۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت هزار و 700 موسسه قرآنی مردمی در کشور در سال 91 خبر داد.

به‌گزارش خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،مهدی قره شیخلو در همایش جامعه قرآنی در اردبیل افزود: این موسسات به صورت خودجوش در سطح کشور فعالیت دارند و با مشارکت مردم ساماندهی و اداره می شوند.

وی همچنین از فعالیت 2250 خانه قرآن روستایی در کشور خبر داد .وی افزود: حضور مردم در برنامه های قرآنی یک حرکت راهبردی است و باید برنامه ریزی کنیم تا فعالیت‌های قرآنی توسط مردم و بدون دخالت ارگانهای دولتی اداره شود.
قره شیخلو با تاکید بر فرهنگ سازی مشارکت مردم برای ارائه آموزش و فعالیت های قرآنی در جامعه از تشکیل انجمن خیرین قرآنی خبر داد و خاطرنشان کرد: این انجمن با هدف توسعه فعالیت و مشارکت مردم در توسعه آموزش های قرآنی ایجاد می شود.

وی توسعه‌نیافتن آموزش های کاربردی قرآن در کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مربیان قرآنی در زمان صدر اسلام در همه حوزه های زندگی راهنمای مردم بودند و امروز نیز باید مربیان قرآنی فراتر از آموزش های روخوانی و روانخوانی عمل کنند و چگونگی کاربرد قرآن را به قرآن ‌آموزان آموزش دهند.
وی به وجود رسانه هایی چون ماهواره و اینترنت در عصرکنونی اشاره و بیان کرد: این رسانه ها در حال حاضر از رقبای ما مربیان هستند و ما باید تلاش کنیم راهنمای مناسبی برای نوجوانان و جوانان باشیم. قره شیخلو در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام گرفته در حوزه تربیت مربی قرآنی اشاره کرد و از وجود 70 هزار معلم قرآنی در کشور خبر داد. رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه نقش تعامل و همکاری دستگاههای قرآنی در افزایش سرعت آموزش قرآن را موثر دانست و گفت: با همکاری دستگاههای مختلف آموزشی و فرهنگی همچون آموزش و پرورش در کنار تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه های مرتبط قرآنی سرعت کار بالا رفته و آموزش قرآن رشد می یابد.

وی همچنین از تخصیص نیم درصد اعتبار فرهنگی برای فعالیت های قرآنی در سال جاری خبر داد و خواستار اجرای برنامه های مختلف در ماه مبارک رمضان و فصل تابستان از محل این اعتبار شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • m IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    0 0
    اشکال موسسات قرآنی این است که فقط به روخوانی قران (آن هم که عربی است) می پردازند و یا فقط می گویند قران خیلی عمیق است اما در عمل چیزی دستگیر قران آموز نمی شود. ضمناً باید محیط کلاسهای قرانی به تکنولوژی روز مجهز شود و حتی فیلم های درجه یک سینما در آن نمایش داده شود .