هر روز قوانین جدیدی در حوزه اشتغال زنان اعلام می شود.سال گذشته موضوع دورکاری زنان مطرح شد و مخالفان آن را نوعی خانه نشیتی زنان تعبیر کردند.

امسال هم عنوان شده است که 2 زن به صورت نیمه وقت می شتوانند مشغول به کار شوند تا ساعت کاری کمتری در اداره ها باشند و بتوانندوقت بیشتری را با خانواده بگذرانند.
قوانین و مسائل مربوط به اشتغال زنان،وضعیت کاری آنها در محیط کاری، نحوه دورکاری و....موضوعاتی هستند که قرار است هاجر تحریری‌نیک‌صفت، معاون معاونت راهبردی منابع انسانی ریاست جمهوری رد کافه خبر به آنها پاسخ دهد.
شما هم می توانید سوالات خود را از همین جا با ما در میان بگذارید.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاس IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    15 2
    مردان بیکار هم سوالاتی دارند.
    • بدون نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      2 2
      مثلا؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    13 0
    به نظر اينجانب بايد واقع بينانه به مسئله اي پرداخت و اگر ميخواهيم تسهيلاتي براي زنان شاغل درادارات قائل شد بيائيم سن طول خدمت زنان را بيست سال اجباري باشد تا بازنشست شوند و هم اينكه ايجاد اشتغال براي نفر ديگر را داشته باشيم و براي مردهاي كارمند هم بيست و پنج سال باشد اجباري و فقط پستهاي كليدي و روسا ومديران ومعاونين وبالاترها به دليل پست داشتن 30 تا 35 سال باشد ايرادي نداشته باشد. وبراي زنها نيز ساعت كاري را كوتاه نمود 8صبح تا 12بعدازظهر باشد وامكانات مهد كودك درخود ادارات و سرويس اياب و زهاب باشد.
  • فریبا IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    9 1
    حق عائله مندی زنان مجرد چی شد
  • زن شاغل IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    6 1
    حق عائله مندی زنان مجرد کی به ادراتشون ابلاغ میشه
    • بدون نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      3 5
      عائله مندی میدانی یعنی چه؟ دختر مجرد آیا عائله مند حساب میشود؟ عائله دختر مجرد کجا است؟ عائله ندارد. آیا بدکاره است و عائله اش در کوچه و خیابان است؟
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    5 1
    سرنوشت کارکنان قرارداد معین که (سال گذشته شنیده بودیم که قرار است پیمانی شوند) چه می شود؟ آیا تبدیل وضعیت کارکنان قرارداد معین شایعه بود یا صحت دارد؟ شرایطش برای تبدیل وضعیت چیست؟
  • زن شاغل IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    12 2
    لطفا در مورد مرخصی زایمان یک فکر اساسی بکنید بنده قصد بچه دار شدن دارم ولی چند سال است که به خاطر این که فرزندم چه گناهی دارد که بایدد از 6 ماهگی زیر دست این وآن بزرگ شود بچه دار نشدم برای من که از 7 صبح تا 5 بعدازظهر سر کار هستم چه طوری می توانم تصمیم به بچهداری داشته باشم لطفا مرخصی زایمان را یک ساله کنید تا مادر و بچه از هم لذتی ببرند .
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    3 16
    در کل یکی از اساتید دوره کارشناسی ام میگفت تمدن و توسعه زندگی شهری و دوران مدرنیسم باعث کاهش زادآوری و کنترل جمعیت شده. از جمله اشتغال زنان و اینکه از رویه خانه داری و تربیت فرزند و امثال ان خارج و به دنبال اشتغال و کار اند. نیز کارایی خانم در یک اداره که مراجعات مردمی و بازدید میدانی و صحرایی دارد معادل 0 الی 20 درصد است. نیز حقوق خانم پیمانی بیشتر از من مرد رسمی است که روزانه معادل یک کوه را بالا و پائین میروم و در پایان ماه 1.5 برابر من حقوق میگیرد. نیز نه به فرزندش و نه شوهرش و نه کانون گرم خانواده میتواند رسیدگی درست داشته باشد.نیز 6 ماه مرخصی زایمان. از سویی کاهش رشد جمعیت را مطرح و از سویی اشتغال زنان را مطرح میکنید. قوانینی تدوین کنید که خانمها در حقوق دریافتی حداقل نصف مردان باشند.
    • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      1 1
      خوبه كه جنابعالي قانون گذار نيستي... تا افرادي مثل شماها نظرشون درباره خانوم هاي محترم اينه وضع خانوم ها تو مملكت عوض نميشه واقعا كه
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    6 13
    در کل عملکرد خانم ها در فرایند اداری کمتر از مردان است. نیز در قوانین شما تفاوتی بین عملکرد خانم و نشستن در اداره و امور خدمات و تایپ و سبک و امور میدانی ندارید. نیز در 88 و 89 ارزیابی کارمندان را منحل نموده بودید. در این 2 سال مدیر استان ما 2 بار تغییر و کل ارزیابی ها هم بلاتکلیف و غیر قابل بررسی مانده. نیز در این دو سال بحث جن و جنگیری مطرح بود. شما نه درک و نه اطلاعی از عملکرد دارید. آیا در قوانین و شرع و حتی از دوران پیامبر خانم نقش تامین درامد خانوار را داشته یا مرد؟ البته درست است هر دو باید تلاش کنند ولی نقش عمده بر مرد است. در کل ایده 2 خانم پاره وقت به جای 1 خانم تمام وقت ایده خوبی است.
  • محمود IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    2 9
    بیشترین مسئولیت درامد بر عهده مرد خانواده است. و اگر مطرح شود خانم نیز چنان است تائید می نمایم ولی هیچ مردی نیست که بی مسئولیت بماند و خانمش درامد خانواده را تامین کند . نیز عدم ارزیابی عملکرد باعث شده خانم پیمانی 2 سال خدمت مانند من کارمند رسمی 10 سال خدمت به دلیل پیمانی بودن حقوق بیشتر در دامنه 70هزارتومان بگیرد. نیز 6 ماه مرخصی زایمان. ایا این 6 ماه عدم حضور این فرد تاثیر منفی در عملکرد دستگاه ندارد؟ اگر ندارد پس چرا تامین نیاز برای استخدام شده؟ نیز اگر 2 خانم باشند به عوض 1 خانم فرصت خوب و جایگزین برای زایمان و مرخصی ان دارند. این ایده بهترین ایده ای است که هم برای افزایش جمعیت و هم تحکیم بنیاد خانواده و رسیدگی به امور خانه و اشتغال و تربیت فرزند مطرح است.
  • ملیحه IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    2 5
    تربیت فرزند بسیار محم است که در احادیث و روایات اشاره شده. فعالیت خانم در خارج خانه با عنوان فعالیت اجتماعی و حضور هر چند خوب است ولی خانواده و گرمی محیط و تربیت درست فرزند بسیار مهمتر است. اگر به ایات و روایات و احادیث توجه کنید متوجه موضوع خواهید شد. نیز بار مسئولیت اصلی بر مرد است. نیز 6 ماه فرصت زایمان و مرخصی آن اختلال در نظام اداری ایجاد میکند. نیز تفاوتی در حقوق یک خانم که شش ماه در مرخصی است با مرد ندارد. نیز پیمانی بودن افراد بلایی دیگر است که 70 هزارتومان بیشتر از رسمی است. در کل اگر حقوق را نصف و بازنشستگی را نصف و 2 خانم استخدام شوند ایده کاربردی هم برای افزایش جمعیت و هم اشتغال و هم رسیدگی به خانواده و تربیت فرزند است .نیز عامل اصلی بزهکاری سستی بنیاد خانواده است.
  • مریم IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    2 2
    تدبیر خوبی است به شرطی که علاوه بر کاهش حقوق کاهش دوره بازنشستگی و پرداخت کامل بیمه پابرجا باشد.
  • فاطمه IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 9
    بهترین تدبیر این است که بررسی کنید همسران ائمه اطهار و سایر ایا در زمان خود نیز اینگونه به دنبال اشتغال و کار بوده اند یا خیر و مانند این بزرگواران اقدام شود. ولی بررسی های من نشان داده که عمده همسران این بزرگان به فرم محدود فعالیت خارج از منزل داشته اند و بیشتر به تربیت فرزند و گرمی کانون خانواده مشغول بوده اند. اگر چنین تدبیری دارید که کاهش حقوق با افزایش تعداد کارمند و 2 برابر نمودن تعداد و امکان فرصت زایمان و مرخصی شش ماهه باشد بهترین اقدام را نموده اید. و مسلما تربیت فرزند صالح موجبات کاهش جرم و جنایت و بهبود نسل بشر میگردد. این تدبیر را اجرایی کنید.
