مسعود فراستی در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید کرد حضور او در «هفت» ادامه دارد، اما فریدون جیرانی به خاطر ساخت سریالش از این برنامه می‌رود.

الهام نداف: برنامه «هفت» قرار است یک ماه تعطیل شود. این اتفاق همزمان با پخش جام ملت‌های اروپا از تلویزیون در خرداد ماه اتفاق می‌افتد.

با اعلام خبر تعطیلی یک ماهه این برنامه حرف و حدیث‌هایی در خصوص تذکر عزت‌الله ضرغامی به فریدون جیرانی بعد از انتشار نامه سرگشاده 21 رسانه به رئیس سازمان صدا و سیما و موضع‌گیر‌های مجری این برنامه در خصوص طرفداری از سینمای غیردولتی شنیده شد.
 
به دنبال انتشار این اخبار جیرانی با چند رسانه گفت‌وگو و اعلام کرد به خاطر ساخت سریالش از اجرای برنامه «هفت» انصراف می‌دهد و هیچ تذکری هم از سوی تلویزیون و ضرغامی به او داده نشده است. برای روشن‌تر شدن موضوع سراغ مسعود فراستی منتقد ثابت این برنامه رفتیم تا ببینم این شایعات تا چه اندازه حقیقت داشته و آیا او هم با رفتن جیرانی از «هفت» می‌رود یا خیر.
 
فراستی با اشاره به برپا ماندن این برنامه بدون حضور جیرانی به خبرآنلاین گفت: «با اینکه بعضی‌ها دوست ندارند برنامه سرجایش بماند، اما همچنان پخش می‌شود. فریدون جیرانی می‌رود چون قرار است سریال بسازد. به همین دلیل باید مجری تازه‌ای جایگزین او شود.»
 
وی ادامه داد: «هنوز درباره انتخاب مجری تصمیمی گرفته نشده است. این مسئله در حال بررسی است. این کار قطعا توسط مسئولان تلویزیون انجام می‌شود.»
 
فراستی درباره شایعه تذکر از سوی ضرغامی به جیرانی، عنوان کرد: «به من هیچ تذکری در طول برنامه «هفت» داده نشد. اما سر برنامه یکی مانده به آخر انتقادات زیادی به فریدون وارد بود. دقیقا نمی‌دانم به او تذکری دادند یا نه، اما یادم است برنامه‌ای که در آن فیلم «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی نقد نشد، حرف و حدیث زیادی به همراه داشت. رویکرد آن برنامه اشتباه بود. چرا که ما اصلا چنین روالی نداشتیم که به یک فیلمساز جدا از اثرش پرداخته شود.»
 
این منتقد با اشاره به رویکرد برنامه «هفت» و پرداختن به همه جریان‌های فکری، گفت: «من معتقدم رویکرد برنامه «هفت» در مورد فیلم «نارنجی‌پوش» - مستقل از اینکه این فیلم توهین‌آمیز، عقب‌افتاده و سفارشی و بی‌معناست و تنها پول هنگفتی برای ساخت از شهرداری گرفته است - اشتباه بود. فریدون هم در برنامه آخر اشتباهش را پذیرفت. به نظرم نه مهرجویی آدم روشنفکری است و نه فیلمش روشنفکری است.»
 
فراستی در خصوص نظرات مخالف درباره این برنامه، افزود: «عده‌ای می‌خواهند این برنامه نباشد. ما در «هفت» گرایش‌های مختلف را کنار هم جمع کردیم به خاطر همین کسی نمی‌تواند بگوید این برنامه فقط به روشنفکران اختصاص دارد. «هفت» تمام تلاشش را کرد که تعادل ایجاد کند، اما عده‌ای نمی‌خواهند بپذیرند این تعادل برای بیان نظرات و دیدگاه‌های مختلف ایجاد شد.»
 
فراستی ادامه داد: «متاسفانه برنامه ماقبل آخر گرایش‌های شبه‌روشنفکرانه در خودش داشت و به همین خاطر هم حرف و حدیث‌هایی درباره آن به وجود آمد، اما مابقی این دو سال اصلا این گونه نبود که کسی بتواند بگوید تنها صدای یک جریان خاص، از «هفت» شنیده می‌شود.»
 
