نمونه مفهومی تازه لامبورگینی یک شاسی‌بلند سوپرلوکس برای خانواده است. این خودرو به جای آینه‌های خارجی دوربین و چندین صفحه نمایش دارد و بخش قابل‌توجهی از کنترل‌های آن روی فرمان چندمنظوره تعبیه شده است.

 محبوبه عمیدی: زمانی که از خودروهای خانوادگی یا شهری که هر روز در خیابان‌ها دیده می‌شوند حرف می‌زنیم، لامبورگینی جزو برندهایی نیست که به ذهن ما خطور می‌کند؛ اما ورود نمونه مفهومی شاسی‌بلندUrus که در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمده می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. در طراحی این خودرو که به گفته لامبورگینی یک محصول کاملا جدید خواهد بود و می‌تواند محبوبیت خودروهای شاسی‌بلند را برای سفرهای درون‌شهری افزایش دهد، همان خطوط آیرودینامیک آشنای لامبورگینی به کار گرفته شده است.

لامبورگینی از پیشروان ساخت شاسی‌بلندهای لوکس به شمار می‌رود. خودروی LM002 “Rambo-Lambo” این شرکت که از سال 1986 تا 1992/ 1365 تا 1371 تولید می‌شد، یکی از موفقیت‌های بزرگ لامبورگینی به شمار می‌رود اما نمی توان آنرا با نمونه‌های جدیدتر شاسی‌بلند لوکس، مخصوصا با نمونه‌هایی مانند پورش کاین (موفق‌ترین شاسی بلند سوپرلوکس) مقایسه کرد.

این شرکت اولین پیش‌نمونه‌های LM001 را برای جلب نظر ارتش آمریکا تولید کرد و نمونه‌های بعدی نیز همان شکل صندوق‌مانند و زاویه‌دار را حفظ کردند؛ اما همان‌طور که در تصاویر می‌بینید در طراحی شاسی‌بلند جدید لامبورگینی خطوط آیرودینامیکی استفاده شده که در نمونه‌های پرطرفدار جدیدی مانند مازراتی Kubang و نمونه مفهومی لکسوس هیبریدی  LF-Xh دیده می‌شود.

به گزارش گیزمگ، نام این خودرو از اجداد وحشی و قوی‌هیکل گاوهای اهلی امروزی اقتباس شده که به اسم Aurochs نیز شناخته می‌شوند. هنوز اطلاعاتی در مورد نیروی متحرکه این خودرو که 4 چرخ متحرک است، اعلام نشده اما لامبورگینی تلاش می‌کند با استفاده از فیبرکربن و سبک نگه داشتن وزن خودرو در کنار استفاده از پیشرانه‌ای با قدرت خروجی 600 اسب‌بخار، این نمونه تازه را به پاک‌ترین خودرو در کلاس خودش تبدیل کند.

طراحی این خودرو سبک با مرکز ثقل پایین و استفاده از باله‌ای که ارتفاع آن قابل‌تنظیم است، کنترل و هدایت آن را ساده‌تر کرده است. ارتفاع باله جلوی خودرو قابل‌تنظیم است، در نتیجه عبور از موانع را ساده‌تر خواهد کرد و در کنار آن تیغه مایلی که بالای شیشه عقب خودرو تعبیه شده و جریان هوا را با عبور از قسمت عقب خودرو به باله قابل‌تنظیم هدایت می‌کند، به خوبی می‌تواند تعادل آیرودینامیکUrus را در شرایط متفاوت رانندگی حفظ کند.

در این خودرو دیگر خبری از آینه‌های خارجی نیست و به جای آنها دوربین‌هایی به شکل آیرودینامیک نصب شده که تصاویر دریافت‌شده توسط آنها به وسیله دو صفحه نمایش ترانزیستور لایه نازک یا TFT در دو سمت راست و چپ بخش هدایت و کنترل خودرو به نمایش در می‌آید. علاوه بر این یک صفحه‌ نمایش قابل برنامه‌ریزی پشت فرمان قرار داده شده، یک بخش لمسی در میان بخش ناوبری، سرگرمی و کنترل آب‌وهوای خودرو قرار دارد و یک صفحه نمایش دیگر برای سرنشینان عقب خودرو پیش‌بینی شده است.

