اگرچه برخی نمایندگان حامی دولت از قوه قضاییه به دلیل تاخیر در بررسی پرونده​های قضایی انتقاد می​کنند اما جدیت این قوه در برخورد با مفاسد مالی مورد تایید دیگر نمایندگان است.

عزت​الله يوسفيان​ملا نماينده آمل در نطق امروز خود خطاب به منتقدان قوه قضاييه گفت: مگر صدها پرونده فساد مالي در دست بررسي نيست؟ مگر مفسديني چون فاضل خداداد و شهرام جزايري مجازات نشدند؟ پس چرا فقط از قوه قضاييه طلب مي​کنيد؟ وقت آن نرسيده که سيستم بانکي اصلاح شود؟
وي خطاب به رئيس جمهور ادامه داد: آقاي رئيس جمهور مگر قول اصلاح نظام بانکي را نداديد؟ پس چرا هر روز خبر بدي از نظام بانکي مي شنويم؟
يکي ديگر از نمايندگان نيز در تذکرش از اينکه شوراي نگهيان و قوه قضاييه با اعلام مبهم دست داشتن برخي نمايندگان در اختلاس سه هزار ميلياردي منجر به بدبيني مردم به کليت مجلس شده​اند انتقاد کرد. اين تذکر با پاسخ شهاب​الدين صدر نايب رئيس مجلس که در پايان جلسه امروز رياست جلسه را بر عهده داشت، روبرو شد.
وي با بيان اينکه مجلس از ابتدا برخورد قاطع و محکمي در زمينه اختلاس مالي اخير داشته است، خطاب به مسولان قوه قضاييه گفت: درخواست مجلس اين است که با افراد در هر جايگاهي که باشند برخورد جدي شود. سوء تفاهم موجود اين است که وقتي مي​گويند پنج نماينده درگير در اين پرونده بوده​اند، همه 290 نفر نماينده زير سوال مي روند. از اين رو قوه قضاييه شفاف در اين زمينه اعلام موضع کند و اين نمايندگان را معرفي کند تا با آنها برخورد شود و مردم نيز در جريان قرار بگيرند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    6 15
    واقعاً باید به حال این مجلس گریست آقای صدر عضو هیئت رئیسه مجلس است و در راس قوه قانونگذاری اما نمیداند که تا وقتی جرمی درباره کسی ثابت نشده نامش رسانه ای نمیشود چه نماینده مجلس باشد چه سایر متهمین این پرونده. و نمیداند که اگر تخلف این نمایندگان اثبات شود خود قوه قضایی با آنها برخورد میکند و نیازی به دخالت مجلس نیست
    • عبدا... IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      3 0
      نه تنها صدر بلکه مردم هم میدانند که تا زمانیکه اتهام ثابت نشده اسامی اعلام نمیشود مگر جرم سیاسی ویا غیرخودی باشد آن موقع آبروریزی مجاز ومشروع است اسامی تمام زندانیان سیاسی قبل از دادگاه اعلام شد وانواع تهمت ها را زدند چرا ؟
    • شنوه IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      3 0
      آن یک استثناء دارد وآن این است که طرف از دسته اصلاح طلبان باشد اشکال ندارد!!!
  • بدون نام US ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    1 1
    صدر دوست داریم ...