیگری ملکی بود که صاحب آن به خاطر لازم داشتن پول ملک خود را نصف قیمت داد این دو مورد برای خود من پیش آمده و تفاوت اظهارات آنها را در یک لحظه دیده ام آیا شما باشید اسم این گروه را در هر صنفی که باشند مشاور میگذارید؟ این عزیزان فقط کارشان شده ملک را برای خود زیر قیمت بخرند و به دیگران بفروشند.
  • عباس IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    3 0
    با سلام لطفآ توضيح دهيد چرا ملكي كه پارسال 20ميليون رهن شده امسال قيمتش شده 30 ميليون رهن ؟چرا دولت ودستگاه هاي ديگه نظارت نميكنن؟مگه از پارسال به اين طرف چه اتفاقي افتاده كه يك ذفعه 10ميليون قيمت بالا رفته؟ با اين وضع مردم چه جور خونه پيدا كنن
  • محمد رحمانی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    3 0
    کی قیمت مسکن با درآمدهای امروزی همخوانی خواهد داشت
  • سعید IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    2 0
    من خونه ام رو فروختم و 1/3 خریدار در هنگام معامله داد و 2/3 رو دردفترخونه قرار است 2 ماه دیگر بدهد. بنگاه هم به من گفت عرف همین هست و حالا که فهمیدم دروغ میگه و فقط برای کمیسیون خودش حرف می زد آيا، میتونم ازش شکایت کنم؟؟ و معامله را فسخ کنم بی انکه هزینه فسخ را بدهم؟؟
  • علي IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    1 0
    آيا در تهران آپارتمان چند سال ساخت متري يك ميليون يا كمتر پيدا مي شود؟
  • نصیری IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    3 5
    لطفا کاری کنید مشاوران املاک فقط از طریق طی مراحل قانونی مانند کانون وکلا در این کار مشغول شوند مشاوران املاک در کشور کانونهای دلال بازی وعامل بدبختی اقتصادی کشوراست من حاضرم این مسائل را بامدارک ومستندات خود آنها در هرجالازم باشد نشان بدهم
  • ehsan IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    0 5
    نصف این مطالبی که مردم گذاشتن ارزش خوندت نداره..من به عنوان یه مشاور املاک سمت غرب تهران از شما تقاضا میکنم از جناب خسروی تقاضا کنید یه فکری به حال افزایش اجاره ها بکنند.همین
  • علي IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    3 0
    1- شما نشريه اي به نام پيك املاك داريدآيا تا به حال مطالعه كرديدچه مطالبي در آن منتشر مي شود 2- چرا براي افرادي كه به عنوان مشاور در بنگاه ها فعاليت مي كنند دوره آموزشي نمي گذاريد و چرا اينها كارت شناساتيي ندارند چون اينها به خانه مردم رفت و آمد دارند3- و چرا در دوره آموزشي براي صدور پروانه صنفي فقط دروس حقوقي است
  • سلمان واعظی IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    4 1
    با سلام. میخواستم بدونم چرا نظارتی روی مشاوران املاک و قیمتها و کارمزدهایی که میگیرن نمیشه. این قیمتهای نجومی خانه های اجاره ای و فروشی فقط و فقط بخاطر تبانی موجران و مشاوران املاک اتفاق میافته و این وسط مردم بیچاره ان که در این شرایط سخت هر چقدر هم پس انداز کنن، باز هم از قافله صعود قیمتهای اجاره عقبن
  • احمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    2 2
    قیمت مسکن کی پایین میاد؟؟؟؟
  • سلامت DE ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    5 0
    جالب است که گفت و گوی جناب خسروی را با سایت خبری فرارو در اردیبهشت ۸۹ یعنی دقیقا ۲ سال پیش مروری کنید. تا این گفت و گوی فعلی دور از تکرار مکررات و وعده وعید های نادرست و دست نیافتنی باشد. بمانند پیشبینی ارزان شدن اجاره بها در همان گفت گوی ۲ سال پیششان که برعکس سیر صعودی اینچنانی طی کرد! ایشان در گفت و گوی قبلی صحبت از نظارت بیشتر بر مشاورین املاک و جریمه های متخلفین و تشریح نحوه دریافت کارمزد و کمیسیون نمودند که هیچکدام عملا محقق نگردیده . کماکان مشاورین املاک کارمزد خرید و فروش را بدون در نظرگرفتن ثمن معامله بر پایه یک درصد از هریک از طرفین دریافت می نمایند. لطفا شما را به خدا دوباره بعد از ۲ سال مجددا صحبت از فرمول و قوانین ننمایید و راهکار موثر ارایه کنید.ممنون