معاون سازمان وظیفه عمومی گفت:در مقررات به مددجویان ، معافیت های قابل توجه ای برای فرزندان ذکور خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرآنلاین سرهنگ محمد رضا اکبرحلوایی بیان داشت: در اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی توجه ویژه ای به خانواده های مددجوی تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی شده است به نحوی که یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی و همچنین تنها پسر خانواده هایی که حداقل دارای سه دختر بوده و تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.
وی افزود: علاوه بر معافیت های ذکر شده همچنین مشمولانی که با بانوان معلول ازدواج می کنند نیز با درخواست بهزستی و تایید معلولیت در شورای پزشکی وظیفه عمومی تا مدت 5 سال از تاریخ ثبت عقد از معافیت موقت استفاده و در پایان 5 سال معافیت دائم اخذ می کنند.
این مقام مسئول معافیت دیگر مددجویان تحت پوشش بهزیستی را درخصوص آن دسته از مشمولانی عنوان کرد که دارای فرزند معلول هستند و با در خواست بهزیستی استان و تایید معلولیت در شورای پزشکی وظیفه عمومی اینگونه مشمولان نیز از معافیت دائم برخوردار می شوند.
سرهنگ حلوایی در خصوص امکان بخشودگی غیبت مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اظهارداشت : صرفا تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار داشتن مجوزی برای بخشودگی غیبت مشمولان غایب نیست و به جز تسهیلات بیان شده و همچنین کاهش تعرفه های مربوط به صدور کارت معافیت اینگونه مشمولان امتیاز دیگری برای مشمولانی که تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی می باشند در نظر گرفته نشده است.
وی اظهار داشت: مشمولان غایب اعم از کسانی که تحت پوشش سازمانهای مذکور قرار دارند و سایر مشمولان چنانچه تا سوم خرداد ماه سال جار ی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) معرفی کنند تنبیهات اضافه خدمت مقرر در قانون شامل انان نخواهد شد.
45232

 


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    9 2
    چرا تمام قوانین جامعه رو به ضرر مردم دارید میچینید ؟
  • بدون نام IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    6 0
    ما که معاف شدیم دم نظام وظیفه گرم چون واقعا" احتیاج داشتم.
  • هادی US ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    4 0
    پس قاونون حمایت از معلولین چی شد؟قانونی که یکی از فرزندای معلولین معاف میشه هست ؟نیست؟ از مسولین محترم سایت میخوام لطف کنن و در صورت اطلاع جواب بدن
    • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
      2 1
      داخل دفترچه جدید که چاپ شده این قانون هنوز وجود داره تا دیر نشده بجنب
  • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    11 4
    خبر انلاین قرار بود مصاحبه ای با رئیس نظام وظیفه داشته باشه اما انگار ما رو سرکار گذاشته
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    0 5
    سلام برادرمن بابام فوت کرده و مادرم ازدواج کرده منم تنها زندگی میکنم بردار و خواهرهام هم ازدواج کردن من چه کنم آخه بهم معافیت میدن یا نه؟
  • علي IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    1 0
    سلام و خسته نباشيد ، مادر اينجانب تحت پوشش كميته امداد هستش ، الان سه سال هستش كه پيگير كارهاي معافيت هستم به اين دليل كه مادر و پدر من به صورت عقد موقت در سال هفتاد بودند و عقد موقت به پايان رسيده است ،به گفته سازمان نظام وظيفه مشكلي نيست ولي چون در قانون چيزي ذكر نشده است بنده رو سه سال هستش جوابي قانع كننده نميگيرم حتي برگه ي عقد موقت و.... موجود هستش و علت تحت پوشش مادر خانواده طلاق ميباشد لطفا كمك كنيد