وی با اشاره به موضع «هفت» درباره سینمای دولتی و غیر دولتی، عنوان کرد: «بحثی که فریدون جیرانی و برنامه «هفت» در مورد سینمای دولتی و مواضع آن داشت، کاملا منطقی است. چیزی که ما همان ابتدا هم به آن معتقد بودیم این بود که سینمای دولتی راه حل و موضع ما نیست. باید کاری کنیم به سمت سینمای غیر دولتی با نظارت دولت برویم.»
 
فراستی همچنین عنوان کرد: «مشکل برنامه «هفت» از تلویزیون نیست. اتفاق تلویزیون نشان داد با سعه صدر زیادی با این برنامه برخورد کرد. خیلی از حرف‌هایی که از سطح تلویزیون بالاتر بود در «هفت» زده شد و هیچ مشکلی پیش نیامد.»
 
وی ادامه داد: «مشکلاتی که برای این برنامه به وجود آمد از بیرون بود. بعضی از گروه‌ها فشارهایی به این برنامه آوردند. فرقی هم نمی‌کند. هم شبه‌روشنفکرها مدام به من توهین می‌کردند و علیه «هفت» حرف می‌زدند که چرا منتقدش را عوض نمی‌‌کند و هم جریان ضدروشنفکری که علیه «هفت» اظهاراتی کردند، به این برنامه فشار آوردند، اما تلویزیون معقول ترین موضع را گرفت و در این دو سال طبق معمول پای برنامه ایستاد و همچنان ایستاده است.»
 
فراستی در پایان گفت: «امیداوم تحمل نقدپذیری را بالا ببریم که نقد تنها راه جلو رفتن است.»
 

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    ای کاش فراستی می رفت و جیرانی می موند
    • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      اگر این برنامه موفقیتی هم کسب کرده و تا الان دوام آورده همه اش بخاطر حضور استاد فراستی با نقد های محکم , بجا , علمی و درستشون بوده , اگر آقای فراستی نبودن این برنامه توی همون ماه های اولش پخشش با مغز میخورد زمین ... تمام جذابیت و داغی برنامه بخاطر وجود آقای فراستیه با نقد های کارشناسیشون , بدون حضور آقای فراستی برنامه بیشتر شبیه خاله بازیه همراه با تم لالایی ! من خودم به شخصه شبایی که آقای فراستی توی برنامه نیستن اصلاً برنامرو نگاه نمی کنم , اگر هم نگاه کنم پای برنامه خوابم میبره ...
    • بدون نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      99 79
      کاش هر دوتا بمونند... شبهای پرخاطره ای رو با هردوشون داشتیم...
    • بدون نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      27 15
      کاش هم فراستی بره و هم تو دیگه این برنامه رو نگاه نکنی .... همین که گفت می خوام از سینمای غیر دولتی حمایت کنم مجبور شد سریال بسازه!!!!
    • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      37 30
      اگه دو تا جمله "فیلمنامه پر از سوراخه" و "این اصلا در نیومده " رو از فراستی بگیرن دیگه چیزی برای گفتن نداره
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    کاش تو میرفتی آقای فراستی!
  • حميدرضا IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    درستش اين بود شما تشريف ببرين با اون نقداتون.همه رو له ميكنه.
    • بدون نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      32 14
      له؟!!! وقتی فیلم ها مزخرف هستند که نمی شود به به چه چه کرد.
    • باران IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      17 24
      حمید رضا عزیز باید بگم فراستی نقد نمی کنه با کینه و عداوت نسبت به خالق اثر و نه اثر حرف هایی می زنه به اسم نقد. این آقا سعی می کنه یک سری جملات نیمه و نصفه ترجمه شده از نشریه کایدو سینما را معادل سازی و مصرف کنه.
  • mehran IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    استاد مهرجویی همه کاراش فوق العاده بود...جز این کار سفارشیش....بهتره اگه مجری برای هفت میاد کسی باشه که جسارت داشته باشه خیلی سوژه هست تو سینما
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    نمیشه شما هم با جیرانی بری بشی مشاور سریال.!!
  • بدون نام AU ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    فراستی شخصیت خودش رو با ادبیاتی که در مورد مسعود کیمیایی برای فیلم جرم در یکی از برنامه های هفت به کار برد نشون داد!! از کوزه همان برون تراود که در اوست!
  • sina IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    نه!!!!!مسعود خان فراستی تو رو خدا برو...نقدات بدجور رو اعصابه...
  • Me IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    آقای فراستی بهتر بود شما میرفتید نه آقای جیرانی
  • بدون نام US ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    به نظر من مسعود دهنمکی جایگزین مناسبی هست برای اجراء این برنامه.
    • بدون نام IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      24 3
      آره عالیه.......... کلی می خندیم.
    • مریم IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      1 0
      مسعود ده نمکی به قدر کافی جاافتاده و شکیبا نیست که بخواد مجری هفت بشه. مجری هفت باید یکی باشه دقیقا مثل جیرانی، متانت داشته باشه، دلسوز باشه و با جون و دل برای سینما حرص بخوره و زحمت بکشه. جیرانی خیلییی خوب بود...
  • کامیار IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    شما در سطحی نیستی که از استاد مهرجویی ایراد بگیری با تشکر یک پزشک علاقمند به سینما
    • بدون نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      23 11
      مگر مهرجویی هیچکاک است؟ همه قابل نقد هستند و هیچ کس بت نیست.
    • کامیار IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
      12 14
      بنده نگفتم مهرجویی هیچکاکه یا نه.هر چند دوست عزیز هیچکاک هم قابل نقده.بنده گفتم اقای فراستی در سطحی نیست که مهرجویی رو نقد کنه.امیدوارم افتاده باشه جوون
    • مازیار IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      2 3
      یک پزشکو خوب اومدی.
  • سینا IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    41 65
    آفرین
