فارس نوشت:

کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار کتاب «دروغ بزرگ» در قبرستان بقیع و اهانت به ائمه در این کتاب گفت: این کار جای تاسف دارد و یک فاجعه است چرا که خود سعودی‌ها با اینکه حرمت ائمه بقیع را نگه نمی‌دارند ولی در مقابل همیشه می‌گویند که نباید بد زبانی وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه این نوع بد زبانی‌ها نسبت به ائمه عصمت و طهارت قابل تحمل نیست، ادامه داد: معتقدیم که این رفتارها ذیل یک توطئه بزرگتری است و بحث فقط بحث سعودی‌ و یا وهابی‌ها نیستند. گرچه برخی از اینها دست نشانده جریان و تفکر غرب هستند ولی فکر می‌کنیم بسیاری از اینها دنبال نوعی شیعه ستیزی و همچنین ایجاد یک نوع فتنه بین شیعه و سنی هستند و این موضوع را دنبال می‌کنند.
جلالی ادامه داد: بنابراین مسئولان سعودی باید هوشیارانه نسبت به این مسئله برخورد کنند و مراقب باشند که وارد این دام نشوند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر همین اساس تاکید کرد: وزارت امور خارجه کشورمان باید در این زمینه اقدامات دیپلماتیک خود را انجام دهند و در عین حال نیز علما و بزرگان و دیگران نیز باید مواضع خود را داشته باشند.
 وی در پایان افزود: موضع‌گیری در این باره باید فراتر از وزارت خارجه باشد و یک بخش از این موضوع به علمای اهل تسنن و الازهر بر می‌گردد و اینها باید نسبت به اسائه ادب به خاندان عصمت و طهارت و نسبت به شیعه ستیزی و ایجاد فتنه بین شیعه و سنی باید موضع‌گیری کنند.
29219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =