۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲

روزنامه ایران نوشت:

 بسکتبالیست تیم نونهالان مازندران در حالی که خود را برای تمرین آماده می‌کرد دچار ایست قلبی شده و به کام مرگ فرو رفت.
این حادثه ساعت 17و 30 دقیقه روز شنبه هنگامی رخ داد که این نوجوان 14 ساله پس از پوشیدن لباس تیم به داخل سالن رفته و تمرین را شروع کرد اما هنوز دقایقی نگذشته بود که دست روی سینه‌اش گذاشت و گفت قلبش درد می‌کند و روی زمین نشست.
بنابراین گزارش، سالن شهدای آمل، محل تمرین تیم بسکتبال آمل بود. اعضای تیم منتخب نونهالان با دستور مربیان تیم لباس‌های تمرین را پوشیده و یک به یک وارد سالن می‌شدند اما یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان تیم تاخیر داشت. مربی چند بار ساعت نصب شده روی دیوار سالن را نگاه می‌کند. بازیکنان تیم هر یک به نوعی در حال گرم کردن هستند.
سوت آغاز رسمی تمرین زده می‌شود. بازیکنان تیم دور مربی خود جمع می‌شوند تا به حرف‌های پیش از تمرین فیزیکی وی گوش بدهند.
چند دقیقه‌ای از آغاز صحبت‌های مربی می‌گذرد که بازیکن غایب نیز خود را به سالن محل تمرین می‌رساند. این پسر لباس پوشیده و خود را به کنار سایر بازیکنان می‌رساند. اما ناگهان حادثه‌ای رخ می‌دهد که آه و اندوه همه هم تیمی‌ها و مربیان و اهالی ورزش استان را برمی‌انگیزد. محمدجواد حق​شناس بازیکن تیم بسکتبال نونهالان آمل و استان مازندران با گفتن این جمله کوتاه که قلبم درد می‌کند روی زمین می‌افتد و به کما می‌رود ...
علی​محمد رجایی، رئیس هیأت بسکتبال استان مازندران درباره چگونگی وقوع این حادثه می‌گوید: حدود نیم ساعتی از آغاز تمرین تیم گذشته بود که محمدجواد خود را به سالن رسانده و پس از پوشیدن لباس وارد زمین شد. او هنوز تمرینات مربوط به گرم کردن پیش از آغاز تمرین را انجام نداده بود و می‌خواست پرتاب‌های سه امتیازی تمرین کند که خود را به نزدیکی مربی تیم رسانده و ابتدا از سردرد گله کرد و سپس گفت که قلبش درد می‌کند. هنوز مربی به حرف‌های محمدجواد گوش می‌داد که ناگهان حال پسربچه بد شده و روی زمین افتاد.
مربی تیم که از فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی است همزمان با این که عملیات احیا و ماساژ قلبی و تنفس دهان به دهان را برای این بازیکن نونهال تیمش انجام می‌داد از سایرین خواست تا اورژانس را در جریان بگذارند.
لحظاتی بعد مأموران امدادرسان اورژانس آمل خود را به محل تمرین تیم رسانده و محمدجواد را به بیمارستان شهدای آمل انتقال دادند. باوجود اقدام‌‌های پزشکی برای احیای این بسکتبالیست نوجوان، قلب وی از حرکت بازایستاد و به کما رفت و دقایقی بعد این نونهال ورزشکار تسلیم مرگ شد.
بر اساس اظهارات رئیس هیات بسکتبال استان مازندران، این بازیکن یک متر و 99 سانتی‌متری از امید‌های آینده بسکتبال استان مازندران و کشور بود و سال گذشته نیز در مسابقات نونهالان قهرمانی کشور در تیم استان مازندران بازی کرده بود.
به گفته وی، محمدجواد از اعضای دعوت شده به تیم نونهالان تیم ملی بود که همه فاکتور‌های لازم برای تبدیل شدن به یکی از ستاره‌های آینده کشور را داشت.
وی درباره این که امکانات پزشکی داخل سالن به چه میزان بوده نیز گفت: معمولاً در جریان تمرینات، تیم پزشکی در سالن وجود ندارد و مربیان ما که اغلب از افراد تحصیلکرده و آگاه در علم ورزش اند مراقب بچه‌ها هستند. مربی تیم بسکتبال آمل نیز دارای لیسانس تربیت بدنی بوده و به علوم اولیه ورزش آگاهی داشت.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    44 0
    با عث تاسف شديد همه شدخداوند به خانواده محترم اين نوجوان صبر عنايت فرمايد
  • بدون نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    30 0
    خدا رحمتش کند خیلی ناراحت کننده
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    27 0
    تسلیت به تمام بازماندگان خداوند به خانوادش صبر بده
  • علیرضا ع IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    59 2
    تسلیت به همه مردم کشور و خانواده اشافسوس افسوس افسوس خدا بیامرزدش
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    59 0
    طفلکی خدا به خانواده اش صبر بده
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    36 2
    واقعا اتفاق از این بد تر نمیشه خدا رحمتش کنه و به خانواده این بنده خدا صبر بده فقط برای من قابل درک نیست که همچین اتفاقی برای یک جوان 14 ساله بیفته می خوام بدونم چرا؟ ایا سابقه خانوادگی داشته در مورد این بیماری یا نه بازم تسلیت میگم
    • مدیریت DE ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      12 10
      دوست گرامی٬ همان‌تور که خانم نگین گفتند٬ این نوجوان گرانقدر باید پیش از انجام تمرین٬ مورد بررسی پزشکی قرار می‌گرفت و مشکل قلبی او خیلی زودتر و پیش از این باید شناسایی می‌شد که شوربختانه این کار انجام نشده و مایه‌ی مرگ ایشان شده است؛ بی‌گمان این رویداد ناگوار ٬در زمینه‌ی ورزش نیز گویای مدیریت نادرست حاکم بر کشور است...