  • محسن IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    آقای فراستی هر کاری ادب لازم دارد حتی نقد فیلم
    • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      4 3
      عالی ترین نظر در باره نقدهای آقای فراستی همین جمله است . امیدوارم ایشان کامنت های مردم را بخواند و قواعد اخلاقی نقد را بیشتر از گذشته رعایت کند .
  • شریفی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    فراستی را بخاطر صراحت بیانش دوست دارم
    • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      بی ادبانه صحبت کردن اسمش صراحت نیست!
    • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      15 18
      به کسی بی ادبی نکرده. رک بودن با بی ادبی فرق داره. مشکل اینه که ما نمی خواهیم با واقعیت رو به رو بشیم و نقدپذیر هم نیستیم.
    • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      5 2
      آقای فراستی بیش از 20 سال است که نقد می نویسد و من یادم است که ایشان سال ها پیش در مجله سروش نقدی بر فیلم باشو غریبه کوچک نوشته بود و در آن نقد این فیلم را بسیار ضعیف و کلا چرند معرفی کرده بودند . گرچه لازمه نقد صراحت بیان است اما تصور می کنم در این کشور منتقدین باسابقه و باسوادتری هم هستند افرادی همچون گلمکانی ، طوسی ، طالبی و بسیاری دیگر که بد نیست نظرات این افراد نیز مجالی برای عرضه داشته باشد .
  • سخن راست IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    شما هم میروی !! آسیاب به نوبت
  • پدرام US ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    65 97
    فراستی مشکلی نداره ، مشکل از ماست که ظرفیت نقد نداریم و فقط دوس داریم به به و چه چه بشنویم ، ایشون بیشتر حرفهایی که میزنه درسته و کاملا از روی اصول سینما نقد میکنه و کسی هم نمیتونه جواب خاصی به نقدش بده
  • سینا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    72 30
    به نظر من هم فراستی هم جیرانی انسانهایی کاملا کاربلد هستند.مشکل از جای دیگری است.مشکل با سینما و افرادی است که در ان کار می کنند.خیلی ها بدشان نمی اید که ما همین سینمای نصفه و نیمه را هم نداشته باشیم
  • بدون نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    60 23
    واقعا این فضای ذهنی بعضی دوستان جای تاسفه! کار منتقد هنری دوستان گیر دادن و ایراد گرفتن نیست. منتقد جهت اطلاع دوستان تمام عمر مشغول مطالعه تاریخ هنر- جامعه شناسی هنر- فلسفه‌ی هنر- نقد ادبی- نقد هنری- انسان شناسی و مکاتب فکری و هنری و ... و در کنار این‌ها خود به شخصه مشغول کار هنری هم هست. منتقد فراتر از هنری است که شما مصرف می‌کنید و براش کف می‌زنید پس حسادت را کنار بگذاریم و به ایشان احترام بگذاریم. خواهش می‌کنم نظرمو انتشار بدید .
    • سعید IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      11 7
      دقیقا به خاطر همین دلایل فراستی منتقد نیست. امیدوارم خودتون هم تاریخ هنر و نقد ادبی و نقد هنری خونده باشین. و دقیق و جامع خونده باشید. فراستی در به کار بردن کلمات به هیچ وجه مثل یک منتقد وسواس به خرج نمی ده . مثل مخاطب معمولی بیشتر اوقات به جای طرح می گه قصه. به جای قصه می گه روایت. چون تعریف دقیق اینا رو بلد نیست. حالا بماند که به هیچ کدوم از روش های نقد هنری هم پایبند نیست.
    • بدون نام US ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      20 10
      جداً خود شما باور داری که آقای فراستی همه اینایی که گفتی رو مطالعه کرده؟
  • کامبیز IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    12 16
    واقعا نظراتش عاااااااااااالی و کارشناسانه و قابل تامله خیلی عالی و بکر صحبت میکنه امیدوارم بازتر و رک تر کار کنه ممنون جناب فراستی
  • بدون نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    12 2
    چه ربطی داره برنامه هفت هفتگیه اونم جمعه ها اقای جیرانی هم می تونه مجری باشه هم فیلمشو بسازه
  • بدون نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    14 6
    ادب مرد به ز دولت اوست فراستی جان
  • بدون نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    13 6
    شما بزرگوارید برادر. البته شما باید بمانید و همه ما باید برویم.
  • سعید US ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    11 7
    نقد فیلم یک ضرورته ولی نه توسط یک نفر!صدها منتقدفرهیخته دراین مرزوبوم بااطلاعات بروزوجودداره که ازانها استفاده نمیشه!!!!!؟اقای فراستی یکطرفه نظرمیده تفسیرمیکنه توهین میکنه وخودرا قاضیالقضات وسرامد میدونه!!!باید برای هرفیلم یک منتقد مجزا نظربده نه اینکه همه چی خودمانی بشه!!!!!!؟کانون نویسندگان ومنتقدان ایران و تمامی منتقدان جهان یک فیلم اسکاری راتمجید وتحسین می کنند واقای خاص تکذیب!!این تعامل در نقد نیست صرفا تقابل با افکار عمومی است.
