چشم بادامی‌ها با یک شخصیت جدید به تلویزیون ایران می‌آیند تا شاید این بار هم بتوانند مخاطبان ایرانی را با خود همراه کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پس از «یانگوم» شخصیت محبوب سریال «جواهری درقصر» و «جومونگ» ، شخصیت اصلی سریال «افسانه جومونگ» کره‌ای‌ها این بار با یک سریال 60 قسمتی به شبکه سوم سیما می‌آیند. این سریال «دونگ یی» نام دارد و محصول سال 2010 کمپانی MBCکره جنوبی است.
ما و شخصیت‌های چشم بادامی
البته حضور چشم بادامی‌ها در تلویزیون ایران و استقبال مخاطبان از سریال‌های خاور دور محدود به دهه 80 شمسی نیست. در دهه‌های 60 و 70 هم این مسئله وجود داشت.
سریال «سال‌های دور از خانه» با شخصیت اصلی‌اش که اوشین نام داشت، اولین سریالی بود که از شرق آسیا به تلویزیون ایران راه پیدا کرد. در این مجموعه تلویزونی، زندگی زنی به نام اوشین از کودکی تا سالخوردگی روایت می‌شد. «داستان زندگی » و «ازسرزمین شمالی» سریال‌های بعدی ژاپنی‌ها بودند که در ایران گل کردند.
شخصیت اصلی سریال «داستان زندگی» (مثل «سال‌های دور از خانه») یک زن به نام هانیکو بود، در این سریال هم(باز مثل «سال‌های دور از خانه») زندگی این شخصیت از کودکی تا بزرگسالی روایت می‌شد.
 این دو سریال با هم یک نقطه اشتراک دیگر هم داشتند که به مضمون و محتوای آن باز می‌گشت؛ هر دوسریال راوی سختی‌هایی بودند که شخصیت اصلی می‌کشید و در نهایت به موفقیت بزرگی دست می‌یافت.
خاطرات کاربران خبرآنلاین از تماشای سریال «سال‌های دور از خانه» را اینجا بخوانید.
سومین سریال ژاپنی‌ها که روی آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران رفت، تفاوت‌های اساسی با دو سریال یاد شده داشت. «از سرزمین شمالی» داستان زندگی مردی بود که از همسرش جدا شده بود و به همراه دو فرزندش از توکیو به زادگاهش هوکایدو برگشته بود. تفاوت این سریال با سریال‌های دیگر مسئولان سازمان صدا و سیما را در مقاطعی با مشکل هم مواجه کرد .(اینجا)
پس از این سه سریال نوبت به هنر‌های رزمی آسیای شرقی رسید تا مخاطبان ایرانی را پای تلویزیون بنشاند. «جنگجویان کوهستان» سریالی بود که ژاپنی‌ها بر اساس یکی از آثار کلاسیک ادبیات چین ساخته بودند. این اثر کلاسیک «لبه آب» نام داشت و در باره 108 جنگجو بود که در کوهستان گرد هم‌ می‌آمدند تا بر علیه حکومت فاسد وقت قیام کنند.
کره به جای ژاپن
در دهه 80 اما سریال‌های ژاپنی جایشان را به سریال‌های کره‌ای دادند. اولین سریال کره‌ای که خیلی زود طرفداران خاص خودش را پیدا کرد، سریال «جواهری در قصر» بود. طبق معمول خیلی زود نام شخصیت اصلی‌ این مجموعه تلویزیونی یعنی یانگوم از خودش مشهورتر شد. این محبوبیت به اندازه ای بود که خیلی‌ها را یاد اوشین و ماجرا‌هایش در دهه 60 انداخت.
دومین سریال کره‌ای «امپراتوری دریا» نام داشت. شخصیت‌های سریال (که مجموعه‌ای تاریخی – رزمی بود) نتوانستند محبوبیت یانگوم را در ایران تجربه کنند تا این که نوبت به سریال «افسانه جومونگ» رسید؛ سریالی تاریخی با تکیه بر هنر‌های رزمی .
جومونگ به سرعت محبوب شد و توانست در کنار چشم بادامی‌هایی قرار بگیرد که تلویزون ایران به جامعه معرفی کرده بود. قسمت دوم جومونگ هم اگرچه مخاطبان بسیاری داشت اما نوه جومونگ(شخصیت اصلی سری دوم) به اندازه پدر بزرگش محبوب نشد.
یک داستان تاریخی با خدمتکاری وظیفه شناس
سریالی که قرار است دوباره از شرق آسیا به تلویزیون ایران بیاید، به نوعی در ادامه سریال‌هایی چون «سال‌های دور از خانه»، «روز‌های زندگی» و «جواهری در قصر » قرار دارد. در این سریال‌ هم دختری از خانواده‌اش جدا می‌شود و در نهایت پس از طی سختی‌های زیاد پله‌های طرقی را می‌پیماید.
 نام این سریال برگرفته از نام شخصیت اصلی آن «دونگ یی» است. این مجموعه، اثری تاریخی است و داستان آن در دوران سلسله چوزان می‌گذرد. دونگ یی در کودکی خانواده‌اش را از دست می‌دهد، ناخواسته وارد دربار می‌شود و مراحل ترقی را از یک خدمکار ساده تا همسر پادشاه طی می‌کند.
این طور که خبرگزاری ایسنا گزارش داده، پخش این سریال از 14 اردیبهشت آغاز می‌شود. پخش «دونگ یی» هفتگی‌است و قرار است روز‌های پنجشنبه ساعت20 و 45 دقیقه از شبکه سه سیما روی انتن برود.
البته طبق اعلام این خبرگزاری در ماه جاری پخش دو سریال خارجی دیگر هم از شبکه سه سیما آغاز می‌شود. اولی مجموعه «غوطه در منجلاب» محصول سال 2005 کمپانی «بی بی سی» بریتانیاست. این سریال از 9 اردیبهشت هر شب به جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 20 و 15 دقیقه روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.
دومین سریال خارجی شبکه سه، مجموعه «کمیسر مونتالبانو» است که در هفت قسمت 90 دقیقه‌ای روز های پنجشنبه‌ها ساعت 17 و 15 دقیقه ای پخش می‌شود. 14 اردیبهشت زمان آغاز سریال «کمیسر مونتالبانو» است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    53 17
    اگه اسم این مجموعه "ایسان" باشه که ما پریروز قسمت 66 اون رو از شبکه استانی اصفهان دیدیم
    • معصومه IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
      36 18
      همون ایسان!!فقط برای اینکه ضایع نشن اسمش رو عوض کردن!!ما هم داریم از شبکه استانی گیلان میبینیم!!
    • بدون نام ES ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      15 37
      هر چی سریاله کره ای و هندی و زاپنی و چینی و مالدیوی و اندونزیایی و مالزیایی و تاجیکستانی و ازبکستانی و قزاقستانی و بنگلادشی از دم مزخرفن جالبه همشون از یه نسلن اونم نسل مغول ها که شبیه همن بابا نذارین این سریال های بی محتوا رو اصن چشماشون معلوم نیس به خداا
    • بدون نام IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      18 8
      به خدا ایسان نیست ...
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    64 25
    نه نه جون هرکی دوست دارین کره ای ، ژاپنی یا هندی نزارین چشمامونم داره باریک میشه !!!.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    45 16
    وای !!!!!!باز همه می خوان سر یه ساعتی برن خونه و همه برنامه هاشونو با این دونگ یی تنظیم کنند....ولی مطمئنم به پای اوشین نمی رسه.....(شایدم اون موقع ما دلمون خوش بود از همه چیز لذت می بردیم....)
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    55 39
    با این سریال های مخزرف کره ای چه کنیم
    • ایرانی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
      27 18
      هیچ فکر کرده اید با این سریالهای عوامانه وسطح پایین چی به روز فرهنگ مملکت میاد این همه دروغ به خوردمون دادند کافی نبود ،هرچی داستان توی شاهنامه و...داشتیم ،اولین سزارین ،کشف آهن و.....همه رو مارک کره ای زدند سیمای ما داره کمک می کنه برای اونا هویت دروغی بسازه من نمی دونم آخر کفر میشه اگه این داستانهای قدیمی امون رو خودمون فیلم درست کنیم وبچه هامون به پدرانشون افتخار کنن واعتماد به نفس پیدا کنند وخودشون رو کمتر از دیگران نبینند تا به حال حتی یک فیلم تاریخی هم از کشور خودمون نداشتیم
    • بدون نام ES ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      13 14
      مخزرف نه مزخرف درسته مجید دلبندم
    • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
      27 11
      بیخودی توهین نکن اگر دوست نداری نگاه نکن
  • مهدی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    35 21
    این سریال جدید که قرار است شبکه 3 آن را پخش کند،سال گذشته شبکه استانی ایلام با نام ایسان پخش کرد.
  • بابك IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    41 44
    به اين كار ميگن تهاجم فرهنگي من كه حتا يك دقيقه هم سريالهاي كره اي و... رو نگاه نكردم و از آنها نفرت داشتم اما واي چه كيفي ميكردم از هزار دستان روزي روزگاري كيف انگليسي و...
  • امير علي IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    26 14
    در جواب دوستمون اقا بابك بايد بگم بهتره بگين من سريال ايراني بيشتر ميپسندم نه اينكه طبق معول اين روزگار از هر چي كه با سليقتون جور نيست يه بر چسب تهاجم فرهنگي و فتنه و منحرف از اين چيزا بزنيد با تشكر
  • اميد آباداني IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    21 8
    اين عكس مربوط به سريال ايسان هست. اگه همونه كه همه شبكه هاي استاني پخشش كردن
  • هادی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    16 40
    سریال بسیار زیباییه ... امیدورام بتونه بار روانی مردم رو که ناشی از مشکلات روزه کم کنه ....
    • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
      13 9
      سطح فرهنگ !
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    39 18
    باید برای صدا و سیما افسوس خورد. همچنین برای کسانی که به این سریال هال آبکی که فقط زمان بر هستند علاقه دارنئ. میشه از این سریال ها به عنوان یک معیار برای تشخیص سطح درک استفاده کرد.
  • ارش IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    45 11
    کاش یک فیلم درست حسابی از تاریخ و بزرگان ایران درست می شد و به جهان معرفی می شد کاش ما رو با عرب ها عوضی نگیرن اگه نسل های غبل ماها می دونستن ما نسل امروزیها از تاریخ ایران چقدر کم می دونیم چه فکری در باره ما ها می کردن؟؟؟
  • امید IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    23 14
    این سریال همون ایسانه که ما همه قسمتاشو دیدم تو شبکه استانی گلستان الان میخوان تازه از شبکه 3 پخش کنن تازه انگار در بیشتر استان ها هم پخش شده . سریال تکراری میخواییم چیکار:)
    • معصومه IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
      8 7
      ایشون درست میگه!!خب چرا اینکار رو می کنین!!ازاین جمعیت 70میلیونی چندنفرتوتهران زندگی میکنن؟؟وچندنفرتواستانهای دیگه؟؟پس حساب کنین که فقط تهرانی ها میبینن چون ما شبکه استانی مون یه2-3-قسمتی جلوهستش!!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    44 9
    با این عملکردتون حتماً هم مخوایید به جنگ ماهواره ها هم برید هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
  • ناشناس IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    38 10
    بعد بگید فارسی وان بده.اونم فیلمای کره ای پخش میکنه دیگه.تازه اونم سانسور داره
  • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    12 4
    ترقي درست است
  • معصومی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    32 13
    تا کی کشور ما قصد دارد فرهنگ کره را به خورد ما دهد، تا کی باید کشور کره باج بدهیم، چندتا از سریالهای درجه یک ما در آن کشور نمایش داده شده است ؟ قرار بود روزی سئول شبیه تهران شود ... شد بیشتر هم شد ، اما حال تهران کجاست ؟ کارخانه الکترونیکیش کجاست ؟ و .... حال بازهم سریال کره ای بجای سریالهای با قدمت ایرانی پخش کنید و هی قهرمانهای بدون پیشینه آنها را به جای آرش و کاوه معرفی کنید...
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      3 10
      فقط ایران پیشینه داشته ...
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    31 24
    آقا به کی بگیم ما حالمون از این سریال های کره ای بهم خورده؟ چه جوری بگیم؟ یه کمپین درست کنیم قبوله؟
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    27 8
    چه عکس جالبی. احساس میکنم دارند به ما میخندند!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    26 11
    پس هنرمند وطن الان کجاست؟ اون زیر زمین می خونه چون مجاز نیست ....
  • بدون نام US ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    22 3
    اين فقط عكس سريال ايسان هست وگرنه سريال دونگ يى يه سريال ديكست
  • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    17 9
    چرا از حالا بزرگش می کنین و اسمشو می ندازین سر زبون؟ این مزخرفات درپیت چی هست که از حالا واسش خبر هم منتشر بشه. آقایون فکر کردن همه مردم ایران یه مشت بی سواد و سطحی هستن که تند تند از این سریالا به قیمت یه قرون و دوزار بگیرن و پخش کنن
  • Nasser IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    17 13
    تو شبکه های بزرگ دنیا دارن سریال های The Vampire Diaries و The Secret Circle، Game Of Thrones و Grey's Anatomy بعدش هم چسبیدم به این سریال های کره ای و ژاپنی، هندی بخصوصی فیلم های اهل بوق اوپایی آمریکایی
    • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      12 11
      بله دیگه ما طرفدار سریال های بی بند و بار و بی ریشه ایم نه سریال هایی مثل یی سان و جومونگ که بحثشان عدالت و کمک به فقرا است
    • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      10 6
      چرا ته جویونگ را پخش نمی کنند ؟ یا گوانتو
  • نوید IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    12 11
    مگه قراره حتما این 3 ریالا رو ببینیم؟ راستی،صداوسیمای ما کی میخواد درست بشه؟
  • سارا IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    20 16
    فیلم های کره ای خیلیم خوبن.من تا حالا بیشتر از30تا از فیلم های آنها را دیدم،خیلی جالبن.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    8 5
    سریال «غوطه در منجلاب» از شبکه «اسمشو نبر» کشور «اسمشو نبر»؟! دیش جمع کردن رو باور کنیم یا خرید سریال رو؟!
  • خسرو IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    15 19
    سریال کره ای که همش کشکه، برید سریال فرار از زندان را پخش کنید که خیلی قشنگه!
  • امیر IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    13 13
    برای صدا و سیما متأسفم که با این وجود که کره ایها دیگه برای ما تره هم خرد نمی کنند و حتی حاضر نیستند ماشینهاشون رو به ما با سود کلان بفروشند، ما باید از اونها سریال بخریم و فرهنگ کره ای را در کشور پرورش بدیم.
  • بدون نام ES ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    13 17
    حالم بهم مبخوره از هرچی سریال بی محتوا کره ای اه اه
  • احمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    11 7
    تمام کسایی که نظر میدن و این طور انتقاد میکنن دوست دارند قفسی دور خود بکشند و ایران را زندان کنند ... بابا یک کدومتون میدونه تاریخ بقیه کشورها چیه چه کار کردند فقط هی میگید اینها دروغه ما راستیم فقط ... یکم مطالعه کنید راجع به کشورها بعد حرف بزنید
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    13 1
    بابا این سریال 60 قسمته محصول 2010 ولی ایسان 77 قسمته و محصول 2007
  • محمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    6 10
    شما رو به خدا بجای این سریال های کره ای یکی از همین سریال های قدیمی رو باز پخش کنید قول میدیم تمام قسمت هاشون رو ببینیم. ازتون تشکر هم میکنیم!
  • ایرانی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    5 7
    از بس تو این سریال (ایسان) که تصویرشو گذاشتین آب بستن که حد نداره اینجا که تقریبا آخرین قسمتاشا (اصفهان) و تقریبا تمام استانها هم دارن پخش می کنن حالا شبکه 3 تازه بیدار شده رو نمی دونم مطمعنا مثل سریال جواهری در قصر و جومونگ و........نیست و خیلی هم آبکیه !!!!!!!!!!!!!! البته اگه همون ایسان باشه!
    • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      9 4
      ایسان خیلی خواب آور و سیاسی بود و متاسفانه این یکی هم احتمالا اینطوره ... البته کره از شبکه کی بی اس خود سریال هایی فاخر همانند مختار و یوسف و... پخش می کند که متاسفانه تلویزیون ما آنها را نشان نمیدهد مثل گوانتو و ته جویونگ
  • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    3 3
    حالا اینطوری میگین بعد چهار نفر که نشستن پاش شما هم نگاش میکنین بعضی ها هم حوصله ندارن که سریال تموم بشه میرن سیدیش از کف خیابون میخرن که ببینن آخرش چش میشه
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    16 3
    دونگ یی که خیلی پر طرفداره کلی محبوبیت و جایزه در سطح بین الملل (در ویکیپدیا)
  • سارا IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    13 6
    ما انقدرکه از کر ه ایها میدونیم از کوروش و داریوش و رستم و سهراب نه.
    • بدون نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      11 6
      باید از همه بدونیم نه فقط خودمون ... کی گفته کوروش و رستم رو نمیشناسیم ... اگه منظورت فیلمه که همان بهتر که نسازند چون مثل مختار بد از آب در میاد
    • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      6 3
      شنیدین که ضرغامی برای ساخت سریال های تاریخی و کمک در تهیه آن به سراغ شبکه کی بی اس کره رفته و تیمی از ایران در آنجا برای جلوه ویژه و صحنه های جنگی در حال آموزش اند... ( شبکه کی بی اس عمرا محصولاتی مثل یی سان و دونگ یی نمی سازد و کلاس کاری اش از جومونگ هم خیلی بالاتره )
  • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    9 6
    اگه ته جویونگ یا گوانتو رو بذارند که از نظر صحنه های جنگی از گلادیاتور و تروی هم بالاترند نظر همه عوض میشه
  • بدون نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    17 5
    سریال های کره ای آرامش بخش اند ... از چین و ژاپن هم منطقی ترند
  • علی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    5 2
    سلام من تحقیق کردم سریال های جواهری در قصر و تاجر پوسان و یی سان و دونگ یی رو همه اش یک نفر ساخته ( به ترتیب)
  • زی زی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    22 4
    خوبه من که عاشق سریال های کره ای هستم
    • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
      8 6
      منم همینطور ولی نه این سریال هایی که تلویزیون میخره (بخصوص ایسان )
    • ارین IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
      1 9
      ایسان از همشون قشنگتره حداقل نسبت به فیلم های دیگه قابل باور تره
  • تاریخی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    8 10
    بابا حالا که کره ای پخش می کنید لاقل سریال های پرخرج و درجه یکش را پخش کنید نه درجه 2 و 3 مثل ایسان و... حتی جومونگ هم با این همه محبوبیتش در کره درجه 2 حساب میشه
  • محمد IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    12 5
    سلام. ترا خدا صدا وصیما ادامه جومونگ را نشون بدن از بعد از نوه جومونک تا پایان سلسله گوگوریو خیلی جالبه مطمئنم سرگرمی خوبیه اکثریت خوشحال میشن من که هر روز یه سریال میخرم ولی دوبله فارسی کجا جومونگ دوست دارم با تشکر
  • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    24 4
    سریال های کره ای حداقل بهتر از سریال هایی مثل حیرانی و... است
  • بدون نام IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    17 4
    شبکه 3 امشب قسمت اول دونگ یی رو نشون داد خیلی قشنگ بود از لحاظ فیلم برداری دکور بازی و ... محشر بود اصلا با ایسان قابل مقایسه نیست
  • نرگس..... IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    22 3
    واقعا برای همه ی اونایی که به فیلمای کره ای توهین میکنن متاسفم...دوست ندارین نگاه نکنین...شما رو چه به صدا و سیما و تلوزیون که چی پخش کنه چی نکنه...فیلمای کره ای ارامش بخشه خیلی هم ارامش بخشه.... هر کی که که گفته ما از تاریخ ایران خبر نداریم بیخود گفته....
    • سجاد IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
      8 3
      ممنونم
  • M.A IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    15 3
    من نمي دونم بقيه چي مي گن ولي اگه يه قسمت دونگ يي رو نبينم ديوانه مي شم ....................
  • فاطمه IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    10 2
    سلام عكسي بالا گذاشتيد عكس سريال ايسان است كه ما از شبكه ي استاني همدان تماشا مي كنيم كه داستان يه وليعهديه كه حزب مخالف اون به اسم حزب نرن مي خوان از سر راه برش دارن. سريال دونگ داستان يه دختريه كه توي بچگي پدر و برادرش را از دست ميده و ناخواسته وارد قصر ميشه و تا مقام همسر پادشاه شدن پيش ميره . دونگ يي را از شبكه ي سه نشون ميده. اين دو سريال با هم فرق دارن ايسان يه سريال و دونگ يي يه سريال ديگه. سريال هاي كره اي هرچي باشن خيلي بهتر از سريال هاي بي محتوا و مسخره ي ايراني است. سريال ها چون توي سرزمين غير اسلامين نميشه ازشون خورده گرفت ولي سريال هاي ايراني چي؟ متاسفم
  • رز IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    8 3
    فیلم کره ای دیگر پخش کنید
  • پژمان IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    14 1
    دونگ یی عالی بود متشکرم
  • ارین IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    5 2
    احمق ها این عکس سریال ایسان است
  • mobina IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    5 2
    واقن قشنگ بود
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    3 2
    سریال ایسان رو از همه ی شبکه های استانی پخش کردن خواهش میکنم یک سریال جدید پخش کنید ممنون.
  • مریم IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    3 3
    افسانه ی دونگی کی شروع میشه
    • پروانه IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      2 2
      اگر میخوای پخش شود به سامانه ی پیامکی شبکه ی تماشا پیامک بزن تا این فیلم را نشان بدهند
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 3
    سلشیقاسزظبادظیبازلدظزبذظ
  • کوثر IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    5 3
    خیلی عالی بود اون هایی که می گن سریال های کره ای زشته اول به سریال های خودمون نگاه کنن که چقدر مسخره است که معلوم نیست اخرش چی می شه
  • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    3 2
    عالی
  • حمید موسی پور IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    2 3
    لطفا یک فیلم کره ای دیگر هم بگزارید سرزمین اهن و دونگی و ایسان و امپراط.ر دریاقشنگ بودن و یکی دیگر هم بگزارید
  • وید IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    6 3
    لطفا جومونک جدید راپخش کنید که اسمش جومونک درراه است