  • مینا IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    17 1
    کاملا با مطالب یان شده مخالف هستم امروزه خانم ها در بسیاری از مشاغل موفق تر عمل می نمایند... و البته کار بسیار زیاد را با حقوق کم می پذیرند زیرا می خواهند در بستر جامعه فعالیت کنند
  • محدثه IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    2 3
    اگر حقوقمان نصف شود حداقل زمان بازنشستگی را نیز نصف کنید و زمان 6 ماهه مرخصی زایمان را حذف نکنید تا قابلیت تربیت فرزند وجود داشته باشد. و اگر 2 فرد استخدام و جایگزین گردد نیز موجب اشتغال و نقش پررنگتر خانمها در اجتماع و جامعه میگردد. در وضع موجود که دوره مدرنیسم است بیشتر خانمها به عوض تدابیر گرمی کانون خانواده به فکر شغل و درامد و فعالیت خارج از خانواده اند. حتی دوره سربازی برای خانمها را اجباری کنید مثل کل کشورهای دنیا تا معنی و مفهوم سختی زندگی و اصول اولیه را فرا گیرند.
  • سمیرا IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 5
    ایده استخدام پاره وقت و نیمه وقت بهترین اقدامی است که تاکنون مطرح شده. و اگر 2 فرد نیمه وقت استخدام شوند فرصت استفاده از مرخصی زایمان 6 ماهه را نیز دارند و نقش پررنگتر در توسعه ملی خواهند داشت. و تبعات تربیت فرزند صالح را به هیچ تدبیر دیگر خانمها نمیشود مقایسه نمود. البته زمان بازنشستگی را نیز نصف و حقوق نصف و فرصت 6 ماه مرخصی پابرجا بماند. در کل مسئولیت اصلی درامد اقتصادی خانواده بر عهده مرد است . واگر بیکار بماند و درامد کم باشد انگیزه تشکیل خانواده نیز ندارد و به فکر معتاد شدن و جنایت و آشوب سوق می یابد.
  • سعیده IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    3 1
    باشروع فصل گرما وتعطیلی دانشجویان بعداز امتحانات عملا کارمندان دانشگاهها بیکار وحداقل کم کار میشوند درصورتی که دردانشگاههادرهمین ماههای بدون بازدهی برای دولت ،بمحض ورود کارمنددر صبح اول وقت در هر اتاق حتی باوجود یک کارمند کولر ،سیستم کامپیوتر ولامپ آن اتاق روشن میشود ای کاش مسولین دانشگاه ازاین همه اسراف انرژی کشور یا با تعطیلی این ماهها ویا با تعدیل ساعات کاری جلوگیری کنند.
  • ثریا IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    2 1
    باتوجه به تعطیلی دانشجویان درفصل تابستان وعدم حضورمراجعه کنندگان به دانشگاه سرکارآمدن کارمندان فقط وفقط برای دولت بارمالی فراوان داشته وعملا هیچ بازدهی نداردچون دراین سه ماه استفاده از کولر وکامپیوتر ولامپ و آب وسرویس حمل ونقل ....آنهم رایگان هزینه گزافی است که دولت باید متحمل شود.ای کاش مسوولین دانشگاه علوم پزشکی هم مثل مسوولین آموزش وپرورش ،دانشگاه علوم پایه بفکر دولت وکارمندبوده و تدبیری بیاندیشند وحداقل باتعطیل کردن یکماه مرداد (بیکارترین ماه کارمندان دراداره وپرهزینه ترین ماه بلحاظ مصرف انرژی برق وآب برای دولت)گامی مثبت جهت پیشرفت کشوربرداشته باشند.
  • ج IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    11 1
    چي ميگيد واسه خودتون يه ذره هم فكر دختراي دهه 50 رو بكنيد كه نتونستن ازدواج كنند و بايد زندگي خودشون رو بچرخونن. شوهر كه گيرشون نيومد كارم ازشون بگير بفرمائيد برن گدايي يا ........
