۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲

شرق نوشت:

یارژان کازیخانف وزیر امور خارجه قزاقستان از ساشا بارون کوهن به دلیل ایفای نقش اصلی فیلم بورات تشکر کرده، چراکه بعد از اکران این فیلم وضعیت توریست قزاقستان به مراتب بهتر از قبل شده است.
کازیخانف در یکی از اظهار نظرهایش گفته که بعد از اکران فیلم بورات آمار کسانی که برای گرفتن ویزای قزاقستان اقدام کرده‌اند 10 برابر رشد داشته که این موفقیت بزرگی برای این کشور است.

بورات در سال 2006 اکران شد و داستان یک گزارشگر تلویزیونی قزاق در آمریکا و اتفاقات خنده‌داری که برای او رخ داده را روایت می‌کند. زمان اکران بورات بسیاری از سیاستمداران و چهره‌های دیگر قزاقستانی در برابر آن موضع گرفتند و مدعی شدند که این فیلم آبروی کشورشان را می‌برد اما اکران بورات تحت تاثیر این مسایل قرار نگرفت.
داستان زمانی جالب شد که ماه قبل و در مسابقات تیراندازی کویت، مقامات برگزار‌کننده به جای پخش سرود ملی اصلی قزاقستان، به اشتباه سرودی را که در فیلم بورات خوانده شده بود، پخش کردند تا مقامات این کشور به ورزشکاران‌شان هشدار دهند که در بازی‌های المپیک لندن از درستی سرود ملی کشورشان مطمئن شوند و بعد روی سکو بروند. این دستورالعمل برای تمام سفارت‌های قزاقستان در کشورهای مختلف فرستاده شده تا آنها به اشتباه سرود پخش شده در فیلم بورات را به عنوان سرود ملی کشورشان نخوانند.
57301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    13 1
    موضوع فیلم یکم فرق داره ها!
  • ويدا IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    15 7
    بورات رو حتما ببينين و كروكر بخندين.