۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲

مهر نوشت:

یک کارشناس امنیت الکترونیک با اشاره به آمارهای منتشر شده از جرایم رایانه ای سال 90 گفت: به طور متوسط روزانه 36 وبسایت در ایران هک می شود و 73 درصد حفره های امنیتی کشف شده در سال 90 مربوط به سایتهای دولتی بوده که از این تعداد 60 درصد در حوزه خدمات اینترنتی مربوط به بانکهای دولتی است.

پاشا ناصرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمارهای منتشر شده از جرایم رایانه ای که از سوی پلیس فضای تبادل اطلاعات کشور اعلام شده است، به جرایم رایانه ای مربوط به برداشتهای غیرمجاز از حسابهای بانکی اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه سال 90 حدود 4 هزار پرونده جرایم رایانه ای در کشور به ثبت رسیده که حدود 47 درصد از این جرایم فضای مجازی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی بوده است.
وی با تاکید براینکه معمولا اینگونه اتفاقات ناشی از بی احتیاطی کاربران است، در مورد شگردهای مجرمان در برداشت از حسابهای بانکی افراد گفت: براساس آمار منتشره 55 درصد از شگردهای مجرمان از حسابهای بانکی مربوط به سوء استفاده از رمز دوم اینترنتی بوده است و نصب نرم افزارهای جاسوسی 24درصد، سرقت کارتهای بانکی 9 درصد و فیشینگ یا صفحات اینترنتی جعلی 8 درصد این موارد را تشکیل داده است.

مدرس و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات با بیان اینکه به طور متوسط روزانه 36 وبسایت در ایران هک می شود، ادامه داد: بالغ بر 73 درصد حفره های امنیتی کشف شده در سال 90 مربوط به سایتهای دولتی بوده که از این تعداد 60 درصد حفره های امنیتی در حوزه بانکها و خدمات اینترنتی مربوط به بانکهای دولتی است.
وی بیشترین انگیزه ارتکاب به جرایم رایانه ای در ایران را کسب منافع مالی با اختصاص 72 درصد آمار اعلام کرد و ادامه داد: مسائل ضد اخلاقی 14 درصد انگیزه ارتکاب به جرایم رایانه ای، انتقامجویی، تسویه حساب فردی و رقابتهای شغلی 3 درصد و افتخار به توانایی و سرگرمی 11 درصد این انگیزه ها را شامل می شود.
به گفته ناصرآبادی براساس تفکیک جنسیتی صورت گرفته از مجرمان جرایم رایانه ای در کشور مشخص شده که 89 درصد مجرمان جرایم رایانه ای مرد و 11 درصد زن هستند.
وی در مورد تفکیک سنی مجرمان جرایم رایانه ای نیز گفت: جوانان 17 تا 25 سال 64 درصد مجرمان فضای مجازی را تشکیل می دهند و این نشان می دهد که بسیاری از جوانان ما که اطلاعات زیادی از امنیت فضای مجازی نداشته اند بسیار درخطر هستند.
این کارشناس امنیت الکترونیک با بیان اینکه در سال 86 حدود 98 پرونده جرایم رایانه ای در کشور به پلیس آگاهی ارجاع داده شد، تاکید کرد که در سال 90 و به دلیل تشکیل پلیس فتا و وجود قانون جرایم رایانه ای و اطلاع رسانی مردم، این میزان به بیش از 4 هزار مورد رسیده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    3 14
    سایتی که کسی ایجاد میکنه باید به فکر امنیتش هم باشه در قدم اول باید هاستش مطمئن تر و ایمن تر باشه و اگر توضیحات امنیتی را رعایت کند میتواند از هک شدن سایتش جلوگیری کنه و همیشه یک فول بک آپ هفتگی نیز از هاست باید بگیرد و اگر سایتش هک شد فرا به حالت اولش برگرداند.
    • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
      9 2
      عزیزم هک میدونی چیه؟
  • امین IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    3 3
    پس چرا خبر آنلاین هک نشوده؟؟؟