پرویز هادی آزادکار وزن 120 کیلو و حبیب‌الله اخلاقی فرنگی‌کار وزن 84 کیلوگرم کشورمان با قهرمانی در رقابت‌های کشتی گزینشی چین المپیکی شدند.

به گزارش خبرآنلاین؛هادی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم نوبویوشی آراکیدا از ژاپن را با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد. او در دور سوم فاسون بارو از آلبانی را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و برای حضور در فینال نیز دانیل رارس چینتوان از رومانی را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و سهمیه المپیک را کسب کرد.هادی در دیدار فینال به دلیل حاضر نشدن نیک ماتوهین از آلمان برنده اعلام شد و بر سکوی نخست ایستاد.
در رشته فرنگی و در وزن 84 کیلوگرم نیز حبیب‌الله اخلاقی توانست سهمیه المپیک را از آن خودش کند.اخلاقی در دور نخست لیونگ بک از سوئد را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و در دور دوم نیز تیگران ساهاکیان از ارمنستان را نیز با همین نتیجه مغلوب کرد. نماینده کشورمان در دور سوم با نتیجه 2 بر صفر از سد ملونین نمونوی از فرانسه گذشت و انتقام شکست مسابقات جهانی دانمارک را از این کشتی‌گیر گرفت. اخلاقی در نیمه‌نهایی نیز در سه تایم و با نتیجه 6 بر 4 ولادمیر گوگیشیدزه از گرجستان را شکست داد و با حضور در دیدار پایانی این وزن سهمیه المپیک 2012 لندن را نیز به‌دست آورد.اخلاقی در دیدار فینال نناد زوگاج از کرواسی را در دو تایم و با نتایج 3 بر صفر و 1یک بر صفر شکست داد و عنوان قهرمانی این وزن را از آن خود کرد.
 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =