فارس نوشت:

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد، در مورد ارز دانشجویان گفت: دانشجویانی که از سوی وزارت علوم معرفی شوند به فوریت ارز مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.
 محمود بهمنی با بیان اینکه در حال حاضر ارز به قیمت 1226 تومان در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد، افزود: وارد کنندگان چنانچه ثبت سفارش از وزارت بازرگانی گرفته و به بانک‌ها مراجعه کنند هر میزان ارز که نیاز داشته باشند در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی درباره اقدامات بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز گفت: امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد، اما آنچه مسلم است این است که مدیریتی شناور بر نرخ ارز حاکم بوده و بر این اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

بهمنی درباره نوسان نرخ ارز گفت: بعد از نوسان‌های زیادی که در نرخ ارز شاهد بودیم با اقدامات صورت گرفته قیمت آن کاهش یافته و روند نزولی را طی می‌کند.

وی درباره تامین ارز مورد نیاز دانشجویان تصریح کرد: در این زمینه مذاکرات لازم با وزرات علوم و تحقیقات انجام شده و دانشجویان برای تامین ارز خود مشکلی نخواهند داشت.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: طی مذاکراتی که با وزارت علوم و تحقیقات داشته‌ایم دانشجویانی که از سوی وزارت علوم معرفی شوند به فوریت ارز مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    35 2
    همچین نوشتید آخرین خبر ارز دانشجویی که خواننده خیال میکنه این هم به سرنوشت سایر ارزها پیوسته
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    62 2
    خدا پدرت رابیامرزد که حرف راست زدی . از اول می گفتید نمی توانیم تثبیت کنیم. تعجب است که همه می دانند نمی شود اما بعضی با پررویی حرف دیگری می زنند.
  • هادی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    44 3
    الان 3 ماهه میگن هر وارد کننده ای میتواند از ارز دولتی استفاده کند .من واردکننده مواد اولیه صنعتی هستم (موادی که در خاورمیانه تولید نمیشود).یعد از 25 روز الافی در بانکهای مربوطه بالاجبار نهایتا ارز (دلار 1900 تومانی) حواله کردم برای وارداتم !!!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    37 3
    اینا همش حرفه ،فقط 140 قلم کالا امکان دریافت ارز دولتی دارند بقیه اجناس و مواد اولیه وارداتی با ارز آزاد وارد میشوند. یعنی فقط 140 قلم مواد اولیه و کالا ی وارداتی وجود داره؟
  • سعید IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    49 3
    آقای بهمنی ادبیات جالبی را در عرصه سکه و ارز بوجود آورده اند. از یک طرف 4 ماه است که دلار را به نرخ 1226 تومان تثبیت کرده و از طرف دیگر می گویند امکان تثبیت وجود ندارد و بایستی شناور باشد. لطفا ایشان فرهنگ لغات اقتصادی خود را در دسترس عموم قرار داده تا ما معنی تثبیت و شناور را از منظر ایشان بفهمیم
  • حمید IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    23 3
    آقا مگر یک قانون چند روز بقوت خود باقیست دلار که خرید و فروشش جرم بود حالا چجوری دولت آزاد میفروشه
  • عدالت IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    4 1
    همه چيز امكان دارد بهتر است بگوييد نمي خواهيم تثبيت كنيم مگر توليد كننده و عرضه كننده ارز و طلا كيست
  • ياحق IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    4 1
    بسمه تعالي نمي‌خواهيد آخه وقتي پولش زير زبونتون مزه ميکنه ديگه از خر شيطون پايين نمي‌آييد. تازه کلي از شرکت‌هاي دولتي ريختن تو بازار ارز جمع کردن تا نفروشن قيمت پايين نمي‌آيد.
  • بدون نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    7 1
    ارز رو بی خیال! بچسبید به سکه که قیمتش رو می یارن پائین ، می خرنش بعد یکی دو ماه دوباره می برن بالا می فروشن به مردم،
  • نیما IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    6 1
    اولا دلار 1226 به هرکسی نمیدهند و بعضی ها هم این دلار گرفته بعد طی کردن یکسری راوابط در بازار میفروشند و سود قارچی میکنند و از اینکه اقای بهمنی تصمیم گرفتن حرف راست بزنند از شون تشکر میکنم از خداوند طلب بخشش میکنم برای ایشان خداوند توبه پذیر است ولی باید نرخ ارز تکرنخی شود وگرنه فاتحه تولید ملی وکارگران تا اخر امسال خونده ست اقای بهمنی شما نمیتونید از افراد متخصص کمک بگیرید ما چه گناهی کردیم من کارگر هستم داریم بیکار میشیم از موقع 2نرخی شدن کارها کساد شده جواب خداراچی میدید از یکطرف همه چی خیلی گران شده واز طرفی داریم بیکار میشیم شب میشه غصه ام کاشکی میگم کاشکی کارمند میشدم از پول نفت حقوقم دولت میداد..بخاطر یارانه ها دیگه کسی با گرونی کاری نداره میدونی ملک و اجاره چقدر گرون شده..
  • بدون نام CA ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    9 1
    اقای بهمنی حباب و اینها تعطیل ؟ بنازم به این بانک مرکزی که با طبر به جون پول ملی افتاد افرین بر شما!