پانا نوشت:

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان این‌که قبل از انقلاب به جایی رسیدیم که مسکن را در بلیت بخت‌آزمایی گذاشتند، گفت: راه اشتباه رفته را با سیاست‌گذاری‌های درست دیگر تکرار نمی‌کنیم.

مصطفی‌قلی خسروی افزود: هم‌اکنون در کشورهای پیشرفته مسکن تبدیل به یک کالای مصرفی شده و زمانی کالا می‌شود، می‌توان روی آن قیمت گذاشت.

وی عنوان کرد: امروز یکی از کالاهایی که نمی‌توانیم روی آن قیمت بگذاریم و دخالتی داشته باشیم، مسکن است که این موضوع باید از سوی مسوولان بررسی شود.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تصریح کرد: تا زمانی که مسکن کالای سرمایه‌ای باشد، مالکیت آن محترم است، اما وقتی به کالای مصرفی تبدیل شود، دیگر نمی‌گوییم آن کالا محترم است.

کنترل بازار مسکن از اختیار برنامه‌ریزان خارج شده است

خسروی در پاسخ به این پرسش که کدام راه راه اشتباه رفته‌ایم که امروز کنترل بازار مسکن از اختیار برنامه‌ریزان هم خارج شده است، خاطرنشان کرد: ما اشتباه نکردیم، اشتباهی بوده که از دوران گذشته به ما رسیده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب به جایی رسیدیم که مسکن را در بلیت بخت‌آزمایی گذاشتند و در واقع مسکن به رویا تبدیل شده بودیم.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک یادآور شد: در آن زمان در جنوب تهران منطقه‌ای به نام حلبی‌آباد به‌دلیل همان سیاست‌های نادرست وجود داشت، اما در حال حاضر با وجود اجرای برخی برنامه‌ها در کشور نه حلبی‌آبادی دیده می‌شود و نه کپرنشین.

