کاپیتان جنجالی سال اواخر دهه 70 پرسپولیس از علی کریمی انتقاد می کند که چرا با تیم به تبریز نرفته است.

کاوه علی اسماعیلی :"در مورد پرسپولیس صحبت می کنیم نه یک تیم محلی. نمی دونم چرا همه سکوت کردن و از هیچ کس صدایی در نمی آد اما من با همه فرق دارم. رفتم سوپر مارکت، طرف تا تونست به پرسپولیس توهین کرد من هم بهش گفتم در مورد کدوم پرسپولیس حرف می زنی؟ الان مگه چیزی از پرسپولیس باقی مونده؟" بهروز رهبری فرد دوباره با خبرورزشی مصاحبه کرد تا صدای اعتراضش را به گوش همه برساند. بدون هیچ مقدمه ای حرف های بهروز را بخوانید:
**قبل از هر چیز باید از استیلی پرسید خداوکیلی روی چه معیاری تیم را در ابتدای فصل بستی؟ او باید بیاید و توضیح دهد در ذهنش چه می گذشت که این بلا را بر سر پرسپولیس آورد؟ او یکی از مقصران اصلی این وضعیت اسفناک است.
**در نیم فصل اول، دعا می کردم مصطفی دنیزلی به ایران بیاید و دیدید که با وجود او پرسپولیس توانست در
آسیا کارهای بزرگی انجام دهد اما با این قضیه که می گوید لیگ را رها کردیم و چسبیده ایم به رقابت های آسیایی، کاملا مخالفم. چرا باید این طور باشد؟ پرسپولیس در هر بازی باید برای برد به زمین برود. باید نتیجه بگیرد. دوستانه، تدارکاتی، حذفی، آسیایی و لیگ. همه جا باید قهرمان و مدعی باشیم. هیچ معنایی نمی دهد که ما بگوییم پرسپولیس در لیگ شانسی ندارد پس هر نتیجه ای که رقم خورد، مهم نیست. پرسپولیس بی جا کرده لیگ را بی خیال شود!
**دنیزلی باید یقه علی کریمی را بگیرد و بپرسد چرا به تبریز نرفت؟ مگر بازیکن می تواند بگوید من دلم نمی خواهد بازی کنم؟ کریمی از جمله معدود بازیکنان موثر پرسپولیس است که باید در همه حال، در خدمت تیم باشد، آن وقت به چه حقی به تبریز نمی رود؟
**رویانیان هم زیادی به برخی از بازیکنان تیم "رو" می دهد. او مثل پدری است که بچه هایش را مدام لوس می کند و این مساله به تیم ضربه می زند. مدیرعامل پرسپولیس باید به خاطر این نتایج، بازیکنان را به رگبار ببندد! ما بدبخت ترین پرسپولیس تاریخ را می بینیم. تیمی که کمترین بازیکن تاثیرگذار را دارد و هیچ راهی برای موفقیت پیش روی خود نمی بیند.
**من یک پرسپولیسی دو آتشه هستم و با هواداران استقلال هم کری می خوانم ولی این تیم آبروی مرا هم برده. یک نفر مثل ایمون زاید می شود بت هواداران ولی می بینید که در سه بازی گذشته مقابل الغرافه، سایپا و تراکتورسازی 6 موقعیت صد در صد را به گل بدل نکرد. این بازیکن چرا باید در ایران بماند، فقط به این خاطر که سه گل به استقلال زده؟
**بعد از بازی با الغرافه، علی کریمی مصاحبه کرد و تیم را به هم ریخت. برایم جای سوال است که چرا هیچ بازیکنی از پرسپولیس سینه سپر نکرد و نگفت کریمی چرا باید علیه همبازیش حرف بزند؟ جایگاه کریمی مشخص است و جایگاه سرمربی هم کاملا مشخص. کسی که در پرسپولیس یا استقلال بازی می کند باید کمی شجاعت داشته باشد ولی من در خیلی از این بازیکنان، شجاعت را نمی بینم.
**رویانیان باید از فتح الله زاده یاد بگیرد. او وقتی متوجه شد مجتبی جباری به خاطر حضور جاسم کرار دلگیر شده، این عراقی را یک ساعته اخراج کرد. اگر حرف های کریمی درست بود و رونیان حق را به او داده، باید باشگاه بازیکن مورد نظر کریمی را اخراج می کرد نه اینکه کار به اینجا برسد. من همه جوانب را در نظر می گیرم.
**وقتی زمان ما پرسپولیس می باخت، دوساعت تمام در رختکن می ماندیم و علی پروین با عصبانیت هر چه دلش می خواست بارمان می کرد ولی حالا بازیکنان بعد از اینکه 4 گل می خورند، به رختکن می روند، دوش می گیرند، موهای شان را ژل می زنند و مقابل دوربین های تلویزیونی قیافه می گیرند! واقعا خوش به سعادت شان که این تفکر را دارند.
**این قدر بدم می آید بعد از هر باخت بازیکنان می گویند بازی بعدی جبران می کنیم! یعنی چی؟ نباید می باختید که بخواهید جبران کنید. 4گل می خورند، یک مساوی می گیرند و می گویند خدا را شکر، آن 4 گل جبران شد!
**یک روز حمید درخشان به من گفت شنیده ام بچه محل تان خیلی خوب بازی می کند دستش را بگیر و بیاور به پرسپولیس. من هم از فردای آن روز مهدی مهدوی کیا را پرسپولیسی کردم. او یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ماست ولی دیگر فوتبالش تمام شده، من از او می خواهم قبل از آن که خراب شود، خداحافظی کند.
**امروز و همین لحظه بزرگ ترین آرزویم این است که پرسپولیس الهلال را شکست دهد. باید هم همین طور باشد. این الهلال شکستنی است. اگر می خواهند گذشته را جبران کنند، باید الهلال را در تهران ببرند. کار سختی هم نیست چون قدرت الهلال، واقعا کم شده و پیروزی مقابل این تیم با حضور علی کریمی، مهرداد پولادی، حمیدرضا علی عسگری، غلامرضا رضایی و آودوکیچ اصلا کار سختی نیست. کار سخت را ما انجام دادیم که با حسن خانمحمدی و رضا جباری توانستیم الهلال که رسما تیم ملی عربستان بود را شکست دهیم. البته آن روز زمین بسیار خراب بود وگرنه الهلال عمرا به ما نمی باخت!
**امروز، آن روزی نیست که رویانیان از علی پروین بخواهد به داد پرسپولیس برسد. از یک طرف، علی پروین دیگر حوصله سابق را ندارد و از طرف دیگر رفاقتی بین بازیکنان نیست. در زمین بازی، به یکدیگر پاس هم نمی دهند ، چه توقعی از این بازیکنان باید داشت؟ حرف آخر اینکه مصطفی دنیزلی یک آدم حرفه ایست. او باید نصف تیم را بیرون بریزد و تیمی جوان بسازد. این تنها راه نرفتن پرسپولیس به لیگ یک است.
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =