۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷

برگزارکنندگان المپیک 2012 لندن به ساکنان برخی از محلات همسایه پارک المپیک لندن اعلام کرده‌اند که ممکن است در طی بازی‌ها از بام خانه‌های آنها برای استقرار موشک‌های ضدهوایی استفاده شود.

محمود حاج‌زمان: برگزارکنندگان المپیک 2012 بار دیگر از شهروندان عادی لندن خواسته‌اند که در برنامه دفاعی شهر برای المپیک شرکت کنند. محله Bow Quarter محله‌ای در شرق لندن است که جمعیت ساکن اطراف آن را خانواده‌های جوان و مغازه‌داران تشکیل می‌دهند، اما تابستان امسال ممکن است تعدادی همسایه یونیفرم‌پوش نظامی نیز به این محله اضافه شود. چند روز قبل، وزارت دفاع انگلستان به ساکنان این محله و تعدادی دیگر از محلات همسایه پارک المپیک لندن اعلام کرد که ممکن است خانه‌های آنها برای استقرار باتری‌های ولتاژ بالای موشک‌های زمین به هوا استفاده شود. به عبارت دیگر، قرار است که لندنی‌ها میزبان موشک‌های ضدهوایی بر بام خانه‌های خود باشند.
به گزارش پاپ‌ساینس، عملیات امنیتی لندن برای بازی‌ها (که از 27 جولای تا 12 آگوست / 6 تا 12 مرداد اجرا خواهد شد) بسیار ویژه است، و نظامیان نقش اصلی را در کنار پلیس و سایر افسران امنیتی ایفا می‌کنند. وزیر دفاع انگلستان اخیرا تایید کرده است که حدود 13500 نظامی، 2 کشتی جنگی، جنگنده‌های جت تایفون، گروه‌های خنثی‌سازی مواد منفجره و بالگردهای جنگی طی بازی‌های المپیک در سراسر کشور مستقر خواهند شد. اما نظامی‌سازی سقف خانه‌ها برای ساکنان آن یک غافلگیری محض به شمار می‌رود؛ کسانی که از طریق نامه مطلع شده‌اند که امکان دارد حدود 10 سرباز و مجموعه متنوعی از سخت‌افزارها برای مدت دو ماه بر بالای سر آنها و روی سقف ساختمان‌های آنها مستقر شوند.

بر اساس گزارش‌ها، به احتمال زیاد از میان کاندیداهای مختلف نهایتا محله Bow Quarter انتخاب خواهد شد. همچنین قرار است که وزیر دفاع انگلستان این هفته آزمایش‌های زنده‌ای را (البته با استفاده از موشک‌های مصنوعی) رهبری کند تا مشخص شود که آیا شبکه کنترل و فرماندهی پیشنهادی برای موشک‌های ولتاژ بالا (HVM) واقعا می‌توانند طی بازی‌های المپیک، با تهدیدات هوایی ارتفاع پایین در فضای هوایی انگلستان مقابله کنند یا خیر.
اگر در طی برگزاری بازی‌ها هر گونه تهدید هوایی بر فراز پارک المپیک پدیدار شود، وزیر دفاع انگلستان انتظار دارد که سیستم HVM آخرین خط دفاعی در مقابل آن باشد. فارغ از هر اتفاقی که شاید هیچ گاه هم رخ ندهد، این مساله یک یادآوری رک و صریح است که المپیک، امروزه دیگر تنها بازی و سرگرمی نیست.
 53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    40 4
    دز زمان جنگ من به یاد دارم که پشت بام مساجد و مدارس و اینطور اماکن برای نصب توپ ضد هوایی مورد استفاده قرار میگرفت. صحبت امنیت است آن هم امنیت یک کشور و کلی مهمان.
    • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
      6 7
      پسرم اول بگو چندسالته ؟ دوماً عزیز دل برادر با شلیک توپ ضدهوایی بر بام یک خانه کل خانه ویران میشه ؟
    • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      2 1
      با توپ ضد هوایی که نمیشه وشک رو زد.اینا موشک های ضد موشکه بالام جان!!!