جعبه‌دنده این خودرو با دو کلاج طراحی شده و کنترل بسیاری از بخش‌ها از راهنما و چراغ‌ها گرفته تا برف‌پاک‌کن شیشه جلو همگی در فرمان چندمنظوره خودرو یا بخش میانی کنترل و هدایت آن متمرکز شده است.

این وسیله‌نقلیه که به عنوان خودروی خانواده طراحی شده چهار صندلی و فضای وسیعی برای حمل بار یا خریدها دارد. عرض این شاسی بلند 1.99 متر است، بدنه روی چرخ‌هایی 24 اینچی سوار شده و با ارتفاعی حدود 1.66 متر کمی کوتاه‌تر از نمونه‌های مشابه است.  

با اینکه Urus تنها به شکل یک نمونه مفهومی به نمایشگاه خودروی پکن پا گذاشته اما مدیران لامبورگینی می‌گویند به زودی وارد خط تولید شده و به عنوان یک شاسی‌بلند سوپرلوکس ‌می‌تواند وارد بازارهای آمریکا، انگلستان، آلمان، روسیه، خاورمیانه، چین و هر کشور دیگری که خریدارانی برای آن وجود داشته باشد، شود.

این شرکت طی 7 سال تولید LM002  توانست کمی بیشتر از 300 دستگاه از این خودرو را بفروشد اما پیش‌بینی لامبورگینی از فروش شاسی‌بلند تازه این شرکت سالانه 3000 دستگاه است.

 53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    28 43
    سلام آقای لامبورگینی! احیانا از بی ام و X6 کپی برداری نکردی که؟!!!
    • آرشیتکت IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      7 32
      حیفه X6 نیست که با این مقایسه بشه ؟ خیلی زشته !
    • بدون نام GB ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      26 2
      خنده داره که یه عده دارن بی ام و رو با لامبورگینی مقایسه می کنن ! آخه عزیزان من این کجا و x6 کجا ؟!!!!! لامبورگینی کجا وبی ام و کجا ؟!!!! این لامبو هم مثل همیشه بی نظیره ... و با اختلاف زیاد بهترین اس یو وی دنیاست.
  • احسان IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    42 2
    انحصار خودرو داخلی
  • mohammad IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    10 46
    چقدر زشته این ماشین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!حالم بهم خورد!!!
    • ایمان IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
      7 2
      سمند ایرانخودرو قشنگه، هرچیزش هم از یه ماشینیه ، خیلی با حاله، از 405 دهه 80 بگیر بیا....تا خود ایرانخودرو
    • نوید IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      10 1
      آره. همون سمند و تیبا جونت قشنگترن با اون mvmبدرد نخور چینی
  • m IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    16 8
    هیچی پراید خودمون نمیشه .
  • علي IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    5 9
    به نظر من كاديلاك srx از اين بهتره
  • بدون نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    23 2
    وای شما ها چی میگین ! این لامبورگینی شاهکاره همه منتظر رونمایش بودن .بی ام وی کیلو چنده !
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    12 0
    ماشینهای دیگه که به درد خیابونهای ایران نمیخوره چون ارتفاعشون کمه،حالا شاید بشه با این کنار اومد!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    10 1
    خبر جان نيروي محركه و چهار چرخ محرك نه نيروي متحركه و چهار چرخ متحرك! پرايد و پيكان هم چهار چرخشون متحركه!
  • بدون نام IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    4 8
    آقا چه اصراریه که هی بگیم خودرو خانواده، اگر خودرو غیر خانوادگی بخوایم باید کیو ببینیم این لامبورگینی با شتاب وحشتناک کجاش خانوادگیه؟ البته منم لامبورگینی شاسی بلند رو نمی پسندم، اون اصالت قبلی رو نداره هر چند که یک نظر شخصیه
  • پیمان IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    7 9
    زنده باد پیکان!!!!!