  • امیر IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    13 2
    آقای جیرانی سر همین برنامه دو تا فیلم سینمایی ساخت پس خواهشا بهانه نیارین که برا ساخت سریالش داره میره
    • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
      0 6
      داره میره خارج از کشور... از خارج اجرا کنه؟!!!
  • حميد IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    6 4
    اقاى فراستى ً مهرجوىى از روشنفكران سينماي ماست شما فيلم ها را نقد كنيد
  • بدون نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    11 6
    آقاي صدا وسيما به جاي فوتبالهاي 11 به بعد جمعه شب جام ملت هاي اروپا، من هفت مي خواهم.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    8 4
    هر دوتون در کنار هم فان بودید بدون اون یکی مزه نمیده
  • پویان IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    4 6
    زمانی اظهارات و نقدهای یک منتقد قابل احترام و شنیدن هستش که هیچ حب و بغض یا هیچ جهت گیری از پیش ندا شته باشه که متاسفاه در اکثر نقدهای آقای فراستی این قضیه صدق می کنه
  • علي IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    8 8
    به نظر من آقاي فراستي درست است كه گرايش به يه طيف خاصي دارد اما بي ادب نيست كجاي اين گونه جمله ها نظير" مهرجويي روشنفكر نيست و فيلمش هم روشنفكرانه نيست" و از اين دست جمله ها بي ادبي محسوب ميشه پس اگر در اين ظرف خواسته باشيم به همه قضاوت كنيم( هرچند كه در مثال مناقشه نمي توان نمود) سعدي و مولوي كه خيلي نسبت به معضلات انساني و جامعه خود بي پروا تر سخن گفته اند گرچه كسي آنها را بي ادب خطاب نميكند و نخواهد كرد به نظر من بيشتر از همه ما بايد ادب را رعايت نميكنيم ( رجوع شود به كامنت ها فوق) تحمل نقد در جامعه ما بسيار بسيار پايين است و كسي مثل آقاي فراستي كه بدون ملاحظه نظر خود را ميدهد ارزشمند است هرچند كه گزنده باشد
  • اصغر IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    13 11
    من آخرسر نفهمیدم مشکل آقای فراستی با جدایی نادر از سیمین چی بود!!!!!!!
  • یک پزشک متعهد IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    16 10
    نارنجی پوش واقعی امثال مهرجویی اند. بزرگمردی که به جای ترک این مردم سالهاست جارو به دست گرفته و معضلات جامعه ما را به تصویر کشیده و معمولا راه حل امیدوار کننده ای برای آن داشته است و همیشه سعی کرده ابتدا آشغال نمایی و سپس آشغال زدایی کند. اعتیاد (سنتوری)، تجارت خون (دایره مینا)، خودسوزی دختران ایلام (بمانی)، آلودگی محیط زیست، مهاجرت نخبگان، جهاد با نفس (نارنجی پوش)و... جناب آقای فراستی به نظرم شما دچار خود بزرگبینی و حسادت هستید. فیلمی که کاندید این همه جایزه شده و به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته با این بازی های زیبا از این همه هنرپیشه معروف با این موسیقی زیبا با این فیلمبرداری درخشان با این کارگردانی با این احساس امید، با این دید وطن پرستی ، آیا به نظر شما عقب افتاده و... می باشد؟
  • حسن IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    27 7
    کاش یک فردوسی پور برای برنامه هفت پیدا میشد تا0000
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    12 1
    واقعا که دیگه تلوزیون نمی خواد اشتباه 90 تکرار کنه ای بابا از دست کی فریاد بزنیم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    5 16
    جدا معتقدم از رفتن جناب جیرانی خلل چندانی به روند هفت وارد نمی شود بلکه اقای فراستی است که جریانی ویژه و متعادل و خاص را در حوزه ی نقد و نه حتی فقط نقد سینمایی به مخاطب معرفی کرده است. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد
  • مهدی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    13 9
    همیشه برای معروف شدن و منم منم کردن ها یک راه میانبری وجود داشته!اونم چسبیدن به آدمای بزرگ! مثلا من که دایی نمیشم حداقل بچسبم به دایی که البته این کار خودش شانس!وامکانات زیادی می خواد !.اما نکته جالب در مورد شما آقای فراستی اینکه خیلی ریزبینانه تر وارد کارزار شدید که البته این خودش نیازمند شناخت دقیق شما از بخش خاصی از اجتماع برمیگرده! و اونم اینکه نمی چسبی به یه آدم بزرگ و مجیز گوی اون بشی بلکه بهش میگی تو هیچ عددی نیستی ! و هرچه اون آدم بزرگتر شما هم بزرگتر به نظر میرسی!!! مثلا ماجرای شما و اصغر فرهادی و جدایی...حالا دیگه مهم نیست که شما چه افاضات می فرمائید مهم اینکه وقتی راجع به اصغر فرهادی صحبت بشه یه کوچولو یادی از شما هم میشه!!!!آقای مهرجویی رو مردم میشناسن نیازبه معرفی شما ندارند
