۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹

5هزار نسخه از جدیدترین اثر آیت الله جوادی آملی که به جلد دوم مفاتیح الجنان شهره شده، در 5 روز اول نمایشگاه کتاب به فروش رفت تا علاقمندان این کتاب، در روزهای گذشته تنها به سفارش پستی قانع شوند.

 به گزارش خبرآنلاین، «مفاتیح الحیات» نوشته آیت الله عبد الله جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید، استاد برجسته حوزه های علمیه و تفسیر و اخلاق، امسال در حالی از سوی نشر اسراء به نمایشگاه بیست و پنجم رسید که استقبال از آن، مسئولان این موسسه را نیز غافلگیر کرد به طوری که هم اکنون مراجعه کنندگان به این غرفه تنها می توانند سفارش خرید پستی بدهند چرا که چاپ اول این اثر ارزشمند در 5 روز اول نمایشگاه به اتمام رسید.

 

این کتاب در 4 بخش تقسیم‌بندی شده که عبارتند از: «ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با دیگران، ارتباط انسان با طبیعت و ارتباط انسان با حیوانات».  بیش از یک‌صد عنوان کتاب حدیثی و 6‌هزار حدیث برای این کار مورد استفاده قرار گرفته و حدود 14 هزار عنوان تهیه شده است تا بتوان از تمام این احادیث، احادیث مرتبط را استخراج کرد. کتاب از فصل های متعددی تشکیل شده و در هر فصل احادیث معتبری در خصوص موضوعات آن فصل ارائه شده که متن عربی و منبع این احادیث نیز در پاورقی صفحات درج شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله جوادی آملی در خطبه‌ دوم نماز جمعه 21 تیرماه 1387 بر نگارش جلد دوم مفاتیح با تمرکز بر تبیین مسائل روزمره زندگی مردم، تاکید کرده بود: «جلد دوّم مفاتیح الجنان جایش خالی است که إن شآءَ الله یک عدّه‌ای باید بنویسند تا معلوم بشود دین تنها این نیست که ما زیارت بکنیم و ذکری بگوییم... مفاتیح‌الجنان یک جلد است خدا غریق رحمت کند محدّث قمی و سائرین را. این یک بخش‌های عبادات و اذکار و زیارات و اینهاست. امّا دین تنها اینها نیست!... این یک گوشه دین است. گوشه دیگر هم همین ائمه فرمودند دیگر. آب دادن چه قدر سخت است؟ در باب اطعمه و اشربه ملاحظه بکنید، یک سگ تشنه‌ای را چرا فقهاء فتوا می‌دهند که اگر یک سگ تشنه‌ای را شما سیراب کردی‌، ثواب دارد؟ روی همان اطلاق روایت اِبرادُ الکَبِدَ الحَرّاء، لِکُلِّ اِبرادٍ اَجرٌ . مگر فقهای ما در اطعمه و اشربه فتوا ندادند که اگر سگ تشنه‌ای را شما سیراب کردی، ثواب دارد؟! روی اطلاق این است دیگر. فرمود: یک کبد تشنه‌ای را شما آب به‌اش برسانید، ثواب دارد. از این روایات که مفاتیحِ حیات ماست، فراوان است...»

 

در بخشی از کتاب ذیل عنوان «زینت و آراستگی» می خوانیم:

امام صادق(ع) می فرماید: عطر مردان پربو و کمرنگ ولی عطر زنان کم بو و پررنگ باشد.
امام رضا(ع) می فرماید: خوب است که مرد هر روز از عطر و بوی خوش بهره گیرد و اگر نتوانست، یک روز در میان و اگر نتوانست هر جمعه.
امام باقر(ع): سزاوار نیست زنان آراستن خود را برای همسرانشان تعطیل کنند، هرچند به آویختن گردنبندی باشد.
رسول خدا(ص) از به دست کردن انگشتر روی و آهن و از نقش حیوان بر نگین انگشتر نهی فرمود و می فرمود: انگشتر عقیق به دست کنید زیرا تا بر دست شماست، غم نمی بینید.

