معاون مشمولان وامور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان غایب سربازی چنانچه تا سوم خرداد ماه سال جاری خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) معرفی کنند تنبیهات اضافه خدمت مقرر در قانون شامل آنان نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ سرهنگ محمد رضا اكبر حلوايي  گفت: "در اصلاح قانون خدمت وظيفه عمومي توجه اي ويژه به خانواده هاي مددجوي تحت پوشش كميته امداد حضرت امام خميني (ره) وبهزيستي شده است به نحوي كه يكي از فرزندان ذكور مادران فاقد همسرتحت پوشش كميته امداد وبهزيستي وهمچنين تنها پسرخانواده هايي كه حداقل داراي سه دختر بوده وتحت پوشش كميته امداد يا بهزيستي باشند از خدمت دوره ضرورت معاف مي شوند ."

به گفته او علاوه بر این، همچنين مشمولاني كه با بانوان معلول ازدواج مي كنند نيز با درخواست بهزيستي وتاييد معلوليت در شوراي پزشكي وظيفه عمومي تا مدت5 سال از تاريخ ثبت عقد از معافيت موقت استفاده و در پايان 5سال معافيت دائم اخذ مي كنند.

او معافيت ديگر مددجويان تحت پوشش بهزيستي را درباره آن دسته از مشمولاني عنوان كرد كه فرزند معلول دارند و با درخواست بهزيستي استان و تاييد معلوليت در شوراي پزشكي وظيفه عمومي اينگونه مشمولان نيز از معافيت دائم برخوردار مي شوند.

سرهنگ حلوايي درباره امكان بخشودگي غيبت مشمولان تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي هم گفت: صرفا تحت پوشش نهادهاي حمايتي قرار داشتن مجوزي براي بخشودگي غيبت مشمولان غايب نيست و به جز تسهيلات بيان شده و همچنين كاهش تعرفه هاي مربوط به صدور كارت معافيت اينگونه مشمولان امتياز ديگري براي مشمولاني كه تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي هستند، در نظر گرفته نشده است."

او گفت: "مشمولان غايب اعم از كساني كه تحت پوشش سازمان هاي مذكور قرار دارند و ساير مشمولان چنانچه تا سوم خرداد ماه سال چاري خود را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس +10) معرفي کنند تنبيهات اضافه خدمت مقرر در قانون شامل آنان نخواهد شد."

گفتنی است دیروز خبری منتشر شد با این تیتر غیبت سربازان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بخشیده نمی شود. سازمان وظیفه عمومی ناجا چنین چیزی را رد کرد و اعلام کرد تمام مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مانند دیگر مشمولان می توانند از مهلت بخشودگی اضافه خدمت سربازان غایب استفاده کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غایب IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    28 1
    فرصت 20ماهه یا20 ساله هم بدید خدمت نمیرم
    • بدون نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
      9 0
      آفرین
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    18 0
    خبرانلاین هفته قبل تعطیلی بود این هفته چی؟پس مصاحبه با سردار صدر سادات چی شد.
    • بدون نام CA ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      4 0
      خبر آنلاینم تنش به تن مسئولین نظام وظیفه خورده!
  • قاسم A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    19 0
    باید یه فیلم کمدی از نظام وظیفه درست کرد هر روز دارن قانون عوض میکنن قول میدم پر فروش ترین فیلم سال میشه...
  • محمدی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    3 15
    ضمن تشکر از شما میخواستم بپرسم مگر قانون برای افراد مختلف فرق میکند عده ای از خدمت فرار کرده ویا خدمت نکرده اند آیا قانون برای مراکز بکارگیری افراد خدمت نکرد فرق می کند شما در نظام وظیفه با قاطعیت با متخلفان برخورد نمی کنید این اقدام یک تبعیض آشکار از قوانین است هر روز بر تعداد افراد ااینگونه افزود می شود و شما هم مقصر هستید که یک طرفه قانون را به اجرا در می آورید پس فرق بین افراد خدمت کرده و نکرده چیست که هردوی اهنا به یک چشم دیده می شوند
    • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      11 0
      منم تا 100 سال دیگه خدمت نمیرم معافی هم نمیخوام کارم دارم خیلی هم راضیم حالا فرقشو فهمیدی؟
  • هومان IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    3 0
    دوستان منم یکی هستم مثل شما. این 21 ماه و حذف معافیتها یک طرف. نمیدونم دفترچه 91 خوندین یا نه؟ تو بخش معافیت تحصیلی یه تبصره گذاشتن که هضمش واقع سخته.! نوشتن" سربازان در حین خدمت وظیفه چنانچه حداکثر ظرف مدت یکسال از تاریخ فراغت قبلی در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند برای ادامه تحصیل ترخیص میشوند" واقعا این انصافه؟ یکی تو سربازی بشینه با سختی های زیاد درس بخونه اگه فرضا بعد گذشتن بیش از یک سال از فارغ التحصیلی مقطع قبلی قبول بشه نمیذارن ثبت نام کنه!!؟ از طرفی میگن واسه معرفی یکسال وقت دارین. این دوتا قانون با هم در تناقضه. اگه کسی اطلاعی داره لطفا کمک کنه . من خودم واسه کنکور دکترا میخواستم سال بعد در حین خدمت آماده شم. با این حساب همه چی تعطیل. اگه میشه یه خورده منصفانه قانون بذارین.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    14 0
    گروه جامعه،قرار بود مصاحبه ای با سردار صدرالسادات داشته باشید اما بعد از دو هفته مثل اینکه اشتباه کردیم، مصاحبه ای در کار نیست. 3 حالت بیشتر نداره: 1- یا ایشون به شما قول صد در صد داده بودند ولی الآن دیگه امکان مصاحبه براشون نیست و یا اینکه فعلاً نمی خوان مصاحبه کنند که در این صورت شما می تونستید و یا می تونید تو سایتتون بنویسید که فعلاً این مصاحبه امکان نداره انجام بشه. 2- یا ایشون به شما قول صد در صد نداده بودند ولی شما بر اساس یک احتمال خبر مصاحبه رو گذاشتین رو سایت که برای خبرگزاری رسمی مثل شما خیلی بده بر اساس حدس و گمان مطلب بذاره و خوانندگان سایتشو دو هفته معطل کنه. 3- یا اینکه اصلاً از اول مصاحبه ای در کار نبوده (که امیدوارم این طور نبوده باشه) که در این صورت... هیچی! خودتون می دونید
    • گروه جامعه IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
      8 1
      کاربرگرامی،از تاخیر در انجام گفتگو پوزش می خواهیم. سردار صدرالسادات قول قطعی برای انجام گفتگو داده اند. اما به دلیل مشغله کاری ایشان، فرصت انجام گفتگو در دو هفته گذشته مهیا نشد. خبرآنلاین پیگیر این گفتگو است.
  • بدون نام ES ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    13 0
    اقا تکیف این کسری تحصیلات دانشگاهی چی شد چرا رسیدگی نمیکنه نظام وظیفه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا گفته های سردار موسی کمالی که در دی ماه سال 90 گفتن سال 92 خدمت سربازی تغییر خواهد کرد عمل نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرااااااااااااااااااااااااااااا چرااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه چرا به فکر جوونا نیستن به خدااا ..خدام که اصلا کاری نمیکنه ..هیچ مسئولیم به فکر قشر تحصیلکرده نیست مثل اینکه متاسفم واسه خودم و هر چی جوان تحصیلکرده که داره حقشون ضایع میشه