پانا نوشت:

عباس‌احمد آخوندی اظهار داشت: با توجه به این‌که مسکن‌مهر به تقاضای گروه خاصی از جامعه مربوط می‌شود، بخش زیاد تقاضا را باید بازار مسکن تامین کند.

وی با پیش‌بینی روند رو به رشد تقاضا برای مسکن، عنوان کرد: به علت اختصاص بیشترین منابع مالی به مسکن‌مهر، در حال حاضر تامین مالی و نیز قدرت خرید مردم با مشکل روبه‌رو است.

وزیر اسبق مسکن و شهرسازی با اشاره به افزایش نرخ مصالح ساختمانی و دستمزد نیروی انسانی، تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم برخلاف سخنان مطرح شده از تثبیت بازار، قیمت مسکن افزایش می‌یابد.

آخوندی خاطرنشان کرد: بالا رفتن قدرت خرید مردم باعث می‌شود که بخش مسکن با تحرک روبه‌رو شود و برای این منظور باید تولید افزایش یابد.

وی با اشاره تغییر ساختار خانواده و تاثیر آن روی بخش مسکن، گفت: هم‌اکنون تقاضای خانواده‌های تک‌نفره برای مسکن در تهران و کلانشهرها به‌شدت روند رو به رشد را طی می‌کند که دلیل آن، بالا رفتن آمار طلاق است.

وزیر اسبق مسکن و شهرسازی متذکر شد: افزایش آمار طلاق نقش بسیاری در به هم زدن بازار عرضه و تقاضا و بالا رفتن نرخ‌ها در آپارتمان‌های کوچک دارد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    31 5
    "بالا رفتن قدرت خرید مردم باعث می‌شود که بخش مسکن با تحرک روبه‌رو شود و برای این منظور باید تولید افزایش یابد." آخر قدرت خرید مردم بالا رفته یا پایین آمده!!!! برای اثبات تئوری ظاهرا میشه پیش فرضها را تغییر داد!
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    9 0
    صادقیه بهای تمام شده ساخت متری 500 هزار باشه چطور فروش هر متر میشه سه میلیون و سیصد هزار تومان
  • سام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    6 0
    یک زمین 500 متری سال 88 به مبلغ یک میلیاردو چهار صد میلیون خریداری شود و 5 طبقه مسکونی و دو طبقه پارکینگ و هر طبقه 300 متر (32 واحد) و کلاً یک میلیاردو صد میلیون هزینه کند و سال 90 قیمت هر متر فروش سه میلیون دویست باشه بهاری کا فروش میشو د چهار میلیاردو هشتصد بعبارتی دو میلیاردو سیصد میلیون سود؟ پرتقال فروش؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    2 0
    چرا شایعه نیندازیم مسکن ارزان می شود ؟ همیشه باید گفت گرانی تا گرانتر شود یک ماه است که قیمت مسکن در اندیشه شهریار را می گیرم پایین تر آمده اما خریدار کجاست همه مگس میپرانند و آمار حدود 20 ملک نوساز و چندسال ساخت با بهترین امکانات را گرفته ام اما هنوز فروخته نشده است شما بگویید چرا ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • حبیب IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    1 0
    به نظر اینجانب بعد از1 5 تما م مسکن ها ارزان خواهد شد
  • دانش IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    0 0
    اگر حقوق یک کارمند 15درصد افزایش پیدا کند در حدود ماهی 50 تا 80 هزار میشود بعلارتی در سال 91 حراکثر 900 هزار تومان در آمد کسب میکند. در حالی که قیمت مسکن طی سال 90 متری 900 هزار تومان افزایش یافت پس برای این افزایش کارمند باید 70 سال کارکند تا افزایش سال 90 جبران شود البته تا آن زمان بهتره بره بهشت زهرا بخره تا ضرر نکنه. کسی شایعه گرانی براه می اندازد که خودش سود می برد. شما بیاید وزیر بشید ببینیم چیکار میکنید؟؟؟