 

همچنین در بخشی از سرفصل «آداب نوشیدن» می خوانیم:

رسول خدا(ص) می فرماید: دستتان را بشویید آنگاه در آن ها آب بنوشید چرا که هیچ ظرفی پاکیزه تر از دست نیست.

رسول خدا(ص) می فرماید: از سر مشک (یا ظروفی مانند پارچ) اب ننوشید. کسی که در ظرف طلا و نقره غذا می خورد و یا نوشیدنی می آشامد، در شکم خود آتش دوزخ را غرغره می کند....آب را از سمت دستگیره آن ننوشید چرا که محل جمع شدن آلودگی است.

امام کاظم(ع) می فرماید: از جای شکسته ظرف آب ننوشید چرا که قرارگاه شیطان است؛ آشامیدن آب را با بسم الله آغاز کنید و با الحمدلله پایان دهید.

 

«مسافرت، امکانات زندگی، نظافت و بهداشت، لباس و پوشش، خواب و بیداری، صله رحم، درآمد و مسائل اقتصادی، نگهداری حیوان، درختکاری و...» از جمله بخش های این کتاب مفید و کاربردی و خواندنی است.

 

خبرآنلاین پس از توزیع چاپ دوم این کتاب ، آن را از طریق سامانه اشتراک محصولات فرهنگی«سام» برای همه ایرانیان توزیع خواهد کرد. این کتاب در 780 صفحه و با قیمت 14500تومان منتشر شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    يكي از دوستام كتابو خريده بهم ميگه عاليه...مثل خود ايت الله جوادي كه حرف نداره. ممنون بابت اين خبر خوشحال كننده.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    36 25
    اقا خواهشا سریعتر اینکارو کنین که همه منتظر این کتابیم
  • بدون نام US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    28 28
    مشت نمونه خروار است. جدا باید شاهکار باشد.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    45 9
    قابل توجه دکتر عباسی
  • Davoud IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    23 22
    سلام ممنون از مطلب خوبتون آیت ا.. جوادی آملی عالم شریف و گرانقدری هستش و بنده اطلاع نداشتم که چنین کتابی رو منتظر کردن! همون اولش میگرفتم ... این "سام" چیه؟ و اگه شماره ای داره چنده؟ و اشتراکش چطوریه؟
    • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      9 7
      20- 88557016 هر كتابي كه بخواين زنگ ميزنين...براتون مي فرستن.
  • احسان IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    39 22
    خدا حضرت آیت الله رو عمر با برکت بده که سرمایه ی علم اند برای جهان اسلام
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    39 20
    خداوند سایه علمای راستینی مثل آیت الله جوادی آملی را از سر ما کم نکند
  • احمدی DE ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    23 20
    با سلام من عاشق کتابها و سخنرانیهای ایشان هستم میشه لطفا راهنمایی بفرمایید که اینجا چگونه میتوانم این کتاب ارزشمند را تهیه کنم. با کمال تشکر
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    10 16
    جلد دوم حلیه للمتقین یا مفاتیح؟
  • ما US ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    10 14
    کاشکی ایجنا هم فروش داشت
  • بدون نام AU ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    12 13
    کتاب دکتر عباسی موجود نیست ؟ ملت منتظرندها D:
  • حسن IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    10 12
    عالم ربانی واقعا ایشان هستند
  • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
    5 2
    خداوندسایه ایشان رابرسرما حفظ کند
  • رسولی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    7 3
    حضرت ایت الله جوادی املی یکی از افتخارات مسلمانان و شیعیان جهان هستند این عالم ژرف اندیش با خطبه ها و سخنرانی های خود هم روشنگری می کنند و هم هدایت . سایه شان مستدام و دشمنان شان خوار و ذلیل
  • شاهپور IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    10 13
    خدا ان شا الله سایه حضرت ایت الله کاله املی رو بر سر سفره های ما حفظ بفرماید.