پیش از پایان جلسه علنی امروز مطابق دیگر جلسات، تعدادی از نمایندگان به قرائت نطق​هایشان پرداختند. از «شاخ و شانه کشیدن مجلس و دولت» تا «نوش و نیش نبودن برای نظام» در این نطق​ها عنوان شد.

به گزارش خبرآنلاين، الياس نادران نماينده تهران، در نطق امروز خود دلايل نامزدي​اش براي انتخابات مجلس نهم را اعلام کرد. در اولويت قرار دادن مشکلات اقتصادي، بويژه تورم و بيکاري، کمک به راهبرد کار و نه پيکار ميان دولت و مجلس و حمايت از آزادي​هاي مصرح مردم؛ از جمله اين دلايل بود.
وي اجراي قانون سياست​هاي اصل 44 و قطع دخالت​هاي دولت در تصدي​هاي غير دولتي را الزامي خواند و گفت: در سالي که با درايت مقام معظم رهبري در امتداد سال جهاد اقتصادي ناميده شده است، بايد زمينه توليد ملي و حمايت از سرمايه گذاري را افزايش داد. البته اين با کار مشترک دولت و مجلس انجام مي​شود و نه با پيکار.
علي​اصغر يوسف​نژاد نماينده ساري هم در آخرين نطق خود در مجلس هشتم گفت که 753 بار از تريبون مجلس نطق کرده، تذکر داده و يا سوال کرده است. او که در مجلس نهم حضور نخواهد داشت شرحي از عملکردش در اين چهار سال ارائه داد و از مردم حوزه انتخابيه​اش براي قصور در اين دوران عذرخواهي کرد. او اتهام زني بين دو قوه را سم مهلکي براي نظام خواند و همه​گان را به توجه به نصايح رهبري فراخواند.
حسن کامران نماينده اصفهان هم در نطق امروز خود خطاب به دولتمردان هشدار داد: وقتي مي​خواهيم توليد ملي انجام بدهيم، نبايد بودجه صندوق توسعه ملي را دستکاري کنيم و دستگاه​ها کالاي خارجي وارد کنند!
وي با بيان اينکه «دولت و مجلس براي يکديگر شاخ و شانه نکشند» ادامه داد: بهتر است در عمر باقي مانده مجلس به کارهاي مردم بپردازيم. اين کارها چقدر مشکل مردم را رفع مي کند؟
نماينده اصفهن از مردم خواست تا در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم حضور حداکثري داشته باشند و به صاحبان قدرت و ثروت هم راي ندهند.
عزت الله دهقان نماينده درود و ازنا هم با اشاره به اينکه در سه دوره مجلس – مجالس اول و دوم و هشتم- نماينده بوده است، اظهار داشت: من اگر براي نظام، نوشي نبوده​ام اما نيش هم نبوده​ام! من خودم براي حضور در انتخابات مجلس نهم ثبت نام نکرده​ام که به دليل گستردگي دو حوزه انتخابيه و نامناسب بودن شرايط جسمي من بود.
وي در واکنش به اينکه رسانه​ها مطالب خلاف واقعي از ارتباط وي با اختلاس اخير منتشر کرده​اند، افزود: در خصوص اختلاس اخي،ر کسي حتي به من نگفته است بالاي چشمت ابرو! هيات رئيسه و رياست مجلس مي​دانند که من اصلا احضار نشده​ام.
دهقان در مورد اخباري دال بر دست داشتن فرزند و يا يکي از نزديکانش در اين پرونده مالي بزرگ، هم توضيح داد: نظام عدل الهي با کسي تعارف ندارد. کيست که نداند نخست وزير چندين ساله و رئيس يکي از قوا و فرزندان شخصيت​هاي بالاي نظام برابر با ديگر مردم، محاکمه و مجازات مي شوند؟
نماينده ازنا نطقش را با اين شعر حافظ پايان داد و گفت «وفا کنيم و ملامت کشيم و خوش باشيم که در طريقت ما کافريست رنجيدن».
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    27 2
    آقای دهقان بفرمائید عنایت پسر شما هست ؟ارتباط ایشان با اختلاس چیست؟
    • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
      11 0
      عنایت دهقان؟