خسروی تاکید کرد: با روندی که در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و اجرای طرح مسکن‌مهر در پیش گرفته‌ایم، تصور نمی‌کنم باز هم به این نقطه برسیم.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    111 0
    يعني الان خانه دار شدن رويا نيست ؟
    • lمسعود IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
      35 0
      خیلی جالبه بعد از گذشت 32 سال هنوزم الان رو با اون دوران قیاس میکنند .. برید ببینید 32 سال پیش ترکیه ومالزی و امارات و و و و .... کجا بودن والان کجا هستن .!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    53 0
    بایدم بشه، وظیفتونه که بهتر بشه.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    99 0
    ميشه بگي اين همه كارمند قبل از انقلاب چطور تونستن با حقوق كارمندي به روياي داشتن خانه ويلايي برسن ؟ آيا كارمندا و كارگراي الان ميتونن به اين رويا برسن؟؟؟؟؟؟ الان روياي ما اينه كه مسئولين راست گو باشن آقاي رئيس
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    89 0
    والا بابای بنده راننده کامیونت گچ و آهک و استوار بازنشسته بود و الان هم 400 متر خانه ویلایی داره. من که دکتر این مملکت هستم اصلا خانه دارشدن در مخیله ام نمی گنجد.
  • بدون نام ES ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    63 0
    به رئیس اتحادیه بفرمایید که الان با 40 میلیون تومن میشه خونه خرید در تهران
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    42 0
    والا تا اونجایی که ما میبینیم قبل انقلاب یه کارمند ساده میتونست یه خانه 140 متری بخره. واقعا که
  • کاربر IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    43 0
    اون موقع رویا بود ، حالا محال !!!
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    26 0
    جالبه!!!!!! فکر کنم 35 سال هم از اون زمان گذشته .
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    33 0
    اقا ببخشید حتما شوخی کرده به دل نگیرید
  • امیر IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    42 0
    آقای رئیس اتحادیه املاک: خبر داری که 40 سال پیش آمریکا چگونه بوده است؟ این چه حرفیه می زنید آخه!!! از انقلاب تا الان 34 سال تقریباً می گذرد، این همه برج و بارو درست شده و شهرها پیشرفتهای طولی و عرضی کیلومتری داشته اند!!!! باز هم اینها باید فروخته نمی شد!!! در ثانی با حقوق شما و امثال شما کار ندارم، ولی با حقوق یک تحصیلکرده با 20 سر عائله، اگر هم ماهی یک میلیون تومان حقوق داشته باشد و فقط هوا بخورد و مانند انسانهای قبل از تاریخ لباس بپوشد، نزدیک به 10 سال طول می کشد که یک خانه با متراژ 50 متر در یک محله متوسط تهران بخرد!!! تازه اگر تورم را تا 10 سال آینده صفر در نظر بگیریم!!!! آیا به نظر شما خانه خریدن برای یک انسان سالم در شرایط فعلی جامعه رویا نیست!!!!!!!! کمی انصاف داشته باش آقای رئیس!!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    42 0
    مادر من با حقوق معلمی در عرض جند سال برای ما در شهرک فرهنگیان - بلوار استاد معین خانه خرید الان من مهندس بعد از 15 سال نمی توانم خانه اجاره کنم!!!! من نمی فهمم چرا به این راحتی خلاف واقعیت صحبت میکنند.
  • ممد IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    40 0
    آقای عزیز مردم شعور دارن،یه حرفی نزنین که مضحکه بشید. الان خونه خریدن تووو تهران که هیچ ، اجاره کردنش هم واسه جوونا رویا شده تقریبا
  • محمد US ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    36 0
    پدر بنده یک درجه دار ساده شهربانی بود در 27 سالگی ازدواج در 28 سالگی صاحب فرزند اول شد و یک زمین 100 متری خرید و در 29 سالگی وارد خانه اش شد و 6 فرزند بزرگ کرد و به دانشگاه فرستاد ولی من مهندس برق با وجود اینکه موقعیت شغلیم هم بد نیست الان 31 سالمه و 3 سال ازدواج کردم رویای یک آپارتمان 40 متری که دارم هیچ حالا حالا هم به ذهنم نمیرسه بچه دار بشم.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    35 0
    این اقای رئیس از اجاره بها هم خبر نداره چه برسه به قیمت خونه ودرامدها و...شایدم خودشو قبل انقلاب رویای خونه دار شدن داشتن وبعد انقلاب خونه خریدن
  • الف IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    29 0
    با سلام پدر خدابیامرز اینجانب هم کارگر شرکت واحد بود 100 متر خونه داشت من الان به زیر پله هم نمی اندیشم.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    38 0
