کلیات طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی یکی از بحث های امروز صبح مجلس بود.

به گزارش خبرآلاین؛ در یکی از تذکرات، نماینده مردم بجنورد با اشاره به اخراج نیروهای شرکتی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در دو ماه اخیر 4 هزار نیرو بدون سابقه و بدون امتحان استخدام کرده است.

موسی‌الرضا ثروتی در اخطار قانون اساسی در صحن علنی مجلس به بحث اخراج معلمان شرکتی آموزش و پرورش در چند ماه اخیر اشاره کرد و با استناد به اصل 20 قانون اساسی گفت: طبق این اصل همه افراد ملت در برابر حمایت از قانون یکسان هستند.

به گفته او وزیر آموزش و پرورش در دو ماه اخیر 4 هزار نیرو بدون امتحان و سابقه گرفته است که تمام این جذب نیروها نیز با رابطه انجام شده است: باید به وزیر آموزش و پرورش گفت که اگر به نیروهای شرکتی احتیاجی ندارید، چرا 4 هزار نفر دیگر را استخدام کرده‌اید و چرا با این کار 4 هزار نفر نیروی معترض دیگر به وجود می‌آورید.

ثروتی گغت: برخی می‌گویند این نیروها به صورت قراردادی استخدام شده‌اند. طرح استخدام نیروهای شرکتی آموزش و پرورش که در روز یکشنبه هفته جاری کلیات آن در صحن مجلس به تصویب رسید، بهتر است امروز در دستور کار قرار گیرد و جزئیات آن نیز تصویب شود. اگر نظر هیئت رئیسه این است که این موضوع خلاف برنامه پنجساله توسعه کشور است، بهتر است آن را در دستور قرار دهیم تا نمایندگان به آن رای دهند و مشکل این نیروها نیز حل شود.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار ثروتی و با بیان اینکه اخطار شما وارد نیست، گفت: شما مطابق قانون برنامه به وزیر اجازه دادید که نیرو استخدام کند. بر طبق ماده 142 آئین نامه نیز تنها در مواردی که هیئت رئیسه ضرورت بداند چنین طرح‌هایی به صورت دو شوری در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد که فعلا ما این ضرورت را احساس نمی‌کنیم. شما می‌گویید در خصوص این طرح رای بگیرید اما برخی از دوستان شما آمدند اینجا و گفتند رای نگیرید چون ممکن است امروز در صحن رای نیاورد.

لاریجانی گفت: بهتر است این طرح به کمیسیون برود و در آنجا بررسی وایرادات آن رفع شود و سپس در صحن علنی در خصوص آن رای گیری شود.

 

وزیر آموزش و پرورش منتظر تصمیم مجلس بماند

اما در ادامه جبار کوچکی نژاد با استناد به اصل 3 قانون اساسی درباره رفع تبعیض به هیئت رئیسه اخطار داد.

نماینده رشت گفت: کلیات طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمیان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در جلسه روز یکشنبه به تصویب رسیده است، این طرح نباید رد شود. بر اساس ماده 51 قانون برنامه زمانی که دولت مجوز استخدام دارد باید با اولویت آموزشیاران و حق التدریسی های آموزش و پرورش را استخدام کند. این نیروها در آموزش و پرورش کار می کنند و از خارج از آموزش و پرورش وارد نشده اند. نباید اجازه دهیم بیکار شوند.

لاریجانی در پاسخ گفت: این طرح به دلیل اینکه مخالف برنامه پنجم توسعه بود نیازمند دو سوم آرای مثبت نمایندگان بود اما به دلیل عدم توجه آقای باهنر تصویب شده اعلام شد. در صورتی که حد نصاب لازم را به دست نیاورده بود. بنده چون به حساسیت این طرح واقف بودم دستور دادم که این طرح به صورت دو شوری بررسی شود و برای رفع اشکالات به کمیسیون فرستاده شود.

در ادامه نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه خطاب به لاریجانی گفت: حضرتعالی یکشنبه تشریف نداشتید آقای باهنر رای گیری کردند اما اعلام نکردند که این طرح خلاف برنامه بوده و نیازمند دو سوم آرای موافق نمایندگان است. اگر عدالت را قبول دارید مجددا برای این طرح رای گیری کنید.

لاریجانی با وارد ندانستن این اخطار گفت: طراح این طرح خواستار رای گیری مجدد نیست و می خواهد مشکلات آن در این کمیسیون حل شود. به وزیر آموزش و پرورش گفته شده فعلا معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را اخراج نکند تا مجلس در خصوص استخدام آنان تصمیم گیری کند.

گفتنی است طرح اصلاح ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی روز یکشنبه در صحن علنی بررسی شد و بیش از نیمی از نمایندگان به آن رای دادند اما با توجه به اینکه بدلیل مغایرت با برنامه پنجم نیازمند دو سوم آرا بود، تصویب نشده اعلام شده است.

این طرح دوفوریتی جهت جلوگیری از اخراج معلمانی که با آموزش و پرورش همکاری کرده اند و آموزش و پرورش از ادامه همکاری با آنها خودداری می کند با قید دو فوریت تقدیم مجلس شده بود.

 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلمان شرکتی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    4 0
    معلمان شرکتی که توسط حاج بابایی اخراج شدند چطوری دکتر لاریجانی فرمودند ما از وزیر خواسته ایم اخراج نکند تا مجلس تعیین تکلیف کند ؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    4 0
    لطفا این مسئله را از کسانی که می توانند پاسخ دهند بپرسید؟ چرا در هر مدرسه شهرک غرب 10 تا 15 نفر معلم مازاد بیکار که کار دیگری راهم نمی پذیرند واز حقوقشان هم کسر نمی گردد راحت در دفتر مدرسه نشسته اند (البته همگی از ما بهتران هستند و در اثر بیکاری همگی شان زادولد راه انداخته اند واز مرخصی زایمان شیر دادن و ساعات مرخصی به عناوین مختلف استفاده میکنند )و یک عده دیگر که مسئولیت پذیر بوده و کار را کامل انجام می دهند به این گناه مثل خر کار می کنند و تازه کلاسهای فوق العاده را نیز باید بپذیرند برای اینکه ساعات کتابهای درسی مناسب با محتوای کتابها نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وآنوفت 4000 نیروی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟استخدام می شود؟؟؟
  • مربی پیش دبستانی -رشت DE ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    3 1
    این شرکتی ها 1سال اومدن کار کردن انتظار استخدام دارن ما مربیان پیش دبستانی با 6سال سابقه چی ؟؟؟؟؟لطفا به گوش اقای کوچکی نژاد برسانید.
  • مربی پیش دبستانی DE ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    2 0
    من موندم ما که اینقدر سابقه داریم حتی بالای 10 سال کجای اموزش و پرورش هستیم چرا کسی تکلیف مربیان پیش دبستانی رو روشن نمیکنه همش نهضتی ها یا شرکتی هایی که مدت کارشون برابر ما نیست اگر اونا حق دارن پس حق ما چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