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    36 2
    خیلی ناراحت کننده بود ،روحش شاد.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    25 47
    ای داد بیداد.خیلی غصه دار شدم.به خانواده آن عزیز تسلیت عرض می کنم. قربان امام حسین بروم که چه کشیدند در تاسوعا و عاشورا...
    • هوشمند باشید! DE ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      22 6
      دوست گرامی خواهش می‌کنم انقدر بیراه و بی‌ربط حرف نزنید.... به جای این گزاف‌گویی‌ها٬ به عنوان یک شهروند هوشمند به فکر ریشه‌ی این مشکل‌ها باشید که چرا باید یه سرمایه‌ی انسانی کشور اینگونه نابود بشه....
  • داود IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    40 1
    سرشار از تاسف .....
  • مهران IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    50 1
    از این خبر هیچ چیز جز اندوه برای خواننده به همراه نداشت به خانواده این عزیر از دست رفته از صمیم قلب تسلیت میگوئیم
  • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    7 0
    خدا رحمتش کنه
  • کباب شده در تهران IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    21 3
    آقا نابود شدیم . همش سردرد و سرگیجه . خیلی ها هم اینجوری هستن . تا کی باید زیر این پارازیت های ماهواره کباب بشیم . تهران شده یک مایکروفر بزرگ . هیچکی هم هیچی نمیگه .
    • حسین IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      7 18
      یه ذره به متن دقت کن. این اتفاق تو آمل افتاده. چرت و پرت هم نگو.
  • م.ر IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    9 0
    روحش شاد
  • فاطمه IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    9 0
    خيلي ناراحت شدم.ازخداوند ميخواهم به خانواده ي اين ورزشكار صبر عنايت كنه.روحش شاد
  • آشنا IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    7 5
    خدا رحمتش کند .جهان سوم یعنی همین چیزها !
  • علي IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    12 3
    اين يعني چه ؟ "مربی تیم بسکتبال آمل نیز دارای لیسانس تربیت بدنی بوده و به علوم اولیه ورزش آگاهی داشت"
  • فریبا AE ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    22 0
    از خواندن این خبر واقعا متاسف شدم .خدا به داد خانواده اش برسه . من و خانواده ام طمع تلخ چنین حادثه ای را چشیده ایم, اسفند ماه سال 78 تنها برادر 20 ساله من , برای مسابقات تکواندو به سنندج رفت و هنگام مسابقه دچار ایست قلبی شد و در گذشت. 12 سال از این ماجرا می گذرد و من همیشه با خودم فکر می کنم که اگر زود به داد برادرم رسیده بودند الان زنده بود و پدر و مادر داغدارم از سلامت نسبی برخوردار بودند. از خداوند برای بازماندگانش آرزوی صبر می کنم.
  • نگین GB ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    18 0
    بارها پیش آمده مربیان یا والدین بچه ها ،کارت سلامت -برای انجام مسابقات ورزشی -را می اورند که دکتر جان یه مهر بزن(من پزشک هستم)گاهی اصلا خود بچه را نمی اورند.هرچه هم از من اصرار که بابا باید معاینه بشه،معمولا گوش کسی بدهکار نیست!نمیدونم علت مرگ چه بوده ولی "گاهی" بعضی بیماری های دریچه ای قلب بدون علامت خاصی-مگر علایم غیر اختصاصی چون خستگی سرگیجه طپش قلب....که اون هم عموما توسط خانواده مهم تلقی نمیشه- منجر به مرگ ناگهانی میشه.که البته اگر تحت معاینه قرار بگیرند ممکنه توسط پزشک علائمش مورد شک و سپس بررسی قرار بگیره.
    • رضا IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      1 0
      دقیقا درست گفتید من خودم بسکتبالیست بودم اول هر مسابقه ای مخصوصا در سطح آموزشگاهها هم معاینه میشدیم ولی کاملا فرمالیته بود من تاحالا کسی رو ندیدم که در نتیجه این معاینات مجوز بازی کرن نتونه بگیره.
  • حبیبی بردبری لردگان IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    7 0
    یعنی دارن خودشونا تبرئه می کنن خداوند رحمتش کند طفل معصوم را .اون رفت و راحت شد خونوادش چه میکشن تا آخر عمر مخصوصا مادرش خدا بهشون صبر بده
  • بدون نام US ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    7 0
    خيلي غم انكيزه. تسليت هم دردي رو دوا نمكنه. بابا، سازماندهي بنيادي لازم داريم. بعد بچسبيم به موشكو بي ام و و شيكو پيك بودن. اصل مطلب اينه كه يك كل إز بين رفت. بيهوده
  • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    7 0
    خبر آنلاین چرا یک جمله رو تو متن خبر هزار بار می نویسی؟؟؟؟؟؟؟ موقع خوندن خبر کلافه مون می کنی .......
  • ملیحه IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    5 0
    خیلی ناراحت شدم روحش شاد
  • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    5 0
    این چه طرز روایت خبره؟؟ مگه دارید فیلم نامه می‌نویسید؟ فرق هنر و واقعیت نمی‌دونید؟ مثلا یه عزیز قهرمان به دیار باقی سفر کرده...
  • 777 IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    2 0
    باعث تأسف بسیار است چنین حوادث ناگواری امیدوارم مسئولان بیشتر به این مسائل توجه کنند چرا که چنین موارد مشابهی قبلاً هم برای ورزشکاران عزیزکشور رخ داده است.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    6 0
    14 سال 1.99 ؟؟!!