  • د ن IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    12 12
    آقای فراستی به خاطر نگاه دقیق شما ممنونیم امیدوارم مردم و مخاطبین سینما ارزش این نگاه صحیح شما را بدانند چرا که تا بحال دیده ایم هر دو طیف روشنفکری و ضد روشنفکری در زمامن حاضر چطور با شکست مواجه شده اند و صدای نقد شما از معدود صداهایی است که مردم الان نیاز به شنیدن آن دارند
  • فرشید صامتی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    16 15
    آقای فراستی هرگز بی ادب نبوده و نیست بلکه لحن خاص خودش را دارد حالا هم که بعد از عمری (جدا عمری) گذاشته اند انسانی با سواد در این حوزه حرف بزنند ظاهر بینی و بی ظرفیتی ما در انتقادپذیری نباید جلوی ایشان را بگیرد
  • حمید IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    9 11
    اگر یک نفر در سطحی باشد که راجع به جناب مهرجویی نظر بدهند ایشان هستند چرا که بی وقفه در این زمینه عمر خودشان را گذاشته اند از قضا بنده هم یک پزشک بسیار علاقه مند به سینما هستم
  • باران IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    7 4
    تا میایی به یک برنامه که همسوی فکرت عمل میکنه عادت کنی،یه بلایی سر اون میارن،وهزارماشالا با بهانه های مختلف اونو نیست ونابود میکنن.عادت کردیم، این نیز بگذرد. تشکر وقدردانی به همه عوامل این برنامه،خداقوت.
  • نويسنده IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    10 12
    من كاملا با حضور و نظرات اقاي فراستي موافقم. نقدهاشون هم كاملا بجا و منطقيه. مشكل از ما و دوستان هستند كه تحمل انتقاد رو ندارن. آخه اينها فيلم هستند كه ما مي سازيم؟؟؟
  • سارا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    6 12
    آقای فراستی ممنون که هستید و این "هفت" روی محوریت نقد فیلم هایی است که توسط خود شما تا الان پایدار مانده هفت با تحلیل به سینما مخصوصا نقد هست که طرفدار ان زیادی داره امیدوارم با فراست بیشتر به نقد وسینما ومسائل دیگر پرداخته شود
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    5 6
    لطف کنید آقای فراستی یه فیلم خوب بسازید.
    • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      2 6
      ایشون منتقد بود عزیزم فکر کنم با جیرانی اشتباه گرفتی....؟؟؟
  • رسول همدانـــــــــی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    10 13
    هفت یک مجری جوان میخواد مثل عادل... فراصتی بدون شک بهترین منتقد ایرانه، یه جورایی تو این زمینه فراتر ازر ایرانه به خاطر نقدهای ایشون بود که فیلم ها بهتر شدند و سینمای ایران پیشرفت کرد
    • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      8 6
      خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    8 15
    کاش هردوشون بروند
  • امیر IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    12 1
    اقای جیرانی سر همین برنامه دوتا فیلم سینمایی ساخت اما برنامه رو اجرا هم می کرد اما الان این که میره سریال بسازه یه بهانه الکی هست .
  • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    9 4
    راست میگی تو فقط روشنفکر جامعه ای
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    14 3
    خود شیفتگی همه رو کشته
  • داود IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    10 4
    «امیداوم تحمل نقدپذیری را بالا ببریم که نقد تنها راه جلو رفتن است.»
  • احمد IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    20 7
    فراستی بیشتر از اینکه مهم باشه فکر می کنه مهمه!
  • سامان IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    6 0
    جیرانی بهتین مجری بود برای هفت واقعا برای مسئولیین متاسفم
  • lمهدی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    1 8
    هفت می توانست برنامه مفیدی برای سینمای ایران باشد اگر جیرانی کمی باهوش تر بود و فراستی در این برنامه حضور نداشت. به نظرم حضور فراستی باعث شد برنامه ار رونق بیفتد .
  • ناشتاس IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    5 4
    فقط فراستيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ايراني ها ظرفيت نقد رو ندارند
  • حسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    5 1
    آقا قراره آدمای خودشونو بیارن تا بوده همین بوده