    امام حسین (ع) : اگر دین ندارید آزاده باشید . پدر من یک فرد کاملا بی سواد واز کارگران شهرداری منطقه 15 بود .در سال 54 با هفت سر عائله در 20 متری منصور ( پائین تر از میدان خراسان ) یک باب منزل با زیر بنای 72 متر با کمک وام بانکی خریداری کرد خدا وکیلی من با مدرک لیسانس با سابقه کار 15 ساله هنوز قادر نیستم در همون حلبی آباد شما یک منزل 60 متری تهیه کنم .انصاف هم خوب چیزیه .
  • محمد رحمانی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    4 42
    من 27 سالمه تقریبا زمانیکه 9 یا 10 سالم بود تعداد انگشت شماری از اقوام دور و نزدیکمان صاحب خانه بودند ولی الان تعداد انگشت شماری مستاجر هستند ... ولی از گرانی بی رویه خانه نباید غافل شد هنوز خانواده هایی هستند که هنوز در خانه اجاره ای زندگی می کنند ...
    • بدون نام US ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      10 0
      من نمی دونم چطور تونستند پول خانه دار شدن را جور کنند،به ما هم بگو تا یاد بگیریم
  • هموطن US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    39 0
    توجه آقاي رئيس اتحاديه املاك را به خاطره خانه دار شدن شهيد رجايي در همان دوران رژيم ستم شاهي جلب مي كنم. شهيد رجايي در اين خاطره توضيح مي دهد كه چگونه قبل از انقلاب به عنوان يك معلم با يك سال سابقه كار و پس انداز حقوقش و اخذ 2 هزار تومان وام از بانك توانسته است خانه اي 90 متري (و نه آپارتمان) را در نارمك به مبلغ 11 هزار تومان خريداري كند.
  • نریمان IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    21 0
    یکی از این رویا مندها آقای عسگراولادی هست که درخاطراتش گفته قبل انقلاب با شاگردی آجیل فروشی 2 تا خانه خریده که امروز ارزش هر کدام شده بالغ بر میلیارد خداییش خوابین یا خودتان را به خواب زدین من با 17 سال سابقه کارمهندسی از پس اجاره خانه هم به زحمت برمیام
  • علي IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    22 0
    جناب به كوره هاي آجر پزي خاتون آباد-خاورشهر- قرچك و ديگر شهرهاي ايران سري بزنيد از هزار تا حلبي آباد هم بدتر است لطف كنين انجوري از روي شكم سيري نظر ندين - تشكر مي كنم
  • رضا IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    17 0
    پدر من سال 55 میتونست 500 هزار تومان وام مسکن بگیره که به خاطر افکار انقلابی و نگاه به همون کپرنشین ها نگرفت. دوستانش گرفتن و همون موقع علاوه بر خرید یه خونه ویلایی تو پاسداران، یه پیکان صفر هم خریدن. حالا پدر من بعد از 44 سال سابقه کاری، از پس خرید یه خونه 100 متری تو یه منطقه متوسط هم به زور بر میاد. ما که باید بریم جلو بوق بزنیم! در ضمن، حلبی آباد دیگه اون شکلی و همون جا نیست! ولی بگین تشریف بیارن می بریمشون جاهایی از حلبی آباد بدتر و شرایط زندگی از کپرنشینی بدتر رو مشاهده کنن.
  • بدون نام IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    21 0
    پدرخدا بیامرز من،کارمند دون پایه دولت در زمان رژیم ستمشاهی با 1500 تومن صاحب یک خونه 250 متری ویلایی شد،الان من با 250میلیون تومن یک آپارتمان 70متری نمیتونم بخرم
  • بدون نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    16 0
    لطفا رییس اتحادیه املاک در مقام دفاع از گفته خود بیانیه ای صادر فرمایند
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    9 1
    اين همه خانه كه الان در ستارخان و شهر ارا وسعادت اباد مي كوبند و مي سازند و بناگاه هاي معاملاتي سود كلان مي برن صاحب كارگر و كارمند دارند و 40 سال پيش خريده اند .ثانيا مگه اين اقا هموني نيست كه گفته بود سه در صد حق العمل بدن به بنگاه بابت 10 دقيقه معامله .بعد هم الان ميكنه كه اجاره نامه دستي قبول نيست .برويد تو بنگاه سالي 15 روز اجاره باج بدهيد .
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    19 0
    فقط خونه خریدن رویاست! به خدا اجاره کردن خونه خوبم رویایی دست نیافتنی تر از خریدنش شده! ما با 20میلیون تومان خونه رهن کرده بودیم (پارسال)، دیروز صاحب خونه گفته 400هزار تومنم باید اجاره بدی!!!!!!!!!! مگه چقدر به حقوق ما اضافه شده! این مملکت قانون نداره؟ کسی نیست به داد ما برسه؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    15 0
    این یک نمونشه بقیه شون هم همینطورند که از حال ملت خبر ندارن...
  • بدون نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    17 0
    خجالت بکش
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    15 0
    lاقاي رءيس املاك يوسف اباد متعلق به شماست ولي در اين املاك خارج از تعرفه كمسيون دريافت ميشود اخه انصاف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام US ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    13 0
    اره الان اجاره کردن خانه رویا شده
  • بدون نام IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    10 0
    بیدارش کنید کمی بهش تاریخ و جغرافیا و ریاضی یادش بدهید