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    3 1
    چرا زنان متاهل شاغل که همسرشان هم شغل دولتی ندارد حق عائله مندی و حق اولاد نمیگیرند؟ چرا در بیمه خدمات درمانی زنان برای بیمه کردن فرزندان حق بیمه بالاتر که مربوط به خویشاوند درجه 2است را باید پرداخت کنند؟ چرا در انتخاب مدیر و معاون مردان با رشته غیر مرتبط و کارایی حتی پایینتر به خانمهای با رشته مرتبط و کارآ ارجحیت می یابند؟ و یک خانم باید در حالت ایده آل توانمندی باشد تاکمی مورد ارتقا شغل قرار بگیرد. مشکل بیکاری با محدود کردن حضور خامها حل نخواهد شد باید بستر مالی و اجرایی چرخه کار و تولید را سامان داد تا مشکل بدون محدودیت جنسیتی حل شود.یک کار آماری روی دریافتیهای حقوق و مزایا وپاداش مهندسین زن ومهندسین مرد در چند اداره دولتی انجام دهید ا(بدون زنانی که همسرشان در اداره دارای پست هستند)
  • بی نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    3 1
    عائله مندی زنان متاهل را ندادند چه برسه به زنان مجرد
    • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      1 1
      عائله مندی یعنی چه؟
  • نیما IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    6 1
    سلام, محل کار من تو شهر گرگان و محل کار خانمم تو شهرستان آمل با حدود4 ساعت فاصله زمانی که تونستم براش تا بهشهر مأموریت بگیرم که 1ساعت و نیم با من فاصله داره. به همسرم تبعیت از همسر نمیدند که به گرگان منتقل بشه اگه این دستورالعمل الکیه چرا حذفش نمیکنند؟ اینجوری از خانواده ها چی میمونه؟ جالب اینه که هر دو کارمند ادارات دولتی هستیم.
  • ... IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    0 10
    درمملکتی که کاربرای مردان نیست زنان شاغل یعنی چه؟
  • مریم IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    3 1
    لطفا"در مورد طرح افزایش مرخصی پس از زایمان خانمهای شاغل خصوصا" مادران دارای فرزند دوقلو سوال فرمایید.
  • منصور IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    3 1
    سلام خانم های که 24 ساعت در اداره زندان شیفت هستند قانوناً چند ساعت بایستی استراحت کنند. آیا 24 ساعت شیفت 24 ساعت استراحت دارد یا 48 ساعت. فوقالعاده اضافه کار آنها چگونه محاسبه می شود.مستند قانونی آن را اعلام فرمائید.
  • محنا IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    3 3
    من واقعا با كم كردن ساعت كاري خانمها موافقم البته بهتر است كه به جاي اينكه 2 ساعت در روز كمتر كار كنند يك روز كامل تعطيلي داشته باشند تا روزهاي بيشتري را در خانه و كنار خانواده باشند.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    7 1
    لطفا سن بازنشستگي زنان شاغل را كاهش دهيد.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    2 10
    استخدام يك زن يعني استخدام يك نفر اما استخدام يك مرد يعني حداقل استخدام دو نفر(خودش و همسرش) لطفا زنان را از ادارات بيرون كنيد
    • بدون نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      3 1
      واقعا آفرین بر شما شیر مرد بدون نام!!!فقط یه سوال دوست خوش فکر: چطور استخدام یه آقا مساوی است با استخدام همسرش؟؟؟
    • کژال US ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      0 4
      والله مردا سرکارباشن بهتره.بایدجوابگوی ی خونواده باشن.ولی به زنها تو خونه حقوق بدن باشه؟
  • خانم كارمند IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    0 0
    ميشه در دوران بارداري ساعت كاري خانمها كمتر بشه؟
  • مهدیه IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام چگونه می توان سوالاتمان را به صورت مستقیم از شخص خانم دکتر کرد لطفا آدرس ایمیل ، تلفن گویا، فکس مستقیم دفتر ایشان و یا هر راه ممکن ارتباطی با خانم دکتر را اعلام نمایید
  • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    0 0
    باعرض سلام و خسته نباشید من کارمند بانک هستم از نطر رئیس شعبه بانک مرخصی شیر معنا ندارد خواهشمند است این مورد رابررسی کنید اراک(رفاه)
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    باسلام وخسته نباشیدخدمت معاون معاونت راهبردی منابع انسانی ریاست جمهوری ، اینجانبه دارای 4 فرزند حدود10سال سابقه خدمت دارم تا موقعی که شرکتی بودم حق عائله بندی می دادند ولی موقعی که قراردادبسته شد وتغییروضعیت شدم حق عائله بندی شاملم نشدلطفاً پیگیری شود00000